Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  149 20174
Sitat av holabola
http://no.wikipedia.org/wiki/Spiss_fleinsopp Står litt der... Skal ut en tur og se jeg.

Dette her flein da? Fant de ute i skogen her nettop.

Åssen får man de i seg egentlig? Bare ete dem opp?
Vis hele sitatet...

Ser ikke helt ut som flein men hva vet vel jeg






noen som har erfaring med plukking i Grimstad? Send meg gjerne en PM
Sitat av Dr.Gonzo
Noen som veit om noen bra steder på Årnes (Nes i Akershus) som man kan finde flein. PM Meg i tilfelde, så ikke så mange som stikker dit
Vis hele sitatet...
Nes Kirkeruiner kanskje?
Hvis du tør ta turen da.. (Har fremdeles problemer med å skjønne hvorfor folk er livredde det stedet menmen.. Dra rundt midnatt og du er så godt som 100% sikker å ikke møte på folk.)


Sitat av Byrial
Rivotril, mener jeg 20tjue
Vis hele sitatet...
Rivotril burde hjelpe litt ja. Men skal slite for å få den til å stoppe helt. Alltid greit å ha noe benzoer i bakhånd (Iallefall etter mine erfaringer med psykedelika).. (Vival, Valium, Rivotril, Hyppere osv) Pleier alltid ha med meg et par valium iallefall når jeg skal ut på LSD eller sopp

Skal du på sopptur i år Byrial? Isåfall hold deg unna stedene jeg skal plukke på. ^^
Sitat av holabola
http://no.wikipedia.org/wiki/Spiss_fleinsopp Står litt der... Skal ut en tur og se jeg.

Edit: Dette her flein da? Fant de ute i skogen her nettop. Hvis det er flein, åssen får man de i seg egentlig? Bare ete dem opp? Og hvor mye trenger man for å bli litt rusa? Helst ikke helt crazy..
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke expert, men det ser ikke ut som flein syns jeg. Ligner på noen jeg plukka for ett par år siden. Fikk vite at det ikke var flein
Sitat av Forconin
Nes Kirkeruiner kanskje?
Hvis du tør ta turen da.. (Har fremdeles problemer med å skjønne hvorfor folk er livredde det stedet menmen.. Dra rundt midnatt og du er så godt som 100% sikker å ikke møte på folk.)
Vis hele sitatet...
Der vokser det flein ja. Fant flein der forrige høst.
Lurer på om det er noen fra Haugesund her som kunne tenkt seg ut på sopp jakt. :P bare ta kontakt så kan vi dra sammen
Sitat av Forconin
Nes Kirkeruiner kanskje?
Hvis du tør ta turen da.. (Har fremdeles problemer med å skjønne hvorfor folk er livredde det stedet menmen.. Dra rundt midnatt og du er så godt som 100% sikker å ikke møte på folk.)




Rivotril burde hjelpe litt ja. Men skal slite for å få den til å stoppe helt. Alltid greit å ha noe benzoer i bakhånd (Iallefall etter mine erfaringer med psykedelika).. (Vival, Valium, Rivotril, Hyppere osv) Pleier alltid ha med meg et par valium iallefall når jeg skal ut på LSD eller sopp

Skal du på sopptur i år Byrial? Isåfall hold deg unna stedene jeg skal plukke på. ^^
Vis hele sitatet...
Hehe, førstemann til mølla veit du. Hvor bor du? (pm?)

Sitat av holabola
http://no.wikipedia.org/wiki/Spiss_fleinsopp Står litt der... Skal ut en tur og se jeg.

Edit: Dette her flein da? Fant de ute i skogen her nettop. Hvis det er flein, åssen får man de i seg egentlig? Bare ete dem opp? Og hvor mye trenger man for å bli litt rusa? Helst ikke helt crazy..
Vis hele sitatet...
Nei du får dem ikke i deg hvis du spiser dem, da spretter de kun ut igjen.
Sitat av Byrial
Hehe, førstemann til mølla veit du. Hvor bor du? (pm?)
Vis hele sitatet...
Vel, for å si det sånn.. Jeg vet hvem du er.. ^^
Sitat av Forconin
Nes Kirkeruiner kanskje?
Hvis du tør ta turen da.. (Har fremdeles problemer med å skjønne hvorfor folk er livredde det stedet menmen.. Dra rundt midnatt og du er så godt som 100% sikker å ikke møte på folk.)
Vis hele sitatet...
Å lete etter shrooms i mørket suger, uans om man har lommelykt eller ikke.
Sist endret av Sinister; 22. august 2006 kl. 15:20.
Sitat av Forconin
Vel, for å si det sånn.. Jeg vet hvem du er.. ^^
Vis hele sitatet...
Argh, mekk en pm og luft ditt nafn, din anonyme dritt
noen som vet om noen steder rundt jessheim der det går ann og finne? ja jeg er slapp og vil ikke lete rundt...
Sitat av nyret
noen som vet om noen steder rundt jessheim der det går ann og finne? ja jeg er slapp og vil ikke lete rundt...
Vis hele sitatet...
Da fortjener du intet
Sitat av Byrial
Da fortjener du intet
Vis hele sitatet...

