Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 12976
Kanskje litt idiotisk tråd vil noen tenke, men da får dere bare arrestere meg for det

Sliter ihvertfall med at jeg blir så himla slapp når jeg drikker alkohol og skal på byen. Vodka-redbull utgår, da jeg etter litt for mye av den blandingen ikke takler den mer.

Så jeg lurer kun på om noen har et godt tips/kosttilskudd dere har prøvd for å holde koken hele kvelden istedenfor å dra hjem og sove? Ser da etter noe lovlig tilskudd. Har prøvd koffeintabletter, men vil helst unngå det, ettersom jeg pisser så sykt ofte av komboen etanol+koffein (begge vanndrivende).
Drikk kaffekarsk på forchen? Siden du ikke drikker vodka+redbull så kan vodka i kaffe være en grei løsning.
Da får du koffein i deg, sprit og selv om kaffen er en smule vanndrivende så er du ferdig pissa når du drar på byen om du da slår over på drinker. Feks mojito, gin/tonic whisky sour etc.

At en blir slapp på alkohol skjer ofte om en drikker for sakte, basert på egne erfaringer. Om jeg merker jeg blir slapp så vil et par shotter få meg i godt humør og full vigør rimelig kjapt. Sålenge jeg ikke slår meg kun på pilsen så blir formen helt topp.
Spørs hva du drikker og hvordan kroppen din behandler stoffene i enheten.
Øl, for mange vil gjøre deg sigen.
Jeg opplever at sprit brygget på kornprodukter gjør meg mer slapp i lengden (blir jo selvsagt tjo og hei først), men ikke hvis jeg blander med sukker (juice etc). Men da må man holde det jevnt gående elleres raser man ned. Sånn er det for meg hvertfall.
Derfor er vin det aller beste for meg, og når det kommer til sprit finnes det mye som ikke er brygget på korn, som enkelte typer rom og slik.

Sørg for å ikke drikke melkeprodukter i timene før du skal drikke (helst hele dagen før), det lager en slags hinne i magesekken. Når den sprekker kan du enten få såkalt blackout, eller så har du bare gått glipp av stadiet med moroa og bare kommet til sigen-stadiet.

Hvis jeg vil på "fylla", altså bli godt beruset og ha det skikkelig moro, så er det alltid en slager å drikke sprudlende alkohol (prosecco er min favoritt) med sugerør på vors eller på starten av kvelden. Høres veldig fjortis ut, men det funker.

Hmm, det er alt jeg kommer på i farta. Legger til mer hvis jeg kommer på mer.
muninski det der høres veeeldig fjortis ut, både det med melk og sugerør. Sprit er jo smekkefullt av karbohydrater. Og når det gjelder sprit fra korn så er det ikke mindre karbohydrater enn i sprit som feks rom.
Alkohol er alkohol.
Mitt beste tips er å ikke drikke for mye/fort rett og slett. Ta det litt roligere så skal du se at energien holder seg
Sprit er jo smekkefullt av karbohydrater. Og når det gjelder sprit fra korn så er det ikke mindre karbohydrater enn i sprit som feks rom.
Vis hele sitatet...
Det er ingen karbohydrater i sprit frtoretang.
Sist endret av Markonan; 30. oktober 2016 kl. 02:06.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
muninski det der høres veeeldig fjortis ut, både det med melk og sugerør. Sprit er jo smekkefullt av karbohydrater. Og når det gjelder sprit fra korn så er det ikke mindre karbohydrater enn i sprit som feks rom.
Vis hele sitatet...
Sugerøret er uten tvil fjortis.
Det med melk ser jeg ikke på som fjortis, evt kanskje en ting som ikke er bevist. Dette er egentlig noe jeg lærte av en veldig dyktig bartender.
Når jeg snakket om korn så var det ikke karbohydrater jeg hadde i bakhodet, men hvordan kroppen bearbeider det annerledes enn ikke-korn basert alkohol. JEG merker forskjell på sigenheten hvertfall.
Kjenner jo folk som blir stein av hvete, liksom
Alkohol er sedativt, så det å bli slapp/trøtt er nok dessverre vanskelig å unngå. Det enkleste(og beste) rådet er nok å roe ned litt på inntaket.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Kanskje litt idiotisk tråd vil noen tenke, men da får dere bare arrestere meg for det

Sliter ihvertfall med at jeg blir så himla slapp når jeg drikker alkohol og skal på byen. Vodka-redbull utgår, da jeg etter litt for mye av den blandingen ikke takler den mer.

