Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3037
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har de siste par årene noen ganger våknet med kramper i leggene. Ikke tenkt veldig over hvorfor da dette skjer ganske sjeldent. Det er ubehagelig og jeg har vel tenkt at det må handle om en slags bivirkning av pillene jeg tar.

Men nå som det var så varmt og den varmen kom så brått så nådde en jo ikke bli vant til varmen. Det gjorde at det ble vanskelig å takle varmen. Så da endte jeg opp med å dusje mye og lenge i kaldt vann på de varmeste dagene. Og en dag jeg dusjet i ekstra kaldt vann så fikk jeg krampe i legg og tær mens jeg stod i dusjen. Uten helt å reflektere over det skrudde jeg på mer varmt vann og da slapp krampen raskt.

Det gjorde at jeg begynte å tenke på dette med kramper. Pleier å sove med en vifte som blåser på meg om natten. Og sover nok litt urolig slik at både armer og ben havner utenfor dyne.

Kan det hende at kald luft som blåser på bena er årsaken til krampene om natten? Og om det er tilfellet er naturlig eller bør jeg få sjekket årene for å se om de er tettet til?
Prøv med Magnesium tilskudd, det vil nok hjelpe.
Det og å holde seg tilstrekkelig hydrert.

https://nhi.no/trening/aktivitet-og-.../muskelkrampe/
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Prøv med Magnesium tilskudd, det vil nok hjelpe.
Det og å holde seg tilstrekkelig hydrert.

https://nhi.no/trening/aktivitet-og-.../muskelkrampe/
Vis hele sitatet...
Æsj. Du var rett før meg til å poste den linken.

Ikke vær bekymret TS. Du er mest sannsynlig bare i litt dårlig form.
NHI om bruk av magnesium mot leggkramper:

Magnesium tabletter forsøkes av mange. En samleanalyse viser imidlertid ingen effekt i befolkningen generelt, men muligens hjelper det noe på leggkramper hos gravide. Det konkluderes samtidig med at det behøves flere gode studier for endelig å avklare om magnesium hjelper eller ikke. Erfaringsbasert kunnskap anfører at eventuell effekt av magnesium kommer sent, og at slik behandling må prøves i to til tre måneder før man avgjør om det hjelper. Magnesiumbehandling kan gi diaréplager.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nei. Jeg slet også med dette i mange år, det er en bivirkning av medikamentene du tar. "Du behøver bare magnesium", nei.
Sist endret av MytomanPsykopat; 22. juli 2021 kl. 16:57.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viss du tenker å prøve magnesium kan du bli utrolig dårlig i magen,ikke verd det etter min mening as
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det kan være medikamentet du bruker, men uten å vie hvilket medikament det er er det vanskelig å si. Du bør lese "mulige bivirkninger" i paknings vedlegget, eller google litt rundt dette medikamentet.

Eller så kan det være så enkelt som saltmangel eller dehydrering. Eller generell mangel av vitaminer og mineraler. Hva du spiser vet du best selv, men hvis det går i McDonalds og Grandiosa ville jeg anbefalt egg, gulrøtter, brokkoli og mandler som et naturlig (og bedre) alternativ til multivitaminer.

Hvis det ikke er noe av det jeg har nevnt over ville jeg tatt det opp med en lege.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som nevnt innaktivitet, enkelte medisiner og ikke minst amfetamin kan trigge kramper. Langvarige stretcher av leggmusklene er effektivt. Prøv denne selv om det står at den er for ment for plantar fascitt. Meget effektiv: https://www.youtube.com/watch?v=RRDC8erSNqw