Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375910
Sitat av Emancipation Vis innlegg
'Youtube-kanalen hans: http://www.youtube.com/user/Andersnordic

Fant nicket fra wow-tråden.
Vis hele sitatet...
Ser du på kommentarer til brukeren hans så sier noen at det er feil bruker da?
Han kommer til å få 21 års forvaring ja, det vil si at han aldri slipper ut.
- God oppförsel i fengselet vil ikke fungere for han.
Sitat av Emancipation Vis innlegg
'Youtube-kanalen hans: http://www.youtube.com/user/Andersnordic

Fant nicket fra wow-tråden.
Vis hele sitatet...
og der finner vi en video som kalles "the world is watching you"

akkurat som han har det nå. ikke vanskelig å se at dette er det han vil, og at det var planlagt mtp nylig åpnet facebook- og twitterprofil for å få oppmerksomheten rettet mot han.

men han misslyktes nok med målet sitt ang innvandrere å slikt da når han gjorde dette for å utrykke det!

dette er sånn som jeg ser det.
Han går vel aldri fri igjen? Herregud, han er syk! Vanskelig å ta inn at noen kan gjöre noe sånt!
Det virket som om han var veldig godt likt på WoW-serveren sin da..
Bomben må ha hovedsaklig vært en distraksjon ja
Sitat av bo1e Vis innlegg
NRK snakker også om at fyren er nazist og tilknyttet nynazistiske miljøer..
Vis hele sitatet...
Og fullstendig uten grunn, han tar avstand fra dem: «For meg blir det svært hyklersk å behandle Muslimer, Nazister og Marxister forskjellig. De er alle tilhengere av hat-ideologier.» ~ http://www.document.no/anders-behring-breivik/ 2010-02-17 10:56:52

Ikke er han «høyreekstrem» eller «kristenfundamentalist» heller. De har enda ingen idé om hva slags ideologi som inspirerte ham til å gjøre dette og burde innrømme det, uavhengig av hvor vanskelig det kan være.
Er det flere gjerningsmenn?
Det er ikke alltid en god grunn til å gjøre noe. Det kan ha vært helt tilfeldig mål. (Planlagt, ja, men tilfeldig valgt.)
Sitat av Akhkharu Vis innlegg
Og fullstendig uten grunn, han tar avstand fra dem: «For meg blir det svært hyklersk å behandle Muslimer, Nazister og Marxister forskjellig. De er alle tilhengere av hat-ideologier.» ~ http://www.document.no/anders-behring-breivik/ 2010-02-17 10:56:52

Ikke er han «høyreekstrem» eller «kristenfundamentalist» heller. De har enda ingen idé om hva slags ideologi som inspirerte ham til å gjøre dette og burde innrømme det, uavhengig av hvor vanskelig det kan være.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det inntrykket jeg sitter med også. Det er ingen bås som er brukt som passer særlig bra. Men høyreekstremisme og nynazisme er vel enkle og kjente begreper å ty til. Fyren har ikke uttalt seg veldig ekstremt såvidt jeg har fått med meg. Veldig mye ideologi og filosofi, men lite voldelig ekstremisme.
Sitat av Den modige Vis innlegg
Er det flere gjerningsmenn?
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080633
Sitat av Den modige Vis innlegg
Er det flere gjerningsmenn?
Vis hele sitatet...
Det spekuleres om det, og mange som var på øya sier at de hørte skyting fra mer en ett sted på øya.

Tatt fra VG-nett:

"Nikolai Kleivan, VG Nett: Flere vitner mener at det har vært to skyttere, men vi har ikke fått noe bekreftet fra offisielt hold."
Sitat av Akhkharu Vis innlegg
Og fullstendig uten grunn, han tar avstand fra dem: «For meg blir det svært hyklersk å behandle Muslimer, Nazister og Marxister forskjellig. De er alle tilhengere av hat-ideologier.» ~ http://www.document.no/anders-behring-breivik/ 2010-02-17 10:56:52

Ikke er han «høyreekstrem» eller «kristenfundamentalist» heller. De har enda ingen idé om hva slags ideologi som inspirerte ham til å gjøre dette og burde innrømme det, uavhengig av hvor vanskelig det kan være.
Vis hele sitatet...
Synes det virker som om han er høyreekstrem i ordets rett betydning. Altså ikke nasjonalsosialistisk, men nasjonalkapitalistisk og økonomisk liberalistisk. Virker som om han sympatiserer med en høyre- og frp-regjering utifra noen av innleggene hans.

