Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 19570
Noen her som har erfaring med vemma? Har en kompis som er fryktelig gira på at jeg skal kjøpe energi drikker for flere tusen, å så få også andre til å kjøpe igjen, å på den måten skal vi alle tjene "MASSE" penger

Første som slår meg jo at dette er en eller annen form for pyramidespill.

Uansett, så kunne det vært artig å høre fra noen som har vært borti dette.

Å for dere som ikke vet hva Vemma er:
http://www.nutrition-worldwide.com/c...emma_norge.php
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hvorfor I Alle Helvette Må De Skrive Sånn Som Dette Her?

Lukter pyramide og scam lang vei. Vil du tjene penger så skaff deg en jobb.
Sist endret av Bombasa; 13. juli 2013 kl. 20:56.
Pyramide, sikkert. Det er jo som jobb, bare at du ikke betaler skatt. Men du opparbeider deg heller ingen rettigheter fra NAV for eksempel. Og jeg vil for all del tro at det ligger noe ulovlig bak det du gjør, samtidig som sjefene går fri.

Får du ikke solgt greiene, får du ingen penger. Jeg -antar- at delen du får er svært liten, før du for solgt en uhorvelig stor mengde varer. Og innen den tid bør du ha rekruttert et par tre som jobber under deg.

Dette er ensbetydende med å selge fritiden sin. Hvor lett tror du det er å selge ting i dag? Hvordan har du tenkt å gå fram? Folk er ekstremt skeptiske i Norge. Du kan prøve å gå til folk på gata, du kommer til å solge 1 vare per dag, kanskje.

Til slutt vil jeg bare si at jo mer du tjener, jo mer tjener sjefene på toppen som startet hele greia. Du er dum som vil jobbe penger oppi deres røv.... Jobb heller penger oppi din egen røv!
Trådstarter
39 9
Ja det er jo samme oppfatningen jeg sitter med, å det er jo derfor jeg ønsker å høre fra noen som har erfaring. Jobb har jeg, så er ikke så nøye med pengene. Tenker på han kompisen min, å om det er noe sannhet i det han sier.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av 2ralf Vis innlegg
Ja det er jo samme oppfatningen jeg sitter med, å det er jo derfor jeg ønsker å høre fra noen som har erfaring. Jobb har jeg, så er ikke så nøye med pengene. Tenker på han kompisen min, å om det er noe sannhet i det han sier.
Vis hele sitatet...
Kompisen din vil tjene penger på deg med at du kjøper drikke av han for flere tusen.

Si nei takk du.
Trådstarter
39 9
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kompisen din vil tjene penger på deg med at du kjøper drikke av han for flere tusen.

Si nei takk du.
Vis hele sitatet...
Har du erfaring med Vemma konseptet? Har jeg spurt om råd om jeg skal si ja eller nei?
Ha ha, vemma. Det er helt soleklart at dette er et pyramidespill. Tviler ikke på at de får med seg en del naut på dette her men alle oppegående mennesker bør ha i bakhodet at det er akkurat hva det er. Jeg ble med en venninne på et møte i sommer. Fyren var tydeligvis viktig for venninnen min, og derfor sa jeg vel i grunnen ja. Jeg visste at hun ville imponere med hvor mange hun fikk med på møtet. Dessuten skulle vi få gratis produkter for å teste. Jeg sier jo aldri nei til det. Dette var uansett helt uforpliktende. Helt klart en nervøs type, og kunne overhodet ikke informasjonen han burde ha hatt klart i hodet. Jeg så på hendene hans at de var knyttet litt sammen, og han tvinnet rundt på ringen sin omtrent konstant. Så mye flakkende til venstre når han snakket om hele opplegget. Og mye annet om trening og kosthold som ikke gir mening i det hele tatt. Etter praten drakk de litt vin og han slappet av med en gang han tok av masken som gled av som smør.

Nei. Det er mitt eneste ord om saken.
Først se denne, så les kommentarene under som omtaler Vemma, så forstår du fort at det ikke er noe å satse på.
En ting er at du sløser med penger, annen ting er at du sløser med tid og stress. Bortkastet. Punktum. En business hvor 1% tjener på det, 98% betaler til de som tjener på det. Den siste prosenten har tjent inn like mye de har tapt.

