Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2115
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey, gjorde et stunt og snakka med en lege over internett chat. Har hatt uklart syn etter at jeg inntok ca 30 ritalin i løpet av 3 dager, og fortalte alt til denne legen. Han sa at "han ikke skulle gjøre så jeg ble bitt i ryggen, men at han skrev det i journalen min som "bare han så". Bruker ikke noe til vanlig, og lurer på om jeg kan få trøbbel for dette. Erfaringer? Takk!
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legen har meldeplikt ang rusmisbruk, så er alltids en mulighet om at du får en brev om at et evt førerkort blir inndratt.

Edit: heter vel kanskje "tilbakekalt"

Litt full av vin ikveld.
Sist endret av Veggen; 15. februar 2019 kl. 00:03.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okei, har litt noia for det kjenner jeg. Han sa at vi kunne la dette være et "engangstilfelle" og jeg spesifiserte att jeg hverken kjørte bil eller oppholdt meg ute blandt folk tiden jeg var ruset. Håper han snakker sant ://

Setter pris på om noen har lignende saker å dele!
Sist endret av Veggen; 15. februar 2019 kl. 00:02.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lest flere ganger her inne hvor legen har lovet å ikke varsle, så har de mista førerkortet likevell.

Nå er det bare å vente, og håpe på det beste. Noen leger er jo litt forståelsesfull på slikt. Hadde selv en lege som anbefalte meg å røyke hasj istedet for å drikke alkohol, når jeg hadde kyssesyka.
Hadde det vært en fastlege du hadde et langt og åpent forhold med som kjente deg som den du virkelig er,så ja kan det hende h*n ikke hadde rapportert det selv om de er pliktige til det.

En nettlege som ikke kjenner deg å du sitter å innrømmer rusmisbruk over mobilchat tror jeg allerede har sendt varsel om dette. Tror du nettlegen vil risikere problemer med jobben sin ved å være snill? Det er vel spørsmålet du må stille deg selv..
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv gått på et par smeller da jeg nevnte til fastlege at jeg røyket hasj. Og senere da jeg dro til psykolog gikk jeg grundig over hva retningslinjene var rundt rus og meldeplikt. Ble lovet at alt jeg sa skulle forbli hos hun og at taushetsplikten kun skulle brytes om det var umiddelbar alvorlig frykt for min helse. Altså at hun med grunn ble sittende med frykt om at jeg skulle skade meg selv eller andre(som selvfølgelig er greit for meg)

3. timen hos hun kommer og får da brått beskjed om at det som tidligere ble sagt ikke stemte og at hun var pliktig til å meldte videre ang mitt rusbruk mtp førerkort... Dro ikke tilbake dit for å si det slik!

Noe senere kommer det brev fra politiet at jeg mistet føreretten og må på pissings og vise rene prøver for å få den tilbake. Føler meg lurt..

Ser virkelig frem til avkriminaliseringen tar en reform og trer i kraft og håper virkelig dette kommer til å løse situasjonen for rusbrukere her til lands.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dritt :S Men om jeg må pisse så går det jo sikkert bra mtp at det var et engangstilfelle krysser fingrer
Slik jeg har forstått det må det meldes 2 ganger innen en viss periode(6 eller 12 måneder?) for at lappen ryker. Kjenner til et par som har testet positivt uten å miste lappen.

Lykke til, håper virkelig det løser seg for deg.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv blitt tatt med mdma og grønt hjemme av politiet, og jeg har enda lappen. Jeg er ingen hverdagsbruker og gjør det en eller to ganger i året under spesielle anledninger. Politiet bruker nok Skjønn de og.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legen har vel ikke meldeplikt hvis den ikke mistenker at bruken går utover evnen til å føre motorvogn på en forsvarlig måte?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo, men det er en vurderingssak de færreste vil gamble med.
30 piller på 3 dager er litt i overkant av normal terapeutisk dose. Jeg tror ikke det er dosen de eventuelt legger seg opp i, men heller det at du har tatt et A-preparat du ikke har resept og dispensasjon på.

Du kan uansett be om at informasjon i journalen din blir fjernet.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Blir noe beroliget av svarene deres. Prøvde et stunt i en ræva livssituasjon og angrer som ei bikkje ��
Slette journalen? Hvordan kan jeg få ordnet dette? Hovedgrunnen til at jeg ringte nettlege var å unngå fastlege mtp framtiden.