Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 19970
Hei, skal drikke for (nesten) første gang neste uke. Tenker Vikingfjord Ice Shot Blueberry 50 cl. ( 20 % alkohol)
Spørsmålet er, hvor påvirket blir man av dette? Jeg vet det varierer veldig fra person til person, men jeg er ca 65 kg og 180 høy med relativt lite muskler. Går det an å si noe på hvor mye påvirket man blir ?
Vil liksom bare bli litt god i gassen, men ikke 'full.
Verre sprit kunne du ikke valgt... Men hele flaska burde vel passe til akkurat god i gassen uten å bli nevneverdig full, spis godt på forhånd!
Sist endret av Zyke; 9. desember 2013 kl. 21:11.
Ta det veldig rolig å kjenn på formen, før du eventuelt tar mer. Drikk også vann regelmessig utover kvelden.
Sitat av Zyke Vis innlegg
Verre sprit kunne du ikke valgt... Men hele flaska burde vel passe til akkurat god i gassen uten å bli nevneverdig full, spis godt på forhånd!
Vis hele sitatet...
Jeg er relativt ny i 'gamet', hvilke andre typer ville du heller valgt? Må ikke være mer enn 22 %

Kommer vel til å drikke den på en time eller noe slik, da jeg skal videre til en plass der vi ikke kan ha med
nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men siden du ikke har erfaring med alkohol så bør du være forsiktig i starten. Det er tross alt en gift som kroppen ikke har vært borti før, og du vil nok få en reaksjon hvis du drikker for mye. En flaske 20% kan være akkurat det du trenger, eller litt for mye. Ikke ta for mye på en gang, og se hvordan det går. Vann er viktig for hang-over, som også kan være ille hvis det er første gang.
Om du ikke har drukket noe videre før vil du bli god og full på det der. Ta det rolig og drikk like mye vann som du drikker alkoholholdig drikke.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
TIPS: Når du kjenner munn partiet blir nummt, da slutter å drikke for en times tid!. Puke-free since 93'
8 pils holdt lenge for meg når eg først begynte.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Sitat av Nekran Vis innlegg
8 pils holdt lenge for meg når eg først begynte.
Vis hele sitatet...
Brag much? jeg tålte sånn 4 pils så var jeg helt i hundre
Altså, hvis en tenker at denne er 5 ganger så sterk som vanlig øl. ( Denne er 20% og øl er rundt 4 %), kan man ikke si at man kan drikke 1/5 ?
Type 0.5 liter av dette vil tilsvare 2,5 liter øl?
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Brag much? jeg tålte sånn 4 pils så var jeg helt i hundre
Vis hele sitatet...
Samtidig så kan han ha dobbelt så stor toleranse som deg. Nevnes heller ikke om dette er 0,33 eller 0,5
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Brag much? jeg tålte sånn 4 pils så var jeg helt i hundre
Vis hele sitatet...
Er da vitterlig ikkje snakk om å skryte. Det var så mykje eg drakk når eg (nesten) først hadde begynt. Dessuten ser eg ikkje noko poeng i å skryte av kor mykje eg drakk/drikker.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Sitat av pigutten Vis innlegg
Altså, hvis en tenker at denne er 5 ganger så sterk som vanlig øl. ( Denne er 20% og øl er rundt 4 %), kan man ikke si at man kan drikke 1/5 ?
Type 0.5 liter av dette vil tilsvare 2,5 liter øl?
Vis hele sitatet...
Njaa. Du må jo huske at han får i seg mer alkohol på en gang da. så det kommer raskere til blodet, men bare drikk rolig og mye vann så går det fint!
Sitat av lurvelen Vis innlegg
Njaa. Du må jo huske at han får i seg mer alkohol på en gang da. så det kommer raskere til blodet, men bare drikk rolig og mye vann så går det fint!
Vis hele sitatet...
okei, høres ut som jeg må huske å spise nok på forhånd og drikke nok vann.
Ville dere anbefalt å drikke mindre?
Det skal jo bare være slik at jeg blir litt mer i gassen, og får litt mindre grenser. Tenkte jeg skulle klare oppføre meg noenlunde og huske alt dagen derpå
Det burde få deg godt i gang i hvertfall! Reis deg og gå litt hvert kvarter. Du merker ikke alkoholen før du reiser deg opp!
Promillekalkulator.no ga med din vekt på 5*0,5 øl en promille på nesten 2. Med mindre du vil bli helt dritings så stopper du på 0,3l og sjekker formen i en times tid. Hvis du vil bli festens midtpunkt og løpe naken rundt, så kjører du hele ned. Du er mest sannsynlig det man vil kalle full etter 0,3-0,4 og på 0,5 starter det å bikke over til usjarmerende.

