Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 900
dette programmet fjernet enkelt filene dine og gjør at de ikke kan spores tilbake. det sletter filene på samme måte som å formatere 3 ganger. så filen(e) forsvinner totalt.
( men kan ikke si at jeg har sjekket dette )

greit å ha rett å slett

http://home.no.net/skinney/Evidence%20Eliminator/
trodde at filene måtte overskrives for at de skulle forsvinne helt. Foresten tror jeg det var snakk om at de måtte overskrives 10 ganger for å være sikker på at alle spor er visket ut.
esr
esr's Avatar
Trådstarter
det står du fritt til å prøve selv. :P
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Regner med at programmet skriver over også. Det er vel det som skjer under en formatering?
Diskens sektorer får informasjon lik 0?
Opprinnelig postet av gEEk2oo4
dette programmet fjernet enkelt filene dine og gjør at de ikke kan spores tilbake. det sletter filene på samme måte som å formatere 3 ganger. så filen(e) forsvinner totalt.
( men kan ikke si at jeg har sjekket dette )

greit å ha rett å slett

http://home.no.net/skinney/Evidence%20Eliminator/
Vis hele sitatet...
Under irak krigen klarte IBAS å skaffe nesten all data fra en harddisk som først var gjennomboret, og så fyllt med lim. Så dataene forsvinner nok ikke helt..
Men, hadde de formatert den 3 ganger?
Mener å ha hørt både her på forumet og andre steder at det er mulig for IBAS å skaffe informasjon fra en pc helt til 11. formatering...

det er ikke bekreftet av IBAS da.. men alikevel...
Tror nok 11 ganger er mer riktig ja, men uansett hvor ofte er det IBAS går igjennom hardiskene til småfisker som oss?
esr
esr's Avatar
Trådstarter
så da er 3 ganger nok? jeg har ikke lest helt igjennom Evidence help & info filene, men det står ikke noen plass at det er 3 ganger, kan jo flere kan være mindre.
synes government vipe som norton har innebygget i enten nav eller IS fungerer glimrende jeg.. klart, ibas finner sikkert ut av det, men for folk med litt mindre skills så trur jeg den holder lenge.. overskriver med det du velger x antall ganger (lenge siden jeg brukte den)
En vanlig formatering fjerner bare TOC'en. Skal man fjerne data må man kjøre en såkalt low-level format. Da skriver man 0 til hver eneste sektor på disken.