Så jeg lurer kun på om noen har et godt tips/kosttilskudd dere har prøvd for å holde koken hele kvelden istedenfor å dra hjem og sove? Ser da etter noe lovlig tilskudd. Har prøvd koffeintabletter, men vil helst unngå det, ettersom jeg pisser så sykt ofte av komboen etanol+koffein (begge vanndrivende).
Vis hele sitatet...
Varier inntaket... Kjør en kaffekopp, brus eller bare et glass vann imellom. Om du på død å liv skal kunne bælme alkohol, og samtidig holde deg noenlunde utrøtt kan du jo forsøke kokain, eller amfetamin. Men disse har enkelte bivirkninger...
Ritalin fungerer utmerket.
Ta drikkingen med ro, drikk vann innimellom alkoholen og gjerne opp å strekke seg litt og ta litt frisk luft.
Du kan pøse på med sentralstimulerende, men det er ikke spesielt lurt
Sitat av Markonan Vis innlegg
Det er ingen karbohydrater i sprit frtoretang.
Vis hele sitatet...

Hehe du har helt rett. Tenkte på kalorier men skrev karbohydrater
Bra du retta på det.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Yesyes takk for tips Kokain, amfetamin og andre ulovlige stoffer utgår som sagt hehe.
Kan godt være det at jeg nesten utelukkende drikker øl. Får prøve med noe blank sprit / sprudlende neste gang! Evt. Prøve gerimax, om det kan funke? Husker en gang jeg hev ned 9 gerimaxpiller (aner ikke hvorfor) når jeg var drita. Følte ikke så mye annet enn at jeg ble ganske varm i trynet...
Og skal prøve å kutte ned på melka. Drikker fort en liter om dagen + andre meieriprodukter.
Karsk får igang praten og kosen på vors. Ellers ser jeg ikke noen som nevner nøtter og liknende. Ei neve nøtter her og der booster bra
Pass på å spise middels mye I løpet av dagen. Spis frukt og feks knekkebrød med makrell i tomat. Ikke for mye, ikke for lite. Og drikk vann! Da kommer jeg som regel I form! Dagsformen har mye å si. Spiser jeg for lite ender jeg opp med å spy. Spiser jeg for mye blir jeg ofte trøtt. Problemet ditt er sikkert at du er I dårlig form I utgangspunktet tipper jeg ��
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Hvis du drikker med den innstillingen at "nå blir jeg trøtt snart", blir du mest sannsynlig trøtt.
Stemningen styrer du ganske greit selv når du drikker alkohol.
Sitter du hjemme alene hele lørdagen å drikker en øl i timen kun i påvente av byen blir du garantert trøtt og slapp.

Ligger en Norsk doku-serie på nrk.no om fylla og alkohol hvor energi og stemning under alkoholrus er ett eget tema.
Mat er jo viktig å få i seg, noe de fleste glemmer.
Starter du å drikke kl 18, etter middagen så er det greit med noe å spise før du skal prøve å gni kebaben rundt i trynet kl 03:45 på vei hjem fra byen.

Problemet er at mange ikke spiser noe som helst imellom der, og da går det fort mange timer! Er ikke mye næring å hente i øl og potetgull.
Alt spiselig funker, og det redder deg også fra den verste hangoveren dagen etter.

