Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2870
Jeg mener og ha hørt at hvis man bare har en stor nok overflate, eks en dør så kan man stå på den i relativ lav fart etter en båt.

Jeg ser egentlig ikke hvorfor dette ikke skal gå ?

noen som vet eller har tanker om hvordan dette skal kunne gjøres.
En dør?!?!? Titegn
det går også fortere galt, og er mye vanskeliggere enn vannski. Da det lett "graver seg ned" i vannet. Om den først tipper litt forrover vil den store overflaten gjøre at den stopper meget fort. Derfor meget anbefalt med gode bindinger som løsner relativt fort - slik at du ikke ødelegger beina.
om du ikke har nok fart så kan jo dette være noe

http://www.youtube.com/watch?v=-VgA32p_6fE

trenger ikke gå fort, men du får da trent dykkerevnene dine ... prøvde noe lignende med en hjemmelagd sak mange år siden ... var litt skuffende siden det ikke er like mye fint å se under vannet i kalde norske fjorder :P
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
det går også fortere galt, og er mye vanskeliggere enn vannski. Da det lett "graver seg ned" i vannet. Om den først tipper litt forrover vil den store overflaten gjøre at den stopper meget fort. Derfor meget anbefalt med gode bindinger som løsner relativt fort - slik at du ikke ødelegger beina.
Vis hele sitatet...

Ja det tenkte jeg også på. Hvis først fronten får tak i vannet går den ned. Må nok stå relatift langt bak på den. Men det går ikke så fort så ser ikke for meg at det kan bli noe farlig så lenge jeg ikke blir sittene fast i døren hvis jeg faller.

Har stått en god del på vannski. Er nermest et veddemål.

Tenkte på om jeg måtte feste et tau 20-30 cm rett ned i en pinne fra døra som gjør at fronten på døren vil reise seg opp også bare ha et tau opp fra døren som jeg kan holde meg i.

Sitat av Mantuz Vis innlegg
om du ikke har nok fart så kan jo dette være noe

http://www.youtube.com/watch?v=-VgA32p_6fE

trenger ikke gå fort, men du får da trent dykkerevnene dine ... prøvde noe lignende med en hjemmelagd sak mange år siden ... var litt skuffende siden det ikke er like mye fint å se under vannet i kalde norske fjorder :P
Vis hele sitatet...
Det så sykt gøy ut, men som du sier det må være noe og se på.
En dør burde jo funke fint det, ser frem til en video!

Litt off topic med likevel:
Syns heller du burde få tak i dette her
http://www.youtube.com/watch?v=7-KczCp0OQ4
5knop er nok litt lite. tipper du trenger 10-15knop for å greie å ha hode over vannet, viss du veier mer enn 15kg.
Sitat av Markula Vis innlegg
Jeg mener og ha hørt at hvis man bare har en stor nok overflate, eks en dør så kan man stå på den i relativ lav fart etter en båt.

Jeg ser egentlig ikke hvorfor dette ikke skal gå ?

noen som vet eller har tanker om hvordan dette skal kunne gjøres.
Vis hele sitatet...
En DØR er nok neppe noen briliant plan, men om du prøver med et stort surfebrett eller en standup-paddle så vil det nok gå fint. Tror dog du kommer til å gå lei ganske fort..

Husk at om du har kjip motor på båten din så vil den gå ENDA saktere om du prøver å dra en lovedør etter den
Har stått på et gammalt seilbrett bak en båt noen ganger. Fungerte både å binde tauet foran og å holde det som en vannskitau. Men så har jo det brettet lavere tetthet enn en dør.
Sitat av etse Vis innlegg
det går også fortere galt, og er mye vanskeliggere enn vannski. Da det lett "graver seg ned" i vannet. Om den først tipper litt forrover vil den store overflaten gjøre at den stopper meget fort. Derfor meget anbefalt med gode bindinger som løsner relativt fort - slik at du ikke ødelegger beina.
Vis hele sitatet...
Hvis du står på en "dør" så vil du vel neppe bruke bindinger i det heletatt. Og at det skal stoppe så fryktelig fort ville jeg ikke vært så bekymret for, et wakeboard stopper ganske fort når du tryner det også

