Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2954
Hei Freaks.

Den muskelen man bruker til og stoppe å tisse med, samme muskelen du stopper å bæsje med, muskelen som strammer seg når du er nært en orgasme.

Denne muskelen er så og si hele tiden strammet/trekker seg sammen hos meg. Jeg må være konstant fokusert på det, om jeg skal klare å slappe av i den muskelen. Litt lettere når jeg går, da er den relativt lett å holde slapp.
Med en gang jeg konsentrerer meg om noe, uansett hva, så strammes den helt, uten at jeg nødvendigvis merker det.

Har vært obs på dette i en lengre periode, men mistenker at det har vært sånn enda lengre.

Noen som har noen ide om hva årsaken kan være?

Har prøvd å googlet men kommer bare opp masse treningstips til å få bedre rumpe..
Helt korrekt, det er PC-muskelen.
Er dette alvorlig nok for å kontakte lege? Har vurdert det, men ikke tenkt så veldig mye over det.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hva er problemet dit? får du ikke bæsja?
Det er det som er greia, det er ingen problemer med dette så vidt jeg selv vet, ikke noe jeg merker vertfall. Er bare det at det burde ikke være sånn.

Skal prøve det som sto i linken din PVestlandia, trene opp PC-muskelen, og se om det blir bedre med tiden.
Sitat av Hodepute321 Vis innlegg
Helt korrekt, det er PC-muskelen.
Er dette alvorlig nok for å kontakte lege? Har vurdert det, men ikke tenkt så veldig mye over det.
Vis hele sitatet...
Sitter du mye? Høres ut som du rett og slett bare trenger
å bevege deg litt. Jeg får typisk gangsperr i den muskelen
hvis jeg sitter lenge på hard stol.

Hvis det gjør vondt eller føles betent bør du gå til lege.
Sist endret av PVestlandia; 28. februar 2018 kl. 20:33.
Jeg sitter ekstremt mye, faktisk så mye at det er flaut, så med andre ord så og si hele dagen.
Det gjør ikke vondt i det hele tatt.

Kan det ha noen sammenheng med at muskelen er strammet og at jeg er i lite fysisk aktivitet?
Sitat av Hodepute321 Vis innlegg
Jeg sitter ekstremt mye, faktisk så mye at det er flaut, så med andre ord så og si hele dagen.
Det gjør ikke vondt i det hele tatt.

Kan det ha noen sammenheng med at muskelen er strammet og at jeg er i lite fysisk aktivitet?
Vis hele sitatet...
Det å sitte dagen lang er noe av det verste du kan gjøre mot kroppen din. Mennesket er ikke skapt for å sitte stille. Det er en hel rekke dokumenterte helseskadelige effekter av å ikke bevege seg, fra ryggproblemer til hjerte-og karproblemer og forbrenningsproblemer. Spesielt sitting ser ut til å være ille. Det er også bevist at sitting kan forverre (kanskje føre til) for stramme muskler i glutealregionen (rumpe), som på lang sikt kan lede til press på sener og nerver (piriformissyndrom og gemelli/obturatus internus-syndrom) som kan føre til en hel rekke problemer med hofter og knær. Jeg gidder ikke finne fram kildene på dette, men hvis noen virkelig ønsker å lese dem kan jeg lete litt.

I alle tilfellene er behandlingen mer bevegelse, mindre tid tilbrakt sittende og lett uttøying. Hvis flere er interesserte kan jeg skrive en omfattende post om hvilke tøyeøvelser som kan benyttes, hvorfor de funker og hvordan man utfører dem. Det er et gammelt ordtak som sier "Ligge og gå, ikke sitte og stå". Ståing er likevel bedre enn å sitte.
Vi kan ikke råde deg til noe annet enn å dra til legen. Det kan være og handle om noe så simpelt som at du sitter for mye og det kan være sykdom.

Dra til legen uansett.
Høres ikke ut som noe problematisk, hvis du ikke bekymrer deg så alt for mye kan du prøve å ta en liten joggetur hver dag og se om det forbedrer seg. Eller, dra til legen.
Vanlig at det kniper litt til i rumpa nå når det nærmer seg skattemelding.

(seriøst, stikk til legen så har du svaret kjapt og greit
Min mening er at når du har en helsebekymring bør du ta det til legen, uansett om det er en smal sak. Bedre å være der en gang for mye enn en gang for lite uansett om du skulle få ry på deg som en hypokonder.

Utover det er det nok ikke dumt å begynne med uttøying eller helst kanskje bevegelsestrening.(yoga og kampsport kan være eksempler) Mulig at det kan hjelpe om du reduserer muskeltonus i nærliggende muskulatur ved hjelp av en massasjerulle.
http://www.friskogfunksjonell.no/wp-content/uploads/2011/11/massasjerulle.jpg (PS: Er nok lurt å kjøpe en som ikke er så hard til å begynne med.)

Aner forøvrig ikke hva problemet ditt kommer av. Har du en tendens til å stramme andre ting også? F.eks kjeve, never etc.

Sitat av Nether Vis innlegg
Det å sitte dagen lang er noe av det verste du kan gjøre mot kroppen din. Mennesket er ikke skapt for å sitte stille. Det er en hel rekke dokumenterte helseskadelige effekter av å ikke bevege seg, fra ryggproblemer til hjerte-og karproblemer og forbrenningsproblemer. Spesielt sitting ser ut til å være ille. Det er også bevist at sitting kan forverre (kanskje føre til) for stramme muskler i glutealregionen (rumpe), som på lang sikt kan lede til press på sener og nerver (piriformissyndrom og gemelli/obturatus internus-syndrom) som kan føre til en hel rekke problemer med hofter og knær. Jeg gidder ikke finne fram kildene på dette, men hvis noen virkelig ønsker å lese dem kan jeg lete litt.

I alle tilfellene er behandlingen mer bevegelse, mindre tid tilbrakt sittende og lett uttøying. Hvis flere er interesserte kan jeg skrive en omfattende post om hvilke tøyeøvelser som kan benyttes, hvorfor de funker og hvordan man utfører dem. Det er et gammelt ordtak som sier "Ligge og gå, ikke sitte og stå". Ståing er likevel bedre enn å sitte.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne sett en slik tråd. Det her er et rimelig generelt problem som omfatter de aller fleste av oss i ulik grad. Hvis du hadde fått til en pen sammenfatning hadde vi hatt noe å henvise til i fremtiden. Sånne ting er jo som regel gull å gjøre nesten uansett hva du sliter med.
Sist endret av Duun; 7. mars 2018 kl. 01:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.