Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 958
Hei
Jeg lurer på hva dere som har opplevd abstinenser syns er verst?
Selv syns jeg nedturen på speed er ille.. og være redd og deppa..

Hva med opiater? Skal slutte på subutex og er redd at det psykiske skal slå meg ned og få meg til å begynne igjen... hva syns dere som har opplevd dette er verst - det fysiske eller psykiske?
Har vært uten 3-4 dager uten å merke noe men det tar vel kanskje tid å få abstinens når man tar subutex. Er som sagt livredd for det psykiske. Sliter psykisk fra før av. Men om det e den fysiske abstinensen som er det verste så skal eg nok komme meg gjennom
Ville bare slenge innom og si lykke til �� Sliter selv med litt overforbruk med opiater.. Abstinenser er ikke noe morro, men er vel dessverre noe vi må bite i oss. Har dessverre ikke noe særlig tips og komme med tho :/
Trådstarter
Har hørt mye om hvor ille abstinensene er men jeg har aldri fått med meg hva som er verst, om det er det fysiske eller psykiske. det er det psykiske som skremmer meg mest.
Jeg har lest en del om ibogain og har veldig lyst til å prøve det...
noen med erfaringer? *Det er sykt dyrt, men det må jo være verd det om det er slik folk forteller

http://www.ibogaworld.com/
Bensodiazepiner er faen verste. Fysisk og psykisk.
Opiater synes jeg det fysiske er det verste under abstinensen, men att det psykiske ukene etterpå er for_jævlig_
Trådstarter
jeg har slutta på benzo to ganger. ene gangen brukte jeg en mix av MASSE forksjlleig. Andre gang brukte jeg 4 - 10 mg rivotril daglig. Jeg slutta på dagen, eller jeg slutta tvert med rivotrilen og gikk over til fire valium om dagen som jeg trappa ned over et par uker. Jeg syns det gikk helt greit.. ubehag selvfølgelig, men jeg klarte meg overraskende godt. Det jeg er aller mest redd for ved å slutte på subutex er som sagt det psykiske.... at jeg skal bli for svak til å klare å ikke begynne igjen.

Jeg har lest om ibogain, og det interesserer meg mer og mer. Jeg er skremt og nysgjerrig på samme tid. Jeg kommer til å kjøpe noe på nettet og prøve littegranne først, før jeg eventuelt prøver en dose og ser hvordan det går.
Subutex er det nesten bare det fysiske som fucker meg.
Null energi, null motivasjon, null nada av noe.

Det psykiske er ikke like ille.

Det med ibogain, som med ayahuasca, er att du helst trenger noen "guide" gjennom det, som kan styre deg i en retting som gjor att du får resultatenen du vill ha.
Trådstarter
Takk for svar!
Blir lott beroliget av å høre at det psykiske ikke er like ille. For det er det som tar knekken på meg. Jeg kan gå gjennom mye fysisk dritt, som sist eg slutta på rivotril. Det fysiske var mye verre enn det psykiske, og da går det greit.

Har lest at man burde ha en veileder om man tar iboga. Jeg vet ikke om noen som virkelig «kan» dette, men jeg tenkte å prøve det ut under innleggelse der pleiere kan være hos meg hele tiden