Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3768
Heisann freakere da er endelig den muligens litt kyniske iPhone applikasjonen vår "iTrust" endelig ferdig.
Tok sin tid å få objective C og Api en til apple under huden, men gikk til slutt.
Tusen takk for hjelpen jeg har fått på forumet her siden jeg begynte å lære meg om programmering.

Kort om iTrust:
Tror du kjæresten din stoler på deg, eller tror du hun/ham leser meldingene dine?
Tror du bestevennen din ville sjekket hvem du har ringt i det siste om du la telefonen din på bordet og tok deg en dusj?
Tror du mora di leser mailene dine?

Finn ut med iTrust.

Appen funker slik:
Følg de enkle instruksjonene i appen. Legg telefonen fra deg i nærheten av personen du vil teste. Gå å ta en dusj.
Om den du tester plukker opp telefonen din for å kikke litt rundt vil hun/han tro de er på hjemmeskjermen din.
Om personen prøver å trykke på et ikon vil de ikke komme inn, men det vil bli lagret en log.
Når du kommer tilbake fra dusjen restarter du iTrust og klikker deg inn på "log" hvor du kan spille av en film der du ser hvilke knapper det har blitt forsøkt trykket på.

Hadde mange ideer når jeg fant ut jeg skulle lære meg å lage iPhone app, men dette var vel den beste.
Appen funker både på iPhone og iPod Touch.

Vi laget en veldig kul video for å reklamere for appen som vi la ut på YouTube, den kan ses her:
http://www.youtube.com/watch?v=BOks28CwJI4

eller på hjemmesiden her:
http://www.jorgnsn.com

iTrust koster 6,- og er tilgjengelig på Apples app store nå

Om noen lurer på noe ang. iPhone programering eller prosessen for å få det inn på App Store er det bare å spørre her.
Sist endret av kidz; 16. januar 2010 kl. 12:48. Grunn: Glemte å skrive pris.
Hvordan blir det om de som vil smygtitte, klarer å slå av programmet og virkelig gå inn å se på meldingene? Eller finns det en sikkerhetskontroll der jeg f.eks må slå inn min pin-kode eller et passord for å avslutte programmet.

Ellers kan det bli ganske lett om jeg har iTrust på min mobil, men vil smygtitte på din når du dusjer, da vet jeg hvordan prosessen fungerer.

Men ellers ser det ut som et toppen program, stå på!
Trådstarter
Heisann Dotten! på iPhone er det slik at alle programmer kan avsluttes med å trykke på homeknappen som er nederst, så om du vet den kjører kan du lukke den, men det er ingen måte å se at du kjører iTrust på, og om du setter telefonen i sleepmode og noen låser den opp ved å trykke på homeknappen og dra slideren vil det se ut som at de er på den helt vanlige homescreenen din. Appen er mest ment for å ferske noen som leser meldingene, om du vil hindre at noen leser meldinger 100% kan du sette kodelås på telefonen.
Den er ikke helt vanntett denne ideen min, men var artig å utvikle, og tror noen kan klare å ferske noen
Sitat av kidz Vis innlegg
Heisann Dotten! på iPhone er det slik at alle programmer kan avsluttes med å trykke på homeknappen som er nederst, så om du vet den kjører kan du lukke den, men det er ingen måte å se at du kjører iTrust på, og om du setter telefonen i sleepmode og noen låser den opp ved å trykke på homeknappen og dra slideren vil det se ut som at de er på den helt vanlige homescreenen din. Appen er mest ment for å ferske noen som leser meldingene, om du vil hindre at noen leser meldinger 100% kan du sette kodelås på telefonen.
Den er ikke helt vanntett denne ideen min, men var artig å utvikle, og tror noen kan klare å ferske noen
Vis hele sitatet...
Som jeg sa, om jeg også har det programmet og vet hvordan prosessen fungerer, så skal ikke det være noe problem for å å klare å avslutte programmet. Om jeg hadde prøvd å lest meldingene til noen og det ikke hadde gått pga iTrust, uten at jeg vet det, så skulle det første jeg hadde prøvd var å trykke på homeknappen.

