Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  176 50864
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av ranvik
måten du henter ut password fra dlink er som følger, først login som "user" ja look til gang.
gå så på http://192.168.0.1/config.bin
save den fila. laste ned bin til xml på nette og så åpner du den i notepad, da står password på første side.
Vis hele sitatet...
Innholdet av config.bin er: 404 Not Found
Router.exe kræsjer rett etter suksesfull scan (om jeg putter i en vilkårlig/feil IP, kræsjer det ikke, derimot kræsjer den i Vista om jeg skriver den korrekte gatewayen).
Gateaway ip??
Naboen har raskere nett
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dark Fire
Innholdet av config.bin er: 404 Not Found
Router.exe kræsjer rett etter suksesfull scan (om jeg putter i en vilkårlig/feil IP, kræsjer det ikke, derimot kræsjer den i Vista om jeg skriver den korrekte gatewayen).
Vis hele sitatet...
du må da hente ut password manualt. gå inn på gateway ip'en og seomdet kommer opp noe.
config.bin er for dlinker. spør den om bruker navn password skirv inn "user" som bruker navn og ikke noepassword, da får du look tilgang til routern.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Neon som vet default password og user til Linksys WRT150N V1.1?
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
username: admin
password: admin
Funka ikke :S
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
default på den er default linksys som er :
login: (ikke noe her)
password: admin

er den flash til dd-wrt er
login: root
password: admin
Jeg blir gal snart, finner aldri ut det faens passordet.

Har prøvd med CAIN, men de sier CAIN ikke gjør dette, men jeg leste dette
http://norsf.net/forum/index.php?showtopic=2050
Problemet her er at kommandoen ikke finnes nmap -sP 192.168.1.1-199

Jeg har prøvd Brutus, men den finner ikke routern.

ranvok sitt prog sier bare "Possible router found..." så stopper den etter 2 streker.

Jeg har brukt reset knappen på dritt boksen, men default passordet er faen ikke default, og når jeg går inn på gateway adressa i browser får jeg kun spørsmål om passord ikke login.

Er dette telehor sitt påfunn?
Det kilkker snart!!!!


Om det er til noen hjelp så er det en Prestige 660H-T3
Sist endret av TylerDurden; 3. august 2008 kl. 21:13.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av low-boy
Jeg blir gal snart, finner aldri ut det faens passordet.

Har prøvd med CAIN, men de sier CAIN ikke gjør dette, men jeg leste dette
http://norsf.net/forum/index.php?showtopic=2050
Problemet her er at kommandoen ikke finnes nmap -sP 192.168.1.1-199

Jeg har prøvd Brutus, men den finner ikke routern.

ranvok sitt prog sier bare "Possible router found..." så stopper den etter 2 streker.

Jeg har brukt reset knappen på dritt boksen, men default passordet er faen ikke default, og når jeg går inn på gateway adressa i browser får jeg kun spørsmål om passord ikke login.

Er dette telehor sitt påfunn?
Det kilkker snart!!!!


Om det er til noen hjelp så er det en Prestige 660H-T3
Vis hele sitatet...
hvis du hadde orka og set rundt på forum etter "Prestige 660H-T3" så hadde du finnet ut at det er en zyxel og at jeg har ikke laget noe program for og hente ut info fra den. det må gjørs manualt. ved at du laster ned rom-0 fila fra routern, enten ved og boot den eller via TTL kabel eller jtag kabel. mekke en url med fila så skal jeg finne password for deg.
Jeg vet at det er en zyxel, bare håpet at du hadde noen erfaring med den dritten.

Hvordan "booter" jeg den?

Jeg er helt grønn på dette området.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ght=hack+zyxel

tviler på det er så mange andre som har noe måter enn den.
så lenge du får ut rom-0 kan jeg decode den for deg.
funker ikke for meg:/ sier bare side ikke funnet, sikkert noe telehor sikkerhet bs!
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av low-boy
funker ikke for meg:/ sier bare side ikke funnet, sikkert noe telehor sikkerhet bs!
Vis hele sitatet...
telenor sperrer ikke noe det er zxyel som har sperra. er ikke ofte at sånn "klikk" hack apps funker lenge siden dem fixser det fort.

noen av zyxel må du eks spøre etter rom-0 fila i det den boot'er for da er den mest utsatt. siden fleste router lytter etter eks tftp når den starter opp.

det finnes og andre måte og få tak i rom-0 fila på eks via TTL port(comport) eller via jtag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hallo.
Har en Prestige 660HW-T3 router i leieligheten som jeg leier nå, men han jeg leier av aner ikke hva passord eller brukernavn på routern er.
Har fysisk tilgang til routern, så om jeg resetter den, vil da brukernavn og passord gå tilbake til standar; admin og admin?