Jeg er såpas nerd at det hender jeg tar med meg ett par epler, en snackbar eller noe annet å spise. Det redder meg fra å bli slapp/sliten, og samtidig hjelper det til med å stabilisere promillen når du har noe annet enn bare alkohol i magen
Er du ute etter å komme i "god formen" gjennom hele vorset, eller til byen? Førstnevnte må du nok regne med å måtte innta litt store mengder, og da helst kanskje sprit. Selv synes jeg moderat inntak av øl gjennom vors, for og så hive meg på en runde sprit shots med gutta rett før byen. Da stiger promillen (og insulinet?) til værs, og så holder man litt den formen på utestedet med litt rolig pilsing (om man er rikelig beruset). Drikk rikelig med vann gjennom kvelden. Blir man dehydrert (som meg) mister man raskt formen.
Sist endret av Lacertosus; 2. november 2016 kl. 15:41.
Kaffe, seriøst. Kopp på kopp. Du virker kanskje wierd da du spør hosten du kanskje ikke kjenner om kaffe, men kvelden blir langt bedre. På bar eller utested har jeg erfart at man sjeldent må betale for kaffen, men motstå fristelsen for å betale 100kr for en skvett med noe i, visse prøver nesten å tvinge dyre gjærede meieriprodukter ned halsen din. Samme med redbull, sjekk prisen ellers er det sprit i glasset.
Ritalin. Enkelt og greit. Sinnsyk eufori, du kan drikke mer, og du holder det gående ekstremt bra.
Bare ikke gjør det for ofte, og pass opp for en sinnsyk fyllesyke
▼ ... noen måneder senere ... ▼
spis et måltid før du begynner og drikke, noe jeg pleier gjøre på forsj er at rett før vi går så klemmer jeg i meg en kopp sterk kaffe
Ser det er en litt gammel tråd med velger å poste for det jeg.

For meg handler det om hvor fort jeg drikker.. sitter jeg å små drikker på noen øl og ikke kommer fort nok i form så blir jeg sinnssykt slapp bare og sliter med å finne god formen seinere. Vist jeg drikke litt fort i starten og kommer bra i form så blir det mer liv, men må også oppdrettholde formen. Nedgående alkohol rus for meg er en slapp greie

En ting til.. vist ser for anbefaler å spise godt før du begynner å drikke. Vist jeg spiser for mye før jeg begynner å drikke så sliter jeg med å få i meg nok drikke til å finne formen jeg snakker om + blir heller ikke så fort full med masse mat i magen, så jeg anbefaler å spise før du stikker ut, men ikke så veldig mye. Blir jo litt slapp av masse mat i seg selv også
Sist endret av Alge; 15. februar 2017 kl. 23:21.
Ser folk anbefaler*

Liten skrive leif der ser jeg
frisk luft er tingen
Slet med det samme før.

Nå sliter jeg med at jeg har for mye energi, er for våken og ender opp med å drikke for mye.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
ta deg en dropp med speed
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er rett og slett fordi du er sliten. Ta en dupp.
Det kan være du mangler næring. Spis mer.
Hvis ikke, så er du dehydrert. Drikk vann
Om alt slår feil...
Sitat av NoLimits Vis innlegg
ta deg en dropp med speed
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte nesten helt...
Sprit er humør, med øl blir du mør.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drikk mindre alkohol, sov mye dagen før.
Amfetamin/Kokain.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sov lenge dagen du skal ut. Jeg har som uvane å drikke veldig tidlig, kan fint ta første drinken 17:00 og jeg drikker fort og tett..Vanligvis hvertfall. Så nå som jeg har prøvd å drikke saktere så hjelper det betraktelig.

Så mitt mindre «sunne» råd: Ha concerta, Ritalin eller efedrin som du kan ta ut på kvelden, da blir du fort mer våken.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De gangene jeg har blitt veldig trøtt på alkohol, er de gangene jeg har tatt kraftige uppers(amf/emma/kola) innen de siste par ukene. Å holde seg helt unna det gjør at jeg fint kan være oppe hele natten på bare alkohol