Kilde: fornuft
Har selv sett på provisjonsplanen til Vemma, og vil fraråde deg til å gå inn i dette da det meste av omsetning i selskapet, så vidt meg forstått, er fra distributørene og ikek fra en reell kundegruppe. Provisjoner og bonuser utbetales ved verving av nye distributører, kontra innhenting av kunder.

Vil anbefale deg videre å ta en titt på direktesalgsforbundet sine nettsider, og gjerne denne linken:
http://www.direktesalgsforbundet.no/...eriose-aktorer
Direktesalsforbundet har også en liste med selskaper de "godkjenner" som seriøse aktører innenfor MLM eller network marketing, denne finner du også på deres nettsider. Vemma er ikke der though.

Om du først skal involvere deg i noe lignende, start i et solid selskap med en god foretningsmodell hvor man faktisk opererer med en god kundemasse, har produkter folk ønsker og faktisk trenger, samt er konkuransedyktige på pris.

Sitat av Taurean Vis innlegg
Pyramide, sikkert. Det er jo som jobb, bare at du ikke betaler skatt.
Vis hele sitatet...
Ikke betaler skatt? De seriøse aktørene der ute krever faktisk at du er registert med enkeltmannsforetak (evt AS om du ønsker), og sender inn org.nr. At du hevder slik er med andre ord feil.
Sist endret av Dibsent; 14. juli 2013 kl. 03:48.
Jeg er for øyeblikket i forsvaret og flere bekjente av meg begynte med Vemma for flere måneder siden og noen har kjent ganske grovt på det. Slik det er å forstå så er Vemma en type pyramidebedrift hvor f.eks en rekrutterer deg ved at du kjøper en grunnpakke/startpakke med vemma produkter til litt over 800 kr, når du har gjort det har du gjort det som skal til for å bli et medlem.

Jeg synes hele opplegget virker som noe piss, ja du kan tjene gode penger på det, men det vil si at du må rekruttere folk som igjen rekrutterer andre, og utnytter dessuten naiviteten til f.eks familie og venner som etter overtalelse tror at dette er noe å satse på men som finner ut at det faktisk krever veldig mye for å komme høyt opp i rang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, jeg tror jeg er den eneste som svarer her som faktisk har vært borti vemma, og som jobber med det per dags dato.

Nr 1. Pyramidespill er ULOVELIG og inneholder ikke et produkt. det er penger som flyttes oppover og man tjener mer jo fortere man joiner.

Vemma er registrert i brønnøysundregisteret og er derfor lovelig. Man betaler ingen medlems kontigent, men man investerer penger hver måned i et produkt for å kunne ha muligheten til å verve andre. (1.200kr i mnd for 48 sunde energy drikker)

Jeg var skeptisk til dette når jeg hørte om det, men har satt meg skikkelig inn i hvordan det fungerer og om man faktisk kan tjene penger på det her.

Konseptet kalles Word of Mouth, altså at du forteller det til en venn, som forteller det videre til sine venner. Samme konseptet som Mark Zuckerberg brukte for å spre facebook.

Her har jeg klippet ut alle punktene som kvalifiserer for et seriøst MLM selskap og har begrunnelse på hver punkt.

Et lovlig nettverksselskap kjennetegnes gjennom:

-Lav eller ingen oppstartsavgift (registreringsavgift).
Svar: Vemma har ingen medlemskontigent.

-Den søkende distributøren/selgeren skal tydlig informeres om alle kostnader i forbindelse med å bli distributør/selger
Svar: man må selv abbonere på en 2-pack som inneholder 48 sunde energydrikker som koster 1.200kr i mnd. man kan avslutte abbonnementet når som helst, og pakken kommer på døra porto inkludert!

-Produktene skal være reelle og den sentrale delen i virksomheten
Svar: Man får produktet levert på døra og er i aller høyeste grad reelt, og hele bedriften handler om å få en helsegevinst ut av dette produktet som kan erstatte kaffe, usunne energydrikker osv. Det er essensen i hele virksomheten til Vemma, som står for: Vitaminer, Esensielle Mineraler, Mangostan og Aloevera. = VEMMA

-Mer enn halvparten av inntektene skal skal komme fra salg av produkter, og ikke gjennom rekrutering av nye distributører/selgere.
Svar: mer enn 50% av pengene som går inn i prosjektet går ut igjen til distributørene.

