Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 709
Hei,
er ikke noe stortalent i mysql, har søkt men ikke funnet noen ting.
vet ikke engang om det er mulig, men har ingen andre valg for øyeblikket.

Her er problemet:
Jeg vil lage en fil som heter ettnavn.php .

Innholdet klarer jeg å skrive selv, men det er problemet å lage filen som jeg sliter med.

Når filen ettnavn.php er laget, vil jeg gjerne at den skal komme på riktig plass , som f.eks ( http://localhost/ettnavn.php)

Er det jeg spør om i det hele tatt mulig, og i så fall hvordan?
Sist endret av lsrr; 8. august 2007 kl. 07:03.
mySQL er en database, ikke et programmeringsspråk.

Om du skal drive og opprette filer via web kan du f.eks gjøre det med PHP
Jeg vet at mysql er en database og php et programmeringspråk, men hadde du lest tråden hadde du også sett at jeg ikke hadde andre alternativer enn å bruke MySQL.

er det mulig, eller blir det like vanskelig som å få bush til å bli fredsmegler?
Som sagt, MySQL er en database, ikke et programmeringsspråk. Alltså du kan ikke opprette filer med MySQL. Skjønner ikke hvorfor du kun har tilgang til MySQL når du skal lage php filer? Kan du ikke evt. legge inn PHP?
Sist endret av Olav; 8. august 2007 kl. 07:53.
Legg inn Apache med php.

Plasser filen der du satte document root til å være.

Ta deg en liten kaffe tår for å feire seieren mot MySQL problemet.
Hvis du kun har MySQL så er det ingen vits i å lage phpfiler hvis du ikke har PHP på serveren din...