Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6666
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Tok en blotter forrige helg, angivelig 130ug.

1-2 timer etter inntak:
Eufori, litt uggen i magen. Ler mye, visuals begynner og begynner å tenke mer, tidsoppfatningen endres. Klaprer tenner(?)

3-6 timer:
Stress under trippen, måtte konsentrere meg mye om en ting og pga ego tripsitter som ikke har tatt psykedelika før (får se han får dårlig samvittighet da jeg skal passe på han).

Stressmoment. Føltes som om jeg bevegde meg mellom tre dimensjoner. Snakket om et «tredimensjonalt-dilemma», da jeg så en problemstilling fra alle sider. Diskuterte og snakket mye med meg selv. Følte meg mektig og filosoferte mye. Tiden gikk ekstremt sakte en periode, husker at jeg sa: «hadde det ikke vært for klokka hadde jeg trodd jeg var gæren».

Lå i gresset ute. Gresset strakte seg mot himmelen og skrek med pipestemme. Hadde munn, tenner og øyne i 2D-stil. Hadde det gøy med dette, var litt på kommando. Trærne vokste og hveste mot meg som slanger, de kom opp bak hustak. Syke CEV med Cuphead-stil ansikter. Etter en stund blir det ekstremt ubehagelig, hører konstant en flue i øret selv om det ikke er der. Konstant pipe-lyd. Usikker på om det var ekte eller ikke, men traktordiesel på tomgang i bakgrunnen. Ble så ubehagelig at jeg gikk inn og tok meg en øl. Så jeg på trærne snudde de mot meg og hveste.

8-10 timer:
Gikk en skogstur med psyhouse på øra. Svake visuals med «monsteret» i naturen. Planter virket større også. Sjøen hadde Lsd-mønsteret. Stod og nøt utsikten, og møtte på en pratsom person, selve samtalen gikk greit men med en gang den ubekvemme stillheten kom (har til vanlig sosial angst) begynte det å pipe i ørene og plantene og trærne hveste mot meg igjen. Et hus fikk tenner og øyne og gapte mot meg.

Følte meg ellers fantastisk, nøt virkelig nedturen

12 timer:
Sengetid. Så meg nødt til å «drepe» trippen med en 25mg seroquel da hjernen fortsatt gikk på høyt gir og det var småhalliser med papirmonsteret. Var også redd for at jeg var/skulle bli sinnssyk da jeg var ekstremt sliten og jeg merka den vanlige milde DP/DR’en jeg får av søvnmangel, noe som skremte meg.
—————

Skjedde ikke noe særlig mer nevneverdig enn det, så tar for meg fellestrekk i trippen:

OEV:
Såkalte «sjaman» mønstre, som jeg under trippen kom fem til var universelle psykedeliske mønstre. Var overalt, på veggene, buksa, hånda, himmelen. Svak lysegrønn farge.

Samme 2D «papir» monsteret var der under hele trippen. Som en fluesmekker. Hadde spisse hvite tenner og øyne. Som om det skulle vært fra et gammelt spill. Så denne formen mest i naturen, men også i flisene på badet. Og håret til tripsitteren. Ved et tilfelle ble et hus til denne figuren, men mer som en flodhest-munn.

Veggene bulet litt utover, pustet, ble fordreide. Taket gjorde det samme, det hevet og senket seg svakt også.

tracers

Fordreide ansikter

Farger fløt litt inn i hverandre på TV’en og på himmelen.

CEV:
Det jeg ville. Smeltet liksom inn i hverandre, de sluttet aldri. Det jeg tenkte på smeltet de inn i. Vibrante farger. Ved et tilfelle så jeg en blank lyseblå himmel, som om jeg skulle hatt øynene åpne (lå i gresset og så på himmelen).