Uansett hvor gammel en blir, så er det alltid lurt å vente 30-60 min når man vet at man begynner å nærme seg grensen sin. Alkohol tas opp i kroppen iløpet av 15-20 min på tom mage, men siden dette ikke alltid er tilfellet kan det være greit å vente litt lenger.
har jo tenkt til å bli lett beruset, anbefaler dere mindre?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva skjedde med å bare drikke i et rolig tempo og sosialisere med de rundt deg å få en liten buzz i hodet?
Det å bli full er ikke viktig, det er selskapet rundt deg som er.

Sprit er ofte dårlig ide som nybegynner, ta deg noen øl et par glass vin i stedet.
Sist endret av Dodecha; 9. desember 2013 kl. 21:42.
Om jeg var deg ville jeg iallefall ikke drukket 0,5 liter, helst sånn 0,3-0,4 max. Er ikke så kjekt å bli for full.
Koskenkorva peach (21%) og sprite er grei for en 'starter', bare pass på!
Sitat av Martin1d Vis innlegg
Om jeg var deg ville jeg iallefall ikke drukket 0,5 liter, helst sånn 0,3-0,4 max. Er ikke så kjekt å bli for full.
Vis hele sitatet...
og det kan jeg love deg, selv så satt jeg og noen kompiser og shotta, men de andre merka det men ikke jeg som satt stille. Helt til jeg skulle på do...
Har selv bommet på den noen ganger.
Fungerer best som shot, derfor akkurat det er litt at det blir for mye av det gode, kjenner ikke sprit smaken noe serlig heller.
Vist det er første gang du skal drikke "sprit" tøm gjerne halve/mer i en flaske å la det stå igjen hjemme,
kan heller kjøpe deg noe øl/lavprosent å fylle på med.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hva skjedde med å bare drikke i et rolig tempo og sosialisere med de rundt deg å få en liten buzz i hodet?
Det å bli full er ikke viktig, det er selskapet rundt deg som er.

Sprit er ofte dårlig ide som nybegynner, ta deg noen øl et par glass vin i stedet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor drikke i det hele tatt, når du heller kan sosialisere med de rundt deg?

Det er snakk om en halvliter med hetvin, ikke sprit. Føler det han har planer om å drikke tilsvarer noen få øl og et (par) glass vin...
Synes det virker som en fin mengde å debutere med. Blir nok ikke overstadig, men kan sikkert føle deg litt mer tullete enn vanlig like etter at du har avslutta flaska...
Sist endret av ormebol; 9. desember 2013 kl. 22:21.
Da jeg drakk ordentlig første gangen så ble det 8 øl på 6 timer. Ble ikke veldig full av det, tror jeg. Merk deg at jeg er 193cm høy og veier 105 kilo. Så tviler på at du tåler like mye. Merk dere også tror jeg siden jeg mangler et par timer lenger ut på natta. Vi var på utestedet alle ungdommer er på lørdag kveld der jeg bor, men bestemte oss for å gå derfra rundt klokka 1. Vi møtte noen kjente i en bil litt unna, og slo av en prat. De hadde en flaske Jack Daniels, som de klarte å glemme igjen da de reiste. Vi sto der da med 3 brisne gutter med en 0.7 med Jack. Endte med at vi delte den, og det er her hullene kommer inn.

Lang historie kort, du kommer til å gå ganske bra på tryne hvis du starter med all den spriten alene over kort tid. Ikke la deg lure av "jeg føler ikke noe, la oss ta ett glass til". Det ender med at du blir midtpunktet som Xasma sa.
Sist endret av Fjøsnissen; 9. desember 2013 kl. 22:24.
TS, dette merker du etterhvert. Jeg regner med du ikke skal styrte hele flasken på begynnelsen av kvelden og se hvordan det går. Etter hvert som du drikker, merker du at du blir mer og mer bedugget. Når ting ikke er superfestlig lenger, kan du ta en liten pause.

