Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1485
Har ett objektiv som oppleves litt seigt når jeg skal zoome etc. er det noen måte jeg kan smøre eller forbedre dette på?
Kanskje du kunne skrevet om det var Sigma, Tamron, Canon eller det merket det måtte være. Vet at Sigma-objektivene er ganske seige.
Hatt det lenge eller? Mitt Sigma 24-70mm objektiv var temmelig seigt de første par ukene etter at jeg fikk det, men det løsnet en del etter litt bruk. Dersom det er nytt kan det godt hende det samme vil skje hos deg?
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Trådstarter
Det er vel 1år , canon 450D , tok på standar objektivet idag, så var det en smule seigt, nesten ubehagelig å zoome fordi det hopper litt.
og standard objektiv på canon 450D er? 18-55?
Sist endret av VivaLatrina; 27. februar 2010 kl. 14:42.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Trådstarter
stemmer, 18-55 ja.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dette har også med objektivkvalitet å gjøre. Kit-objektiv er gjerne ikke så gode å zoome eller fokusere med som de av høyere kvalitet. Finnes også variasjon på de enkelte objektivene. Om det er veldig seigt har du kanskje fått en såkalt mandagsutgave.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Trådstarter
Er det noe måte å smøre det på da?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av cos Vis innlegg
Er det noe måte å smøre det på da?
Vis hele sitatet...
Tviler. Du kan søke, men jeg har aldri hørt noen snakke om å gjøre dette.
Det er mulig dette går under reklamasjon hvis objektivet åpenbart ikke fungerer som det skal.
Hvor seigt er det snakk om?