Uansett er nok fyren psykopatisk og forskrudd, så mulig det politiske ikke er hovedmotivasjonen, kontra oppmerksomhet og syk tilfredsstillelse.

Jeg må innrømme at jeg først så det mest sannsynlig at en arabisk terrorgruppe stod bak bomben i Oslo, og det tror jeg er noe mange må ta seg i det. Det ble nesten tatt som en selvfølge i mange av de internasjonale nyhetsbyråene. Jo mer jeg skjønte hva som skjedde på Utøya, jo mindre sannsynlig virket det at en muslimsk terrorgruppe stod bak; det var mer psyko-massakre-tendenser over dette. Fortsatt sjokka over at karen har vokst opp i byen min.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Jeg har lyst til å si at disse innleggene på dovument.no som er av konservativt slag - er en avledning.
Til dere som ikke helt vet hva det betyr på være politisk konservativ, vel tenk en blanding av Høyre og KrF...

Mannen MÅ jo være E-g-e-n-t-l-ig ekstremt radikal, og som vi så tidligere i natt, da det ble diskutert rundt nynazi-vennene hans fra Sverige, en svært merkelig gjeng :/
Han nevner flere steder "vienna school of thought"
- kulturkonservatisme (anti-multikulturalisme)
- mot islamisering
- anti-rastistisk
- anti-autoritær (motstand mot alle autoritære hat-ideologier)
- pro-israel (forsvarer av ikke-muslimske minoriteter i muslimske land)
- forsvarer av de kulturelle aspektene ved kristendommen
- å avsløre eurabia-prosjektet og frankfurt-skolen (ny-marxisme/kulturmarxisme/multikulturalisme)
- står ikke for en økonomiske politikk og kan dermed samle alt fra sosialister til kapitalister
Vis hele sitatet...
Dette passer kanskje ikke i en eksisterende bås. Det er en ideologi som går på tvers av flere politiske leire ihvertfall. Men "vanlig" høyreekstremisme og nynazisme passer vel dårlig med flere av punktene.
Sist endret av bo1e; 23. juli 2011 kl. 12:38.
Var det ikke nylig en tråd på freak.no med en som lurte på hvor mange som var interresert i å være med på et voldelig opprør?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Men det er i tillegg en god del annet enn en ppolitisk ideologi her.
Duden er sterkt psykopatisk virker det som - for de av dere som kan det - er det mulig dette kan være utløst av en psykosetilstand eller en rustilstand??


Virker jo totalt surrealistisk. Hvis en tenker massedrap på mennesker i f.eks Bosnia-krigen(Ratko Maldic ^^)- så hadde de en svært politisk motiv, og type hevn-motiv. Som oftest retta mot voksne menn i våpenfør alder.

Hva som gjorde at det er mulig å massakrere 84 ungdommmer pluss mer, vet jeg ikke, men kun ideologi var det IKKE!
Tviler på at han var ruset eller psykotisk. Virker som han var veldig under kontroll og tenkte klart. Har nok bare vært forskrudd til de grader.
Hadde dette vært tilfeldig skyting på et tilfeldig sted kunne jeg ha lurt på om det kunne har vært rus. I dette tilfelle tviler jeg sterkt! Dette er godt planlagt, og er mest sannsynlig planlagt over tid. Psykopat håper jeg virkelig han er! Det går simpelten ikke an å være psykisk frisk, for så å myrde 84 ungdommer samt fyre av en bombe midt i oslo.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av bo1e Vis innlegg
Tviler på at han var ruset eller psykotisk. Virker som han var veldig under kontroll og tenkte klart. Har nok bare vært forskrudd til de grader.
Vis hele sitatet...
Man tenker veldig klart under mange typer rus også serru, amf f.eks
Dette her er helt forferdelig, fullstendig hårreisende. Mine tanker går selvfølgelig til pårørende, skadde og døde.