Og som nevnt, drikk vann også. Slipper du alt som heter fyllesyke.
Sist endret av Realist1; 9. desember 2013 kl. 22:33.
Det var vikingfjord ice-shot 0,5l jeg drakk første gangen også. Brukte vel 2t på den og ble greit full. Veier ca like mye som deg men jeg er jente så tåler nok litt mindre. Ville ikke drukket hele på 1t hvis jeg var deg.
Sitat av pigutten Vis innlegg
Kommer vel til å drikke den på en time eller noe slik, da jeg skal videre til en plass der vi ikke kan ha med
Vis hele sitatet...
Du kommer til å bli dritings hvis du drikker hele flaska på en time. Det kan jeg garantere. Ta det litt mer med ro. Gi det heller rundt 3 timer. Nå aner jeg ikke hva du har tenkt å oppnå ved å drikke, men hvis du har tenkt å huske noe av kvelden, så anbefaler jeg at du bruker mer enn en time på å drikke en hel flaske, selv om det "bare" er 20%.

Forresten, godt valg av drikke. Bestilte disse Vikingfjord Blueberry selv før jeg ble 20. (Bestiller siden jeg bor labgt fra polet og i tillegg får gratis frakt)

Både smaker og lukter godt. Ikke for søt, slik som med disse andre sprit typene på under 22%.
Lag deg et system som du følger slavisk feks 1 shot pr 15 minutt. Dersom du bøtter flaska så blir du sikkert ganske drita. Ta det chill, følg systemet og sats på at du ikke blir så full at du finner ut at det bare er tull å følge systemet - det er da du blir naken og løper etter nabobikkja og slike ting.
Helt klart et greit valg av barnesprit. Et annet tips er Passoã. Bland med appelsinjuice og en skvett grenadin så har du en jækla grei drink. Smaker ikke alkohol i det hele tatt, delvis fordi alkoholinnholdet jo blir lavt når det blir blandet ut, men da kan du også hyle nedpå mye mer. Og det smaker fortreffelig!

Andre gode forslag er Koskenkorva Peach og Sourz Apple. Begge deler er godt med Sprite.

I tillegg er det godt med Sourz Apple, Midori, (gjerne litt ren sprit), og Sprite. Den går under mange forskjellige navn på nett, ser jeg. Vi kaller den bare Zalo på grunn av fargen. Litt turn-off navn, men den er god!

Ellers kan du lage dine egne shotter. Valgfri barnesprit. Putt oppi Tyrkisk Pepper eller grønn DOC. Husker ikke helt blandingsforhold, men mener vi brukte én pose TP eller 2,5 pose Doc til 0,5 liter sprit. En annen vanlig variant er med Fisherman's Friend, men dette har jeg aldri prøvd selv. Er du litt tidlig ute kan du la det ligge i kjøleskapet. Dropsene løser seg opp i løpet av et par-tre timer, og da er den iskald også. Digg.
Som Dodecha sier over, så er sprit en heller dårlig ide for nybegynnere.
Det er vanskelig og dosere og det ikke mange slurker fra: "Føler meg råbra " og til følgene scenario: " -> -> Blæææhrhg -> -> "
Øl i .33l Vil være lettere og holde styr på. Drikk rolig, og pass på deg selv.

Visuelle effekter er lagt til for lettere forståelse.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ellers kan du lage dine egne shotter. Valgfri barnesprit. Putt oppi Tyrkisk Pepper eller grønn DOC. Husker ikke helt blandingsforhold, men mener vi brukte én pose TP eller 2,5 pose Doc til 0,5 liter sprit. En annen vanlig variant er med Fisherman's Friend, men dette har jeg aldri prøvd selv. Er du litt tidlig ute kan du la det ligge i kjøleskapet. Dropsene løser seg opp i løpet av et par-tre timer, og da er den iskald også. Digg.
Vis hele sitatet...
Flashback... Var en fin tid å være 18 år, og bruke tiden på å eksperimentere med hvor mange pakker tyrkisk pepper som måtte til for å forvandle en dunk hb til perfekt hot'n sweet
Bælm nedpå, så kansje du ikke har så lyst å drikke framover (Y)
Ville heller lært meg å drikke øl til å begynne med, billigere og enklere.
Du har også litt bedre kontroll. Kan fort gå på en smell med sprit og brennvin.
Drakk selv bare absolut vodka de første åra jeg drakk. Du drikker halve flaska, neste øyeblikk så er flaska tom og du er bøtte skeiv.

Tar litt tid å venne seg til øl, men verdt det
Sitat av pigutten Vis innlegg
Jeg er relativt ny i 'gamet', hvilke andre typer ville du heller valgt? Må ikke være mer enn 22 %

Kommer vel til å drikke den på en time eller noe slik, da jeg skal videre til en plass der vi ikke kan ha med
Vis hele sitatet...
Vikingfjord Ice Shot er nok den alkoholholdige drikken jeg har flest og verst erfaringer med. Jeg ville heller anbefalt Kalinka SPRT, som smaker litt mer nøytralt, da du kommer til å bli pisslei av Ice Shot'en i lengda.