joda for jeg er veldig snill.... bare litt lat.
dukket opp noe ålesund?
webhiker kan du ikke dra ut å se etter?
Sitat av tomiz
webhiker kan du ikke dra ut å se etter?
Vis hele sitatet...
Han sitter i slaraffenbåten til nyret
Haha, for en bande. ,.,.,
Byrial: aha, så de spretter opp igjen ja? Nei, da blir det jo ikke så lett ... Neida, skjønner jo at de ikke kommer ut liksom, men tenkte på noen kanskje litt mer delikate metoder . Er kanskje best å tørke.
Men, plukker du i hamar-området? Spots? Litt tidlig sikkert.
Hamar området..? prøv hoppbakkene på OL anleggene....
håper ikke jeg ødela for så mange her nå...
OK fikk med meg det. Slett innlegget kvikt!
Kom deg ut fra selve byen. Finn deg et jorde som kyr eller sau beiter på. Kirkegårder og golfbaner er også gode steder sies det, har aldri plukket der selv. Ikke let i skogen, leit på jorder som ikke er knusktørre, men litt fuktige og nedbeita, der finner du garantert sopp.

Fleinsopp krever litt innsats å finne og du får neppe noen til å oppgi gode sopp-steder i et offentlig forum. Men i gronnen så æ jo det å leita ette soppen halve moroa då! *sagt med tjukk indre agder dialekt*
Sitat av Beistet!!
Noen som vet om noen steder på sørlandet? Helst i Kristiansand?
Vis hele sitatet...
prøv søgne ? 20 tegn
Sitat av tomiz
webhiker kan du ikke dra ut å se etter?
Vis hele sitatet...
Jeg ,letet. mem finner ikke noen! noen som har sett?
▼ ... over en uke senere ... ▼
De som lurer så fælt på flein,er det ikke bare og ta med seg et bilde av en flein og gå og leite?
Hvis det er for slitsomt så er det vel bare og gi F... eller kjøpe sopp av noen.
Nes kirkeruiner er et veldig brukt sted for flein plukkere,så veit ikke om det er så mye vits og leite der.
flein + kirkegård høres egentlig ikke så hyggelig ut

sånn helt symbolsk sett...
Har gått igjennom en kirkegård på full trip jeg.

