Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6338
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Introdusjon:
Hei og hopp, nå skal jeg endelig ha meg en uke ferie, og da har jeg planer om og pusse opp i kjellerstuen, som jeg bruker mesteparten av fritiden min i
så da tenke jeg at jeg skulle lage en liten tråd om prosjektet mitt.
slik ser den ut nå:



Dette skal gjøres:
Det skal males vegger, den gyselige orasjishspyfargen skal byttes ut med en eller annen for for hvitfarge, og trefargen skal males med mørk brun beisfarge.
Det skal settes opp en kanal på veggen bak pc pulten, men lovlig mange netverk og strømuttaker. Bordet/skapet med legobilen, samt bordet med lampen skal fjærnes. Der bordet til legobilen står skal det opp et rackskap
Det skal monteres lys av noe slag (ikke bestemt ennå)
Sofaen ved pc pulten skal byttes med en kontorstol.
Det skal også monteres hyller på veggen med tegningene mine.
Det skal også med tiden(altså om en liten stund) monteres en tv over pc pulten, samt skjermene skal byttes ut. Det skal også opp et nytt anlegg, som jeg skal legge kabler til i kanalen, med composite utganger på hver side, forsterkeren har jeg planer om og montere i rackskapet.
Det skal også trekkes om en telefonkontakt som går ned, slik at jeg slipper og ha en cat-6 kablel ut vinduet.
samt noen andre småting

Prosjektstart:
Prosjektet har en tenkt start dato på 28 Juli, da dette er første dagen med ferie.

Budskjett:
Har ikke noe fastsatt budskjett, men prøver og slippe unna så billig som mulig, alt av kabler får jeg gratis, og alt av kontakter får jeg bra rabatter på gjennom jobben.


peace out
-Frufsa
Kjellerstua di er jo nesten prikk lik min, samme fargen, samme dumme planker på veggen, men min er vell litt mindre. Har også hatt noen planer for å pusse opp, men mtp at det ikke er min kjeller så blir det ikke noe av det. Skal følge med her!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Glenni Vis innlegg
Kjellerstua di er jo nesten prikk lik min, samme fargen, samme dumme planker på veggen, men min er vell litt mindre. Har også hatt noen planer for å pusse opp, men mtp at det ikke er min kjeller så blir det ikke noe av det. Skal følge med her!
Vis hele sitatet...
Er vel i teorien ikke min kjellerstue, men jeg har ingen umiddelbare planer om og flytte hjemmefra. Så da blir det og gjøre det for min egen del, samt gi noe tilbak til foreldrene mine, som har fòret meg i 18 år.

God erfaring blir det også ut av det
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Er vel i teorien ikke min kjellerstue, men jeg har ingen umiddelbare planer om og flytte hjemmefra. Så da blir det og gjøre det for min egen del, samt gi noe tilbak til foreldrene mine, som har fòret meg i 18 år.

God erfaring blir det også ut av det
Vis hele sitatet...
Jee, jeg hadde mer planer for et "spillerom", kan man vel si, med lydisolering, matt gråfarge og en hissig sofa. Han har vel ikke troen på maling skillsa mine.
Spennende prosjekt Har faktisk tenkt å skrive logg på et slikt prosjekt selv, men må vente til ferien er over før jeg får startet. Skal pusse opp et treningsrom til en hybel

Men: Keep up the good work! Jeg kommer til å følge med
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Har nå fått kablene innabors.

Er avkapp fra en jobb jeg har gjort,

kablene er av typen nexans cat-6 kabel.
http://www.nexans.us/eservice/US-en_...CAT_6_UTP.html


ser kanskje ut som et rottereir, men var gira på å få kommet meg hjem fra jobb klokken 3 i dag så bare røsket med meg hele hauen.

Får dessverre ikke tak i flere deler til det netverket/det elektriske før tildligst mandag, da grosisen er stengt i helgene (merkelig nokk [ironi]), men skal se om jeg fåt tak i maling i morgen.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Hei og hopp!

Da var det komme mer ting og tang innabors.


Det som er kjøpt er:
1stk endestykke (er til et annet prosjekt)
1stk På vegg stikk
1stk netverkskontakt til vegg
5m kanal, tek123
5m kanallokk
7stk netverkskontakter (R&M)
4stk holdere til netverk
3L lady interiørbeis, Valnøtt
1Stk pensel
artig prosjekt! skal følge med her, siden du skal modernisere det så veldig også er det en artig variasjon på de vanlige loggene her
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Ser ut som et utrolig morsomt prosjekt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Hei igjen

Har begynnt og tydde ut av kjellerstua nå, og under pc pulten fant jeg noe skikkelige godsaker

Nom Nom
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Fuck deg :c

Jeg vil ha!
Kremt er vel en idé å rydde og vaske litt oftere;-) august om 2 dager er det ikke,Hehe. Ellers kult prosjekt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Fuck deg :c

Jeg vil ha!
Vis hele sitatet...

Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Kremt er vel en idé å rydde og vaske litt oftere;-) august om 2 dager er det ikke,Hehe. Ellers kult prosjekt.
Vis hele sitatet...
Er faktsik veldig flink til og rydde/holde det ryddigt, MEN det å vaske er jeg ikke så flink til xD
Romet ser altid ut som i OP jeg rett og slett HATER rot
Aass julebrus <3
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Hei og hopp!

Har nå stablet og ryddet for harde livet så nå er det på tide og vaske veggene.
slik ser det ut nå:


Neste update kommer tidligst 6. august, da jeg skal på hyttetur
Da kommer det fargeprøver(hvis det blir bra på bilder)
hvordan går dette? hjemme igjen fra hytta?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hvordan går dette? hjemme igjen fra hytta?
Vis hele sitatet...
Hjemme fra hytta er jeg, men har ikke kommet noe lenger, skal se om det kommer noe fargeprøver i løpet av mogen ettermiddag/kveld
▼ ... over en uke senere ... ▼
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Heisan

Skriver denne updaten fra legevakten, da jeg kjeder livsskiten av meg på observering.
Så.. hvorfor er jeg på legevakten? Jo, jeg "skulle bare" ta av stikkontakten og maskere den. Så da gjorde jeg det man på ingen måte ikke skal gjøre, jeg lot vær og ta sikringen. Så da fikk jeg erfare at murphy var en smart man og teorien hans "alt som kan gå galt vil gå galt"
Så nå sitter jeg på observering på legevakten grunnet strømgjennomgang.

Ellers er jeg nesten ferdig med å male, så bilder av den ferdige malejobben kommer fohåpentlig vis i morgen. Kommer dog ann på når jeg kommer hjem fra legevakten.
Good old frufsa, poor guy.
Sist endret av Redmix; 14. august 2012 kl. 19:07.
"Min" kjellerstue har også disse plankene på veggen, men fargen over er mørkerosa, og gulvet er et grått og kjedelig gulvteppe. Har ikke fått rom der enda, men skal det så snart den er pusset opp. Rosafargen skal selvfølgelig byttes bort.

EDIT: Håper det gikk bra med stømmgjennomgangen du fikk.
Sist endret av Avatar; 14. august 2012 kl. 19:59.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Avatar Vis innlegg
EDIT: Håper det gikk bra med stømmgjennomgangen du fikk.
Vis hele sitatet...
Joda gikk bra, måtte bare kjede livsskiten av meg i 2 timer på legevakten til observering-.-
Viktig å holde på regelen om to barrierer!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Andeby Vis innlegg
Viktig å holde på regelen om to barrierer!
Vis hele sitatet...
var som sagt en "skulle bare" ulykke, og ja jeg skulle sefølgelig ha tatt sikringen
Kan jeg spør hvordan du fikk det til? Du må da ha vært utrolig uheldig med plassering av fingrene!
Nå har jeg elektriker-bakgrunn som hjelper litt på, men jeg tar da aldri sikringen før jeg skrur av deksel på stikk og brytere. Har opp til flere ganger utført AUS-arbeid i stua om jeg kommer over noe som plager meg.
nå bør det skje noe snart frufsa du er vel over sjokket nå?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
nå bør det skje noe snart frufsa du er vel over sjokket nå?
Vis hele sitatet...
Det som skjer er overtid i dag(som jeg hadde tenkt å ta noen skikkeloge bilder. Og gi en skikkelog update) eller har jeg ikke blit ferdig med dagens økt før det er mørkt, og dårlig belysing + mobilkamera er ingen gos blandig. Og JA det kommer update i morgen
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Hei og hopp utolmodige freaks

Nå er det endelig tid for en update.


Ferdig med å maskere.

Litt morro må det vel være lov å ha det?`

Første strøk ferdig

Andre strøk, og beising ferdig

Legge alt tilbake!


Ferdig med malejobben


Det vil nå bli en liten pause med prosjektet, før jeg går vidre med netverket.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Heisan medfreaks.

Da har det endelig begynt og skje ting i prosjektet igjen, da jeg har skaffet meg en switch og en router(som skal bridged med altibox pisset)

Routeren er en Netgear N900.
Switchen er en Netgear GS723T

Så får vi se om jeg moterer opp kanalen og får gjort litt mer med netverket til helga.



Beklager dårlige bilder, da iphonene min tydlig vis ikke liker å ta bilder med lite strøm xD


-Frufsa.