Om du hadde klart å få inn en sikkerhetskontroll når man prøver å lukke programmet som f.eks et passord, så hadde programmet vært helt genialt, men som sagt, stå på!
Kan ikke si noe om programmet, men reklamefilmen var veldig god! Kudos for den
Den eneste kritikken jeg har er at dere burde ha pussa vekk fingermerkene på telefonen før dere laga reklamen. Det så ikke bra ut. Bortsett fra det er ideen med appen god. Håper den slår an.
Trådstarter
Takk for fine innspill Dotten, Det er desverre ikke mulig å legge inn passord før en kan lukke et program i apple API'en nå, det er bare en fysisk knapp på fremsiden av iPhonen og den lukker programmet uansett hva en gjør, men kanskje det blir mulig å kjøre programmer i bakgrunnen etterhvert, og da jeg jeg inkorporere noe sånn

Kult at du likte filmen Domm, vi satt med fin følelse av skadefryd når vi så igjennom den til slutt hehe
Kan jeg spørre om hvor mye av de 6 kronene dere får?
I og med at det er et skjermbilde som kjøres, vil man ikke kunne se at klokken er feil/ikke endrer seg, og dermed avsløre det hele?
Trådstarter
Som utvikkler på appstore får du 70% av intektene fra salget, det vil i vårt tilfelle si ca 4,- pr app, det kommer ann på hvilket land det selges i, kurs osv.
Til Mokko:
Statusbaren når du kjører iTrust er live. så den vil se ut som den du har til vanlig med operatør navn, batterikapasitet og riktig klokke.
Går det ikkje an å lage ein loggfunksjon som seier når ITrust vart lukka og eventuelt starta?
Trådstarter
Heisann FuzzT, Loggen sier når iTrust var startet, og du får se tidskode på alle trykkene, Skal se om jeg ikke legger inn tid når den er ble lukket også.
Takk for svar. Har ikkje Iphone sjølv, men dette virker som ein lovande app.
Stå på.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Ser du har fått deg litt reklame på Gizmodo, merket noe på salget?
Trådstarter
Heisann, vi har fått veldig mye publisitet, en del engelske aviser, masse twitter, blogger i tilleg til gizmodo.
You tube videoen vår http://www.youtube.com/watch?v=BOks28CwJI4 gikk fra 1000 views til 80 000 på et døgn,
og merker det veldig godt på salget. Det har gått opp mye. det blir dog spennede å se om vi klarer å klatre på listene over salg på app store fremover, tror denne appen er for litt spesielt intereserte, hadde håpet den skulle treffe bredere.
Har merket i Norge at vi har klatret når det har vært medieomtale, men har falt raskt når det ikke står noe nytt på nettet om den, jeg tror at om den kommer blandt de 10 mest solgte så finner folk den på appstore og kjøper den, men det er en veldig lang vei opp til 10 plass på listene i de fleste land.
Vi har en veldig stor fordel med medieomtalen dog, var heldig og fikk den inn på gizmodo, og da begynner alle å skrive om det, er jo lett å lage en tabloid nyhets sak om en slik greie, så tenkte den ville få en del omtale, men dette er mye mer en jeg hadde håpet på.
Syns egentlig det var ganske genialt, men du har kanskje litt problemer med hjemknappen og klokka som det blir nevnt..

Nå kommer det jo multitasking til 3G og 3GS, da kan du vel ordne så iTrust kjører med passord beskyttelse, og deretter sjekke loggen?

Da ser du jo evt om noen har prøvd å logge inn på iTrust også..

http://www.itavisen.no/833354/iphone...r-multitasking
Kom med salgstall, alltid morro!
Om dama mi er så dum at ho ikke klarer å trykke på home knappen, den eneste knappen foran på iPhone, så ville jeg revurdert forholdet mitt til ho.
Hvorfor ikke kalle den iDon't Trust?
For det er vel strengt tatt ingen tillit i bildet om man bruker sånne programmer?
Men morsomt er det.
Trådstarter
Jada, er noe drawbacks, men funker helt greit, klokken i statusbaren er altså live, og om du setter telefonen i sleep mode før du tester den på noen vil de måtte trykke på homeknappen for å vekke den, og da vil de raskt trykke på en knapp eller to på skjermen.
Var bare overasket over at navnet iTrust var ledig, så velgte det selv om det er noe i det du sier NannirK.
Er det ikke bare lettere å ha kodelås?
Trådstarter
Jo om du virkelig har noe å skjule er vel kodelås tryggere, men det handler mer om å finne ut at noen har prøvd å være på telefonen din, og den fine videoen du får se over hvor det har blitt trykket.
Jeg vil nå påstå at dette er helt ubrukelig. Sett på kodelås å slipp sure situasjoner. 1. Dama di går inn på tlf å leker seg litt. Hva skjer? Jo nå starter så klart en krangel. 2 venna dine leker seg. Du virker helt scitzo når du spør hva faen di holder på med. App`en sier mer om deg enn andre...
Trådstarter
Jeg ser absoult hva du mener tøffel, men det er så mye apps på app store og veldig vanskelig å komme på noe nytt, det var det beste jeg tenkte ut når jeg hadde lyst å lære meg objective c og api en til apple.
Vi har fått en del negative tilbakemeldinger da vi trolig virker kyniske som har laget denne, men vi er egentlig ikke det. Hadde bare lyst å gjøre et forsøk på noe som ikke fantes.
Det har uansett vært en kjempe suksess, videoen har fått 235 000 views i løpet av få dager, og vi ligger høyt på salgslistene rundom i verden. 14 plass under utilities i USA og 4 plass i england under utilities. vi er faktisk den 3. mest solgte applikasjonen i belgia i tilleg til gode plasseringer i andre mindre land. Her er en gylden kjangse for dere som lurer på noe ang programering, veien til appstore og markedsøring av app å stille spørsmål.
Hvor mye tjener dere på dette?

