Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 4415
jeg har bestilt 200 cd'er. og det står det kan koste penger i noen land men jeg vet ikke om det gjeøder norge. så jeg lurte på om noen hadde bestilt menge cd'er der fra før.
eller om noen kunne finne ut for meg om det koster penger til norge. jeg trenger svar fort.
url. til siden: www.shipit.ubuntulinux.org/.
Han mener skattepenger tipper jeg.
fordi det er gratis fra ubuntu sin side.
når jeg bestite 30 cd'r derfra var det gratis.
bestillte 250 cder derfra for 3 mnd siden. Sendte i tillegg en en bekreftelse på at jeg skulle ha 250 stykk, noe som må gjøres når det er et større antall.
Men har nok ikke sett noe til de ennå :/
Trådstarter
62 0
200 og 30 er stor forskjel da.

oki får håpe du ser de en dag da.
Klumpen: Jeg trodde mine var blitt borte i posten siden det tok nesten 2 måneder(hvis jeg ikke husker helt skakkt), så ikke gi slipp på håpet
Trådstarter
62 0
alderig gi opp håpet før det mostaste er bevist.
Mine 15 var gratis. Men jeg har en kompis i Kongsvinger som fikk brev fra Tollvesenet med et krav om å betale toll på sine 20 CDer.
Trådstarter
62 0
mystiske buffy bestilte 30 og fikk ikke toll krav. betalte vennen din tollkravet eller ga han blaffen i det.
hvordan kan tollvesenet kreve toll på noe som er gratis?
Trådstarter
62 0
det er det jeg å lurer på. for toll grensa er 250kr og cd ene koster ikke en drit så det er meget mystefistisk detder.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
*offtopic*

Det er jo begrenset hva de får i donasjoner og jeg klarer ikke se hvilke andre inntektskilder ubuntu har, så jeg lurer på hvordan i all verden de kan ta seg råd til dette. Noen som vet?
Sist endret av magstr; 14. juni 2005 kl. 20:36.
Er en mangemillionær som betaler for hele ubuntu-prosjektet tror jeg. Iallefall hoved-støtter. Vet ikke jeg, men kanskje noe er frivilligarbeid også?

Men hva i all verden skal du med 200 CDer? Hvis du eier en databutikk/skal ha til et LAN eller lignende skjønner jeg det godt, men ikke hvis du skal bare gi bort til venner og bekjennte. Dumt å sløse med CDene også når hele greia er gratis. Bedre at pengene går til virereutvikling da.

Jeg bestillte rundt 10 CDer, tok kanskje to uker til meg. Er ganske lenge siden though.
Sist endret av BakkiZ; 14. juni 2005 kl. 20:40.
Hva svarte helvete skal dere loppe slike gratistjenester for? Så jævlig idiotisk. Betyr gratis "ta så mye du klarer" for dere?
bestillte 50cd'r til meg selv =)
og 500 til en kamerat for å plage han :P
Trådstarter
62 0
jeg har bestil 200 cder for jeg skall gi bort på lan og sån.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av etse
bestillte 50cd'r til meg selv =)
og 500 til en kamerat for å plage han :P
Vis hele sitatet...
Og du tenker ikke på at disse CD-ene koster penger? Ubuntu er et gratis OS, og de gir ikke bort CD-er for ingenting. Hvis alle skulle gjøre som deg, hadde det gått nedenom og hjem med dem for lenge siden. Skjerpings
Heldigvis har neppe folk som bestiller 500 cd-er på kødd nok vett i skallen til å skrive en god grunn på sida.
Trådstarter
62 0
hva er galt med å bestille 200 cder for å gi bort på lan og til venner og bekjente?
Visst venner og bekjente har så lyst på Ubuntu, så kan dem jo bestille selv vel. Er ikke vitsi at folk skal drive å bestille både 200 og 500 cd'er.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Det er ikke noe galt i å bestille 200 CD-er for å gi bort på LAN. Tvert imot. Det er en fin-fin måte å nå frem til nye brukere.
Bestilte 60cd'er fra dem. Tok sin tid før de kom, men sitter hvertfall med masser av cd'er nå. Har delt ut en del til venner og kjente!
syns enda dette er en fin fin måte å fylle opp cd hylla til folk som ikke har hørt om ubuntu jeg :P
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Hvor lang tid tok det før dere fikk CD-ene da?
Trådstarter
62 0
får man cd ene i post kasse eller hvor havner de egentilg. eller må man hente dem på post kontoret?
(vist de havner i post kassa synes jeg synt på han post mannan som skal få 200 cd er i post kassa mi)
Sitat av etse
syns enda dette er en fin fin måte å fylle opp cd hylla til folk som ikke har hørt om ubuntu jeg :P
Vis hele sitatet...
Som Kakcoo skrev; Skjerpings. Idiotisk å utnytte slike tjenester. For hele nFFs skyld, tenk deg om!