-Muligheten til å returnere usolgte produkter som fortsatt er salgbare, dersom ditributøren/selgeren ønsker å slutte
Svar: Så lenge produktet ikke er åpnet, kan man sende det tilbake og få pengene tilbake. (en kompis av meg hadde ikke tid til å holde på med dette da han dro inn i førstegangstjenesten, så han sendte tilbake 2-packen sin. han fikk pengene igjenn.)

For meg passer dette ypperlig, da jeg går på skolen og har både et bredt nettverk og friminutt hvor jeg kan jobbe med dette.

Håper jeg fikk gjort litt klarhet i spørsmålet ditt.
Sist endret av vidarlo; 2. august 2013 kl. 14:20. Grunn: ta rekruteringa andre plasser.
ArbeidsledigProletar
Pyramidespill med enkelte modifikasjoner for å bli "lovelig". Om du ikke kan å stave lovlig og ulovlig så har jeg vanskelig for å ha noe tiltro til det sier om at det ikke er et pyramidespill i forkledning.
Hvor naiv går det ann å bli?


Sitat av Crappone Vis innlegg
Nr 1. Pyramidespill er ULOVELIG og inneholder ikke et produkt. det er penger som flyttes oppover og man tjener mer jo fortere man joiner.

Vemma er registrert i brønnøysundregisteret og er derfor lovelig.
Vis hele sitatet...
At ett selskap er registrert i Brønnøysundregisteret gjør det ikke automatisk lovlig, uansett hva de driver med.

Sitat av Crappone Vis innlegg
-Lav eller ingen oppstartsavgift (registreringsavgift).
Svar: Vemma har ingen medlemskontigent.
Vis hele sitatet...
Hva er da abonnementet du må betale for hver måned?

Sitat av Crappone Vis innlegg
-Den søkende distributøren/selgeren skal tydlig informeres om alle kostnader i forbindelse med å bli distributør/selger
Svar: man må selv abbonere på en 2-pack som inneholder 48 sunde energydrikker som koster 1.200kr i mnd. man kan avslutte abbonnementet når som helst, og pakken kommer på døra porto inkludert!
Vis hele sitatet...
At du skriver det her nå betyr ikke at selgerene tydelig gjør dette hver gang de selger til nye medlemmer.

Sitat av Crappone Vis innlegg
-Produktene skal være reelle og den sentrale delen i virksomheten
Svar: Man får produktet levert på døra og er i aller høyeste grad reelt, og hele bedriften handler om å få en helsegevinst ut av dette produktet som kan erstatte kaffe, usunne energydrikker osv. Det er essensen i hele virksomheten til Vemma, som står for: Vitaminer, Esensielle Mineraler, Mangostan og Aloevera. = VEMMA
Vis hele sitatet...
Kan eg kjøpe disse produktene direkte uten å være medlem?
Det er pyramidespill, men de slipper unna fordi de har et "produkt" de selger. Om det er elektrisk lada vann med supre mineraler eller en "sunn" energidrikk spiller ingen rolle, det er fortsatt et pyramidespill og er laget for å dra mest penger ut av folk. Totalt ubrukelig og de eneste som tjener er de langt oppi, alt de nedover i pyramiden gjør er å irritere dritten ut av venner og bekjente og bruke masse penger og energi på noe de ikke får noe særlig igjen for.
Drit i det, prøv å få kompisen din til å drite i det og vær glad du har en jobb og kan tjene penger uten å hustle folk.

Ikke hør på bruker med 1 post som registrerte seg etter at du lagde tråden.
Latterlig at vedkommende tror han\hun vil bli tatt seriøst og en god pekepinn på hvor dum man må være for å tro på Vemma.
Sist endret av Bothrops; 2. august 2013 kl. 14:17.
Dette er en utmerket situasjon, til å repetere litt potensregning. Hvis vi nå forutsetter, at alle klarer å verve 3 personer under seg, noe som ikke er usannsynlig, så skal vi se hvordan dette utvikler seg.

