Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1578
Jeg mener å huske tilbake i tid, for lengesiden her på Freakforum at det fantes poster og innlegg som konspirerte på hva en ville gjort i forskjellige, rent hypotetiske situasjoner. Som f.eks. hvordan en ville gjennomført et bankran.

Jeg syntes at dette var spennende og interresant lesning. Strider dette mot reglene eller norsk lov å konspirere om nettopp slike ting?
Husker jeg feil, eller er dette noe som har blitt endret på? Er jeg helt på jordet nå?
Gamle tråder som denne kjem opp etter eit kjappt google søk og siden desse trådene ikke er blitt fjerna, anntar jeg at det ikke strider mot noe
Sist endret av mo66y; 26. desember 2014 kl. 02:51.
agsel's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo66y Vis innlegg
Gamle tråder som denne kjem opp etter eit kjappt google søk og siden desse trådene ikke er blitt fjerna, anntar jeg at det ikke strider mot noe
Vis hele sitatet...
Jepp.. Jeg søkte litt rundt jeg også, og alt tyder på at dette bare er noe jeg har fått for meg.
Jeg lagde en post tidligere ikveld, ikke noe om drap, ran eller annet humbug. Men noe så harmløst som transport av cannabis. Denne ble kvikkt fjernet. Dette førte også til min forhastede besluttning av å starte en tråd istedet for å søke litt.

For alt jeg vet, kan det være så enkelt at jeg opprettet posten på feil kategori.
Sitat av agsel Vis innlegg
For alt jeg vet, kan det være så enkelt at jeg opprettet posten på feil kategori.
Vis hele sitatet...
Tydligvis, 3 tråder jeg har besvart idag har blitt fjernet av en eller annen grunn, må være så enkelt
Det står blant annet i straffeloven § 269: Med Fengsel indtil 3 Aar straffes den, som
1. indgaar Forbund med nogen om at forøve Ran, eller
2. i Hensigt at forøve Ran udruster eller paabegynder Udrustning af noget Skib,
eller som medvirker hertil.

Så når du faktisk har begynt å planlegge et faktisk ran, så er det straffbart. Det å diskuterer hypotetisk kan jeg ikke se for meg at er straffbart.
Sitat av Randomnick123 Vis innlegg
Det står blant annet i straffeloven § 269: Med Fengsel indtil 3 Aar straffes den, som
2. i Hensigt at forøve Ran udruster eller paabegynder Udrustning af noget Skib, eller som medvirker hertil.
Vis hele sitatet...
Bare pass på så du ikke medvirker til å utruste et skip som skal brukes under et ran...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av agsel Vis innlegg
Jeg lagde en post tidligere ikveld, ikke noe om drap, ran eller annet humbug. Men noe så harmløst som transport av cannabis. Denne ble kvikkt fjernet.
Vis hele sitatet...
og
Sitat av mo66y Vis innlegg
Tydligvis, 3 tråder jeg har besvart idag har blitt fjernet av en eller annen grunn, må være så enkelt
Vis hele sitatet...


Hadde dere lest Reglene for rusmiddelseksjonen hadde dere funnet dette:
6) Smugling
Konkrete planer om smugling og spesifikke smuglerruter er forbudt å diskutere. Brukere som åpenbart er motivert av slike planer vil få sine tråder og innlegg slettet. Teoretisk diskusjon rundt fenomenet smugling, hva som virker og hva som ikke virker, er tillatt.
Vis hele sitatet...
Rusmiddelforumet er primært for farmakologiske spørsmål og diskusjoner, sikker bruk, erfaringer etc, smugling er utenfor temaet. I tillegg er dette et helt åpent forum, så at en toller tar en ekstra sjekk på den gitte togruten du for eksempel nevnte fordi du avslører på et åpent forum at du skal begå en kriminell handling er ikke en så fjern tanke.

Men hovedpoenget er at det ikke er noe fast informasjon å forholde seg til, på samme prinsipp tillater vi ikke diskusjon om hvilken straff en måtte få når en blir f.eks tatt av noen i å røyke cannabis: Det er helt avhengig av situasjonen, humøret på dommeren, aktor og en drøss andre faktorer, og slike tråder ender bare med synsing og bedreviting uten noe konkret fakta, som i våre øyne gjør hele diskusjonen ubrukelig og uverdig å være på freak.no
Sist endret av Dodecha; 26. desember 2014 kl. 14:10.