Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 5076
Hey

På gamestop, kan du få "gameprotection" for 30 kr, som vil si at hvis du ødelegger CD'en, får du ny.

Derfor fikk jeg en ide. Kan man kjøpe f. eks. Left 4 Dead 2, registrere koden til steam-brukeren din, og så brekke CD'en, få ny CD med ny registreringskode?

Takk for alle svar!
Sist endret av Low; 5. januar 2010 kl. 15:21.
Tviler på at du får ny key.
regner vel med du kun får ny CD og ikke ny CD-key?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Du får jo ikke med ny kode da..

Du får en ny cd bare..
Low
Trådstarter
Hmm, er vel verdt et forsøk?
Btw, mente gamestop, endret nå.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Low Vis innlegg
Hmm, er vel verdt et forsøk?
Btw, mente gamestop, endret nå.
Vis hele sitatet...
Forsøk ivei

jeg tviiiler sterkt at du får ny kode.
Low
Trådstarter
har du noen erfaring med dette?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Nei, men jeg googler ting:

Hva er GAME PROTECTION?

GAME PROTECTION er en ekstraservice som GameStop tilbyr sine kunder når de kjøper et eller flere spill. Denne servicen gir kunden garantier som går utover forbrukerkjøpsloven. GAME PROTECTION erstatter ditt ødelagte spill uansett årsak. GAME PROTECTION kan benyttes for nye og brukte spill til alle konsoller.

HVORDAN FUNGERER DET?

Spill som byttes gjennom GAME PROTECTION kan erstattes en (1) gang innen 12 måneder fra spillet ble kjøpt.

Ved erstatning av spillet må orginalkvittering med GAME PROTECTION fremvises.

Spillet må leveres tilbake i orginal emballasje.

Det ødelagte spillet erstattes med en ny kopi av spillet. Ved tilfeller hvor nytt spill ikke er på lager, vil det bli erstattet med et bruktspill. Hvis det ikke er noen brukte spill på lager, kan kunden få velge et annet spill i samme prisklasse som orginalspillet.
Vis hele sitatet...
Fra gamestop sin facebook side.

Du får altså bare en kopi
Spankyboii:
Hvor er logikken i at de bare skal sende med en ny plate? GameStop mottar spillene sine MED embalasje. Mener du da at de åpner et nytt spill, tar ut platen og sender den med kunden? Hva skal de så gjøre med den tomme embalasjen de sitter igjen med?

Jeg kan ikke se for meg at dette fungerer på noen annen måte enn at du som kunde kommer inn med originalembalasje og ødelagt plate, og deretter får med deg en ny/brukt kopi av spillet, altså med embalasje og alt som følger med.
Sist endret av danielsk; 5. januar 2010 kl. 15:41.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Når du kommer med din ødelagte plate og skal ha en ny. Da får du en kopi, ikke original.

Kan du ikke å lese eller?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Når du kommer med din ødelagte plate og skal ha en ny. Da får du en kopi, ikke original.

Kan du ikke å lese eller?
Vis hele sitatet...
Tvetydig beskjed.

Siden ordet "kopi" ofte brukes i engelsk som "en helt ny pakke med plate".
Som i :

"Get your copy of Diablo III preordered today!"
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det ødelagte spillet erstattes med en ny kopi av spillet.
Vis hele sitatet...
Jeg tolker dette som at du får en plate med spillet på og ikke en kode.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Når du kommer med din ødelagte plate og skal ha en ny. Da får du en kopi, ikke original.

Kan du ikke å lese eller?
Vis hele sitatet...
Klarer fint å lese. Det er nok heller du som er for dum til å forstå hva som menes med kopi. Alle spill du får kjøpt i butikker er kopier.

Med en ny kopi, så mener de et nytt spill. De skriver også "Ved tilfeller hvor nytt spill ikke er på lager, vil det bli erstattet med et bruktspill".

Gamestop lager da vitterlig ikke egne sikkerhetskopier av platene, som de deler ut til kunder. Det kan da virkelig ikke være så vanskelig å forstå dette?

Edit: Ser AtXbYea var raskere ut med et fornuftig svar.

Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg tolker dette som at du får en plate med spillet på og ikke en kode.
Vis hele sitatet...
Med andre ord tror du at GameStop åpner en ny embalasje, tar ut selve platen og sender med kunden? Vennligst forklar meg hvorfor i all verden dette er logisk for deg.
Sist endret av danielsk; 5. januar 2010 kl. 15:56.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av danielsk Vis innlegg
Klarer fint å lese. Det er nok heller du som er for dum til å forstå hva som menes med kopi. Alle spill du får kjøpt i butikker er kopier.

Med en ny kopi, så mener de et nytt spill. De skriver også "Ved tilfeller hvor nytt spill ikke er på lager, vil det bli erstattet med et bruktspill".

Gamestop lager da vitterlig ikke egne sikkerhetskopier av platene, som de deler ut til kunder. Det kan da virkelig ikke være så vanskelig å forstå dette?

Edit: Ser AtXbYea var raskere ut med et fornuftig svar.



Med andre ord tror du at GameStop åpner en ny embalasje, tar ut selve platen og sender med kunden? Vennligst forklar meg hvorfor i all verden dette er logisk for deg.
Vis hele sitatet...
de har kopier av spill som delest ut når noen har "ødelagt" platen sin.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
de har kopier av spill som delest ut når noen har "ødelagt" platen sin.
Vis hele sitatet...
Nei, det har de ikke. De får kun spillene i originalembalasjer fra leverandøren, og de lager heller ikke egne kopier.

Når du leverer et ødelagt spill, så får du et nytt spill eller et brukt spill alt etter hva de har tilgjengelig på lager.
Sist endret av danielsk; 5. januar 2010 kl. 16:09.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Så du mener at de er dumme nok til å gi ut "nye" spill ubegrenset?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Så du mener at de er dumme nok til å gi ut "nye" spill ubegrenset?
Vis hele sitatet...
Det er ikke ubegrenset. Man kan kun benytte seg av tjenesten en gang og det må skje innen 12 måneder fra kjøpet. Man må også frambringe kvittering på kjøpet å ha med originalembalasje.

Det handler ikke om at Gamestop er dumme, det handler om at de ønsker å kunne yte ekstra service overfor kundene sine.
Sist endret av danielsk; 5. januar 2010 kl. 16:18.
Hvordan skal man kunne spille de "kopiene" uten å ha moddet xbox, wii og umodbare ps3?
Blir merkelig om de skal ha lov å privat kopiere spill for kundenes sikkerhet, så her er det garantert snakk om en helt vanlig original utgave av spillet.
Sist endret av Malice; 5. januar 2010 kl. 16:17.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Ja, det har jeg også fått med meg.
Men trur du ikke de har tenkt på dette?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Ja, det har jeg også fått med meg.
Men trur du ikke de har tenkt på dette?
Vis hele sitatet...
De er sannsynligvis klar over muligheten, men Gamestop tjener nok mye mer på å tilby denne tjenesten enn de taper på de få som måtte finne på å "utnytte" den for å få en ekstra key.
Sist endret av danielsk; 5. januar 2010 kl. 16:22.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Aha, Danielsk, du har overbevist meg. Men jeg bare trodde at de hadde kopier osv.

Men jeg må si meg ganske enig med deg nå.
En liten mulighet er at de har en avtale med leverandørene hvor de sier til utgiveren at den gamle nøkkelen skal skrues av.

Ellers er det som folk sier ekstremt usannsynlig at de lager kopier av spillene. Det finnes ingen måte å kopiere spill på som jeg vet om, som går rundt kopibeskyttelsene.

En annen mulighet er at leverandøren gir Gamestop et sett med "kopi"-plater uten nøkkel.

