Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2363
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På magisk vis ble mine 2 bokser PWO som inneholder litt av hvert som foreksempel DMAA, DMHA, og DMAE ferdig fortollet og sendt til meg.

Noen som vet hva jeg evnt må betale når jeg henter ut pakken på posten?

Det er snakk om verdi på 98 euro.

Trodde ikke det var lovlig å importere kosttilskudd?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke så enkelt, det er en labyrint av særbestemmelser og vurderinger av et par etater. På et vis virker det som om alle regler er tvetydige med intensjon om å gjøre det vanskelig.

Avgiftene er heller ikke noe lett å skjønne, til og med tollkalkulatoren sier:
Kalkulatoren regner ikke ut avgifter på mat og drikke. Det kan være både toll, særavgift og merverdiavgift på næringsmidler. Matvarer kan også kreve spesielle tillatelser. Noen matvarer har kvotebegrensninger når du selv reiser med dem.
Vis hele sitatet...
Det er jo også slik at ting slipper igjennom ved feil.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er ikke så enkelt, det er en labyrint av særbestemmelser og vurderinger av et par etater. På et vis virker det som om alle regler er tvetydige med intensjon om å gjøre det vanskelig.

Avgiftene er heller ikke noe lett å skjønne, til og med tollkalkulatoren sier:

Det er jo også slik at ting slipper igjennom ved feil.
Vis hele sitatet...

Avsender hadde satt 29euro som verdi på pakken uten at jeg visste det, ble bedt om å sende dokumentasjon, sendte kvitteringen der det sto 98euro..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Avsender hadde satt 29euro som verdi på pakken uten at jeg visste det, ble bedt om å sende dokumentasjon, sendte kvitteringen der det sto 98euro..
Vis hele sitatet...
Ja? Det endrer ikke noe, det er fremdeles ikke noe enkelt å vurdere avgiften.
299kr fortollingsgebyr + 25% mva av verdi på pakke/frakt.

Gjorde samme feil som deg og sendte ekte kvittering i hast.

Samme butikk