Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 431
Jeg er på utkikk etter en ny laptop rundt 13-14 tommer til rundt 10 000, gjerne mindre. Ønsker noe som har god byggekvalitet så den varer noen år, og at ytelsen fortsatt er brukbar om noen år.

Har sett meg ut spesielt denne modellen:

HP Envy 13
Stort pluss for dedikert grafikkort i en så liten laptop, og den har fått en veldig god anmeldelse på tek.no (for en rimeligere versjon). Er dog litt generelt skeptisk til HP - har dårlige erfaringer med HP laptoper, men det er jo noen år siden, så kvaliteten er kanskje blitt bedre?

Har også sett på Asus Zenbook UX430UQ som ofte nevnes i ultrabook-sammenheng, men har hørt at kvaliteten kan være litt ymse, at det kan være en del viftestøy, og dessuten har den et dårligere grafikkort. Men pluss for stor skjerm og fint design.

Den skal brukes til programmering, fotoredigering, generelt Office-arbeid, og om jeg kjøper en med dedikert grafikkort noe spilling. Bør ha batteritid på minimum 6 timer med lett bruk.

Fant også Lenovo Ideapad 720s som ser rimelig bra ut, 14" skjerm og 940mx. Litt veikere grafikkort enn HPen, men Lonovo klinger kanskje litt bedre kvalitetsmessig?
Sist endret av kakeflekk; 27. september 2017 kl. 16:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.