Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 742110
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det må du gjerne si. Men det endrer ikke det faktumet at ethvert selskap som vil drive her i landet må følge lover og regler.
Vis hele sitatet...
De krever ikke at en butikk vet hvor cash stammer fra når man kjøper noe, man må heller ikke vise legitimasjon i de fleste tilfeller, hvorfor skulle det plutselig være andre regler for digitale cash? Det er ikke butikkens ansvar, enkelt og greit.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Har Bitcoin bedre avkastning, eller hatt den hatt det for deg? For alle de som kjøpte Bitcoins når de var oppe i over 200, så har bitcoins hatt en skikkelig dårlig avkastning, og en kan likegodt legge den negative avkastningen til grunne for om man bør selge eller ikke, som din positive avkastning.

At kursen har mangedoblet seg tidligere har ikke så veldig mye å si for hva en kan forvente idag heller.

Men for all del, det kan godt hende det er lurt å legge penga i dette, men skal man råde folk til det bør en komme med litt bedre argumenter enn at en selv har tjent på det.
Vis hele sitatet...
Folk kan tåle forskjellig risiko, venter vi noen år kan de som kjøpte seg inn på $200 selge for $1000, da har disse også tjent bra. Du sa man "bør være garantert en viss avkastning mot så si ingen risiko slik som i norske banker for at det skal være en grunn til at han bør beholde bitcoinsa." og det er bare tull. Han må være villig til å ta risiko hvis han beholder bitcoinsa, og kan da regne med avkastning eller tap deretter.
Jeg anbefaler alle å investere i noen LTC nå mens de er billige.
MtGox får LTC i juli, no som øke verdien.
Jeg var litt sen men jeg kjøpte 140 LTC i stad, og jeg har allerede tjent på dem.

Bare kjøp noen få og la dem stå der til de har steget til en stabil pris og selg, takk meg senere.
BTC-e.com er den beste siden nå før MtGox får dem.

Dette gjør dere på egen risiko, jeg lover ingenting, men alle forutsigelser fra analytikere og ren logikk peker til at det bare vil stige i verdi.
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg anbefaler alle å investere i noen LTC nå mens de er billige.
MtGox får LTC i juli, no som øke verdien.
Jeg var litt sen men jeg kjøpte 140 LTC i stad, og jeg har allerede tjent på dem.

Bare kjøp noen få og la dem stå der til de har steget til en stabil pris og selg, takk meg senere.
BTC-e.com er den beste siden nå før MtGox får dem.

Dette gjør dere på egen risiko, jeg lover ingenting, men alle forutsigelser fra analytikere og ren logikk peker til at det bare vil stige i verdi.
Vis hele sitatet...
Har kjøpt noen LTC jeg og, ikke mer enn litt over 8 da, tør ikke satse så veldig Kjøpte de når verdien var på rundt $2.1, så har jo tjent litt allerede jeg og

Hvor mye tror du de ender på? Hører folk sier rundt $5, mens andre sier konseptet med LTC er at det skal ligge på rundt 25% av BTC verdien, altså rundt $25. Anyways, blir spennende å se.
Sist endret av Osteper; 22. juni 2013 kl. 19:16.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg anbefaler alle å investere i noen LTC nå mens de er billige.
MtGox får LTC i juli, no som øke verdien.
Jeg var litt sen men jeg kjøpte 140 LTC i stad, og jeg har allerede tjent på dem.

Bare kjøp noen få og la dem stå der til de har steget til en stabil pris og selg, takk meg senere.
BTC-e.com er den beste siden nå før MtGox får dem.

Dette gjør dere på egen risiko, jeg lover ingenting, men alle forutsigelser fra analytikere og ren logikk peker til at det bare vil stige i verdi.
Vis hele sitatet...

Har du en dato for når LTC kommer til MtGox? Er BTC-e.com safe?
Sist endret av ArtOfHacking; 22. juni 2013 kl. 19:25.
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Har du en dato for når LTC kommer til MtGox? Er BTC-e.com safe? Får ikke siden til å fungere på min browser..
Vis hele sitatet...
BTC-e er safe ja. Nettsiden er kryptert.

MtGox har sagt en gang i Juli:

Sitat av MtGox
As risky as it is to invoke the name of Litecoin (LTC???), we must apologize for not keeping everyone up to date. The fact is that the current situation means a continued delay, but for good reasons. We’re looking at July right now, though that depends on a few things. Mainly, we want to do things correctly from the beginning.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Osteper; 22. juni 2013 kl. 19:28.
Hvis noen kjøpte LTC like etter jeg posten innlegget mitt, så har dere allerede tjent ;-)
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Igjen, som jeg har sagt flere ganger i tråden, suger å være 17 uten kapital...