Har 9 andre i huset her som også er på routern, så skulle gjerne prøvd meg frem selv, men litt usikker på hvordan det faller i smak hos resten her.
Håper noen veit hvordan det funker
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av TechLash
Hallo.
Har en Prestige 660HW-T3 router i leieligheten som jeg leier nå, men han jeg leier av aner ikke hva passord eller brukernavn på routern er.
Har fysisk tilgang til routern, så om jeg resetter den, vil da brukernavn og passord gå tilbake til standar; admin og admin?

Har 9 andre i huset her som også er på routern, så skulle gjerne prøvd meg frem selv, men litt usikker på hvordan det faller i smak hos resten her.
Håper noen veit hvordan det funker
Vis hele sitatet...
først av alt er isp din telenor eller noe som bruke pppoe ? hvis du resetter den da så vil du miste inet, hvis du får ut rom-0 fila så kan jeg decode den for deg.
et triks er liksom http://192.168.1.1/rom-0 når du booter routern. funker på noen.
defalt password er 1234 trur jeg det var. men er det telenor så får den annet.
Jau det er telenor som er isp her.
Leste forrige posten din hvor du forklarte hvordan man får ut rom-0 fila, men hakke snøring på hva den er eller hvordan jeg får den ut. Aldri hørt om den.

Han jeg leier av trodde at passordet var 12345, så det høres ut som det er default passord? Men funker ikke å logge inn med admin hvertfall.

Btw. Har telenor bruknernavn og passord til routern?
Sist endret av TechLash; 17. august 2008 kl. 21:53.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av TechLash
Jau det er telenor som er isp her.
Leste forrige posten din hvor du forklarte hvordan man får ut rom-0 fila, men hakke snøring på hva den er eller hvordan jeg får den ut. Aldri hørt om den.

Han jeg leier av trodde at passordet var 12345, så det høres ut som det er default passord? Men funker ikke å logge inn med admin hvertfall.

Btw. Har telenor bruknernavn og passord til routern?
Vis hele sitatet...
normalt så er password samme som på pppoe (første gang du fikk pppoe login) ringe dem og få nytt hjelper ikke. da routern ikke oppdatere seg.

hvis du kan lodde så kan du lage ttl port og gå rett inn den veien uten password.
Men er ikke mulighet for at pppoe pw og router pw er det samme?

Og den siste setningen din kunne du like godt skrevet på hebraisk. Skal prøve å lese meg til litt stash så jeg kanskje skjønner litt mer. Er helt blank på dette
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
når du får routern fra telenor, så setter dem samme password som pppoe password.
NB: bytter du pppoe password, vil du self miste inet. og du må resete routern, husk det er og samme password som er på email som er brukt.

hvis du leser på forumet og andre steder så ser du det er flere som har fått ut rom-0 fila og sende den til meg.
Ok, så hvis jeg får ut rom-0 fila, så får du login og pw ut fra den, og jeg kan logge meg inn uten å måtte bytte verken router eller pppoe pw, og ingen vil merke at jeg har vært inne på routern i det heletatt?

Sender deg en pm om jeg får tak i den. Takk for hjelpen
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av TechLash
Ok, så hvis jeg får ut rom-0 fila, så får du login og pw ut fra den, og jeg kan logge meg inn uten å måtte bytte verken router eller pppoe pw, og ingen vil merke at jeg har vært inne på routern i det heletatt?

Sender deg en pm om jeg får tak i den. Takk for hjelpen
Vis hele sitatet...
jepp det er helt rett, rom-0 er config fila som er cryptert, har skrivet opp skriften i enn annen tråde men fleste sender meg bare config fila.
da kan jeg få ut alt av password og ingen vil merke noen ting.
virket ikke på dlink DI-624+
Finner ikke router på ipadressen
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av brunost
virket ikke på dlink DI-624+
Finner ikke router på ipadressen
Vis hele sitatet...
den dlinken er ikke støtta, men du kan gjøre det manualt.
først gå på http://192.168.0.1/config.bin da spør den om bruker navn og password. skrive da inn "user" og ikke noe password. save fila. det er helle config til routern.

du kan og gjør det samme for og få look tilgang til på routern. søk på forumet og du får mer info.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Etter å poste i feil tråd (ja lol) ble det omsider riktig

ok jeg sitter her med et lite problem som omhandler programmet til ranvik..

