Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 469
Hei freaks!

Jeg ser støtt og stadig tråder hvor folk henvender seg til gode gamle freak for tips til valg av deler til ny rigg. Ingenting galt med det. Men jeg sliter med å bruke så mye tid på å lese igjennom disse for å forstå dagens marked.

Har i noen år vært borte fra hardware fronten og det er nå dags for å bytte ut litt gammelt ræl. Tenker da å slå på stortromma for en gangs skyld.

Uten at jeg vet hvor AMD/Intel duellen står per dags dato ønsker jeg argument for og i mot.

Jeg prøver å ordlegge meg litt annerledes- La oss si at du har 40.000 å bruke på drømmestasjonen. Her må det ikke være at en "trenger" men mere at en "vil ha"

Krav: Skal kunne redigere 4k og spille high-end spill på ultra.

Til nå har jeg puttet penger på i9-7900X, 32gb DDR4, 2x GTX1070 SLI. Vannkjøling.

Da vil jeg gjerne høre deres argumenter for og i mot. Hva ville du gått for om du skulle bruke denne summen. Selg det til meg.
i9 og 32gb er bra! men ville satset på 1080 Ti + M2 SSD + 28" 4k skjerm
Sist endret av Solarfields; 6. november 2017 kl. 16:03.