—————

Føler ikke jeg fikk noen livs-åpenbaring ut av trippen, dessverre ble en stor del av trippen satt av til å flykte fra bad-trip. Hvem vet, hadde det ikke vært for stressmomentet hadde jeg kanskje ikke hatt en så ubehagelig peak, men alt i alt er jeg fornøyd.
Må si at det hørtes heftig ut med trær som føltes som slanger som strekte seg mot deg og hveste på angivelig 130 mic. Har ikke vært i nærheten av noe slikt på ca den dose, eller det som skal ha vært rundt 250 mic (ikke vært dypere) men vi er jo forskjellig.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av [protus] Vis innlegg
Må si at det hørtes heftig ut med trær som føltes som slanger som strekte seg mot deg og hveste på angivelig 130 mic. Har ikke vært i nærheten av noe slikt på ca den dose, eller det som skal ha vært rundt 250 mic (ikke vært dypere) men vi er jo forskjellig.
Vis hele sitatet...
Høres kanskje ekstremt ut, alt dette var på avstand var en konstant hvesing, så de bevegde seg ikke helt som slanger, var mer at de vokste mer og mer jo mer jeg så på dem. Men ja, selgeren sa også at det føltes som mer enn 130ug, kan også være at jeg er sensitiv som jeg er med mye annet
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Høres kanskje ekstremt ut, alt dette var på avstand var en konstant hvesing, så de bevegde seg ikke helt som slanger, var mer at de vokste mer og mer jo mer jeg så på dem. Men ja, selgeren sa også at det føltes som mer enn 130ug, kan også være at jeg er sensitiv som jeg er med mye annet
Vis hele sitatet...
Du som påstår du har dp/dr skal ikke kødde med lsd eller noe annet rusmiddel. Du skjønner vel at det ikke er lurt?
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Du som påstår du har dp/dr skal ikke kødde med lsd eller noe annet rusmiddel. Du skjønner vel at det ikke er lurt?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det ikke lurt å drive med psychedelica når man har lett for å få DP/DR? Jeg har hatt DP/DR i 4 år nå, synd å måtte gi opp alt av psychedelica av den grunn.


Har trippet på sopp 4-5 ganger etter jeg fikk dp/dr, det har ikke gjort tilstanden min noe værre. Selv har jeg vært veldig forsiktig på doseringer da.

Det er så lite forskning gjort på denne tilstanden, så gjerne kom med noe kilder.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Du som påstår du har dp/dr skal ikke kødde med lsd eller noe annet rusmiddel. Du skjønner vel at det ikke er lurt?
Vis hele sitatet...
Ja, er noe jeg har slitt med før, men nå har jeg ikke hatt det på måneder. DP/DR er hva man gjør det til frykter man det blir det ubehagelig, godtar man det går det vekk etter hvert. Vet det er litt risikosport men har drevet med rusmidler lenge og det forekommer sjeldnere og mildere.
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Ja, er noe jeg har slitt med før, men nå har jeg ikke hatt det på måneder. DP/DR er hva man gjør det til frykter man det blir det ubehagelig, godtar man det går det vekk etter hvert. Vet det er litt risikosport men har drevet med rusmidler lenge og det forekommer sjeldnere og mildere.
Vis hele sitatet...
Jeg må si at du fikk mye funk fra 130 mikrogram! Det jeg stusser på er at du opplevde at trærne hveste på deg og gresset lagde pipelyder. Når jeg nå leser at du har/har hatt DP/DR, så begynner jeg å lure om du har en predisposisjon for psykose, eller forverring av DP/DR? Om det faktisk er lurt for deg å bruke psykedelika?

Jeg har hørt vepser i veggen én gang på LSD (er litt ukomfortabel med dem, for å si det sånn), oppdaget senere at det faktisk var et vepsebol i veggen
Men du hadde kortidsminne inntakt ?
På heftige doser glemmer man kanskje at man turer (derfor tripsitter), da ville jeg blitt særlig skremt av det som ble beskrevet i turen til trådstarter.

En annen sak jeg har bane anelser om er at sjansen for å føle at noe er etter deg øker i dagslys kontra en tur hvor det er mørkt ute. Rett og slett fordi det blir for mye inntrykk for hodet å tolke.