Var ikke noe ekkelt, men sprøtt at når jeg gikk inn porten så var det akkurat som å gå inn i et kraftfelt.
Et tips er å plukke når det nettop har blitt tørt ute, spesielt på kirkegårder osv.. Da ser man soppene mye lettere pga av dems lyse farge..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Google-earth maa jo vaere fin siden den kan vise hvor det finnes jorder ol.
Fant 700 flein igår
Har hørt om andre typer felin enn spiss felinsopp, men virker de på samme måte?
700!!! Din jævel :P Jeg fant 3 i forrigårs
Sitat av living-dead
Har hørt om andre typer felin enn spiss felinsopp, men virker de på samme måte?
Vis hele sitatet...
Andre typer fungerer selvsagt ikke nøyaktig på samme måte, men det finnes andre sopper enn spiss fleinsopp som gir en psykedelisk effekt. Disse finner du imidlertid ikke i norsk flora (hey, er sopp en del av floraen?), bortsett fra rød fluesopp da, men i det tilfellet er effekten virkelig ikke sammenliknbar.
Sitat av felix_poker
Andre typer fungerer selvsagt ikke nøyaktig på samme måte, men det finnes andre sopper enn spiss fleinsopp som gir en psykedelisk effekt. Disse finner du imidlertid ikke i norsk flora (hey, er sopp en del av floraen?), bortsett fra rød fluesopp da, men i det tilfellet er effekten virkelig ikke sammenliknbar.
Vis hele sitatet...
Vel, du finner en haug av forskjellige fleinsopp i Norge, men bare spissfleinen er regnet som trygg å spise. I tillegg har vi jo f.eks. møkkfleinsopp, fnokkfleinsopp, gressfleinsopp, blånende fleinsopp, flisfleinsopp osv.. Alle disse er psilocybesopp, men er giftige hvis jeg har forstått tingene riktig.
Sitat av felix_poker
Andre typer fungerer selvsagt ikke nøyaktig på samme måte, men det finnes andre sopper enn spiss fleinsopp som gir en psykedelisk effekt. Disse finner du imidlertid ikke i norsk flora (hey, er sopp en del av floraen?), bortsett fra rød fluesopp da, men i det tilfellet er effekten virkelig ikke sammenliknbar.
Vis hele sitatet...
spiste en rød fluesopp her om dagen, men det skjedde ikke noe. spiste bare en, trodde det holdt.. skal man tørke rød fluesopp før man spiser?
Sitat av living-dead
spiste en rød fluesopp her om dagen, men det skjedde ikke noe. spiste bare en, trodde det holdt.. skal man tørke rød fluesopp før man spiser?
Vis hele sitatet...
Jævlig viktig å tørke dem, slik at ibontenic syren omdannes til muscimol. Tørk dem i ovnen med døren halvveis åpen.
Sitat av Byrial
Jævlig viktig å tørke dem, slik at ibontenic syren omdannes til muscimol. Tørk dem i ovnen med døren halvveis åpen.
Vis hele sitatet...
hm.. ikke rart det ikke funka da.. heh.. takk!!
du skal jo merke noe av ferske også, men ikke drikk noe med kullsyre når du spiser, siden muscimolen du får ved og la dem tørke blir til ibotencyre vis den får co2, jeg anbefaler egentlig luft tørking, litt tregeremen jeg har hvertfall merka mer av det, og steker du ikke stek på mer enn ca,80 grader i 3 kvarter til en time/halvannen, tørk den litt først ellers vil du få en veldig fuktig guffe i ovnen din, som ikke lukter særlig godt, men denne kan jo brukes til og lage te eller noe av da,
Sitat av mxyzptlk
Vel, du finner en haug av forskjellige fleinsopp i Norge, men bare spissfleinen er regnet som trygg å spise. I tillegg har vi jo f.eks. møkkfleinsopp, fnokkfleinsopp, gressfleinsopp, blånende fleinsopp, flisfleinsopp osv.. Alle disse er psilocybesopp, men er giftige hvis jeg har forstått tingene riktig.
Vis hele sitatet...
Ja, såklart. Det finnes flere psilo-holdige sopper i Norge, men ikke som har "samme virkning" om spiss flein. Men, det er greit å være pirkete. Takk for rettelsen, mxyzptk
Sitat av mxyzptlk
Vel, du finner en haug av forskjellige fleinsopp i Norge, men bare spissfleinen er regnet som trygg å spise. I tillegg har vi jo f.eks. møkkfleinsopp, fnokkfleinsopp, gressfleinsopp, blånende fleinsopp, flisfleinsopp osv.. Alle disse er psilocybesopp, men er giftige hvis jeg har forstått tingene riktig.
Vis hele sitatet...

blånende fleinsopp (Psilocybe cyanescens) er jo ikke "giftig" det er jo en av de mest potente soppene, men det vokser svært få av disse i norge jeg har enda ikke funnet en eneste en. ellers har du jo grå skjermsopp(Conocybe cyanopus), vokser ikke særlig mange av disse heller men kan være heldig og finne dem i gammel skog eller løvskog. er jo en haug med andre i norge også, men det er i et mindre tall tror jeg
Sitat av stidz
du skal jo merke noe av ferske også, men ikke drikk noe med kullsyre når du spiser, siden muscimolen du får ved og la dem tørke blir til ibotencyre vis den får co2, jeg anbefaler egentlig luft tørking, litt tregeremen jeg har hvertfall merka mer av det, og steker du ikke stek på mer enn ca,80 grader i 3 kvarter til en time/halvannen, tørk den litt først ellers vil du få en veldig fuktig guffe i ovnen din, som ikke lukter særlig godt, men denne kan jo brukes til og lage te eller noe av da,
Vis hele sitatet...
Takk..!! heh, nei merket ingenting av den ferske jeg spiste, ble ikke kvalm eller syk, ingenting.. og jeg som tidligere trodde den var dødelig.. plukket ikke med meg mer enn den ene, siden jeg hadde lest et sted at det egentlig holdt med en medium stor sopp.. er veldig lav og tynn, og hadde egentlig ikke spist så mye den dagen, så.. men, men får prøve å spise en tørket en når jeg har tid..
Fant 10 flein på noen minutter idag. Er på landbrukspraksis og satt på en eng... Så noen søte grå sopper med kondomtupp på, hehe. Var mye mer der da.
heisann alle sammen. har tenkt å prøve flein for første gang nå snart, og det er et spørsmål som jeg ikke finner svaret på, og det er dosering. kvor møye bør jeg spise? (er en liten tass) og jeg vill ikke gå på en smell med skikkeli nedtur og sånt... takker for svar
Sitat av myyyp
heisann alle sammen. har tenkt å prøve flein for første gang nå snart, og det er et spørsmål som jeg ikke finner svaret på, og det er dosering. kvor møye bør jeg spise? (er en liten tass) og jeg vill ikke gå på en smell med skikkeli nedtur og sånt... takker for svar
Vis hele sitatet...
Spis 25-40 eller noe du

