Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5318
Bare et av ren nysgjerrighet, hvorfor sverger så mange til php kontra ASP? Jeg har kodet litt i begge og må si jeg likte ASP bedre, da jeg foretrekker å bruke VS til koding.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Raymond
Bare et av ren nysgjerrighet, hvorfor sverger så mange til php kontra ASP? Jeg har kodet litt i begge og må si jeg likte ASP bedre, da jeg foretrekker å bruke VS til koding.
Vis hele sitatet...
I mitt tilfelle er det rett å slett pga jeg er så linux orientert og php kommer ferdig sammen med apache, så for meg var det en selvfølge å starte med PHP, jeg liker syntaksen (ligner andre språk), og det er såpass kraftig at jeg ikke har sett meg noe grunn til å lære ASP i ettertid heller.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Raymond
Bare et av ren nysgjerrighet, hvorfor sverger så mange til php kontra ASP? Jeg har kodet litt i begge og må si jeg likte ASP bedre, da jeg foretrekker å bruke VS til koding.
Vis hele sitatet...
Fordi hosting med apache og php koster 0,- pr mnd i praksis, mens hosting på IIS med ASP koster meir penger. Samt at stacken med Apache, mysql/postgresql og php faktisk er ganske kraftig sammenligna med lisensprisen.
Den finner ikke databasen. Hva er så vanskelig med det. Nå har jeg stilt dummere spørsml selv da men.
Sitat av Elliott
Har google litt men finner ikke så mye. Noen som vet av ett nettsted man kan lære seg å lage ett simpelt forum? Eller en enkel chat?

Plis ikke svar: søk i forumet, for det har jeg gjort
Vis hele sitatet...
XeruX på EFnet har mekka seg et forum selv, programmert det selv i PHP det ble ganske bra, jeg overtalte han til å lage en quickpost-funksjon som fins her på EFnet. Blei bra til slutt;D

forumet holdt til på www.data-efnet.com - Kommer opp igjen snart.