Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 701
Hei!


Jeg har et design som baserer bruker mye transparente png'er her. Ettersom det ikke finnes noen god måte å få dette til å fungere i IE6 på har jeg laget et eget stilark for IE6 som skal lastes dersom denne nettleseren brukes. Etter hva jeg har lest skal dette være så enkelt som å legge til følgende kode:

<!--[if IE]>
<link href="IE.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<![endif]-->


Designet ligger ute på www.home.no/zrp/proshop

Men allikevel nekter IE å samarbeide. Dersom jeg setter IE.css som standard stilark uten if-koden fungerer alt som det skal. Hva i all verden har gått galt?
Prøv denne, rett før </body>

Kode

 <!--[if lt IE 7]> 
<style> 
@import url(IE.css);
</style> 
<![endif]-->
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Okei! har lagt den til nå. Fungerer fint på min testmaskin, men et par kamerater av meg sier at det fortsatt bugger seg hos dem. Noen som kan fortelle meg hvordan det ser ut hos dere?

edit: Takk helk ^^
Sist endret av ZrP; 6. august 2007 kl. 14:57.
Har de oppdatert skikkelig da, F5?
Kan hende de ser no cachegreier.

Du trenger forresten ikke ha alt av CSS i IE.css, du trenger bare sette inn det som skal endres.

Kode

html, body {
 
	background-image: url(IE/bg.jpg);
 
}
 
#wrap {
 
	background-image:url(IE/centerbg.jpg);
	background-position:top;
 
}
Etc. ...
Litt mer oversiktlig, synes nå jeg.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Ah, skjønner Takk skal du ha!