Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 870
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Altså, jeg sitter på gardermoen med ei lang natt forran meg. For å korte denne litt ned hadde det vært nice om jeg kunne koblet meg opp på wlan'et dems og samtidig kommet met ut på nett gratis. Jeg sitter atm på gardermoen og har kjøpt meg 1 time internett tilgang. Men det må da være mulig å kunne koble seg opp uten å måtte betale?

Slik det fungerer er at når jeg ikke har betalt, og prøver å koble meg til noen plasser så blir jeg redirecta til portalen dems. Jeg kan pinge til diverse plasser og får svar selv om jeg ikke har betalt. Jeg kan ikke koble til irc. Så jeg tipper alle portene er stengt for min del når jeg ikke har betalt, ellerno i den duren. Uansett, noen somhar en ide om hva jeg kan prøve å gjøre for å kunne surfe gratis når denne timen med surfing er over?

Om det skulle være til hjelp:

ip: 193.214.121.117
subnet: 255.255.255.0
gateway: 193.214.121.4

Ip'en jeg har er også gjeldene externt.

Kjappa på folkens, tiden renner ut!
www.wardriving.com
http://www.wardriving.com/code.php

du må nok bruke en av de programene du finner der.
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Tror ikke tilgangen til nettverket er problemet, er vel heller at alt er sperret av, og all trafikk går gjennom en proxy?
Jeg har absolutt ingen erfaring med dette, men kan tenke meg at det er sånn det gjøres, siden du som du sier blir redirected til deres side.

Siden du sier du kan pinge ip'er, er det mulig du kan få internett-tilgang om du bruker en proxy?, men det er mulig at det er en firewall som blokkerer alt annet en ping osv.
Det du da kan prøve er å bruke et eller annet app som lager en "tunnel", via icmp elns.
http://www.phrack.org/show.php?p=49&a=6
Sist endret av TheGEEK; 30. mai 2004 kl. 00:09.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jeg tenkte også at all trafikk gikk gjennom en proxy. Av erfaring fra NA skolen jeg gikk på i tromsø, ble alt av nett tilgang stengt klokken 2200, men om jeg allerede hadde noen tilkoblinger til nettet såville ikke disse sluttes av. Så jeg tenkte det kanskje kunne være en mulighet å skape en tunnell av et eller annet slag jeg kunne route all trafikk igjennom.
om forbindelsene vil kunne blitt holdt åpne, er det vel mulighet for å holde liv i irc og ssh da?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jepp, var det jeg tenkte.. Alt av forbindelser ble stengt. hadde klart en shh for å surfe med lynx :P