Da setter vi at "skrotnissen", som produserer koffeinsuppa, verver 3. Med den settingen over, verver alle under disse 3, 3 nye offer.

Så salgsledd 1, 3 stk. selgere.
Så salgsledd 2, 9 stk. selgere.
Så salgsledd 3, 27 stk. selgere.
Så salgsledd 4, 81 stk. selgere osv.

Formelen blir 3n der n er salgsledd. Hvis vi da sier, at du er på ledd 20, så har du 320 = 3 486 784 401 konkurenter. Neste ledd er du godt over antall mennesker på jorden (over 10 milliarder).

Hvis en ser på det slik, ser du fort at dette er "okseavføring", som lurer mange til å tro på lettjente penger, men så og si uten unntak bare blir utgifter.
Sist endret av aluminiumfluorid; 2. august 2013 kl. 14:16. Grunn: En liten utbedring
Må si meg enig med Bombasa, slikt er bare noe tull. Du skal ha veldig god karisma, eller veldig dumme venner om du skal tjene gode penger på det. Skal vell en god innsats til bare for å komme ut positivt hver måned.
Bedre å satse på en fast jobb, og trenger du noen ekstra penger er det alltids svarte jobber, pirattaxi, eller deltidsjobb

Så også på websiden deres nå Hvem Skriver Som Dette Når De Skal Selge Ett Skikkelig Produkt? Hadde Det Vært Ett Produkt Som Hadde Fungert Skikkelig, Så Hadde De Nok Solgt Dem I Butikker.
På svar til : nomore

Ja, man kan kjøpe drikken uten å bli medlem.
Og man betaler for et produkt, så nei. det er ingen medlemsavgift.
Hvor kan eg kjøpe disse da?
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Dette er en utmerket situasjon, til å repetere litt potensregning. Hvis vi nå forutsetter, at alle klarer å verve 3 personer under seg, noe som ikke er usannsynlig, så skal vi se hvordan dette utvikler seg.


Hvis en ser på det slik, ser du fort at dette er "okseavføring", som lurer mange til å tro på lettjente penger, men så og si uten unntak bare blir utgifter.
Vis hele sitatet...
Matematikk <3 <3, ah you gotta love it.
Ellers, okseavføring hahaha. Takker for dagens!

Til trådstarter; da jeg klikket på lenken og så videoen skjønte jeg il.a 2sek at dette var okseavføring, og luktet scam lang vei som bombasa sa over. Skaff deg jobb, bare å drite i dette .


(apropos; den forbanna reklame-amerikaneren i videosnutten er så erketypisk at jeg vet ikke lenger om det skal være tragisk eller komisk. Jeg ihvertfall fikk meg en god latter.)
...............

Edit; sjekk denne -

Vemma scam? Truth Be Told About Vemma Scam Rumors! (synspunkter dere?)
Sist endret av aeon_illuminate; 2. august 2013 kl. 14:33.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Edit; sjekk denne -

Vemma scam? Truth Be Told About Vemma Scam Rumors! (synspunkter dere?)
Vis hele sitatet...
Alt han sa der var jo at mange gjorde det feil, og at han hadde funnet "løsningen". For å se løsningen må man klikke seg inn på en link, registrere seg og på ett eller annet tidspunkt sikkert kjøpe ei bok eller ti.

Kjempeinformativt.
Ironisk at denne posten kom opp idag.
Jeg har blitt invitert til å høre om dette fantastiske konseptet nå på mandag... Kunne liksom ikke si nei da det er slektning som skal fortelle meg om det. Men ja, er sikkert noe pyramide tull.
At noe er registrert i Brønnøysund er ikke bekreftelse på at det er lovlig. I utgangspunktet, for et AS, er alt som kreves at man har penger til oppstartskapitalen. Brreg gjør ingen undersøkelse eller lovlighetskontroll av forretningsdriften din.