Får ikke lønn før juli så jeg er fuck'd , den kommer til å stige som faen når det blir tilgjenglig på MtGox.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvis noen kjøpte LTC like etter jeg posten innlegget mitt, så har dere allerede tjent ;-)
Vis hele sitatet...
Hvor mye har de steget i det siste?

Oisann...

http://puu.sh/3lJwc.png
Sist endret av uaexed; 22. juni 2013 kl. 19:49.
Du har vel noen venner som er over 18 du kan låne av?

Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvor mye har de steget i det siste?
Vis hele sitatet...

http://www.cryptocoincharts.info/per...c&market=btc-e

Du må aldri la deg avgjøre valg basert på trollboksen på BTC-e!!!!!'
Sist endret av TylerDurden; 22. juni 2013 kl. 19:51.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Du har vel noen venner som er over 18 du kan låne av?




http://www.cryptocoincharts.info/per...c&market=btc-e

Du må aldri la deg avgjøre valg basert på trollboksen på BTC-e!!!!!'
Vis hele sitatet...
Jeg prøver å få lane av noen, får håpe at jeg får låne av noen før Gox selger, jeg har så mye penger jeg får i lønn i tilleg, så håper noen låner til meg.
Warz's Avatar
Trådstarter
Det er mye ekstase nå, dagen etter at mt.gox annonserte at LTC trolig vil bli implementert i deres exchange i løpet av juli. Jeg begynte å hamste LTC rundt $2 og rakk å sikre meg noen tusen før dette rallyet. Sist vi hadde et lignende rally var også da mt.gox annonserte at LTC ville komme, men så fikk vi en lang periode der folk mistet tålmodigheten og prisen falt fra $4, til $3, og helt ned til $2. Dette er noe jeg prøver å ha i tankene nå mens alt ser ut til å gå på skinner, jeg ønsker å sitte i BTC den dagen de kommer på mt.gox, men samtidig ønsker jeg ikke å sitte på dem hele veien ned til f.eks $2 igjen, derfor sitter jeg litt klart på salgsknappen nå, slik at jeg kan selge hvis prisen går for høyt. Det er flere uker til mtgox legger dem til, og mye kan skje i løpet av den tid.

Det er vanskelig å si hva den vil ende på etter å ha kommet på mt.gox, første annonsering drev prisen over $4 så jeg vil nok tro $5 ikke er helt urimelig, kanskje kan vi se $6? Men der er nok mange som meg, som har kjøpt LTC bare for å selge når de kommer på mt.gox, så det jeg tror vil skje, er at vi får et stort rally, og et tilsvarende stort crash i etterkant. Så gjelder det å finne toppen, jeg selger heller litt for tidlig enn litt for sent.

At LTC skal ligge på 25% av BTC høres ut som noe folk i "trollboxen" hos btc-e kan lire av seg, ellers vitner det om dårlig dømmekraft. Alt kan skje midlertidig drevet av ren spekulasjon og hallelujastemning, men LTC blir brukt av svært få og det vil finnes 4 ganger så mye LTC som BTC, noe som i seg selv betyr at kursen nå, vil tilsvare BTC på 3.22*4 = $12.88. Jeg synes selv dagens pris er vanskelig å forsvare, men jeg vet at spekulasjon vil drive den enda høyere så jeg sitter like gjerne med på toget og kaster meg av før det krasjer.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg anbefaler alle å investere i noen LTC nå mens de er billige.
MtGox får LTC i juli, no som øke verdien.
Jeg var litt sen men jeg kjøpte 140 LTC i stad, og jeg har allerede tjent på dem.

Bare kjøp noen få og la dem stå der til de har steget til en stabil pris og selg, takk meg senere.
BTC-e.com er den beste siden nå før MtGox får dem.

Dette gjør dere på egen risiko, jeg lover ingenting, men alle forutsigelser fra analytikere og ren logikk peker til at det bare vil stige i verdi.
Vis hele sitatet...
Etter snart 2 timer med helvete. Hvilken metode bruker du/dere på og sette penger inn på BTC-e.com?
Det viktigaste som mange nybegynnere ikke forstår er at tålmodighet er et veldig bra verktøy.
Den andre reglen er at nybegynnere lar seg påvirke av trolla i chatboksen.