Sitat av wk3zq
får man cd ene i post kasse eller hvor havner de egentilg. eller må man hente dem på post kontoret?
(vist de havner i post kassa synes jeg synt på han post mannan som skal få 200 cd er i post kassa mi)
Vis hele sitatet...
1. Lær deg å skriv riktig.
2. Da jeg bestilte Ubuntu-CD-er (20 stk) kom dem i postkassa.
Sist endret av Marjo; 14. juni 2005 kl. 21:52. Grunn: typo.
Trådstarter
62 0
Marjo lær deg å lese. les signaturen min der står det at jeg har lese å skrive vansker, og det synes jeg du skal respektere.!
Sitat av wk3zq
Marjo lær deg å lese. les signaturen min der står det at jeg har lese å skrive vansker, og det synes jeg du skal respektere.!
Vis hele sitatet...
Okay, nå leste ikke jeg signaturen din. Trekker det tilbake.
Trådstarter
62 0
den er grei. hvor lang tid tok det før du fikk cd enen dine a.
Dette er vel et bra tidspunkt for å minne folk om siste setningen i forumregel nr 5.

Vi vet at det er noe som heter dysleksi, og derfor ser vi også at ingen kommer med spydige poster om en skrivefeil.
Vis hele sitatet...
o shit waddup
Sitat av zaronix
Dette er vel et bra tidspunkt for å minne folk om siste setningen i forumregel nr 5.
Vis hele sitatet...
Offtopic, men det må være den regelen som blir åvertrådt desidert mest her på forumet :P
Har forøvrig bestilt 20-30 cder, muligens bare 15. for en stund siden. Tar det når det kommer!
Sitat av zaronix
Dette er vel et bra tidspunkt for å minne folk om siste setningen i forumregel nr 5.
Vis hele sitatet...
Jeg vil absolutt ikke påstå at jeg spydig. Jeg postet heller ikke for å bare kommentere skrivefeilene, men for å opplyse han om hvor CD-ene dukker opp.
Så, EOD.
Sitat av uLLdott^
Offtopic, men det må være den regelen som blir åvertrådt desidert mest her på forumet :P
Vis hele sitatet...
Det er nok det. Men såklart, det finnes jo også en regel der du skal lese to ganger igjennom posten din før du i det hele tatt poster den, så man kan ikke blame alt på dysleksi heller.

Edit: Marjo: Ja, EOD =)
Sist endret av zaronix; 14. juni 2005 kl. 22:23.
Trådstarter
62 0
jeg leser altid postene mine mage ganger før jeg poster dem. men jeg klarer ikke å rette opp alle feilene mine.
når dere bestiller mer enn 50 cder eller noe slikt så må dere sende en bekrefelse på dette. Dette er altså for å luke vekk folk som bestiller det kun for kødd.

jeg har bestillt 250 for å dele vekk på lan
Trådstarter
62 0
jeg har sent sån bekreftelse. har du fåt dine eller klumpen.
Sitat av wk3zq
jeg har sent sån bekreftelse. har du fåt dine eller klumpen.
Vis hele sitatet...
har nok ikke det. Kommer nok om en mnd eller to ;-)
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Nå har jeg bestilt 14 cdr, og ser fram til at de kommer i posten.

