Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1610
Hvordan kan man raskest mulig bygge opp et lite community? Eller hvor vanskelig kan det være å leve av dette ? Noen tanker eller ideer?
Enkelt å bygge opp et lite community. Men det er vanskeligere og vedlikeholde det med konstant seere. Det spørs jo helt hva du skal streame og åssen type person du er. En veldig subjektiv ting uansett hvordan man vrir på det.
Å bygge opp sitt eget community på Twitch kan ta flere måneder eller år. Hvilket community er det du har lyst å lage? Du har muligheten til å følge strømmen og kun streame nye spill som garanterer deg flere viewers, eller du kan streame spill du selv har lyst å streame for å sakte hamstre inn followers med samme spillinteresser. Jeg har sett flere som behandler sine seere som guder (for å beholde dem), og så har du noen som er seg selv på stream og ber dem dra til helvete hvis de føler for det. Fordelen med sistnevnte er at du tiltrekker deg seere som har de samme synspunktene som deg og du slipper å rævslikke seere hver dag for at de skal komme tilbake.

Hvor vanskelig er det å leve av Twitch? Det spørs helt på hvor mange seere du får (ads), subscribers (fast inntekt), og hvor mange som donerer penger til deg (generøsitet). Jeg har sett ett par steamere fra Scandinavia som klarer å overleve på en inntekt fra Twitch (de fleste streamer på Engelsk), men de får ganske mye penger i form av donasjoner.
Skal jeg være helt ærlig... Veldig usannsynlig å tjene penger på Twitch de første månedene. Og det tar lang tid før du får en solid inntekt via Twitch, om ikke aldri. For å bli suksessfull på Twitch må du streame masse. Det er selv det de fleste store streamere sier, "De som har mest seere er som oftest de som har mye tid på hånden".
Hvis du streamer 15 timer per dag så sier det seg selv at du vil bygge opp et community raskere enn hvis du streamer 2 timer hver dag.

Noen spørsmål du burde stille deg selv er:
1) Skal du streame på Norsk eller Engelsk? Streamer du på Norsk kan du regne med å få et mye lavere seertall.
2) Har du tenkt å leve av Twitch, eller er det en hobby? Hvis det er en hobby ville ikke jeg tatt mine råd så seriøst. Det viktigste er at du har det gøy når du streamer.
3) Har du setup til å streame? Ingen som gidder å se på en streame i 360p 30fps uten voice commentary eller facecam.

Hvis du lurer, så har jeg vært på Twitch i over 7 år og fått med meg det meste. Jeg har personlig aldri streamet selv, men jeg har vært vitne til nye streamere som starter fra bunnen, og er nå i dag ganske store på Twitch (med en godt inntekt). Mitt aller største tips til deg: Stream det du vil, vær deg selv 100% - og du vil garantert over tid bygge opp et community som du selv er glad i, og har lyst å komme tilbake til. Men ikke forvent å tjen penger gjennom Twitch i starten, det kommer naturlig nok av seg selv hvis du putter opp et underholdene show.
Trådstarter
14 0
Nice Har vel ingen pc eller tiden til å kunne bygge opp en stream akkurat nå heller Takk for svar
Kjøp en mikrofon og spill sims 4 om du liker arkitektur/innredning ^^
Tenker å gjøre det på sikt, men jeg er ikke akkurat noen som elsker oppmerksomhet, så vet ikke om jeg skal ha webcamera eller ikke. Er jo morsommere med kamera mtp reaksjoner osv.