Det er flere MLM-selskaper som har solgt produkter og likevel anses som ulovlige. Normalt ligger skillelinjen her på hvordan du tjener penger. Hvis muligheten til å tjene penger i hovedsak kommer gjennom rekruttering av nye distributører vil lotteritilsynet ofte konkludere med at produktet ikke er reelt. (Reelt produkt har ingenting med om det eksisterer å gjøre, men at det er et produkt som er salgbart i markedet til den prisen det har).
At pengene går ut igjen til distributøren har ikke noe med saken å gjøre, spørsmålet er hvordan pengene kommer inn. Når en selger får 48 bokser i måneden gir det inntrykk av at distributørene kjøper sine egne varer, da er ikke inntekten fra salg av produkter. For å tjene penger må en distributør selge disse boksene til andre for mer enn 25 kroner boksen, men selv om h*n dobler prisen vil inntekt per måned ikke være mer enn 1200 kroner.
Også det du sier om at man må kjøpe produktet for å verve andre peker mot pyramidesalg og ulovlig MLM.

Ditt svar gjør egentlig mer for å plassere Vemma i gråsonen mot pyramidesalg, og du gir inntrykk av å gjengi argumenter for hvorfor det ikke er pyramide som brukes for å rekruttere.
Sitat av nomore Vis innlegg
Alt han sa der var jo at mange gjorde det feil, og at han hadde funnet "løsningen". For å se løsningen må man klikke seg inn på en link, registrere seg og på ett eller annet tidspunkt sikkert kjøpe ei bok eller ti.

Kjempeinformativt.
Vis hele sitatet...
Ja altså, spurte bare om folks meninger. Men det er vel scam i det der også, i den løsningen duden skulle "vise" oss.
Jeg gadd ikke å se hele videoen, ble møkka kjedelig etterhvert..
Sist endret av aeon_illuminate; 3. august 2013 kl. 02:10.
Om noen ber deg med på møte og ikke vil fortelle deg akkurat hva det er, men at "det er skikkelig bra ass, bare bli med og hør!", så er det en dårlig idè samme hva det gjelder.

Alle MLM-konsepter har sine suksesshistorier der noen slicke selgertyper med vannkjemmet hår og leaset sportsbil har tjent raske penger, og de promoteres for alt de er verdt, mens de aller fleste ender opp som suckers som såvidt går i null. Ikke verdt bryet. Den Penn & Teller Bullshit episoden er temmelig on point. Finnes det forressten forumtråder om slikt der det IKKE kommer en nyregistrert kjekkas ut av det blå med det vanlige forsvaretom at "jammen det er Brønnøysundregistrert og jaffal ikke pyramide ass!" ??
Sitat av Orakken Vis innlegg
Finnes det forressten forumtråder om slikt der det IKKE kommer en nyregistrert kjekkas ut av det blå med det vanlige forsvaretom at "jammen det er Brønnøysundregistrert og jaffal ikke pyramide ass!" ??
Vis hele sitatet...
Tvilsomt! Men et par av dem (også på dette forumet) har en viss underholdningsverdi.
Har faktisk testet Vemma. Å være distributør syns jeg er veldig uoversiktelig, de har noen forferdelige nettsider og shipping av produkter tar fort endel tid. 10 dager+. Produktet jeg testet var Vemma Energidrikke, og skal være så frkn awesome med flotte antioksidanter og ...*trommelyd* naturlig koffein. Produktet i seg selv er med andre ord opphypet og i beste fall en tørsteslukker, en energidrikke som fungerer er det hvertfall ikke.

Strukturen i dette er nok litt på kanten, utenom det er det helt legit, og selv om noen har en anderledes måte å distribuere og selge ting på betyr ikke at det er håpløst. Selv ble jeg vervet veldig tidlig i oppstarten i norge og solgte ingenting, men kunne likevel høste 1500,- bare på grunn av plassering i stigen. Selger man mye og verver er det helt sikkert penger å tjene, er det verdt tiden man må legge ned? (og skammen ved å prakke på venner og bekjente produktet), tviler.
Var i møte med noen fra Vemma når de ifølge seg selv hvertfall var i startfasen og ville rekrutere folk innenfor hvert fylke som skullle 'sitte på toppen' i det fylket. Slik jeg husker det kunne man ikke selge innholdet i pakken man selv mottar, man kan kun selge et medlemskap til personer som igjen selger medlemskap. Man selger ikke produktene men man selger et medlemskap for x antall kroner hvor det alltid følger med en pakke med forskjellige produkt, og retten til igjen selge medlemskap. Du tjener dine penger på x antall medlemskap som du og de under deg selger.
Husker første den første tanken som slo meg var hvorfor ikke selge innholdet i pakkene istedet for å verve masse folk. Energidrinker, vitamindrinker og alt annet av sunne ting hadde ikke vært noe problem å flytta volum av. Så smakte jeg på produktene. Plusspoeng for å funnet en måte å selge sine produkter som er/smaker så utrolig jævligt at ingen hadde kjøpt det i en butikk. Du kjøper deg en drøm om å tjene penger(Noe som sikkert er fult mulig om du virkelig gidder), de selger deg sine håpløst elendige produkter.
En titt inne på nettsiden forteller meg det meste eg trenger å vite egentlig.