Altså unngå panikksalg!
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Etter snart 2 timer med helvete. Hvilken metode bruker du/dere på og sette penger inn på BTC-e.com?
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe bitcoin hos bitmynt.no og deretter veksle dem til LTC hos btc-e.
Sist endret av Warz; 22. juni 2013 kl. 20:01.
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Etter snart 2 timer med helvete. Hvilken metode bruker du/dere på og sette penger inn på BTC-e.com?
Vis hele sitatet...
Sturle:
Bitmynt.no
Warz's Avatar
Trådstarter
Kan ikke endre mitt innlegg nr #1511, men jeg mente selvsagt å si " jeg ønsker å sitte i LTC den dagen de kommer på mt.gox" og ikke BTC.
Sitat av Warz Vis innlegg
Kan ikke endre mitt innlegg nr #1511, men jeg mente selvsagt å si " jeg ønsker å sitte i LTC den dagen de kommer på mt.gox" og ikke BTC.
Vis hele sitatet...
Tror de fleste skjønte det :-P
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Å kjøpe bitcoin vil jo bare være for.... dyrt. Er det ingen metode for å benytte USD?
Sitat av uaexed Vis innlegg
Å kjøpe bitcoin vil jo bare være for.... dyrt. Er det ingen metode for å benytte USD?
Vis hele sitatet...
Hvis du er registrert på BTC-e, trykk på "Finances" under din profil, velg USD "Deposit", der er det en liste med alle metodene

Paypal er aldri noe alternativ på noen steder der de selger BTC.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Paypal er aldri noe alternativ på noen steder der de selger BTC.
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe bitcoins med paypal for opptil ca $2000 i måneden hos https://www.virwox.com - har selv kjøpt flere ganger via dem, men det er mye fee, over 10%.
Sist endret av Warz; 22. juni 2013 kl. 20:10.
Sitat av Warz Vis innlegg
Du kan kjøpe bitcoins med paypal for opptil ca $2000 i måneden hos https://www.virwox.com - har selv kjøpt flere ganger via dem, men det er mye fee, over 10%.
Vis hele sitatet...

Har ikke vært på VirWox på evigheter, kansje jeg må logge meg inn der å se hva jeg har der hehe
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
VirWox ble blocka av MalwareBytes Pro med engang.

Må kanskje opprette neteller.
Hvorfor ikke bare kjøpe BTC av Sturle? Han tar bare 2.5%...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvorfor ikke bare kjøpe BTC av Sturle? Han tar bare 2.5%...
Vis hele sitatet...
Da må jeg bruke bankoverføring? Vil jo ikke overføres før til uken. Skal ha profit nå.
Sist endret av uaexed; 22. juni 2013 kl. 20:18.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Da må jeg bruke bankoverføring? Vil jo ikke overføres før til uken. Skal ha profit nå.
Vis hele sitatet...
Ah, hadde jeg hatt nok skulle jeg solgt til deg :-/
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Ah, hadde jeg hatt nok skulle jeg solgt til deg :-/
Vis hele sitatet...
Har du brukt interkassa før? Ser ut som om de har sms-betalinger o.l.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Har du brukt interkassa før? Ser ut som om de har sms-betalinger o.l.
Vis hele sitatet...

Har aldri brukt annet enn PayPal, LR og bankoverføring :-P
Sitat av uaexed Vis innlegg
Har du brukt interkassa før? Ser ut som om de har sms-betalinger o.l.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde, men fikk aldri melding.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Har du brukt interkassa før? Ser ut som om de har sms-betalinger o.l.
Vis hele sitatet...

Har ikke sjekket dette, men du kan jo lese litt :-)
https://blockchain.info/wallet/sms-phone-deposits
kjedelig streiting
Sitat av Warz Vis innlegg
De krever ikke at en butikk vet hvor cash stammer fra når man kjøper noe, man må heller ikke vise legitimasjon i de fleste tilfeller, hvorfor skulle det plutselig være andre regler for digitale cash? Det er ikke butikkens ansvar, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Jo ved større beløp eller ved mistanke er alle butikker pålagt å blant annet lagre legitimasjon, samt å rapportere.

