Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 599
Er gentoo bra forresten? Jeg har hatt nå i en måned planer om å installere gentoo, har gjort det før kansje 5 gang men ikke fått til, men føler meg klar for det nå. Er kansje halvt år siden jeg gjorde det. Og da fikk jeg alt til uten å få startet opp grafisk grensesnitt.

Og forresten hva er forskjel på 32 og 64 bits operativ system?
Har hørt om Windows xp 64 bit.. Men har hatt aner om linux med 64 bit

Jeg trenger å kunne bruke linux så godt i multimedia at jeg skal kunne ha nesten de samme funksjonene som MSN 7.5 har.. Har hørt windows vista har kommet ut.. Men der skal vist fildeling være strengt forbudt. Så derfor tenkte jeg på Gentoo.. Med 64 bit som minner litt om windows?
Tror du har misforstått noen vesentlige punkter. Vista skal benytte seg av kryptering. Dvs. du kan legge inn så mange linuks distroer du bare vil, men du vil alikavel ikke få spilt av den siste xXx IIII-filmen.

Når det gjelder ditt valg av distro så er det hipp som happ. Det du bør tenke på er pakkesystemet og manpages. Gentoo har et ypperlig pakkesystem og en god manual. Windows-lookaliken din får du ved å bruke en window manager. Som du kan legge inn selv med pakkesystemet.

Nå er jeg heller ingen deciffererer fra NASA, så du får unskylde meg hvis jeg ikke forsto innlegget ditt.
Sist endret av Deezire; 31. august 2005 kl. 22:31.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg stenger dette emnet. Du får skrive et nytt på NORSK.
TENK før du skriver en setning.