Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1253
Sånn som vi kan lese på mange artikler så si hver eneste dag i disse tider, så kan vi lese om at Ap gjør det veldig dårlig om dagen og Høyre gjør det veldig bra.

Det jeg lurer på er om folk her inne tror at det skyldes at Ap er ut av moten (Husk at Høyre en gang i tiden var størst parti, men det er lenge siden)

Eller bare at dette er en midlertidig greie.

Er ute etter å høre hva den vanlig freaker her inne tenker og tror, så her det ingen feil svar
Nå blir vi rævkjørt. Om høyre kommer på banen, blir vi fortsatt rævkjørt. Vi vet bare ikke hvor hardt, og det er grunn nok til å gå imot støre og co.
Litt spenning i anus må man ha.
Det virker som folk flest generelt bare er misfornøyd med regjeringen uansett hva de gjør, så pendelen svinger bare frem og tilbake mellom AP og Høyre.

Jeg er enig i at det ikke er mye imponerende denne regjeringen har fått til, men føler folk glemmer litt hva slags shit show de tok over, med siste rest av Covid restriksjoner, ettervirkningene av det, og så brøyt krigen i Ukraina ut rett etterpå, med energikrise, inflasjon osv.

Uansett hvem som hadde styrt, hadde det blitt hardere tider for vanlige folk. Jeg syns strømstøtten var et veldig godt og kjapt utført tiltak mot dette. Er ikke sikker på vi hadde fått det samme, føler Høyre kanskje hadde prioritert støtte til bedrifter, som dagens regjering av en eller annen grunn sitter helt på gjerdet med selv om det absolutt trengs da lave energipriser har vært det eneste konkurransefortrinnet i Norge for omtrent allt eksporterende bedrifter.

Så mao. skyldes målingene at Støre er en grå, kjip kis, Vedum er en tulling som bare gliser, og justisministeren er nogenlunde inkompetent og nekter å ta innover seg noen av problemene i politiet. Sammenlagt med nevnte forhold i verden, blir det til at folk er meget misfornøyd og vil tilbake til høyre-regjering, akkurat som om de hadde gjort det noe bedre. Vi får se, blir ikke spesielt spennende det neste valget virker det som.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Syntes de ligner hverandre mer og mer
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Sånn som vi kan lese på mange artikler så si hver eneste dag i disse tider, så kan vi lese om at Ap gjør det veldig dårlig om dagen og Høyre gjør det veldig bra.

Det jeg lurer på er om folk her inne tror at det skyldes at Ap er ut av moten (Husk at Høyre en gang i tiden var størst parti, men det er lenge siden)

Eller bare at dette er en midlertidig greie.

Er ute etter å høre hva den vanlig freaker her inne tenker og tror, så her det ingen feil svar
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at Høyre en gang var Norges største parti? Hvordan måles det og i hvilken kontekst? I henhold til meningsmåler er vel Høyre Norges største parti nå?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Judaz Vis innlegg
Hva mener du med at Høyre en gang var Norges største parti? Hvordan måles det og i hvilken kontekst?
Vis hele sitatet...
Oppslutning ved Stortingsvalg kanskje?
Men da må vi langt tilbake, før krigen (begge)
Alt hadde vært tilgitt fra min side hvis de bare hadde fått på plass en løsning strømprisene har hatt på bedrifter.
Det blir for dumt når norske bedrifter flagger ut til Tyskland for å få kjøpt norsk gass billigere enn i Norge.

Tror de fleste har forståelse for at de har fått mye dritt i fanget.
De har bare vært så jævlig tiltaksløse og handlingslammet.
Å velge de samme partiene til regjering år etter år og forvente ett nytt resultat kan vel nesten gå under betegnelsen "definisjonen av galskap".
Hjelper lite å hoppe mellom Høyre og AP ved hvert valg når folket ender opp med samme dritten og lavere levestandard og livskvalitet.
Kommer aldri til å bli så rik at det vil lønne seg å stemme høyre for min del. Jeg kjenner heller ingen som er så rike. Å jeg har en far som sitter veldig høyt oppe i Equinor styret.

Høyre står for klasseskiller. "Det skal lønne seg å jobbe" Ja,det er vi alle enige i. Man skal få betalt for den gode jobben man utfører. Men er man syk eller ikke har evne til det,så skal man ikke måtte lide av den grunn. Man har allerede fått utdelt dårlige kort fra naturen sin side. Så skal man holdes nede i gjørma for at man ikke kan jobbe. Det er grunn nok for veldig mange til å ikke engang tenke på Høyre som et alternativ. AP er riktignok veldig lik i sitt program,men på venstresiden har man i det minste sammarbeidspartier som tenker litt annerledes.

Annen grunn for min del er at jeg ikke liker Erna. Synes hun er ekkel både i væremåte og generellt. Hun er og gift med en mann som jeg er overbevist om har noen innelåst i en skjult kjeller et sted. Ekstremt creepy type.
Tja. Det jeg ser er at det som gjør Norge så bra som jeg ha blitt fortalt fra barndommen av er at det er liten forskjell på folk(fattig/rik)

Fra jeg var barn til nå som voksen mann har dette smuldret bort og vi er nå det landet i Norden med størst voksende forskjell på fattig og rik.


De tinga som gjorde Norge gunstig forsvinner mer og mer.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Uncharted Vis innlegg
Hun er og gift med en mann som jeg er overbevist om har noen innelåst i en skjult kjeller et sted. Ekstremt creepy type.
Vis hele sitatet...
Det sliter vel kanskje på egoet hans å stå i Ernas skygge. Den er bokstavelig talt stor.
I de fleste målingen du ser i avisene har de spurt rundt 900 mennesker.

Noe å tenke på
Sitat av Malaguena1 Vis innlegg
I de fleste målingen du ser i avisene har de spurt rundt 900 mennesker.

Noe å tenke på
Vis hele sitatet...
Hva er det å tenke på her, synes du? Har vitenskapene bommet så grovt at utvalgsundersøkelser som helhet er ubrukelige? Begrunn kritikken din hvis du vil diskutere, ikke bare sleng "noe å tenke på" på slutten av en observasjon. Det avslører intellektuell latskap.
Han mener vel at såpass få er spurt og at det ikke representerer helheten i Norge.
Slik jeg ser det så er det ene og alene Støre sin feil. Jonas Gahr Støre burde ikke sluppet til en mikrofon. Det er bare politikerfloskler som renner ut av den kjeften. Han virker å være direkte tannløs, kan ikke fatte noen vedtak. Det skal alltid først via en kommisjon eller ennå en utredning. Da det russiske gassledningen ble sprengt og halve landet ble nervøs og etterlyste tiltak på norsk sokkel så sa han på TV at sikkerheten var operatørenes ansvar. Det er jo helt feil, og en ukes tid måtte han jo gi seg på det. Strømkrisa gjør fortsatt at bedrifter kneler og på halvannet år har han ikke greid fikse det. Og hvor mange ganger har han ikke offentlig lovpriset Hadja Tajik, selv etter all dritten som ble avdekket? Støre var jo for at hun skulle bli nestleder i AP igjen. Tross i at hun er kriminell. Trasig at en AP regjering har gjort hverdagen tyngre for de under tre kvart million i årslønn.

Den mannen river ned AP fra innsiden.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Han mener vel at såpass få er spurt og at det ikke representerer helheten i Norge.
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvem de 900 er.
Jeg vet ikke hvilke undersøkelser han sikter til og statistikk kan brukes på mange måter, men man trenger ikke så veldig mange for å lage et representativt utvalg.