Sitat av Warz Vis innlegg
Folk kan tåle forskjellig risiko, venter vi noen år kan de som kjøpte seg inn på $200 selge for $1000, da har disse også tjent bra. Du sa man "bør være garantert en viss avkastning mot så si ingen risiko slik som i norske banker for at det skal være en grunn til at han bør beholde bitcoinsa." og det er bare tull. Han må være villig til å ta risiko hvis han beholder bitcoinsa, og kan da regne med avkastning eller tap deretter.
Vis hele sitatet...
Eller de som kjøpte seg inn for 200$ kan selge for 10 om noen år. Det er ingenting som tilsier at bitcoins vil vokse til nye høyder videre. Basert på det er det ikke som han jeg quota ingen vits å fortelle han som spurte at han absolutt bør beholde bitcoinsene, da det ganske enkelt blir å gamble. Vil han det derimot, så sure.
Har nå lekt litt med bitcoins og litecoins. Ser nå feathercoins har blitt en stor snakkis. Noen som har lest litt rundt det? Er det vits og legge kraft inn i det? Tjente pittelitt på og mine litecoins når jeg først hørte om de. Har litt samme følelsen med feathercoins.
Feathercoins var stor snakkis for...rundt to måneder siden? Nå er det generelt like dødt som alle de andre klone-altcoins-ene: http://www.cryptocoincharts.info/per...c&market=btc-e
Sitat av ymgve Vis innlegg
Feathercoins var stor snakkis for...rundt to måneder siden? Nå er det generelt like dødt som alle de andre klone-altcoins-ene: http://www.cryptocoincharts.info/per...c&market=btc-e
Vis hele sitatet...
Kan ha noe med at de var offer for 50% angrep for en stund siden. Bitcoin-kloner trenger et minimum av mining-nettverk ellers blir de altfor sårbare. Akkurat nå er det best å bare holde seg til bitcoin, eventuelt litecoin eller namecoin hvis man vil øke hipster-nivået ytterligere.
Sitat av Grix Vis innlegg
Kan ha noe med at de var offer for 50% angrep for en stund siden. Bitcoin-kloner trenger et minimum av mining-nettverk ellers blir de altfor sårbare. Akkurat nå er det best å bare holde seg til bitcoin, eventuelt litecoin eller namecoin hvis man vil øke hipster-nivået ytterligere.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at cryptocurrenciene som har en fremtid er BTC, LTC, NMC, FTC, TRC og PPC. Hvis du kiker etter på hashraten, på f. eks. Coinotron poolet, så ligger TRC og PPC-raten høyere enn på BTC.
Om jeg skulle ha 10BTC og leke med. Hva er folkets mening? Selv har jeg lyst og kjøpe LTC og FTC for 1BTC hver. Har ikke satt av noesomhelst tid til dette, men frem til nå har jeg god tro på både BTC, LTC og FTC. Kanskje ikke kjempe stigninger, men nokk til at de holder ut fremtiden.
Warz's Avatar
Trådstarter
Følg med på prisen framover, jeg tror vi kan bevege oss ned mot $50 (selv under $50 er ikke utenkelig), det kan bli gode muligheter til å kjøpe billig bitcoins
Sitat av 23732 Vis innlegg
Jeg tror at cryptocurrenciene som har en fremtid er BTC, LTC, NMC, FTC, TRC og PPC. Hvis du kiker etter på hashraten, på f. eks. Coinotron poolet, så ligger TRC og PPC-raten høyere enn på BTC.
Vis hele sitatet...
Merk at TRC og PPC merge mines med bitcoin, så alle som miner bitcoin på det poolet miner automatisk de andre myntene. Utelukkende derfor de ligger så høyt.

Ser faktisk ut som det poolet ikke har merged mining likevel. Men BTC er utrolig lavt der.

Om du ser lengst nede på https://vircurex.com/ så ser du at hashraten til BTC er klart høyest med 203 TH/sec. Alle de andre som er over 1TH/sec er der utelukkende pga merged mining.
Sist endret av ymgve; 5. juli 2013 kl. 16:39.
Sitat av Warz Vis innlegg
Følg med på prisen framover, jeg tror vi kan bevege oss ned mot $50 (selv under $50 er ikke utenkelig), det kan bli gode muligheter til å kjøpe billig bitcoins
Vis hele sitatet...
En kjent sak, kjøp i helgene og selg på mandag eller tirsdag, panic sell/buy slår aldri feil.

Utrolig spennende å se BTC og LTC utvikle seg i nærmeste fremtid, vil tro dette er en sjelden sjans til å tjene bra, en må bare klare å benytte seg av begge.
Putte alle eggene i en kurv er en stor risk å ta, men du kan selvfølgelig vinne stort, så vel som å tape like mye.

Personlig så lar jeg det gå gjamt og trutt med litt inntekt istedenfor å gamble stort, altså benytte litt av hver :-)
Sitat av Warz Vis innlegg
Følg med på prisen framover, jeg tror vi kan bevege oss ned mot $50 (selv under $50 er ikke utenkelig), det kan bli gode muligheter til å kjøpe billig bitcoins
Vis hele sitatet...
Vet du forresten hva som forårsaker BTC fallet?
Har fontas klart å overtalt mange til å dumpe BTC for å kjøre LTC IPO prosjektet hans?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Vet du forresten hva som forårsaker BTC fallet?
Har fontas klart å overtalt mange til å dumpe BTC for å kjøre LTC IPO prosjektet hans?
Vis hele sitatet...
Ikke peiling, men rimelig sikker på at det ikke involverer "fontas"

Solgte ut mesteparten av mine LTC i rallyet og kjøpte meg inn igjen i går på 0.03. Får håpe mtgox implementeringen er rett rundt hjørne.
Jeg vet ikke hva jeg skal tro om fontas, men han har tydeligvis stor innflytelse. Hans forutsigelser hjalp meg å tjene på FTC.