Men som folk har nevnt så er det nok mest sannsynlig at de bare gir deg et nytt spill og ferdig med det.
Er det ikke bare å prøve da? Så finner vi det lett ut.
Jeg ville anta at det ikke er noen store problemer for Gamestop å avtale med leverandøren(e) at de skal ha noen ekstra plater, uten ekstra koder. Kanskje en tjeneste de betaler ekstra for, men det får de jo uansett kunden til å betale for.
Sist endret av meitemark; 5. januar 2010 kl. 17:29.
kan ikke bare trådstarter teste dette å gi feedback så slipper vi all "kranglinga";D
Trukke du får noe av det da, siden du kan bare laste det ned fra steam... :P
Hørte om det på gamestop her på mo, da sa han i disken at kunden kunne komme tilbake og knekke plata forran ansiktet hans og han skulle fortsatt få ny, en venn av kun den foreslo at han skulle knekke plata for å få en ekstra serial og han i disken sa at det ikke var noe problem
Low
Trådstarter
Men det er en ting..vil de "disable" den gamle CD-key'en? Eller kontakte VALVe sånn at de gjør det? For jeg hadde tenkt å selge den andre til en kompis, men hvis min blir deaktivert, så gjør jeg jo selvfølgelig ikke det. Men jeg kan jo kjøpe spillet, registrere, knekke CD'en å få ny..og så vente en stund for å se om det skjer no?
Hvis ikke det skjer noe, selger jeg den
Sist endret av Low; 5. januar 2010 kl. 18:21.
Tror ikke det, ville vært mye styr for bare en CD-key. Btw, genial ide!
Du kan kjøpe spillet, registrere koden, så tar du albuen din og slår coveret med CD'en i og slår det hardt med albuen din til CD'en og kanskje coveret knekker.
Så går du tilbake til butikken, sier du falt på isen, siden det er så glatt, og leverer det til butikken :P
Da får du sikkert ett nytt spill og nytt cover med ny kode
Sitat av kulii11 Vis innlegg
Du kan kjøpe spillet, registrere koden, så tar du albuen din og slår coveret med CD'en i og slår det hardt med albuen din til CD'en og kanskje coveret knekker.
Så går du tilbake til butikken, sier du falt på isen, siden det er så glatt, og leverer det til butikken :P
Da får du sikkert ett nytt spill og nytt cover med ny kode
Vis hele sitatet...
Hvorfor gjøre det vanskelig?
Knekk det bare inni butikken, da slipper du å gå så langt (ja, jeg er lat!)
Dette hadde vært morsomt å vite...
Vil gjerne ha en bekreftelse fra noen som har testet dette ut i praksis...
Noen som har en oversikt over spill man må ha cd-key til, som de selger på gamestop?
ser for meg at vist man er virkelig kjip er det mulig og kjøpe et spill.
lage et cover og brenne på en plate med noe rart på, knekke den platen og levere inn så har man 2 fungerende kopier.
fint til xbox live feks.
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
ser for meg at vist man er virkelig kjip er det mulig og kjøpe et spill.
lage et cover og brenne på en plate med noe rart på, knekke den platen og levere inn så har man 2 fungerende kopier.
fint til xbox live feks.
Vis hele sitatet...
Tror ikke dette vil funke så bra, da de tar inn den ødelagte enheten.
Vil tenke meg at de fort finner ut om du bare har lagd en brent kopi hjemme.

Og de har jo navnet ditt og kortinfo.

Jeg vil si dette høres mer ut som veien til straff enn veien til 2 fungerende kopier.
Ja og XBOX 360 spill har sånn hologreie i midten av ringen på cden, så det blir nok der det stopper
Høres ut som mye pes for å tjene en 200 lapp. Tenk timelønn og få deg en jobb istedenfor å bruke tid og kalorier på dette tullet.
▼ ... over et år senere ... ▼
ikke meningen å dra opp gammel tråd, men du får ett helt nytt spill i cover, jeg klarte å ripe opp ett ps3 spill, leverte inn med cover og fikk forseglet spill tilbake
Så om jeg forstår dette korrekt:

Jeg kan gå på Gamestop og kjøpe et Steam-kompitabelt spill + gameprotection. Lese av koden, og knekke denne tilnærmet ubrukelige cd-platen (siden spillet er å finne i Steam, og det kun er koden man trenger), ta den med tilbake til Gamestop i bytte mot et nytt spill med en ny kode, og gi denne til en venn? Som da har fått seg en kopi av dette spillet for kun 30 kr.?
Sitat av danielsk Vis innlegg
Det er ikke ubegrenset. Man kan kun benytte seg av tjenesten en gang og det må skje innen 12 måneder fra kjøpet. Man må også frambringe kvittering på kjøpet å ha med originalembalasje.

Det handler ikke om at Gamestop er dumme, det handler om at de ønsker å kunne yte ekstra service overfor kundene sine.
Vis hele sitatet...
Haha, en av tingene de tjener mest på er salg av game protection! Er nok ikke for servicen nei, mer med det at folk generelt sett tar vare på spilla sine så de kan beholde de 10/30 kronene det koster!
Du får også muligheten til å kjøpe ny GP når du får nytt spill. så Mao du kan fortsette dette lenge om du har kamerater som vil kjøpe det spillet for halv pris feks.