Jeg sitter her på det trådløse nettet til hybeleieren min. Problemet er at det er sperre for både torrents og spill, mens downloads generelt er lynraskt.. Jeg vil gjerne fjerne denne sperra så jeg prøver å komme meg inn på routeren. Jeg har altså selvfølgelig prøvd det meste av default passord (det står i tillegg (Default: admin) på ruterinnloggins siden også..

Jeg fant ditt program og prøvde det, det som skjedde var at beskjeden "Possible router found" kommer opp, men så klikker og lukkes programmet.. Har prøvd på både xp og vista.

Jeg vet generelt sett lite om routeren, men det er definitivt en 3com router, med en standard gateway som lyder på: 192.168.1.1

Annet enn det vet jeg ikke.. Litt hjelp?
Sist endret av simdal; 31. august 2008 kl. 20:34.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av simdal
Etter å poste i feil tråd (ja lol) ble det omsider riktig

ok jeg sitter her med et lite problem som omhandler programmet til ranvik..

Jeg sitter her på det trådløse nettet til hybeleieren min. Problemet er at det er sperre for både torrents og spill, mens downloads generelt er lynraskt.. Jeg vil gjerne fjerne denne sperra så jeg prøver å komme meg inn på routeren. Jeg har altså selvfølgelig prøvd det meste av default passord (det står i tillegg (Default: admin) på ruterinnloggins siden også..

Jeg fant ditt program og prøvde det, det som skjedde var at beskjeden "Possible router found" kommer opp, men så klikker og lukkes programmet.. Har prøvd på både xp og vista.

Jeg vet generelt sett lite om routeren, men det er definitivt en 3com router, med en standard gateway som lyder på: 192.168.1.1

Annet enn det vet jeg ikke.. Litt hjelp?
Vis hele sitatet...
gå på web siden som spør om password , ta view source og så paste den her.
Sitat av ranvik
gå på web siden som spør om password , ta view source og så paste den her.
Vis hele sitatet...
ohkey..

<html><head>
<meta name="Copyright" content="Copyright (c) 2004 3Com Corporation. All Rights Reserved.">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache"><!-- TNS Support -->
<meta http-equiv="sysObjectID" content="1.3.6.1.4.1.43.1.19.10">
<meta http-equiv="3Cnumber" content="3CRWE554G72">
<meta http-equiv="SerialNumber" content="">
<title>3Com - OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router</title>
<script language="javascript">
<!--
function parse_page(page)
{
var len=page.length;
var cnt=0;
for( var i=0;i<len;i++ )
{
var c=page.charAt(i);
if( c == '/' )
cnt++;
if( cnt == 3 )
break;
}
return page.substring(++i,len) ;
}
if( typeof self.opener != "undefined" )
if( typeof self.opener.document != "undefined" )
if( parse_page(self.opener.document.location.href) == "welcome_wizard.htm" )
{
self.opener.top.document.location.href="default.htm" ;
self.close();
}
//-->
</script>
</head>
<frameset border="0" cols="150,*" frameborder="0" framespacing="0">
<frame frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0" noresize="noresize" name="menu_screen" src="menu_nologin.htm" scrolling="no">
<frameset border="0" frameborder="0" rows="*,30">
<frame frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0" noresize="noresize" name="main_screen" src="login.htm">

<frame frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0" name="statusLine" src="stbar_waiting.htm" scrolling="no">
</frameset>
<noframes>
<body bgcolor=#99cccc >
<table width=100% height=100%>
<tr><td valign=center align=center>
<font face='verdana,arial,sans-serif' size=+2>
Either your browser does not support Frames<br>
or it has been disabled.<p>
We recommend you use Netscape&reg; v4.7 (or above) or <br>
Microsoft&reg; Internet Explorer&reg; v5.5 (or above).
</font>
</tr></td></table>
</body>
</noframes></frameset></html>
Vis hele sitatet...
/fylle opp med tekst for å få mer enn 20 tegn
Sist endret av simdal; 1. september 2008 kl. 02:38.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av ranvik
Vis hele sitatet...
I min config.bin står det kun:

<script language="javascript"> <!-- top.location.href="default.htm";//--> </script>
Vis hele sitatet...
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av simdal
I min config.bin står det kun:
Vis hele sitatet...
da er det feil url,
eks på url kan vær :
http://192.168.1.1/main/config.bin
http://192.168.1.1/cgi-bin/config.bin

osv...
Ser at du har skrevet at du kun klarer de 4 første tegna på en 624. Vist du får config av meg, klarer du å finne ut de 4 første til meg?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Carrier123
Ser at du har skrevet at du kun klarer de 4 første tegna på en 624. Vist du får config av meg, klarer du å finne ut de 4 første til meg?
Vis hele sitatet...
send over, så får du dem andre og.
Ikke noen som veit om slike framgangsmåter for å finne brukernavn og passord til en Speedtouch 585i ?
Google hjalp meg ikke.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mcmak
Ikke noen som veit om slike framgangsmåter for å finne brukernavn og passord til en Speedtouch 585i ?
Google hjalp meg ikke.
Vis hele sitatet...
hvis du får utconfig fila kan jeg finne ut password for deg til pppoe.
ellers så er det upnp buggen som gjelder ,eller lodde på en ttl kabel.

Carrier123 ser ut som det er en annen firmware enn den jeg har decodet før.
oh.. okay.. kunne ikke prøv å decrypte den vel? Det er Firmware Version: 2.75 btw. Oh btw tippa meg fram til passordet. Det var sofie :P
Sitat av ranvik
da er det feil url,
eks på url kan vær :
http://192.168.1.1/main/config.bin
http://192.168.1.1/cgi-bin/config.bin

osv...
Vis hele sitatet...
Står det samme på alle de.. Nytter ikke å si "osv.." til meg på dette
Har aldri vært borti dette før egentlig..
Sitat av ranvik
hvis du får utconfig fila kan jeg finne ut password for deg til pppoe.
ellers så er det upnp buggen som gjelder ,eller lodde på en ttl kabel.

Carrier123 ser ut som det er en annen firmware enn den jeg har decodet før.
Vis hele sitatet...
Det var det som var problemet jeg testa 10.0.0.1/main/config.bin etc.
Men filen finnes ikke, heller ikke på cgi-bin/config.bin

Visst jeg linker til gateway gjennom dokument, og prøver å lagre side eller vise kildekode, så får jeg bare opp login på siden uansett.

EDIT: Nvm, jeg fant ut av det

Hmm, nei fant visst ikke ut av det. Jeg kom inn som Administrator blank . Men den hadde bare brukerrettigheter, og ikke admin rettigheter.
Username Privileges Default User
Administrator User
Sist endret av Mcmak; 3. september 2008 kl. 01:06.
Ingen som vet, Ranvik, du vet da vell?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mcmak
Det var det som var problemet jeg testa 10.0.0.1/main/config.bin etc.
Men filen finnes ikke, heller ikke på cgi-bin/config.bin

Visst jeg linker til gateway gjennom dokument, og prøver å lagre side eller vise kildekode, så får jeg bare opp login på siden uansett.

EDIT: Nvm, jeg fant ut av det

Hmm, nei fant visst ikke ut av det. Jeg kom inn som Administrator blank . Men den hadde bare brukerrettigheter, og ikke admin rettigheter.
Username Privileges Default User
Administrator User
Vis hele sitatet...
10.0.0.1 er vel en adsl router, ikke noe 3com router,
tipper det er en speedtouch router. få ut config fila og sende den til meg så skal jeg se om jeg finner password i den.

kommer du inn som "look" user så finn bare på web siden hvor du save config'en og send den til meg. eks url via dump.no eller noe , husk ikke post link til her på forumet , men sende en PM. siden er sikert flere som kan decode den og siden det er adsl login din....... så bør du ikke spre det rundt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har en D-Link DI-524 router hjemme som jeg prøver å finne passordet på, men jeg står fast.
Programmet til ranvik støtter jo ikke routeren min, så jeg prøvde det han sa med å gå inn på 192.168.0.1/config.bin og laste ned config-fila. Men nå kommer jeg ikke videre. Har prøvd å gjøre om fila til .xml med cfgconv 0.3, men det funker ikke.
Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre? : )
Takker for programvaren, men: http://bildr.no/view/295606

Produktside på routeren: http://www.dlink.no/?go=gNTyP9CgrdFO...rpzyFL/IgBA9ni

Forresten, navn på programmet (brainstorm):

Antirouter
Routerpass
RouterKiller
Easyrouter (stemmer det med easy)
KillRouter
Routerbreaker
Tha LAZOR!!!1!1! XD
RouterThief

Eller en kombinasjon :P

Forresten så får jeg ikke tac i config-fila uten passordet...

