Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1733
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som kan ny praksis fra siste par årene?

1)
Får man 2/3 med fotlenke eller gjelder det bare ubetinget fengsel? Får man det automatisk ved god oppførsel eller må man søke selv og evn hvor lenge før i tilfelle?

2)
Kan man søke om halvtid med fotlenke som man kan i noen tilfeller i fengsel eller bare ordinære 2/3?

3)
Fikk du eller den du kjenner med fotlenke videotelefon eller ikke? Er det noe som er vanlig å få eller bare spesielle tilfeller?

4)
Hvor ofte ble du eller tilfelle du kjenner til rustesta og er det for alle rusmidler eller bare alkohol?

5)
Brøt du noen regler og hva skjedde da hvis du fikk positiv rustest eller ikke kom hjem i tide en gang?
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sona 24 dager med fotlenke. Har 14 dager igjen.
Fikk en FaceTime tlf som de bruker av og til for å sjekke at jeg er der jeg skal (sysselsetting)

Ble tatt urinprøve og promilletest når jeg ble pålenka, og har tatt en urinprøve og 3 promille tester etter det! På 1.5 uke
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får ikke det automatisk. Jeg fikk fotlenke på min 8'ende måned av en 13 månders dom. Du søker bare, de i fengselet hjelper deg med søknad.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går mye på god oppførsel
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble rus testa 2 ganger i uken, kun alkohol ds siden det er det jeg har slitt med. Kan ikke uttale meg for hvordan de tester folk som bruker andre rusmidler
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sona 24 dager med fotlenke. Har 14 dager igjen.
Fikk en FaceTime tlf som de bruker av og til for å sjekke at jeg er der jeg skal (sysselsetting)

Ble tatt urinprøve og promilletest når jeg ble pålenka, og har tatt en urinprøve og 3 promille tester etter det! På 1.5 uke
Vis hele sitatet...
Okey er videotlf det nye for de fleste nå eller fikk du pga spesielt tilfelle? Hvilket distrikt hører du til om du vil dele?
Håper jeg også får det men de har ikke sakt noe om det. Jeg leste om det her inne

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får ikke det automatisk. Jeg fikk fotlenke på min 8'ende måned av en 13 månders dom. Du søker bare, de i fengselet hjelper deg med søknad.
Vis hele sitatet...
Misforod du meg eller jeg misforstår svaret ditt? Jeg har fått innvilga fotlenke og skal ikke sone i fengsel. Lurte på om man får fortsatt 2/3 soningstid når man har fotlenke eller om det bare gjelder i fengsel?
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk ikke FaceTime tlf spesielt for meg, men de KMS holder til 1t unna der jeg bor så de bruker heller den enn å komme å sjekke hvor jeg er når jeg skal være på sysselsetting.

Møre og Romsdal!