Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1367
Er det noen som har noe erfaring med innbetaling til kreditorer under gjeldsordning?
I Januar skal man fordele det man har satt av ila forrige år og dette må stemme med regnskapet. Men hva gjør man hvis man ikke har klart å sette av nok/beregnet feil og mangler en god del av det man skal betale inn? Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Er redd for å miste hele ordningen og få hele gjelden tredd over meg igjen.
Trekker di ikke et gitt beløp hver mnd i 5 år?
Sitat av Steinur Vis innlegg
Er redd for å miste hele ordningen og få hele gjelden tredd over meg igjen.
Vis hele sitatet...
Ja og med god grunn til å være redd. Betaler du ikke er det ikke bare den innbetalingen som forfaller men det er brudd på avtalen med hver enkelt kreditor du ikke får gjort opp med. Resultat kan i verste fall bli det du svarer på selv at hele gjelden forfaller. Forfaller alt til en kreditor så forplanter det seg gjerne til resten også er du i gang.

Vet ikke hvorfor du har pr. år jeg hadde månedlig og det er nok å anbefale selvom det er litt styr med mange små beløp hver måned så er det lettere å holde det gående.

Sitat av tøffel Vis innlegg
Trekker di ikke et gitt beløp hver mnd i 5 år?
Vis hele sitatet...
Frivillig gjeldsordning betaler du selv, ikke noe trekk.
Namsmannen hjalp meg med beregningene så det var ingen unnskyldninger for å gjøre feil.
Sist endret av Dough; 14. januar 2019 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
3 0
Det er frivillig gjeldsordning det er snakk om ja.
Så det føres budsjett gjennom året og pengene skal bli satt av på en egen konto og skal bli fordelt i Januar.
Overvåker de kontoen og får med seg hvis det kommer inn noen ekstra kroner til å hente inn igjen underskuddet?
Det var ingen overvåkning av mine kontoer. Tror ikke de gjør sånt uten særskilt grunn og ikke under frivillig gjeldsordning. Går nok greit så lenge det ikke er store femsifrede beløp.