Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1782
Har ikke peiling på foto og tar vel egentlig bilder av mye rart uten å tenke noe særlig, men akkurat det her likte jeg

http://fc07.deviantart.net/fs70/i/2011/252/2/5/bod_2011_by_belfez-d49d0tw.jpg

Og som mange andre ferske fotografer har jeg forelska meg i Hdr effekten, tror jeg klarte å holde meg litt i skinnet så det ikke ble for mye men hva synes dere?

http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2011/252/a/e/bod_2011_by_belfez-d49d68n.jpg


Fyr løs
Har ikke veldig peil på bilder ogsånn, men syns det der var ganske kule bilder.

Mulig og få det første bildet i større oppløsning? Fikk lyst på bakgrunn
Sist endret av WhiteNoise; 10. september 2011 kl. 04:59.
Det nederste bildet ser hdr ut, jeg er ikke så glad i den effekten på bilder av noe så enkelt som et lite hus ved vannet.
Det siste bildet ble litt for overkill personlig, er ikke så glad i hrd at det gjør noe. Hvis du vil ha et tips så ta med deg stativ og dra til kjerringøy. Lek og prøv ut HDR, vinkler og motiv på det der gamle handelstedet de driver. ;-)
Nydelige bilder!

Gav meg minner om da jeg var innom der når vi skulle til nordnorge ^^ Takk!
1: alt for mange elementer i bildet og får det hele til å se veldig rotete ut.
2: mye glorier rundt trærne osv, grå himmel og lite smell i bildet generelt. Er heller ingen fan av hdr gjort på denne måten..
To punkter: På det første bildet er vannet direkte skjevt, noe som er til dels irriterende. Sørg alltid for at skjevhet enten er så utpreget at det tydelig er gjort med vilje, eller unngå det fullstendig. I tillegg er begge bildene plaget av at du ikke har renset sensoren din i det siste.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
I tillegg er begge bildene plaget av at du ikke har renset sensoren din i det siste.
Vis hele sitatet...
hvordan klarer du og se det utifra disse bildene ?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
hvordan klarer du og se det utifra disse bildene ?
Vis hele sitatet...
Begge bildene har en haug små dotter på seg på samme sted (se for eksempel helt øverst, litt til venstre). Selv om det kan være objektivet som er skittent, er det som oftest sensoren/bildebrikken som er problemet. Det er sånt man ofte ikke legger merke til med det første, men når man ser det blir det et irritasjonsmoment uten like.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Begge bildene har en haug små dotter på seg på samme sted (se for eksempel helt øverst, litt til venstre). Selv om det kan være objektivet som er skittent, er det som oftest sensoren/bildebrikken som er problemet. Det er sånt man ofte ikke legger merke til med det første, men når man ser det blir det et irritasjonsmoment uten like.
Vis hele sitatet...
ja jeg ser det mange steder i himmelen, er ikke noe ejg la merke til med første øyekast nei, men er sensoren det ''speilet'' som ligger bak objektet når man tar det av?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
ja jeg ser det mange steder i himmelen, er ikke noe ejg la merke til med første øyekast nei, men er sensoren det ''speilet'' som ligger bak objektet når man tar det av?
Vis hele sitatet...
Speilet løftes opp når du tar bildet, og bak der ligger en sensor. Kameraet har sikkert en innstilling ala "lock mirror up" hvis du har lyst til å ta en kikk.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Speilet løftes opp når du tar bildet, og bak der ligger en sensor. Kameraet har sikkert en innstilling ala "lock mirror up" hvis du har lyst til å ta en kikk.
Vis hele sitatet...
kan ikke si jeg har kommet over den innstilingen
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nei, men den er der. Sannsynligvis under custom functions. Google it om du ikke finner den. Jeg har nevnt rensesett du kan bruke i en tidligere post. Igjen: Søkefunksjonen har kjørt mange mil, men ulikt en bil er den ikke utslitt.
fet effect på bilde nr2, hva gjorde du med det photoshop Hdr?
Så fett at brua "graver seg inn i fjellet/dalen" til høgre på det første bildet Det likte jeg veldig godt
Sist endret av Liverbird; 18. september 2011 kl. 01:22.
Som andre har sakt før meg:
Syntes bruken av HDR på siste bildet er i overkant mye.
Plager meg også at bildet føles skjevt.

Syntes bilde nr. 1 var helt greit - ikke noe wow-effekt, men ikke direkte dårlig.