Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 534
Dette skulle kanskje vært i mac forumet her, men tenkte det kanskje passet bedre her.

I forcen har en masser av disse imac´ene som riktignok suger hemningsløst.
Siden nettet nettet går ybertreigt pga imac´en har jeg putlet på med å prøve å få full tilgang på disse maskinene, det er masse som er sperret blandt annet download og kjøring av program utenom spesiellt valgte.
Siden jeg ikke har putlet noe med mac før så begynte jeg å søke, etter mye søking fant jeg tilslutt ut at en kunne ta (eple)-shift-s (sikkert feil, husker ikke helt, søk og finn)for å komme i safe mode med kun kommando linje aka full tilgang og en annen som var noe sånnt som (eple)-shift-r for rescue mode.
Men dette var dissablet, macintosh hadde lagt ut en kernelpatch for å slå av disse modene for lenge siden. Dette hadde og adm funnet ut og fikset.
Altså så var jeg tilbake der jeg startet, fant noe om at en måtte prøve å få tilgang til finder programmet på ett eller annet vis, det var eneste måte. Men den er selvfølgelig sperret og jeg kan ingen flere triks for å åpne finder.
Noen som hvet noe?
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Du finner masse sikkerhetshull og forklaring på hvordan du kan utnytte disse på www.securemac.com !

Happy Hacking