Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1125
så jeg har pledga meg til et 8k VR sett på kickstarter i en av døgnets tidlige timer og den dataen jeg har nå er langt i fra kraftig nok til å drive noen som helst form for VR og langt i fra 8k, så jeg må skaffe meg en ny da, som er helt innafor iogmed at jeg nå bruker en gaminglaptop fra 2012 som jeg bare kan spille civ 6 på medium settings på og typ neverwinter nights

Så det jeg er ute etter er noe som gjør at jeg kan spille Elite: Dangerous på max setting med dette 8k VR settet da, men jeg er ikke gira på å bruke mer gryn enn nødvendig. så spørsmåla mine er da:

må jeg ha gtx 1080 eller kan jeg klare meg med 1050\1070?
får jeg plass til alt og adekvat kjøling i et minitower?
noen som har tips om hva slags deler jeg egentlig burde kjøpe?
må det være i7 prosessor eller funker i5 (jeg skjønner ikke en dritt av de greiene der)
jeg vil i utgangspunktet ha budsjett på rundt 6-8k uten periferialer og os

takker!
Sist endret av HellToPay; 27. oktober 2017 kl. 11:46.
Hvilket vr-headset er det snakk om?

Jeg har et HTC vive som jeg kjører på 980ti (lik ytelse som 1070) og det går helt greit. Jeg tror du bør opp på 1080ti for å bruke dette. 8k er veldig mange piksler!
den her: https://www.kickstarter.com/projects...et/description

skulle hatt alkolås på pcen as..

det hadde vært fryktelig greit å slippe titan da..
I følge kickstarter kampanjen så trenger du:
GPU - GTX980/1070
CPU - i5
Memory - 8GB

Hvis du har kjøpt Pimax 8k X anbefaler de 1080ti SLI, i7 og 16gb ram.
Sist endret av GreenRay; 27. oktober 2017 kl. 12:30.
ok. men tror du den 5k greia er helt ok eller?
Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe det headsettet der. Hvis du har hørt John Carmacks keynotes så er det mer enn bare skjermoppløsningen som må være bra. Det er latency også som er et stort problem.
Som John over sier, så er det ikke kun oplløsningen som teller. Og kickstarter er ikke en butikk.

Jeg har backet et par prosjekter på kickstarter, og har egentlig ikke vært fornøyd med noe (sett bort i fra Exploding Kittens, som ble veldig bra!) Du betaler for et produkt som mest sannsynlig har veldig mange barnesykdommer.
Enig, det er en greie.
men, jeg finner ikke noe særlig info om det, men 8k versjonen har typ 2x4k skjermer i seg, så det er jo ikke "8k" oppløsning, bare en 4k på hvert øye - betyr det at 5k versjonen har 2x2,5k?? det er jo helt latterlig i såfall. merker jeg skulle researcha det her bedre før jeg committa til noe, men jeg har forstatt 64 timer til å trekke meg ha