Tenke seg til at med tallene som er ute nå så drepte han 84 stk, 84 helt uskyldige ungdommer som skulle på sommerleier. Også blir de brutalt slaktet som i en skrekkfilm. I går natt når jeg la meg kom det frem at det var flere titalls som hadde blitt drept på utøya, og i dag er det 84.
NRK sin reporter på utøya sier at politiet fremdeles ikke har oversikt eller kontroll over situasjonen. Og stiller seg undrende og kritisk til politiets arbeid. De har ikke kontroll over hvor mange som fremdeles er savnet. Tallet på drepte og omkomne kommer til å stige.
Sist endret av bo1e; 23. juli 2011 kl. 12:46.
Mange som må svelge noen kameler i dag. Utrolig mange som gikk ut med "stem Frp", "nå må dere forstå", "FRP" osv.
Nå viser det seg at idioten har vært medlem av Fpu og Frp. Har på følelsen at dette kan samle landet litt.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av bo1e Vis innlegg
NRK sin reporter på utøya sier at politiet fremdeles ikke har oversikt eller kontroll over situasjonen. Og stiller seg undrende og kritisk til politiets arbeid.
Vis hele sitatet...
Aaahhaaa, det var derrfor man satt og hørte: " vi vet ikke så mye, har ikke full oversikt over situasjonen, info kommer senere" - tjatt ved 18-20tida i går kveld.

Syykt. Men godt mulig politiet var totalt ifra seg selv da de så omfanget.
Men igjen: hvorfor burde det ikke være påbudt å ha noen på væpnete sikkerhetsfolk på sånne arrangementer??
Er jo det på alle konserter og utesteder!!!
32-åringen har selv lagt ut en rekke kommentarer på sosiale medier og forumer som tyder på at han har svært høyreekstremistiske holdninger. Og politiet beskriver den pågrepne gjerningsmannen som en kristenfundamentalist.
Vis hele sitatet...
Syns fortsatt ikke beskrivelsene passer særlig godt, ihvertfall ikke med det han har skrevet på nett.

32-åringen har selv lagt ut en rekke kommentarer på sosiale medier og forumer som tyder på at han har svært høyreekstremistiske holdninger. Og politiet beskriver den pågrepne gjerningsmannen som en kristenfundamentalist.
Vis hele sitatet...
Syns fortsatt ikke beskrivelsene passer særlig godt, ihvertfall ikke med det han har skrevet på nett.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Aaahhaaa, det var derrfor man satt og hørte: " vi vet ikke så mye, har ikke full oversikt over situasjonen, info kommer senere" - tjatt ved 18-20tida i går kveld.

Syykt. Men godt mulig politiet var totalt ifra seg selv da de så omfanget.
Men igjen: hvorfor burde det ikke være påbudt å ha noen på væpnete sikkerhetsfolk på sånne arrangementer??
Er jo det på alle konserter og utesteder!!!
Vis hele sitatet...
Fordi at det kan ikke være væpnede vakter på alle ungdoms arrangement?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Men igjen: hvorfor burde det ikke være påbudt å ha noen på væpnete sikkerhetsfolk på sånne arrangementer??
Er jo det på alle konserter og utesteder!!!
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke. Ingen sikkerhetsvakter er bevæpnet, og Politiet har kun mulighet til å bevæpne seg etter godkjenning dersom situasjonen krever det.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Serverkræsj?
Da var det pågrepet enda en person, rett på utsiden av hotellet. Hadde visst smilt mens han ble arrestert. Nå smeller vel det en bombe til snart.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
De har forresten funnet ut at han skal ha kjøpt 6 tonn med kunstgjødsel for ikke så alt for lenge siden
Kilde: NRK
Siste på tv nå er at bevæpnet politi arresterte en ungdom ved Sundvoll.
Politiet har pågrepet en person på sundvollen. Men ingen vet hvorfor. Han hadde visst en kniv på seg. Men var auf-er og sa at han hadde kniv fordi han ikke følte seg trygg.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Politiet har pågrepet en person på sundvollen. Men ingen vet hvorfor. Han hadde visst en kniv på seg. Men var auf-er og sa at han hadde kniv fordi han ikke følte seg trygg.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080636
TV2's reporter gir samme beskrivelse av den pågrepne gutten som vitner har gitt av den andre gjerningsmannen på Utøya.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Er det noen som i hælvete veit hvorfor det flyr rundt 5stk FSK-helikoptere på rekke i Trondheim??