Fokuset her er medlemskap og verving, ikke produktet. Man KAN kjøpe produkter, men da må man via nettsiden og etter hva eg kan se er det ikke mulig å kjøpe produkter via selgerene.

Basert på dette mener eg helt og holdent at dette er pyramidespill, og ulovlig.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av 2ralf Vis innlegg
Har en kompis som er fryktelig gira på at jeg skal kjøpe energi drikker for flere tusen
Vis hele sitatet...
Tror det sier det meste... Han har nok kjøpt dette og sliter med å selge. Den eneste måten å få noen til å kjøpe er å spørre (mase) på venner og fortelle dem at det bare er å selge videre og tjene masse penger.

Mitt forslag er å ikke gjøre det. Du vil sannsynligvis ende opp i samme situasjon som din venn, som er desperat etter å få solgt det han har brukt masse penger på, og vil prøve å juge til andre hvor lett det er, og hvor mye penger de kan tjene hvis de kjøper det de har.

EDIT: Som andre har nevnt, så er verving det viktigste for disse selskapene. Dette er et pyramidespill, men som de "gjemmer" ved å sette et tilfeldig produkt som de "selger".
Sist endret av Zarlach; 6. august 2013 kl. 13:27.
Jeg klarer ikke å se noen som helst grunn, til å kjøpe slikt dritt!

Og det er blitt inn, å fore seg med alt for mye antioksydanter, vitaminer og mineraler, p.g.a. idiotiske innspill og utsagn fra alternativbransjen. Og selvsagt har de stått på sidelinjen, og solgt varer til en blodpris! Med det resultat, at mange av dem er mangemillionærer.

Men sannheten er at for mye av et stoff vi trenger, får ofte giftvirkning i for store doser, noe alternativbransjen selvsagt ikke nevner. Og de stoffene som ikke gir giftvirkning, kommer ut igjennom svette, urin eller avføring. Så alt for høyt inntak av askorbinsyre (C-vitamin 50-60 mg/døgn), går faktisk rett i dass! Og den samme vei tar de fleste av antioksydantene! Antioksydantene (iallefall i blåbær) forblir i munn/mage/tarmen, til turen igjennom er gjennomført, så stor nytteverdi er det i det.

Og alle de fettløselige vitaminene (A, D, E og K) lagres opp i kroppsfett eller får giftvirkning med en gang. Og hvis vekten skulle rase ned, f.eks. ved et sykehusopphold, vil vitaminene i fettet også komme ut. Og hvis det blir for mye, lage forgiftninger.
Det samme gjelder mineraler, i for store mengder er det gift! Her er jo kobber et ypperlig eksempel. Da kobber i for store doser gir skrumplever/leversvikt, alt etter dose og varighet. Men du dør også for uten, og du trenger 1,5-3 mg/døgn.

Hvorfor heller ikke gå til apoteket, og spørre om en boks med multi-vitamin/mineral piller (hvis du har dårlig kosthold). Du får vel en boks for 100-250 kr tipper jeg. Og ved 1 om dagen, varer de i ca. 6 mnd. Mye billigere og sunnere.

Men for all del, spis mye deilige grønnsaker, erter, linser og bønner!
Lite slår en nyvasket gulrot rett i fra jorda! NAM NAM

Her kan du se liste over hva du trenger/dag.

