Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  176 50413
funker helt fint, inntil jeg endrer ip adressn til access punktet vårt, får en feilmelding om at "router.exe har sluttet å virke"
▼ ... over en uke senere ... ▼
samme her, er det pga routeren ikke er støttet? Ellers prøvde jeg det på naboen sitt tråløst, fungerte smertefritt, fikk pw latterlig raskt.
Mulighet for at dette kan ordnes slik at det fungerer i Vista?

KP til Creatår anyways!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Mulighet for at dette kan ordnes slik at det fungerer i Vista?

KP til Creatår anyways!
Vis hele sitatet...
Fungerer det ikke i vista da ? fungerer strålende her.
Skulle gjerne vært bedre kompabilitet på programmet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan du få til noe for thomson speedtouch ST546i v6??
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Halvor69 Vis innlegg
kan du få til noe for thomson speedtouch ST546i v6??
Vis hele sitatet...
har for den adsl modem ja, men der er ikke lagt inn i programet. siden password står lagret i md5. så er det ikke så enkelt.
noe jeg kan gjøre for å få tak i passord? vet du hva standard er?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Funker denne på jensen routere?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det står at min default gateway er 192.168.1.1, men jeg kommer ikke inn på ruter login når jeg skriver http://192.168.1.1 og jeg får "no router found on this ip" i programmet. Hvordan finner jeg url til routern?

Får forresten pinget 192.168.1.1
Sist endret av InsomniA; 11. mars 2009 kl. 21:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
hvis den svarer: "posibel router found" så vil det si den fant en config fil på routern.
"no router found on this ip" i vil si at den ikke fant noe config fil fra routern.

nei jensen er ikke lagt til ennå.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Når jeg prøver og logge inn på gateway popper det bare opp en boks som spør etter brukernavn/passord, ingen side, går ikkje ann og logge inn på /main/config.bin eller noe, hva gjør jeg ?

HTTP/1.0 404 Not Found.

den feilmeldingen får jeg når jeg avbryter innloggings boksen eller prøver og gå til /main f.eks
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av reaVen Vis innlegg
Når jeg prøver og logge inn på gateway popper det bare opp en boks som spør etter brukernavn/passord, ingen side, går ikkje ann og logge inn på /main/config.bin eller noe, hva gjør jeg ?

HTTP/1.0 404 Not Found.

den feilmeldingen får jeg når jeg avbryter innloggings boksen eller prøver og gå til /main f.eks
Vis hele sitatet...
hvilken type router er det ? model/produsent, hvis du ikke har noen av delen hva er mac adressa på box'en.
Har en SpeedTouch 546i -v6

Trenger veldig gjerne og komme innpå den, har ikkje username eller passord og eg vil åpne port 80 til uniform siden eg holder på og lage..
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av reaVen Vis innlegg
Har en SpeedTouch 546i -v6

Trenger veldig gjerne og komme innpå den, har ikkje username eller passord og eg vil åpne port 80 til uniform siden eg holder på og lage..
Vis hele sitatet...
svaret er vel ja det er mulig
Skal dette fungere med flere d-link rutere en de som er listet opp i programmet? Jeg får det ikke til med min dir-615
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Skal dette fungere med flere d-link rutere en de som er listet opp i programmet? Jeg får det ikke til med min dir-615
Vis hele sitatet...
funker ikke med dlink, men du kan bruke "user" og ikke noe password så kan du se på alle setings, å laste ned config.bin ved å gå på http://192.168.0.1/config.bin den er krypter , har ikke laget noe program for decrypte den ennå.
hmm, fungerte ikke med user på min ruter i allefall. Måtte logge inn med admin-passord og brukernavn for å tilgang til config.bin fila. Jaja, får bare satse på at de andre i komplekset her ikke har d-link
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Jeg har sagt det mange ganger før VÆR router er forsjelig, men ofte funker samme trixsa på flere forsjelige router.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heisann!

Jeg sendte deg config fila på mail ranvik, er fra en d-link dir 655.
Har stresset meg ihjel med å prøve å finne en .bin til .xml converter uten å lykkes.

Desuten lurer jeg på om det er feil/tom fil? for når jeg rett og slett bare prøvde å åpne config.bin med notepad så fikk jeg bare opp: Not Found.

Skulle jeg ikke fått opp masse rare symboler? :/

Legger den opp her som vedlegg hvis du har mulighet og tid til å decrypte den
Og ja, det er admin pass jeg er ute etter, åpne noen porter.

Prøvde også programmet ditt, men det søkte i 1 sekund før det låste seg "router.exe har sluttet å virke".

Og ja, jeg leste om at det ikke ville fungere, men prøvde likevel

henta det fra http://192.168.0.1/config.bin med user login.

EDIT: Jeg trenger forresten bare å åpne 1 port om gangen, har funket tidvis ved å bruke uTorrent, men Upnp er ikke så stabilt at det gjør noe :/
Sist endret av Haagiboy; 22. april 2010 kl. 10:45.
Noen som kan hjelpe meg med å decrypte config.bin fila? :/
Finner ikke noe .bin til .xml program...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Heia!

Noen som har mirror av denne router.rar ?
Takker og bukker :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan noen laste opp enda en mirror? RS linken er nede.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Rapidshare

Hotfile.com

Alt er lasta opp med gratis konto, altså ingen konto i det heletatt.

File er på hele 6kb så den er ikke stor akuratt...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Finnes det noen oppdaterte versjoner av dette prog, eller lignende prog som inneholder litt flere modeller, eller må man finne egne måter for hver spesifikk modell?
kanskje linke til en side som fungerer?