Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 741
Har en gammel C disk med oppdatert WIN10 eller 11 eller whatever på. Jeg har hatt denne C disken i sikkert ti år, begynte vel med windows 7, og har bare oppgradert windows versjon ettersom.

Det er med andre ord jævlig mye skrot på denne gamle disken, en 128gb SSD, og den begynner å bli full til stadighet uten at jeg finner mer å slette. Uansett, jeg har bestilt meg ny disk, og vil installere min windows på den nye disken.

Hvordan går jeg frem for å gjøre det? Jeg har jo ikke key til denne windowsen lenger. Flytte over div filer og programmer kan jeg sikkert gjøre i etterkant.

Klarte ikke helt å finne noen guide på Google for denne konkrete problemstillingen, men tar den gjerne hvis noen har en!
Legg inn windows på en minnepinne ved å følge trinnene her: https://support.microsoft.com/nb-no/...f-40c3b507420d

Lisensnøkkelen kan ligge lagret i hovedkortet, men for å være på den sikre siden kan du prøve å følge guiden på denne siden og finne lisensnøkkelen før du bytter disk.
Formater minnepenn til fat32 format og overfør Windows boot ISO evt bruk microsoft's program. Nøkkel er samme f. Bare google en gratis nøkkel eller kjøp på nett for 100kr. Tar alt i alt kanskje 3-5min
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Google KMSPICO
Vis hele sitatet...
Hvilken av resultatene en får ved å google kmspico er det som er «legit»?

For dette ser ut som en gullgruve - Om du vil infisere maskinen med allverdens faenskap.