Farlig er det nok ikke, men spesielt morsomt kan jeg virkelig ikke se for meg at det kan være.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Mantuz Vis innlegg
om du ikke har nok fart så kan jo dette være noe

http://www.youtube.com/watch?v=-VgA32p_6fE
Vis hele sitatet...
Dette så jo livsfarlig ut! En liten feilmanøver, og du deiser inn i korallene.
Trenger jo dog ikke å gjøre det på så grunt vann og så nærme bunn.
Sist endret av Knudsen; 3. mai 2012 kl. 11:29.
Akebrett, vi gjorde dette i sommer, fungerer helt fint. En kompis fikk det til og med til med rattkjelke .

Hadde grei fart på båten, vil tippe en 15 knop.
Trådstarter
Poenget er at det skal gå sakte og se tullete ut
Sitat av Markula Vis innlegg
Poenget er at det skal gå sakte og se tullete ut
Vis hele sitatet...
Da trur jeg heller at døra og du bare blir dratt under båten siden du kjører så sakte
Sitat av Marr Vis innlegg
Litt off topic med likevel:
Syns heller du burde få tak i dette her
http://www.youtube.com/watch?v=7-KczCp0OQ4
Vis hele sitatet...
Får assosiasjoner med Super Mario Sunshine med en gang.

Sitat av toxicity Vis innlegg
Da trur jeg heller at døra og du bare blir dratt under båten siden du kjører så sakte
Vis hele sitatet...
Da oppnår han nok å se tullete ut uansett.
Sist endret av Paradigm; 3. mai 2012 kl. 14:45.
Så lenge du holder fronten av døra over vann så vil det jo bevege seg forover, om det blir noe morsomt å stå på er jo uvisst.
Bak den forrige jolla mi bandt vi en dør i dørhåndtaket. Vi da satt på døra men sinnsykt gøy! Vi kom frem til at det beste er å sitte helt bakerst på døra inntil man fikk nok fart (10-15 knop). 5 knop vil jeg tro blir veldig vanskelig. Det kommer også litt an på hvordan båt det er. Mange båter vil kjøre sikk-sakk i den farten med for mye på slep bak. Har du en halvplaner, så vil det kanskje funke utmerket i 5-10 knop.
hehe, høres interessant ut
Game disconnected
pokemon's Avatar
Da jeg var i tolv års alderen pleide vi å kutte til finer plater i størrelsen litt mindre en ei dør. Det var ikke noe problem å dra etter en 6 hester. Veldig mye motto.men det kan være litt vanskelig å komme seg opp på, vi hadde heller ikke noen bindinger å brettet skjærer lett ned i vannet hvis du ikke følger med
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Dette så jo livsfarlig ut! En liten feilmanøver, og du deiser inn i korallene.
Vis hele sitatet...
Man MÅ jo ikke gjøre det på grunt vann over en haug skarpe steiner heller da.
Trådstarter
Nei men da skal jeg gjøre dette og kjøre igjennom tønsberg brygge. MEN det blir ikke før det blir litt mer romslig tempratur i vannet siden jeg ser for meg en del bading. Kan legge opp film om en måned eller noe
Sitat av Markula Vis innlegg
Nei men da skal jeg gjøre dette og kjøre igjennom tønsberg brygge. MEN det blir ikke før det blir litt mer romslig tempratur i vannet siden jeg ser for meg en del bading. Kan legge opp film om en måned eller noe
Vis hele sitatet...
Si ifra når du skal gjøre dette, da kommer jeg og ser på med båten min
Da jeg var liten bandt vi en gammel treplate(ca. 2-3 cm x 1,5 m x 1 m) bak en liten jolle med 6-hester. Det gikk ikke fort, men helt fint å stå på. Gøy var det også.
I fjor sommer lå Christian Radich (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ta...under_sail.jpg) like utenfor i kyster her jeg bor, så tok jeg om en kompis jolla ut. Vi kjørte rundt skipet mens jeg hang etter jolla i bare et tau, mens alle ungdomsskolekidsa sto å så på :P Great fun
Sist endret av sgt_coke; 4. mai 2012 kl. 00:20.
Hengt etter tau selv, er gøy og slitsomt.