Utover det, bland det ut med for eksempel juice i det forholdet du synes er best, og drikk det rolig utover kvelden, mtp. at du ikke har drukket mye før. Alkoholtoleranse varierer fra person til person, på hvor mye en har spist den dagen og mye, mye mer. Se an formen din etter hvert og ikke drikk deg kanakas, men fokuser heller på å ha det gøy, så slipper du å tenke på å bli grøftedrita og ikke huske noe av kvelden før.

EDIT:
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Andre gode forslag er Koskenkorva Peach og Sourz Apple. Begge deler er godt med Sprite.
Vis hele sitatet...
Jeg kan vouche for at Koskenkorva Peach med fersken-iste ikke smaker alkohol og kan bøttes nedpå (Har dog ikke vært borti Sprite til denne).
Samtidig fant jeg og en kompis i russetida ut at Sourz Apple og Urge smaker helt fantastisk sammen (En slags sur versjon av Urge, dødsgodt!), og vi drakk det store deler av russetida.
That being said, Sourz er utvilsomt mange ganger bedre enn Mickey Finn.
Sist endret av Deadlock Radium; 9. desember 2013 kl. 23:27.
Drikk mye vann. Ikke stress. Unngå shotting. Drikk melk før du legger deg. Så er du så god som ny dagen etter. Du blir nok i godformen om det er første gang du drikker
Sist endret av Fle7ch; 9. desember 2013 kl. 23:35.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Drakk meg selv dårlig på sånn drikke min første gang. Ville holdt meg unna Ice Shots, Smirnoff North og alt med søt-smak, du kommer aldri til å klare å drikke det mer om du drikker deg dårlig på det.

Ville selv tatt helt vanlig 22% Kalinka, øl eller noe annet uten all det sukkeret.
Når jeg selv var ny i "gamet" helte jeg ned en flaske 22% (0,75L) og det ble i meste laget.. Flere timer av den kvelden var borte dagen etterpå Veide da like mye som deg og var like høy som deg. Var ikke vandt til alkohol i det hele tatt.
Kan godt hende jeg fikk noe shots av noen andre og, men det er helt borte.
Sist endret av fotonewbie; 9. desember 2013 kl. 23:56.
Sitat av pigutten Vis innlegg
Jeg er relativt ny i 'gamet', hvilke andre typer ville du heller valgt? Må ikke være mer enn 22 %

Kommer vel til å drikke den på en time eller noe slik, da jeg skal videre til en plass der vi ikke kan ha med
Vis hele sitatet...
Du kommer nok til å bli ganske god i farten med den drikken. Men du burde samarbeide med de du skal drikke med, for å kunne prøve forskjellige ting den samme kvelden. Da blir det mer interessant å drikke, så kan dere diskutere rundt smakene.

Jeg vil anbefale å kjøpe inn ren vodka neste gang, så kjøper dere inn appelsiner og sitron og blander skikkelige drinker Hørte av en venn at skiver med agurk i en vodka og sprite-drink tar bort all spritsmaken - har ikke prøvd det enda.

Når du blir litt eldre kan du begynne å drikke whisky. Begynn med en som heter Angnoc.
Sist endret av Taurean; 10. desember 2013 kl. 00:54.
Hold deg til 20% helst svakere på jomfru turen.. eg drakk smirnof vodka og jeger mester på min jomfru tur, endte med knust telefon å moren min hentet meg... husker selfølgelig ikkje nåke av det.. Øl eller Cider. Bygg opp ein toleranse før du starter med sprit.
Sist endret av OlavSnS; 10. desember 2013 kl. 01:05.
Jeg ble pære dritings av en six-pack med 0,33 l. Dahls første gangen jeg drakk. Sykkelturen hjem gikk ikke særlig bra.

Er du litt snill med deg selv så drikker du ikke 22% alkohol første gangen du drikker, men det er vel kanskje litt av poenget med dagens drikkekultur - Man er ikke mann før man roper på elgen.
Sist endret av shittrønder; 10. desember 2013 kl. 01:19.
Sprit er egentlig noe forbanna dritt,mye bedre å drikke seg god full på øl/vin.Mye lettere å kontrollere inntaket å formen enn med sprit.
Nesten alt faenskap som har skjedd med meg på fylla er spriten sin skyld(såklart min feil,men dere fatter poenget),alt for lett å få black out.Man føler seg ofte helt fin i formen å plutselig er man sørpe full.Men siden det kun er 22% du skal drikke så går det nokk fint.Selv drakk jeg mye hjemmebrent når jeg først begynte å drikke,å det gikk mildt sagt til helvete mange ganger.Får nesten brekninger av å tenke på smaken av den jævla hjemmebrenten ennå.
Etter jeg startet å like øl ble det mye bedre,skal engod del til får å få blackout av kun øl.

