Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1934
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Skulle skyte ikveld men nåla var blitt litt sløv. Stakk vel rundt 3 ganger før jeg ga opp, fikk flere små bomskudd.

En av gangene satte jeg ved håndleddet. Fikk i ettertid en stor vond kul 3-4 cm over stikk-stedet. Noen som vet om dette går over eller bør jeg dra til legen imorgen?



Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan gå bra, kan hende det trenger tilsyn..
Jeg satt et bomskudd som resulterte i først en kul, så hovna HELE armen min opp til 3 ganger størrelse og var vondt som f.. det roet seg og ga seg etter 3-4 dager.

En kompis av meg satte bomskudd, fikk kul, ble varm rundt stikk stedet og kulen, han dro til legevakt og det resulterte i operasjoner fordi vevet hadde begynt og dødd eller noe sånt. Han måtte operere 2 ganger på ei uke eller noe sånt.

Men det er aldri for dumt med en sjekk for mye enn en sjekk for lite
Du har sannsynligvis satt nåla i muskelvevet. Skuddet fyller vevet og har ikke noe sted å gå, og derfor sveller det. Det kan gi betennelse som igjen gir verk og opphovning. Hvis det begynner å gjøre vondt når du bøyer fingrene/knytter hånda, eller kulen blir strammere og huden rød og øm, må du gå til legen og få sjekket det. Behøver ikke bety at det er "farlig", men kan bli ubehagelig nok.
I mellomtiden kan du ta 2x500 mg ibux i tre dager, en såkalt kur. Det kan hende det tar knekken på en betennelses-reaksjon før den får utviklet seg.
Sist endret av Mallpunk; 5. september 2021 kl. 09:04.
Det der er ikke farlig, kanskje litt ubehagelig. Om kulen din endrer farge å den blir 5-15cm stor da er det på tidet å oppsøke helse personale. I min tidlige skyte periode satt jeg utrolig mange bomskudd og armen så ut som et hælvete,ulike farger å stikk og dritt. Men aldri oppsøkt lege av den grunn, har alltid grodd av seg selv.
Du må aldri prøve å stikke i nærheten av der du har fått kul, bytt arm å sted.
Søk etter flashback sin IV guide. Etter jeg studerte denne med hvor blodårene går i kroppen trenger jeg ikke se eller kjenne mine blodårer i arnregionen, treffer som regel på hoved årene på 1-2 forsøk.

Før jeg leste og studerte denne kunne jeg ha 10+ bomskudd.

Nå liker ikke jeg bruke steder som er synlig, så å treffe de blodårene som ligger gjemt, de er som regel størst å
Godt mulig det er abscess. Husk at ingen her er helsepersonell - gå til legen.
Anonym bruker
"Snill Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
husk at det er faktisk ganske farlig da, og at svarene du får her kan være fra folk som ikke altid har hatt sin egen helse i sentrum
Anonym bruker
"Snill Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er folk uten formell utdanning, men som har erfart at det har gått ok, men det betyr ikke at det går ok med deg. er du bekymra så drar du til lege. og med det mener jeg ikke å vise disrespekt mot andre brukere, men jeg har selv vært der og jeg tror at det går bra, og det er trygdt er to VIDT forskjellige ting
Anonym bruker
"Definert Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
husk at det er faktisk ganske farlig da, og at svarene du får her kan være fra folk som ikke altid har hatt sin egen helse i sentrum
Vis hele sitatet...
Eller se heller på det slik: svarene man får her er ikke av helsepersonell. Man går ikke til en bilmekaniker for å sjekke helsa. Gå til lege.