Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1825
Vil høre litt om hva dere syntes om å ha type/dame som har nulltoleranse for dop? Ville dere kutta det ut om h*n hadde bedt deg om det? Eller rett å slett ikke funnet deg partner som er nykter?

Jeg selv er jente på 18 år, å kunne faktisk ikke tenkt meg til hvordan det ville vært om jeg skulle hatt type som ikke hadde godtatt rusbruket mitt. Samtidig som det kanskje ikke hadde vært en dum ting for meg. Har vært i både bra å dårlige forhold hvor begge brukte, men ingen forhold med en nykter person
Spørs bruken og mengden.. ikke godtatt piller eller andre heavy drugs. Heller ikke godtatt om dama hadde vært stein hver helg. 1 gang i mnd eller noen ganger i året er ingen problem.
Jeg hadde en kjæreste som hadde nulltolleranse for dop. Det ble jo til at jeg brukte veldig lite dop sånn totalt sett, men jeg snek jo i meg noe mystisk her og der om jeg var ute med kompiser eller de dagene hun ikke var hjemme og lignende. Hun hadde nok mistanke til tider, men aldri bevis, så det fungerte relativt greit egentlig.
Nå bruker jeg generelt sett veldig lite dop(believe it or not) så for min egen del er det ikke noe problem å være snill gutt over lengre perioder.
Å slutte 100% med dop på grunn av en jente, jeg kan ikke se for meg det egentlig. Mest av alt fordi jeg gjerne vil ha en kjæreste man kan dele en J med på søndag ettermiddag og tilbringe resten av dagen i joggebukse og se film. Men også fordi jeg har ikke møtt noen som er så perfekte at de kunne spurt meg om noe sånt. Skal vurdere det om Selena Gomez har kjempelyst til å være min kjæreste men jeg må slutte med dopbruk for at det skal skje.
dame med null toleranse funker ikke for meg. prøvd det 2 ganger å det blir et iritasjonsmoment. selv nå som jeg er helt nykter å kommer til å være det en stund fremover kunne jeg aldri tenke meg dame som hadde nekta meg å fyre når det skulle passe meg, men nykter dame derimot er en flott ting blir ikke så mye rusing da,
I hvilken grad man gidder å tilpasse seg kommer vel an på hvor mye vedkommende betyr for en. Det hadde i utgangspunktet ikke vært noe problem for meg å være sammen med en som aldri brukte dop, da ville jeg heller ikke brukt noe sammen med han. Jeg har litt problemer med å se for meg at en jeg var dypt og inderlig forelsket i skulle begynne å legge seg bort i hva jeg gjorde en sjelden gang når vi ikke var sammen, og jeg hadde likt det dårlig å bli stilt overfor et ultimatum. Jeg får fort kraftig allergi mot folk som prøver å kontrollere og forandre meg.

Men dopet i seg selv kunne jeg nok kuttet ut om nødvendig, men det er avhengig av at jeg fikk beskjeden på riktig måte, ikke som kjefting, gnåling og ultimatum.

Jeg ble dumpa en gang av en som ikke likte at jeg brukte kokain. Jeg brukte ikke veldig masse, men et par ganger i uka var det nok på den tiden. Han sa ikke til meg at det var noe problem, og først mange år seinere fikk jeg vite grunnen til at han plutselig stakk sin kos. Det var veldig dumt, for jeg savner han masse enda, og han savner meg. Men vi har gått videre siden det begge to (flere ganger ).
En klisje, men noen påstår at kjærlighet er det sterkeste dopet (utenom livet selv), og hadde jeg truffet en dame som gav meg så mye at suget etter annen rus forsvant, så hadde det ikke vært noe problem å bytte ut substitutter med forelskelse...
Da jeg var ungdom holdt jeg mitt rus-bruk skjult for et par damer, og det var bare stress... I voksen alder har jeg stort sett vært med damer som foretrekker det samme som meg. Like barn leker best... En god grunn til å kutte rus-bruk er at man kan finne partnere på et mye større marked enn om man kun skal lete blant andre rus(mis)brukere...

Du er 18 år... Fort gjort å treffe på en kul kis, som er dreven i faget, med peiling og stabil tilgang på dop, som du begynner å se opp til... Har sett mer en nok småjenter som har kjørt livet sitt i dass på denne måten.
Jeg har en samboer som ikke godtok bruken min av røyk og lyrica. Men jeg satte foten ned og forklarte han at han får godta meg som jeg er, med alle mine feil og uvaner. Vi inngikk et kompromiss: Jeg "får lov" til å røyke og spise/sniffe lyrica så lenge det ikke er fremfor han. Og han må godta at jeg ikke slutter før jeg selv vil!

Han rynker forsatt på nesa av det, men det er ikke noe stress lengre for oss!
Sist endret av Lupi; 4. desember 2013 kl. 20:05. Grunn: Skriveleif...
Jeg har ikke noe imot dop, men hadde nok ikke vært sammen med en som gjorde det. Jeg er ganske jomfru når det gjelder sånt, bare prøvd alkohol og nikotin, og alt annet en sporadisk bruk av weed ville vært uakseptabelt for meg.

Jeg hadde ikke villet at han skulle slutte for meg.
Tror ikke man kommer til å klare å slutte hvis man ikke vil det selv, og man kan begynne å mislike/ være litt bitter for at jeg "tvang" han til å slutte.
Sist endret av Cantstandya; 4. desember 2013 kl. 22:40.
Det tror jeg aldri hadde skjedd. Ikke av de praktiske grunnene, men et så lite reflektert, nysgjerrig, og utforskende menneske ville jeg ikke falt for.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Det tror jeg aldri hadde skjedd. Ikke av de praktiske grunnene, men et så lite reflektert, nysgjerrig, og utforskende menneske ville jeg ikke falt for.
Vis hele sitatet...
Jaha?