Sitat av living-dead
Takk..!! heh, nei merket ingenting av den ferske jeg spiste, ble ikke kvalm eller syk, ingenting.. og jeg som tidligere trodde den var dødelig.. plukket ikke med meg mer enn den ene, siden jeg hadde lest et sted at det egentlig holdt med en medium stor sopp.. er veldig lav og tynn, og hadde egentlig ikke spist så mye den dagen, så.. men, men får prøve å spise en tørket en når jeg har tid..
Vis hele sitatet...
Røyk cannabis så unngår du eventuell kvalme, pluss at du booster effektene for øvrig
jeg har lest her på forumet at man finner flein i hager, på enger og på kirkegårder. nå har det seg sånn at jeg nettopp har flyttet til et sted og er egentlig ikke så kjent der jeg bor. jeg har alt tatt meg kirkegård turen, men den dagen jeg var der var gresset nyklippet og det var ikke en eneste hatt å se og den eneste enga jeg vet om der er det kommet høyt gress, kan det hende at jeg finner sopp der, selv om gresset er kjempe høyt??
Rød fluesopp? >.<
jeg har alltid blitt fortalt at "om du spiser dør du" av mine foreldre..
Men egentlig var dem bare redd for at jeg skulle spise å bli høy?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Iffoj
Rød fluesopp? >.<
jeg har alltid blitt fortalt at "om du spiser dør du" av mine foreldre..
Men egentlig var dem bare redd for at jeg skulle spise å bli høy?
Vis hele sitatet...
Hvem vet de kan ha sagt det fordi deres foreldre sa det til dem. Som jeg egentlig tror det er. Om man konsumerer fluesopp i en alder av 1-14 år tror jeg det faktisk er meget farlig, ikke helt sikker på det, men man er ! , i en mere utsatt alder ivertfall.

Fortell ungene tine det du også så kan de heller finne ut OM det er noe for dem senere i livet.

De var helt sikkert ikke redd for att du skulle bli høy, tror ikke det er noe serlig rus i fluesopp. Man kan sikker få kun positive intrykk av det!. Men tror det er flere bakdeler en fordeler med å bruke fluesopp til ett rusmiddel.
Sist endret av Alphanio; 21. september 2006 kl. 22:19.
har vært ganske mange steder rundt i bærum området.. ser dårlig ut med sopp.. er det for tidlig her ennå? eller bare jeg som surrer.. har hørt med noen andre mem de drar vekk herifra når de plukker..
Det er uhyre sjeldent at noen dør etter å ha spist rød fluesopp, men det skjer.

Rød fluesopp er i aller høyeste grad en hallusinogen sopp, men med kraftig body-load og en rus som ofte oppleves som ubehagelig. Hold deg til fleinsopp sier jeg, eller røyk fluesoppen.
Sitat av knuthulu
Det er uhyre sjeldent at noen dør etter å ha spist rød fluesopp, men det skjer.

Rød fluesopp er i aller høyeste grad en hallusinogen sopp, men med kraftig body-load og en rus som ofte oppleves som ubehagelig. Hold deg til fleinsopp sier jeg, eller røyk fluesoppen.
Vis hele sitatet...
men det er så mye lettere å finne rød fluesopp... fleinen er så liten og vanskelig å finne, og kan lett forveksles med andre giftigere sopper...
Sitat av living-dead
men det er så mye lettere å finne rød fluesopp... fleinen er så liten og vanskelig å finne, og kan lett forveksles med andre giftigere sopper...
Vis hele sitatet...
Link til en post jeg limte sammen
Forskjellene virker kanskje små dersom man er uerfaren. Men forskjellen mellom flein og diverse giftsopp er større enn forskjellene mellom enkelte matsopper og andre, livsfarlige giftsopper.

Hvis man gidder å tilegne seg littegrann kunnskap, og utviser forsiktighet (f.eks. IKKE spise noe man ikke er 100% sikker på hva er), så er ikke risiokoen særlig stor. Dette gjelder det meste i livet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vil bare klarifisere en ting her, det er få folk jeg vet av som har erfaring med psykedelia, som definerer fluesopp som en hallucinogen sopp, rusen er vanskelig å definere, og forklaringene varierer mye fra bruker til bruker, men en ting er de alle enige om: Det er langt ifra psilocin trippen man får på såkallte magiske sopper (flein, cubensis osv..), noe som er ikke er så rart ettersom det er helt andre stoffer (ibotenic acid og muscimol, ikke sikker på de norske navnene) man får virkning av.