Krysser fingrene på at han har rett ang. LTC verdi når MtGox inntar. Mine egene forutsigelser er grunnen til at jeg er bagholder på LTC, men om han han har rett, så vil det gi enda større utbytte enn jeg forutså, tross mine tvil så håper jeg han har nok makt til å ha innflytelse.

Personelig så gidder jeg ikke å invisterer nok tid til å lære meg om fontas negativt eller positivt, men jeg vet du har mere erfaring enn meg, om du har noe relativ info om han som jeg bør vite så setter jeg pris på at du forteller meg dine meninger om han.

Jeg har han på Twitter, om ikke annet så har han mere erfaring enn de fleste trolla på trollboksen på BTC-e.
Sist endret av TylerDurden; 13. juli 2013 kl. 00:44.
▼ ... over en måned senere ... ▼
BTC har vært stabil rundt 650-700NOK i det siste.
Hvordan tror dere prisen blir mot høsten og vinteren? Opp eller ned?

Blir jo seff bare spekulasjoner, men det er litt artig å se hva folk tror
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
BTC har vært stabil rundt 650-700NOK i det siste.
Hvordan tror dere prisen blir mot høsten og vinteren? Opp eller ned?

Blir jo seff bare spekulasjoner, men det er litt artig å se hva folk tror
Vis hele sitatet...
http://bitcoinsentiment.com/

Trykk på chart
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Nå over 14 dollar forskjell mellom mt.gox og bitstamp, regner med det skyldes problemene gox har hatt med penger inn/ut og at folket kjøper coins som de flytter i sikkerhet.

Jeg er ellers ganske overbevist over at vi skal nedover igjen, markedet blir fortsatt manipulert og vi har enda ikke sett full kapitulasjon.
Warz's Avatar
Trådstarter
Jeg skal være fornøyd hvis vi klarer å komme oss inn i 2014 med en pris på over $100. Bare å ta det med ro, ikke mange årene til vi vil nå $1000, men det tar gjerne litt tid mellom slike rallyer, jeg er ikke overbevist om at vi er der helt enda, men igjen, hvem vet.

Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg vet ikke hva jeg skal tro om fontas, men han har tydeligvis stor innflytelse. Hans forutsigelser hjalp meg å tjene på FTC.
Vis hele sitatet...
Det var i såfall flaks. Han er en narr.

For bare noen få dager sider skulle han "pumpe" namecoin til 0.013. Endte med at den gikk til 0.008 og rett ned igjen.
Sitat av Warz Vis innlegg
Jeg skal være fornøyd hvis vi klarer å komme oss inn i 2014 med en pris på over $100. Bare å ta det med ro, ikke mange årene til vi vil nå $1000, men det tar gjerne litt tid mellom slike rallyer, jeg er ikke overbevist om at vi er der helt enda, men igjen, hvem vet.

Det var i såfall flaks. Han er en narr.

For bare noen få dager sider skulle han "pumpe" namecoin til 0.013. Endte med at den gikk til 0.008 og rett ned igjen.
Vis hele sitatet...
Det samme skjedde med TRC pump som han lovet, han påstår at noen dumpet store antall NMC og TRC da han pumpet.

Jeg stoler i hvertfall ikke på han.
Hva skjer med BTC-e.com?
Warz's Avatar
Trådstarter
Jeg hørte at de skulle ha maintenance i dag, men den varte lenger enn planen. Oppe igjen nå
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
BTC har vært stabil rundt 650-700NOK i det siste.
Hvordan tror dere prisen blir mot høsten og vinteren? Opp eller ned?

Blir jo seff bare spekulasjoner, men det er litt artig å se hva folk tror
Vis hele sitatet...
Tror prisen går opp. Bitcoin er jo anerkjent som offisiell valuta av tyske myndigheter nå. Det sier jo litt.
Noen som vet om noen enklte måter som faktisk fungerer nå om dagen for PP -> BTC? LTC/etc er jo forøvrig også interessant, vil bare ha det bort fra paypal uten å nødvendigvis ta det inn på konto først.