Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1734
hallo!

som vi alle så leter jeg etter den perfekte sekken, der Lowepro ProTactic 350 AW || er langt oppe, men mangler den ekstra plassen some lowepro whistler aw350 || har. Føler det blir litt mye å hive ut 4k for ein sekk.
Kjører panasonic gh5 med 3 linser, eneste problemet er at det huset er ganske lite og får fort litt mye plass i sekken, liker at det er tight.

Noen ideèr?
Dra til nærmeste fotobutikk og prøv. ta med det utstyret du skal ha i den.
Jeg kan ikke anbefale noe sekk, da jeg kun har hatt/har en sekk som jeg enda ikke har brukt.
De fleste kamerasekker har "justerbare" rom, skilleveggene er festet med borrelås og kan flyttes på, så det at kamerahuset ikke er så stort burde ikke være et problem.
Jeg så en som hadde en sekk som kunne åpnes i ryggen, det så veldig praktisk ut, man kunne bare la sekken henge i "magebeltet", dra den rundt så du fikk sekken foran og åpne ryggen å få tilgang til kamera og linser.

Her er en side med godt utvalg, se om du finner en sekk der, med litt flaks selger de kanskje samme sekk i en butikk nær deg så du kan se å kjenne på sekken før du kjøper.
Jeg har en whistler aw350 (1.gen) jeg kjøpte for en del år siden da prisen var en god del lavere enn nå.

+ Solid as fuck. Materialvalg og løsninger i toppklasse
- Du får plass til et hav av utstyr, som blir tungt, men bæresystemet holder ikke følge når vekten på sekken øker
+ Kamerautstyret plasseres i en egen container med padding som kan tas ut slik at du kan bruke sekken til noe annet enn fotostæsj
- Containeren er dritsvær så når du har den i sekken så får du plass til fint lite annet. Jeg har ikke sett at Lowepro har flere størrelser av disse slik at du selv kan tilpasse etter mengde utstyr.

Med et GH5+3 objektiver vil du ha masse plass til overs som du kanskje får utnyttet dårlig i en aw350. Jeg syns ideene til fstopgear hvor du kan kjøpe ulike ICU-er for ulike behov og plassere i samme sekk er langt smartere.