(bestilte også til powerpc, ettersom jeg lurer på om min iMac G3 kunne trenge det)
Jeg bestilte, og fikk, 200 ubuntu cder(warty), som jeg delte ut på lan osv. Har også fått ca. 150 hoary cder, uten å betale en dritt.
må man ikke betale frakt engang?

lurer på om jeg skal bestille ett par tusen og stå og dele ut på karl johan.
neida bare tuller...men hadde vært god reklame.
Vet ingenting
Har bestilt 6 stk. 3 av hver Holder godt.
Teit at folk harver så mye de bare makter. Greit hvis man skal dele ut på lan og sånt, men bare for å harve er bare teit.
Har beholdt min siden tg jeg
Om dere skal gi ut til bekjente så er det vel bare å brenne selv?
Da jeg bestilte rundt 100cder fikk jeg melding i posten om at pakken var komt frem og at jeg måtte betale 160kr for å hente dem. Er ikke helt sikker på om det var Ubuntu cder for jeg hentet dem aldri.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
jeg er sunnmøring, og jeg hopper i stolen hver gang jeg ser noe som er gratis

besillte 10 cder, og jeg skal jaggu både dele ut til kompiser og prøve ut ubuntu på laptopen min
hva er det greia der egentlig? et os man får gratis på en cd eller?
Sitat av Kakcoo
Og du tenker ikke på at disse CD-ene koster penger? Ubuntu er et gratis OS, og de gir ikke bort CD-er for ingenting. Hvis alle skulle gjøre som deg, hadde det gått nedenom og hjem med dem for lenge siden. Skjerpings
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at hele Ubuntu hadde gått nedenom. Det hadde nok vært tilbudet om gratis CD-er som hadde blitt fjærnet, ikke værre enn som så.
Dessuten vil jeg tro at de har forutsett utnyttningen for lenge siden.

Dessuten.. hvem orker å ta vare på 200 cder med akkurat det samme på? Man har da nok rot som det er..

Sitat av Carl Ottho
Da jeg bestilte rundt 100cder fikk jeg melding i posten om at pakken var komt frem og at jeg måtte betale 160kr for å hente dem. Er ikke helt sikker på om det var Ubuntu cder for jeg hentet dem aldri.
Vis hele sitatet...
Den var dirty du... Slemt gjort

Men når er det folkene har bestilt? For hvis det er lenge siden det var helt gratis kan det jo ha kommet noe nytt.. vet ikke jeg.. For jeg laster ned! Går mye fortere.
Sist endret av Zerd; 15. juni 2005 kl. 04:49.
Sitat av Kakcoo
Det er ikke noe galt i å bestille 200 CD-er for å gi bort på LAN. Tvert imot. Det er en fin-fin måte å nå frem til nye brukere.
Vis hele sitatet...
Jo sant det. På ett lan på 200 pers så tror jeg kansje 10stk orker å teste det ut. Men det er jo greit nokk.
eg bestilte 5 av kvar cd.
Har både pc med vanlig AMD prosessor, Macintosh og AMD 64.
Bestillte meg bare 5x jeg..
Sitat av cspace
må man ikke betale frakt engang?

lurer på om jeg skal bestille ett par tusen og stå og dele ut på karl johan.
neida bare tuller...men hadde vært god reklame.
Vis hele sitatet...
høhø...
Det er så jævlig sant som Sjakaa sier, hadde vært bare en liten brøkdel som hadde giddet og prøve. Trenger maks 20-30 cder hvis du har et LAN med så mye som noenhundre mennesker
Tror langt ifra alle ville ha prøvd. Og det virker som om det er mange spom har bestillt over 100 cder også, hadde jo kunnet ta imot cder fra mange forskjellige i tilegg da.

Og du som bestillte 200 til kompisen din som ikke hadde hørt om ubuntu engang, jeg håper huset ditt brenner ned.
Jeg hadde helt glemt at jeg bestillte 10 x86-cder og to amd64-cder fra Ubuntu, helt til jeg leste denne tråden. Jøss, tenkte jeg, jeg har ikke fått dem enda!

Men så, etter flere måneders ventetid fikk jeg de i går! Hurra!

Poenget er altså at det kan ta sin tid. Bare å smøre seg med tålmodighet.