Var du uthvilt før turen ? Viktig det, men første gang er du gjerne for spent til å bade uansett.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Jeg må si at du fikk mye funk fra 130 mikrogram! Det jeg stusser på er at du opplevde at trærne hveste på deg og gresset lagde pipelyder. Når jeg nå leser at du har/har hatt DP/DR, så begynner jeg å lure om du har en predisposisjon for psykose, eller forverring av DP/DR? Om det faktisk er lurt for deg å bruke psykedelika?

Jeg har hørt vepser i veggen én gang på LSD (er litt ukomfortabel med dem, for å si det sånn), oppdaget senere at det faktisk var et vepsebol i veggen
Vis hele sitatet...
Interessant... har trodd det var en bad-trip hele tiden. Har DP/DR og psykose en sammenheng?

Var godt uthvilt før turen.
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Interessant... har trodd det var en bad-trip hele tiden. Har DP/DR og psykose en sammenheng?

Var godt uthvilt før turen.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om de har en sammenheng. Det jeg vet er at det ikke er normalt med skrikende gress og hissende trær på 130 mikrogram LSD, det begynner å bli ganske snodig (til og med for LSD).

Jeg pleier å høre en slags svak 'elektrisk' bakgrunnsstøy, som man kan høre fra gatelys på en stille natt, hvis jeg tar 200+ mikrogram, men har aldri fått planter til å produsere lyder. Er du sikker på at du ikke har misoppfattet hvor lydene kom fra? En motorsag langt avgårdet? Vind i trærne?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Jeg vet ikke om de har en sammenheng. Det jeg vet er at det ikke er normalt med skrikende gress og hissende trær på 130 mikrogram LSD, det begynner å bli ganske snodig (til og med for LSD).

Jeg pleier å høre en slags svak 'elektrisk' bakgrunnsstøy, som man kan høre fra gatelys på en stille natt, hvis jeg tar 200+ mikrogram, men har aldri fått planter til å produsere lyder. Er du sikker på at du ikke har misoppfattet hvor lydene kom fra? En motorsag langt avgårdet? Vind i trærne?
Vis hele sitatet...
Det er det da... lydene kom på «kommando». Jo lenger jeg så på trærne jo mer intenst ble det, med en gang jeg så vekk eller fokuserte på noe annet forsvant det. Samme med gresset og pipestemmene/Hvesingen. Kan være det var vind, og at lyden ble forsterket av rusen... kan ikke huske å ha hørt noe vind, er vanskelig å si.

Er det mulig at jeg har fått i meg noe annet enn LSD?
Sist endret av Mekkern; 7. juli 2019 kl. 00:03.
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Det er det da... lydene kom på «kommando». Jo lenger jeg så på trærne jo mer intenst ble det, med en gang jeg så vekk eller fokuserte på noe annet forsvant det. Samme med gresset og pipestemmene/Hvesingen. Kan være det var vind, og at lyden ble forsterket av rusen... kan ikke huske å ha hørt noe vind, er vanskelig å si.

Er det mulig at jeg har fått i meg noe annet enn LSD?
Vis hele sitatet...
Det er mulig at du har fått i deg en av NBOMe-stoffene (25I-NBOMe f.eks.). Det sistenevnte har samme varighet som LSD og kan fåes på blotterpapir av ymse folk som påstår at det er LSD. Jeg har aldri prøvd det, og skal aldri gjøre det pga dødsfare knyttet til NBOMer, men i følge PsychonautWiki skal ikke 25I-NBOMe ha i nærheten av samme intensitet på headspace som LSD (ved normale doser).

Ifølge det du skriver i første posten, vil jeg påstå at du har tatt LSD, men vil anbefale å teste blotteren (altså en liten bit av den, ikke spis denne biten etterpå) med Ehrlich-reagenstest før du inntar det en gang til (hvis du har planer om det).

Men som NodSquad skrev, har du DP/DR, så har du åpenbart en sårbarhet som ikke egner seg sammen med psykedelika.
Sist endret av Stray Wanderer; 7. juli 2019 kl. 00:52.