Det var innlegg om det tidligere på dagen her, om en fra Ranheim.
Jeg bor i sørdelen av byen.

Noen som veit???
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Håper ikke det er flere desperadoer det ikke er meldt ifra i media ://
Eller kan det være oppvisning, for å gjøre folk litt tryggere??
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Er det noen som i hælvete veit hvorfor det flyr rundt 5stk FSK-helikoptere på rekke i Trondheim??

Det var innlegg om det tidligere på dagen her, om en fra Ranheim.
Jeg bor i sørdelen av byen.

Noen som veit???
Vis hele sitatet...
Shit! Flyr rett over huset mitt nå :P Tydeligvis sørover.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Er det noen som i hælvete veit hvorfor det flyr rundt 5stk FSK-helikoptere på rekke i Trondheim??

Det var innlegg om det tidligere på dagen her, om en fra Ranheim.
Jeg bor i sørdelen av byen.

Noen som veit???
Vis hele sitatet...
Chillern på hallset, og det bruker av og til å fly fordi et helikopter, men har ikke sett/hørt et eneste ett i dag.
Sitat av mrMosquito Vis innlegg
Shit! Flyr rett over huset mitt nå :P Tydeligvis sørover.
Vis hele sitatet...
Jepp, de fløy nettopp over mitt hus igjen og!
så 3 helikoptre for ca 5 min siden, bor på Grillstad Ranheim
Bor på munkvoll, og har ikke sett/hørt noen helikoptre
Kjedelig for gutten på TV om han ikke har noe med det å gjøre, annet enn at han er AUF'er.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Da er det bare å finne han på facebook! Kjør på etterforskere!
Freakforum gir mye mere info en media, nice
Såvidt jeg skjønte, er den nye gutten som ble arrestert bare noen med angst.
Tv2 reporteren som hørte det sa at han sa: Jeg har en kniv i lomma, fordi jeg føler meg ikke trygg her
Noe som er meget forståelig.
Må si at mediene har blitt revet med av sensasjonsjournalisme når de nå viser usladdede bilder av den mistenkte sånn uten videre. Godt mulig han er innvolvert, men er et rimelig stort overtramp om det viser seg at han er uskyldig..
Sist endret av knekt; 23. juli 2011 kl. 13:24.
Sitat av jarl Vis innlegg
Såvidt jeg skjønte, er den nye gutten som ble arrestert bare noen med angst.
Tv2 reporteren som hørte det sa at han sa: Jeg har en kniv i lomma, fordi jeg føler meg ikke trygg her
Noe som er meget forståelig.
Vis hele sitatet...
Det er helt feil tid å sted å være med kniv etter noe sånn som dette som har skjedd!
Han dreiv å glisa. Sikkert bare en attention whore
Leste nettopp en artikkel. Fy faen, så jævlig denne situasjonen er. Det verste er å vite at folk man vet hvem er, fortsatt er savnet.
Jeg leste at det var noen som trodde det var minst to som skjøt. Så kan ha vært den nylig arresterte.
Sitat av yngvea Vis innlegg
Han dreiv å glisa. Sikkert bare en attention whore
Vis hele sitatet...
God mulig..

Men jeg har på følelsen av vi ikke har fått sett alt av Anders B. Brevik enda.. Er veldig spendt på hva som kommer til å skje i retten.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.