Men bruk en sunn dose med skepsis!

http://www.matoppskrift.no/sider/vitamin.asp

http://snl.no/vitaminer

For innhold i matvarer vil jeg anbefale:

http://ndb.nal.usda.gov/ndb/search/list

http://www.matvaretabellen.no/
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tidligere i tråden stilte eg spørsmål om man kan kjøpe produktet selv, eller om man først må verve seg.

I går kveld fikk eg en PM fra en bruker her inne som sier at man må verve seg for å kunne kjøpe produktet.
I tillegg fikk eg høre hvor mye han klarte å tjene på det i løpet av kort tid.

Altså, fokuset til Vemma er ikke produktet, men vervingen.

Og da konkluderer eg veldig enkelt med at det er typisk pyramidespill.
Jeg digger sånne tråder som det her for det kommer alltid en tulling som har brukt masse penger på sukkervann og skal overbevise alle om at det og det ikke er pyramidespill og alt er så flott ^^

Vel...nei
▼ ... mange måneder senere ... ▼
"Etter hva jeg vet om vemma er det helt lovlig. Og godkjent i 61 land. Følger EU's regler og det norske lotteritilsynets.

Jeg har ikke jobbet med Vemma, men jeg kjenner godt til bransjen nettverksmarkedføring/ MLM. Vemma er helt lovlig på lik linje med selskaper som Amway, Herbalife, tupperware osv. aktører som har holdt på i 30+ år.
Dere som hopper til konklusjonen at dette er et pyramidespill, vet nok ikke helt hva et pyramidespill er..
Et pyramidespill er et selskap der det ikke finnes et produkt, pengene flyter oppover, de på toppen tjener alltid mest. Og de har som regel en levetid på 0-2 år før de blir lagt ned. ( For de de er ulovlige).

Nettverksmarkedføringsselskaper (som selskapene nevt over) har en struktur som best kan illustreres som en pyramide. Som alle andre selskaper også har. Men de har alle et produkt de omsetter, bonusplan som belønner de som jobber, altså ikke slik at de på toppen nødvendivis tjener mest. De som jobber mest, tjener mest!
En enkel måte å finne ut om selskapet er seriøst med en bærekraftig struktur et å se om det har overlevd i 5 år. Har de klart det, er de et seriøst selskap. Ingen useriøse/ ulovlige selskaper overlever lengere enn 5 år. Etter hva jeg vet så har Vemma holdt på siden 2004. (enkelt Googlesøk)

Det er mange myter og feiloppfatninger om bransjen nettverksmarkedføring. Se disse to filmene før diskusjonen fortsetter

Her forklares det bedre: http://m.youtube.com...h?v=DUWmgsgMkPU

Her forklares det enda bedre:
http://m.youtube.com...h?v=fGevQZiblLg

Her kan dere se litt om bransjens omfang : http://www.directsellingnews.com/

Da håper jeg ting ble litt tydeligere "

Fant dette på "http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1485930"
Måtte lese litt rundt på nettet om noen har undersøkt VEMMA, jeg ble ikke skuffet ^^

Vi starter med fortiden til eier:

Vemma’s founder, BK Boreyko, talking about his company’s concept:
https://www.youtube.com/watch?v=yK7GbjDk0iE

WHO is that guy? What does BK even stand for? What’s his history?
Turns out BK Boreyko stands for Benson K. Boreyko, but why you would want to change your name to BK. Unless of course you had something to hide…

According to the Federal Trade Commission, in a press release on December 8th 1998, this wasn’t the first nutritional supplement company Boreyko has been involved in. In fact, he was involved in a company called New Vision International where he flaunted a dietary supplement called “Gods Recipe” which he unsubstantially claimed could cure a child’s ADD and ADHD.

"The ads exploited parents’ fears of prescription drugs like Ritalin by making claims that God’s Recipe was a natural, safer alternative for treating ADD and ADHD," said Jodie Bernstein, Director of the FTC’s Bureau of Consumer Protection, "New Vision lacked the substantiation the Commission requires for that claim."
Vis hele sitatet...
Så han som opprettet firma, han som sitter på toppen å tjener pengene han har tidligere opprettet et annet firma der de scamma folk gjennom å erstatte retalin hos ADHD/ADD med slangeolje.

Hva med å oppsøke et ledermøte og spørre hvordan bedriften fungerer?

