Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1381
vi satt på bussen mot Kumasi, Ghana. vi stoppet i en liten landsby litt utforbi selve byen. han ene karen her ville ha penger for alle bildene vi tok av innbyggerne.

syns det her ble ganske stilig. kritikk?

http://erikholsvik.com/images/nophotos.jpg
Detv ar et stilig blide. Hadde glatt solgt det til en avis, kan se for meg mange overskifter til denne bilde. Typisk Magasinet bildet Bra kvalitet og et bilde med mye følelser og intrykk!
Ja, svært god s/h konvertering. Herlige og kraftfulle ansiktsuttrykk. Det som jeg ikke helt er med på er komposisjonen. Jeg savner en ramme å forholde meg til. Slik som det er nå er det for mange halve kropper. Men igjen - et svært godt bilde!

Betalte du noe?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bildet er ganske bra, men hadde vært bedre uten hånden imo
Sitat av AtXbYeA
Bildet er ganske bra, men hadde vært bedre uten hånden imo
Vis hele sitatet...
Som AtXbYeA sier, tror bildet kan være kunne vært vell så bra uten handa også. Men iogmed at det kommer frem at de er enda fattigere enn man kan tro, siden man vet om historien din bak bildet, er det en veldig god effekt. Ellers er bildet også rent og flott vil jeg si=)
Bra bilde. Likte det, men han ene gutten der smilte litt for mye og ødela stemmningen.
Sitat av Chubby

Betalte du noe?
Vis hele sitatet...
jeg betalte litt til andre kids jeg tok bilder av når vi ikke var i bussen.

uten hånda ville dette bildet ikke vært noe i det hele tatt. vi var ca 30 elever på tur, og hvor mange andre tror du har det samme bildet med masse kids som står utfor busen og tigger penger? ca alle. hehe. jeg syns hånda understreker poenget og det gjør bildet unikt.
Sitat av typisk
Bra bilde. Likte det, men han ene gutten der smilte litt for mye og ødela stemmningen.
Vis hele sitatet...
Syns det gjorde bildet bra jeg, både det og hånda. En vil dekke over at andre skal fotografere fattigdommen, mens han gir faen et lite øyeblikk og smiler til fotografer. Viser hvor ulike mennesker er, og at det finnes noen som klarer å tenke litt positivt i et øyeblikk, selv om alt ser jævlig ut. Flott bilde
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Utrolig bra bilde. Litt uvanlig fra andre bilder, men det gjør det ikke noe dårligere for det. Det ville jeg hvis jeg var deg printa ut på fotopapir og hengt opp på veggen hvis jeg var deg.

Også er jeg helt enig med deg Lille My.
Jeg syns det er litt for random. Dette løftes opp av at det er et veldig spennende motiv, som få på forumet kan relatere til, men som vi finner interessant. Komponeringen er helt tilfeldig, og de aller fleste på bildet kuttes på uheldige måter. Jeg vet ikke om jeg syntes dette bildet blir løftet over de andre fordi det er en hånd som stopper deg.

Men som nevnt over, veldig god B&W konvertering. God eksponering..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Exifen forteller at du brukte ett d200, men med hvordan objektiv? Pent bilde, hva med å lage ett eget utsnitt med de barna i høyre hjørne? Kunne jo kanskje blitt ett eget bilde bare det..
Sitat av AtXbYeA
Bildet er ganske bra, men hadde vært bedre uten hånden imo
Vis hele sitatet...
Jesus krist. Hånda er jo hele poenget. Bildet er ingenting uten hånda. Gjerne legg opp et bilde uten hånd, jeg regner med du har flere, for å vise poenget mitt.

totto vet du forskjell på høyre og venstre?
Sist endret av lefsegokk; 29. april 2007 kl. 18:16.
jeg brukte en eldgammel sigma 24mm f.2,8.

gidder ikke engang shoppe bildene uten hånda, så dårlig er det
takk for kommentarer.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
lefsegokk: Frekk eller? Mente selvfølgelig venstre..
Sitat av totto
lefsegokk: Frekk eller? Mente selvfølgelig venstre..
Vis hele sitatet...
Jeg må innrømme at hele posten min var i frekkeste laget. Befant meg i det mørke hjørnet, siden jeg akkurat hadde stått opp i bakfylla. Beklager =)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av typisk
Bra bilde. Likte det, men han ene gutten der smilte litt for mye og ødela stemmningen.
Vis hele sitatet...
Det er vel p.g.a. slike som deg at nettopp du og andre tror at mennesker i fattigere land sitter og griner hele dagen.
Flere studier viser at ungdom i utviklings land er betraktelig gladere enn ungdom i industri land (wish I was a little black boy)
Sitat av z0p
Det er vel p.g.a. slike som deg at nettopp du og andre tror at mennesker i fattigere land sitter og griner hele dagen.
Vis hele sitatet...
Haha. Hadde jeg hatt KP skulle du fått alle sammen, for det innlegget er det morsomste jeg har lest på år og dag

Bra bilde, men synes kanskje det hadde vært vell så fint med bare et portrett av et av barna.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av lefsegokk
Jeg må innrømme at hele posten min var i frekkeste laget. Befant meg i det mørke hjørnet, siden jeg akkurat hadde stått opp i bakfylla. Beklager =)
Vis hele sitatet...
Jøss.. på fylla første gang på et år? Lol.

Syns bildet var kult og ganske originalt. Faktisk bedre enn det meste skvipet som bli lagt ut av "fotografer" her på forumet