Det står 70% av 6kr over her. Men hvor mange kjøper programmet?
Trådstarter
Hei Ozma, det er penger å tjene på det, men er nok vanskelig å bli rik på det, har solgt ca 1000 om dagen de siste dagene, men dette er jo siden vi ligger ganske høyt på listene. så raskt det er lite oppmerksomhet rundt det daler også salget raskt.
Kan forestille meg at det er vanskelig og bli rik på ET program ja. Hvis man derimot er kreativ og pumper ut flere hele tiden så blir det nok fort et levebrød.
Sitat av kidz Vis innlegg
Jeg ser absoult hva du mener tøffel, men det er så mye apps på app store og veldig vanskelig å komme på noe nytt, det var det beste jeg tenkte ut når jeg hadde lyst å lære meg objective c og api en til apple.
Vi har fått en del negative tilbakemeldinger da vi trolig virker kyniske som har laget denne, men vi er egentlig ikke det. Hadde bare lyst å gjøre et forsøk på noe som ikke fantes.
Det har uansett vært en kjempe suksess, videoen har fått 235 000 views i løpet av få dager, og vi ligger høyt på salgslistene rundom i verden. 14 plass under utilities i USA og 4 plass i england under utilities. vi er faktisk den 3. mest solgte applikasjonen i belgia i tilleg til gode plasseringer i andre mindre land. Her er en gylden kjangse for dere som lurer på noe ang programering, veien til appstore og markedsøring av app å stille spørsmål.
Vis hele sitatet...
Kudos til deg som prøver å lære deg nye ting! La det bare ut slik jeg ser det. Slik salgstallene sier så ser jo ikke alle det som meg. Men Usa og England = kontrollfreaks.. Men nå har du jo lært deg å det er jo bra. Så bare til å pumpe ut nyttige og unyttige apps!
kjøpte iTrust idag.. burde det ikke være mulig å slette loggen? (med passord i tilfelle pertneren din er smart nok til å finne ut av greia...)
du kan kjøre appen i bakgrunnen med ibackground fra cydia
Spørsmål: Jeg sitter på en idé, men jeg har verken tid eller lyst til å lage det selv. Om jeg slår meg sammen med en utvikler, hvor mye av inntekten burde gå til meg? Jeg krangler litt med meg selv, for jeg vil jo ikke gjøre noe koding, men uten ideen ville det heller ikke vært noe å gjøre.
Denne app'en kjøper jeg bare for å støtte dere! Fortsett med utviklingen av programmet!
Trådstarter
Hei Raggaman og c#mn, takk for at dere kjøpte appen Si ifra om dere fikk fersket noen.

Har fått tilbakemeldinger på at folk gjerne vil ha mulighet til å slette loggen, så skal prøve å få implementert det i løpet av helgen. Tenker den tryggeste måten å gjøre dette på er å legge inn en option til å passordbeskytte hele log området.

Starra:
Tror det kommer veldig ann på hvor mye arbeid det ville blitt for den som kodet det, men ville tro 50-50 er reelt om det er en god ide og det ikke tar mer en et par uker å utvikle.
Du har jo muligheten til å betale en utvikkler fra et land med lavere lønninger en her i Norge.
Vet at det er en del kinesere og indiere som gjør slike ting ganske billig. Da sitter du igjen med hele den eventuelle fortjenesten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av kidz Vis innlegg
Hei Ozma, det er penger å tjene på det, men er nok vanskelig å bli rik på det, har solgt ca 1000 om dagen de siste dagene, men dette er jo siden vi ligger ganske høyt på listene. så raskt det er lite oppmerksomhet rundt det daler også salget raskt.
Vis hele sitatet...
Om dere har solgt 1000 om dagen i perioder, er jo det 3500,- på en dag. Vil jeg si er bra! Hva betalte dere Apple for å få publisert appen? Andre kostnader?
Hva trenger man for å programmere? Er det enkelt å lære seg?
http://books.google.no/books?id=zA3K...age&q=&f=false

Tror du må kunne litt C, C++, eller Objective -C programmeringsspråk da... Bruker du litt tid på det lærer du det vel etter hvert

I tillegg må du registrere deg hos Apple som en "developer", og der får du software til å utvikle iPhone apps. Du må ha OS X også.
Sist endret av tagefo; 5. februar 2010 kl. 17:44.