Forresten så får jeg ikke tak i config-fila uten passordet
Sist endret av hawken07; 29. november 2008 kl. 00:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av hawken07 Vis innlegg
Takker for programvaren, men: http://bildr.no/view/295606

Produktside på routeren: http://www.dlink.no/?go=gNTyP9CgrdFO...rpzyFL/IgBA9ni

Forresten, navn på programmet (brainstorm):

Antirouter
Routerpass
RouterKiller
Easyrouter (stemmer det med easy)
KillRouter
Routerbreaker
Tha LAZOR!!!1!1! XD
RouterThief

Eller en kombinasjon :P

Forresten så får jeg ikke tac i config-fila uten passordet...

Forresten så får jeg ikke tak i config-fila uten passordet
Vis hele sitatet...
først av alt programet er ikke ment for vista :-) men winxp som jeg bruker. dlink er ikke support av programert. jeg har ikke orka og lagt den til for har ikke noe dlink her.

men et stykke på veit og laste ned config.bin som er kryptert(pakka ned til bin fil er egentlig bare en xml fil).
bruk login: user ( ikke noe password da får du "look" tilgang så kan du save den.
Sitat av ranvik Vis innlegg
bruk login: user ( ikke noe password da får du "look" tilgang så kan du save den.
Vis hele sitatet...
Funket ikke, men det er jo sånn at man kan velge i instillingene om man vil ha en slik lesetilgang

det er jo klart at eier har skrudd det av...
Sist endret av hawken07; 2. desember 2008 kl. 00:25.
@ ranvik:
Litt OT, men har du noe peiling på tilgin vood routere?
Jeg har en, hvorav trådløs er aktivert, men funksjonen er "sperra" i router, så jeg har ikke tilgang til trådløse innstillinger..
Vet du om noen måte å åpne dette på?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av juzz Vis innlegg
@ ranvik:
Litt OT, men har du noe peiling på tilgin vood routere?
Jeg har en, hvorav trådløs er aktivert, men funksjonen er "sperra" i router, så jeg har ikke tilgang til trådløse innstillinger..
Vet du om noen måte å åpne dette på?
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showt...highlight=vood
ja for lenge siden.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vet jeg tar opp litt gammel tråd, men har du en oppdatert versjon av programmet? En som støtter flere routere enn de som det stod at den støttet januar 06 når du startet tråden? Og funker den forresten med vista, eller er det bare å gi opp? Veldig bra ranvik, stor fan!
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av marcen_f Vis innlegg
Vet jeg tar opp litt gammel tråd, men har du en oppdatert versjon av programmet? En som støtter flere routere enn de som det stod at den støttet januar 06 når du startet tråden? Og funker den forresten med vista, eller er det bare å gi opp? Veldig bra ranvik, stor fan!
Vis hele sitatet...
den tråden her er ikke noe problem og ta opp i gjen. siden det skjer helle tiden.
nei har ikke hadt tid til og lage en ny verjson av programet, pga persjonelige ting.
vista blir nok ikke støtta med det første. jeg må nok sette meg ned enn gang og finne ut alle måter programet skal funke før jeg starter og lage en ny verjson.
Har prøvd programmet på skolen, ikke at jeg trenger passordet, men bare for morroskyld:P Fikk beskjeden "Possible router found...". Har tenkt i etterkant at jeg kanskje skal vente å se om det kommer opp noe, eller? Fant ut dette om routeren:
00-19-5B (hex) D-Link Corporation
00195B (base 16) D-Link Corporation
NO.289, Sinhu 3rd Rd.,
Neihu District, Taipei City 114
TAIWAN, REPUBLIC OF CHINA
maske: 255.255.248.0
gateway:10.7.32.1
DNS: 10.7.32.2
Jeg bruker vista forresten, men prøver likevell.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av marcen_f Vis innlegg
Har prøvd programmet på skolen, ikke at jeg trenger passordet, men bare for morroskyld:P Fikk beskjeden "Possible router found...". Har tenkt i etterkant at jeg kanskje skal vente å se om det kommer opp noe, eller? Fant ut dette om routeren:
00-19-5B (hex) D-Link Corporation
00195B (base 16) D-Link Corporation
NO.289, Sinhu 3rd Rd.,
Neihu District, Taipei City 114
TAIWAN, REPUBLIC OF CHINA
maske: 255.255.248.0
gateway:10.7.32.1
DNS: 10.7.32.2
Jeg bruker vista forresten, men prøver likevell.
Vis hele sitatet...
d-link router er ikke lagt til, er KUN dem som står på første side som er lagt til. skal få mekka ny verjon etter vært... veit ikke hvor mange år til da...