"WHATRE YOU BUYIN STRANGER?"

I decided I would stick around and humor these guys. So I asked a few questions.

How would I go about selling these energy drinks in the packs that I buy?

It was almost like they were waiting for me to ask that! You see, they said, that was the beauty of Vemma! I didn’t really have to sell anything at all. In fact, I could just recruit people into what they called my “downlink”. My downlink would consist of people who I would get to order starter packs, and I would be compensated for every person I got to join after that. Naturally, I would see a piece of the action every time my downlink recruited someone, and in turn, money would get kicked to my uplink. Links all around!

This started to sound really familiar to me. REALLY. REALLY. REALLY. FAMILIAR. Now, I’m probably not legally allowed to say what this sounded like to me, since I reiterate, Vemma is NOT A SCAM. (read with sarcasm) but to give you an illustrated picture…

http://www.culturefocus.com/egypt/pictures/pyramids-22small.jpg
Vis hele sitatet...
Yes, jeg vet ikke hvor mye mer info folk trenger før de kan legge tråden her død. Har du driti på draget og abonert så er det bare å bite i det sure eplet, si opp abonomanget men ikke kom å prøv å spre denne slangeoljen videre til andre.

Jeg sa jeg ikke ble skuffet

The final nail in the coffin for Vemma being a bad business deal comes from their own website in a little link called “Income Disclosure Policy”.

http://media.tumblr.com/939a1040890d921c467f366baeceda53/tumblr_inline_mh64j4niMu1rzsyy6.jpg

TRADE FEDERATION VICEROY…………..20,000,000,000 CREDITS

Lets break down this chart. Conceivably you want to be at the level where you can go to frat parties and kick back and let the money roll in. And you still wanna laugh at your friends who are working at their part time job, so how many people actually make it to that point?

Well, someone working 20 hours a week at minimum wage makes $7,200 a year.

Someone working 20 hours a week at minimum wage is making more money than 91.62% of Vemma’s brand partners. 72% of people don’t even get past the $1,000 a year mark.
Vis hele sitatet...

arizonaicedtea ja det ble faktisk veldig mye mer tydelig

edit: Lurer på hvem som er denne "Royal Ambassador" denne personen/personene som tjener $1.050.056.14/måneden ved å betale 1200kr/måned for 48 energidrikker? Kom plutselig til å tenke på en Mr.Benson K. Boreyko
Sist endret av Noxaran86; 4. juni 2014 kl. 21:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av arizonaicedtea Vis innlegg
Et pyramidespill er et selskap der det ikke finnes et produkt, pengene flyter oppover, de på toppen tjener alltid mest.
Vis hele sitatet...
Feil. Kjennetegnet på ett pyramidespill er fokus på rekruttering, og ikke produktet. Det er mange pyramidespill som har reelle produkter, men produktet er men for å gjøre scam'en stueren.

Samtidig kan man se på at pengene flyter oppover, som du sier, samtidig som man forplikter seg til å kjøpe ett abonnement(eller flere) eller startpakke. Dette gjøres for å sørge for ett minimum av omsetning oppover i systemet, som er hele formålet. (at de på toppen skal tjene penger)

Og årsaken til at disse dør ut over tid er at man naturligvis går tom for nye medlemmer å rekruttere. Produktet i seg selv er såpass dårlig/omdiskutert at det ikke kan selges via tradisjonelle salgskanaler. Når det da ikke er flere å rekruttere så er og produktet dødt.
Er allergisk mot på MLM og pyramider og alt slikt. Det er en kynisk form for handel som baserer seg på mase hull i huet på venner, kollegaer og familie. Og det er en uting.

Noen få klarer å håndtere MLM for hva det er og dropper å pushe det på de som ikke ønsker men de er det ikke mange av tror jeg.

Personlig sier jeg alltid nei. Orker ikke maset. Om noen blir rike, så er det fint for dem. Jeg vil aldri kunne bli rik på MLM fordi jeg hater å pese folk.
Du vil nok tjene langt mer ved å produsere din egen energidrikk for så å starte et tilsvarende selskap. Da tjener du ikke bare på de som klarer å rekruttere men også på de som taper penger.