Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 8655
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den har jeg printa ut og laget som ei bok, men har absolutt vært borti brente bladtupper blanda etter "boka" for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Smart!

ok :/ bare hatt flaks jeg da kanskje
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen tanker rundt stiklinger fra stiklinger kontra stiklinger fra moder?
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Noen tanker rundt stiklinger fra stiklinger kontra stiklinger fra moder?
Vis hele sitatet...
Første jeg tenker er at man vill få mindre å mindre yield etterhver, men har ikke noe erfaring med stiklinger igrunn.
Tenkte mer på om det skjer noe med genene hvis man hele tiden legger til en generasjon, ved å ta stiklinger fra stiklinger?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den har jeg printa ut og laget som ei bok, men har absolutt vært borti brente bladtupper blanda etter "boka" for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Da må vel EC verdien vært alfor høy, når du startet å gjødsle?

Hva gjødslet du med, da du fikk brente tupper?

Jeg benytter meg personlig av denne, og har sålangt
aldri fått brente tupper! (følger bruksanvsning)






https://www.eurohydro.com/tripart


Kjøpte pakketilbud på www.growland.net for under 500kr totalt (inkl frakt mener jeg) Var sikker på at
jeg kom til å få straffe-toll siden beløpet var over 500 kr, men det gikk bra

Sitat av Montezuma Vis innlegg
Tenkte mer på om det skjer noe med genene hvis man hele tiden legger til en generasjon, ved å ta stiklinger fra stiklinger?
Vis hele sitatet...
10 Generasjoner! Så du teoretisk sett ha stiklinger i maaange år før det blir ett problem.. Å ha en morplante, har aldri vært noe tema for meg! Jeg tar stiklinger av de sterkeste plantene, før dem blir satt til blomst uansett, så noe morplante kommer det aldri til å bli her i hus! Da bør du jo ha eget lys til morplanta, og da blir det fort flere kilowatttimer på regninga! Men det er greit å sette litt frø innimellom for å få inn litt "nytt blod"
Sist endret av Paranoid83; 7. november 2021 kl. 00:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Paranoid83 Vis innlegg
Da må vel EC verdien vært alfor høy, når du startet å gjødsle?

Hva gjødslet du med, da du fikk brente tupper?

Jeg benytter meg personlig av denne, og har sålangt
aldri fått brente tupper! (følger bruksanvsning)






https://www.eurohydro.com/tripart


Kjøpte pakketilbud på www.growland.net for under 500kr totalt (inkl frakt mener jeg) Var sikker på at
jeg kom til å få straffe-toll siden beløpet var over 500 kr, men det gikk bra



10 Generasjoner! Så du teoretisk sett ha stiklinger i maaange år før det blir ett problem.. Å ha en morplante, har aldri vært noe tema for meg! Jeg tar stiklinger av de sterkeste plantene, før dem blir satt til blomst uansett, så noe morplante kommer det aldri til å bli her i hus! Da bør du jo ha eget lys til morplanta, og da blir det fort flere kilowatttimer på regninga! Men det er greit å sette litt frø innimellom for å få inn litt "nytt blod"
Vis hele sitatet...
Ja, det er akkurat samme jeg bruker. Jeg har brent tupper på 1 EC og oppover. Følger jeg anvisningene på flaska så bekker den fort 2 EC.
OG kush trivdes bra på 0.8 f. eks.
Men jeg har aldri prøvd jord, kun DWC og 1 runde med coco som gikk litt under sånn passe.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ja, det er akkurat samme jeg bruker. Jeg har brent tupper på 1 EC og oppover. Følger jeg anvisningene på flaska så bekker den fort 2 EC.
OG kush trivdes bra på 0.8 f. eks.
Men jeg har aldri prøvd jord, kun DWC og 1 runde med coco som gikk litt under sånn passe.
Vis hele sitatet...
Okay.. Husk at jorda inneholder masse næring fra før da. Det gjør jo ikke vannet til dwc'en eller kokossmassen du brukte! Dem er vel helt blotta for næringsstoffer, før man eventuelt tilsetter det selv? Så jeg syns det er merkelig at jeg ikke får svidde tupper, som bruker jord.

Har aldri målt EC selv jeg, så er litt uerfaren akkurat der. Men har handla et TDS meter, som kan konverteres til EC, så tenkte å prøve nå snart.

Sitat av Montezuma Vis innlegg
Noen tanker rundt stiklinger fra stiklinger kontra stiklinger fra moder?
Vis hele sitatet...
Ikkno problem å ikke ha moderplanter. Men etter 10 generasjoner, rådes man til å bytte dem ut! Men dette gjør man jo "litt etter litt". Er du så "heldig" å få en hermafrodit, så gjør alt du kan, for å få tatt vare på frøene!
Sist endret av Paranoid83; 7. november 2021 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er forskjell på hvordan man blander næringa for jord og hydro også mtp hvilken EC man lander på.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det er forskjell på hvordan man blander næringa for jord og hydro også mtp hvilken EC man lander på.
Vis hele sitatet...
Fortell... =)
Sitat av Paranoid83 Vis innlegg
Fortell... =)
Vis hele sitatet...
Det står jo bakpå GHE flaskene? Man skal ha så å så mange ml næring pr l vann i jord og så å så mye næring pr l i hydro. Det er ikke samme blandingsforhold.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det står jo bakpå GHE flaskene? Man skal ha så å så mange ml næring pr l vann i jord og så å så mye næring pr l i hydro. Det er ikke samme blandingsforhold.
Vis hele sitatet...
Aha.. Blandingsforhold ja! Trodde du pratet om flere måter å lage blandinga på jeg! Ja, seff, er tre forskjellige. Coco,jord og hydro
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har tatt stiklinger fra en plante som sjøl ble til som stikling. Hvor mange generasjoner kan man kjøre?