Jeg ser på meg selv som både nysgjerrig og relativt utforskende, og om jeg er reflektert eller ikke får du spørre noen andre om, men allikevel vill en eventuell partners hasjrøyking gjort meg svært ukomfortabel. Det skal også nevnes at jeg har lite til overs for alkohol.

Betyr det at jeg er en ignorant, kjedelig og kontrollerende liten unge, eller betyr det bare at folk er født forskjellig, og at det er noe man må akseptere?

Ett annet poeng: Handler ikke et forhold om å inngå et kompromiss begge deler er komfortabel med? Det virker nesten motsatt etter det folk på forumet her sier.
Sitat av Sinken Vis innlegg



Ett annet poeng: Handler ikke et forhold om å inngå et kompromiss begge deler er komfortabel med? Det virker nesten motsatt etter det folk på forumet her sier.
Vis hele sitatet...

Enkelte ting er " dealbreakers", ting som man ikke vil inngå kompriss på. For min del er ikke problemet bare hvor ofte det skjer, men det sier en del om en persons grunnholdninger når man gjør sånt. ( har ikke noe i mot at folk gjør det, bare vil ikke dele et liv med en sånn person)
Sitat av Sinken Vis innlegg


Jaha?

Jeg ser på meg selv som både nysgjerrig og relativt utforskende, og om jeg er reflektert eller ikke får du spørre noen andre om, men allikevel vill en eventuell partners hasjrøyking gjort meg svært ukomfortabel. Det skal også nevnes at jeg har lite til overs for alkohol.

Betyr det at jeg er en ignorant, kjedelig og kontrollerende liten unge, eller betyr det bare at folk er født forskjellig, og at det er noe man må akseptere?

Ett annet poeng: Handler ikke et forhold om å inngå et kompromiss begge deler er komfortabel med? Det virker nesten motsatt etter det folk på forumet her sier.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er bare at de som er veldig rigide på dette også er svært konservative til andre ting i livet. Følger regler til punkt og prikke, gjør ingenting uforutsigbart, er ikke spesielt kreative. Jeg bare mister interessen raskt for den "typen"
Det var en smiley i forrige innlegg som ikke skulle være der. Ohh well, ingen skade skjedd

Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Min erfaring er bare at de som er veldig rigide på dette også er svært konservative til andre ting i livet. Følger regler til punkt og prikke, gjør ingenting uforutsigbart, er ikke spesielt kreative. Jeg bare mister interessen raskt for den "typen"
Vis hele sitatet...
Nja, nå tror jeg du dømmer folk litt vell fort her. Etter min erfaring har forutsigbarhet og kreativitet noe med dette her å gjøre.

Uansett, sett at dette her er faktisk er tilfellet, at alle slike folk er konservative, forutsigbare og lite kreative. Gjør det de nødvendigvis verre/kjedeligere/mindre verdige partnere enn andre? Folk liker forskjellige ting.

Nå sier du at slike folk interesserer deg veldig lite, og da er jo problemet løst. La være å tilbringe tid med slike folk da.

Hva prøver du å få frem i innlegget ditt?
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Min erfaring er bare at de som er veldig rigide på dette også er svært konservative til andre ting i livet. Følger regler til punkt og prikke, gjør ingenting uforutsigbart, er ikke spesielt kreative. Jeg bare mister interessen raskt for den "typen"
Vis hele sitatet...
Slike stigmatiserende holdninger sier mest om deg som person.

Må si man har sklidd litt feil retning når man baserer forhold til mennesker på deres holdning til rusmidler. Litt empati må man jo kunne ha mtp. at enkelte ikke finner komforten med å bryte loven og ikke kommer fra miljøer hvor dette er akseptabelt.

Hadde selv ikke hatt noe problem med at rusbruk i forholdet. Missbruk hadde jeg ikke likt.
Sist endret av Mofse; 5. desember 2013 kl. 00:54.
Sitat av Mofse Vis innlegg
Slike stigmatiserende holdninger sier mest om deg som person.
Vis hele sitatet...
Er tøffere på internett enn andre steder, vettu Men vanligvis så har tankegangen min gått motsatt vei, Jeg møter noen og de har mange litt uinteressante trekk, og jeg har vanligvis gått videre før rus har blitt tema. Noen har jeg spurt senere, og de er i mot det. Jeg respekterer det, men totalinntrykket av personlighet er ikke akkurat min drømmepartner.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Nja, nå tror jeg du dømmer folk litt vell fort her. Etter min erfaring har forutsigbarhet og kreativitet noe med dette her å gjøre.

Uansett, sett at dette her er faktisk er tilfellet, at alle slike folk er konservative, forutsigbare og lite kreative. Gjør det de nødvendigvis verre/kjedeligere/mindre verdige partnere enn andre? Folk liker forskjellige ting.

Nå sier du at slike folk interesserer deg veldig lite, og da er jo problemet løst. La være å tilbringe tid med slike folk da.

Hva prøver du å få frem i innlegget ditt?
Vis hele sitatet...
Sa litt om det rett over her, er ikke såå firkanta. Det gjør ingen til noe dårligere partner i det hele tatt! Men det går ikke for meg. Jeg har ingen problemer med å fortsette å møte nye mennesker, ingen av dem er like.

Innlegget mitt var direkte svar på TS sprømål.
Ekspert på påstander
Du får mange forskjellige svar på spørsmålet, så prøv å date en streit gutt TS og se hvordan det er? Er jo alltid gøy å lære noe nytt eller hva TS?