Men ingen her kan egentlig fortelle deg hvor mye du trenger å hvordan du reagerer.Det er noe man må finne ut av selv.De fleste har vell gått på en del smeller i ungdomstida si når man var ny med alkohol.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette er jo meeeget induviduelt. Likevel kan jeg si at det gjelder å begrense seg utover kvelden, og kjenne selv om det er du som har kontroll over rusen og ikke omvendt.

Det var nyttårsaften i går, og da kan jeg med trygghet fortelle deg at det ikke var jeg som hadde kontrollen. Fikk blackout, laget et jævla styr i tillegg til at jeg blir tatt for å stå på badet å vaske fyrverkeriet i springen.

Moralen i historien er vel, ta litt ansvar. For både deg selv og andre.
meh, du er fin. Håper dere tar smerten som en mann og ikke ligger å griner
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Nå smaker akkurat den der drit da, så du må gjerne blande ut med brus for smakens skyld. Eneste gode ~20%-spriten jeg har smakt er diverse vin og grønn Mickey Finn. Men å gå litt rundt av og til for å "sjekke hodet" og å drikke vann med siden er alfa omega. Ikke spis noe salt, da tas alkoholen opp fortere. Spis en del før du går på festen.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hva skjedde med å bare drikke i et rolig tempo og sosialisere med de rundt deg å få en liten buzz i hodet?
Vis hele sitatet...
Fungerer ikke når alle er halvveis inni internettverdenen sin.
Trådstarter
6 0
Endte med at jeg drakk 3-4 dl vikingfjord pure (20%) som jeg blanda ut, og jeg følte at jeg traff ganske bra. Meninga var jo ikke å bli drita, og jeg hadde kontrollen hele tiden og husker (omtrent) alt.
Jeg bruker å kjøpe det samme, bare uten blåbær, for det er det jævligste jeg vet. Jeg er 170 og 60 kilo, og blir rimelig drita på en halvliter 20%. Med mindre jeg har spist veldig mye rett før.
Ellers går det mye i tiktak, som er det samme bare jævligere smak og billigere.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hva skjedde med å bare drikke i et rolig tempo og sosialisere med de rundt deg å få en liten buzz i hodet?
Det å bli full er ikke viktig, det er selskapet rundt deg som er.

Sprit er ofte dårlig ide som nybegynner, ta deg noen øl et par glass vin i stedet.
Vis hele sitatet...
Helt enig med dette, når jeg drikker så er det pga. jeg mister noen av hemningene mine, sier ting rett ut og blir mindre innelukket. Jeg må ikke bli sørpefull, bare litt god og tipsy ;p

Mitt råd er å føle ut formen din og tenke at du kommer til å bli progresivt like mye fullere neste 45min etter du tok sist slurk som du ble de siste 45min.

Er du i grenseland der du begynner å bli kvalm så er det for sent, da fortsetter kroppen din å inta alkoholen du har i magen din og du kan bli så full at du passer ut. Og det høres det ut som du absolutt ikke vil. Tommel opp.

Du valgte vel en spirit pga. du ikke liker smaken av øl? Og du valgte ikke rusbrus pga. det har ett dårlig rykte når man er gutt.. ikke vin for det er ikke godt heller, da er neste på listen sprit og og spirit er en mild utblandet sprit.

Kjøp en 0.5L

Spis en STOR middag, ha mye mat i magen!
Drikk halve flasken din ganske hurtig, men etter halve flasken så venter du 30-60min før du drikker mer, fra det pungtet så tar du det VELDIG sakte og tenk hele tiden at du blir fullere av deg selv rundt 45 min etter du stopper å drikke.

Da burde du drikke deg opp til en fin form og holde deg der til du går å legger deg
Som andre har allerede nevt og jeg også vil nevne drikk Vann, mye vann. Vann mellom drinkene og vann før du legger deg.

Dehydrering er rene døden :/
kjøp deg en Sixpack med øl og ta det rolig for kvelden, du trenger ikke drikke deg helt fjern første gangen.