Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2790
Hei
Noen som vet hvordan man kan fjerne powered by wordpress på en wordpress side?
Kan det gjøres via editor?
Alle svar er til hjelp
Sitat av Antidote Vis innlegg
Hei
Noen som vet hvordan man kan fjerne powered by wordpress på en wordpress side?
Kan det gjøres via editor?
Alle svar er til hjelp
Vis hele sitatet...
Det er ikke god skikk å gjøre det, men du finner den linja i footer.php.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Det er ikke god skikk å gjøre det, men du finner den linja i footer.php.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha
Det er heller ikke god folkeskikk å ta vekk hvem som har laget theme. Jeg kan bli skikkelig forbanna om jeg finner ut at noen har fjernet copyrighten min på mine themes!

Sjekka nettsiden din, skuffene at du har fjernet dette!!
Jeg måtte inn på style.css for å finne ut hvem som var utvikleren av temet.

SKUFF!

/*
Theme Name: Twenty Eleven
Theme URI: http://wordpress.org/extend/themes/twentyeleven
Author: the WordPress team
Author URI: http://wordpress.org/
Description: The 2011 theme for WordPress is sophisticated, lightweight, and adaptable. Make it yours with a custom menu, header image, and background -- then go further with available theme options for light or dark color scheme, custom link colors, and three layout choices. Twenty Eleven comes equipped with a Showcase page template that transforms your front page into a showcase to show off your best content, widget support galore (sidebar, three footer areas, and a Showcase page widget area), and a custom "Ephemera" widget to display your Aside, Link, Quote, or Status posts. Included are styles for print and for the admin editor, support for featured images (as custom header images on posts and pages and as large images on featured "sticky" posts), and special styles for six different post formats.
Version: 1.3
License: GNU General Public License
License URI: license.txt
Tags: dark, light, white, black, gray, one-column, two-columns, left-sidebar, right-sidebar, fixed-width, flexible-width, custom-background, custom-colors, custom-header, custom-menu, editor-style, featured-image-header, featured-images, full-width-template, microformats, post-formats, rtl-language-support, sticky-post, theme-options, translation-ready
*/
Sist endret av cmoen11; 4. juli 2012 kl. 17:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cmoen11 Vis innlegg

Sjekka nettsiden din, skuffene at du har fjernet dette!!
Jeg måtte inn på style.css for å finne ut hvem som var utvikleren av temet.

License: GNU General Public License
Vis hele sitatet...
IHT GPL har du full rett til å endre ting slik du vil. Når det er websider er det omdiskutert om det er distribusjon, men vil du vere heilt safe mekker du tarball av det endra themet og legger ut på en blogpost. Då held du deg 100% til lisensvilkåra.

Utgir du ting under GPL må du finne deg i at folk endrer det - inkludert å fjerne elementer som copyrightnotiser i UIet.
Det står i footer:
customize your own footer her.
Så hva er så stygt med det når de oppfordrer ?
Sitat av Antidote Vis innlegg
Det står i footer:
customize your own footer her.
Så hva er så stygt med det når de oppfordrer ?
Vis hele sitatet...
Om du liker å 'customize', så kan du vell lage ditt egent teme. Sorry pal, du kan ikke ta credz for andres arbeid, spessielt ikke på et forum der det finnes utallige låtskrivere, webdesignere, utviklere osv. Dette blir bare idiotisk.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Om du liker å 'customize', så kan du vell lage ditt egent teme. Sorry pal, du kan ikke ta credz for andres arbeid, spessielt ikke på et forum der det finnes utallige låtskrivere, webdesignere, utviklere osv. Dette blir bare idiotisk.
Vis hele sitatet...
Når tar han creds for andres arbeid? Det å mekke bort en liten del som kan være ekstremt irriterende er vel ikke så ille? Om han hadde solgt dem i en modifisert tilstand hadde det vært noe annet.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Når tar han creds for andres arbeid? Det å mekke bort en liten del som kan være ekstremt irriterende er vel ikke så ille? Om han hadde solgt dem i en modifisert tilstand hadde det vært noe annet.
Vis hele sitatet...
Vi har et helt forskjellig syn på dette. Det er som å skrive ditt navn på en sang, og legge den ut på internett forså å ikke selge den. Good point you got there.
Sist endret av cmoen11; 4. juli 2012 kl. 18:17.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Vi har et helt forskjellig syn på dette. Det er som å skrive ditt navn på en sang, og legge den ut på internett forså å ikke selge den. Good point you got there.
Vis hele sitatet...
Å fjerne versus å endre er stor skilnad på. GPL tillet ikkje at du hevder å ha opphavsrett på ting, men det gir deg frihet til å endre det.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Å fjerne versus å endre er stor skilnad på. GPL tillet ikkje at du hevder å ha opphavsrett på ting, men det gir deg frihet til å endre det.
Vis hele sitatet...
Ja det er det. Men, jeg synes at man burde gi creds til fyren som har brukt timer og dager på å lage dette temet. Ikke fyren som har lastet det ned. En liten tekst helt nederst på siden kan han vell la seg unne?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Ja det er det. Men, jeg synes at man burde gi creds til fyren som har brukt timer og dager på å lage dette temet. Ikke fyren som har lastet det ned. En liten tekst helt nederst på siden kan han vell la seg unne?
Vis hele sitatet...
Om det er viktig for vedkommande burde han nytta ein lisens som t.d. Creative Commons BY-SA.

Å kritisere folk for å følgje lisensvilkåra på eit produkt blir litt på trynet. Liker du ikkje at GPL gir folk den retten får du bruke noko anna.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om det er viktig for vedkommande burde han nytta ein lisens som t.d. Creative Commons BY-SA.

Å kritisere folk for å følgje lisensvilkåra på eit produkt blir litt på trynet. Liker du ikkje at GPL gir folk den retten får du bruke noko anna.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor har fyren satt dette i footeren, om folk bare fjerner det?
Fordi det er ganske vanlig praksis? At han har skrevet det i footeren, endrer ikke det faktum at lisensvilkårene åpner for modifisering av det elementet.

Fin signatur du har, du.
Sist endret av Moreagain; 4. juli 2012 kl. 18:30.
Sitat av Moreagain Vis innlegg
Fordi det er ganske vanlig praksis? At han har skrevet det i footeren, endrer ikke det faktum at lisensvilkårene åpner for modifisering av det elementet.

Fin signatur du har, du.
Vis hele sitatet...
Takk for det, jada jada.. Merker at ikke det er noe vits i å kjempe for min sak i dette forumet. Greit nok at man kan endre hva man vill i CSS og index filer, men jeg føler at dem som faktisk gidder å lage gratis templates for gratis nedlastning fortjener en takk og et nikk. Man kunne verdsatt author littegranne, det var det jeg skulle frem til.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Du kjemper ingens sak. Trådstarter har hentet ned et theme med en lisens som åpner for at en kan redigere og dermed endre fotnoten som nevner hvem som har laget themet. Trådstarter vil derimot ikke skjule noe annet enn det åpenbare, så de som er virkelig interesserte, kan ev. gjøre som du gjorde tidligere i tråden. Om "the WordPress team" ville vært interessert i at de åpenbart skulle krediteres for themet, ville dem sannsynligvis lagt det ut under et annet lisensvilkår.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Takk for det, jada jada.. Merker at ikke det er noe vits i å kjempe for min sak i dette forumet.
Vis hele sitatet...
Så om eg tar eit bilete, og seier at eg vil la alle bruke det slik dei måtte ønske, så lenge dei gir andre kopi av biletet dei har endra på, så vil du kjempe for at dei må kreditere meg?

Poenget med ein lisens er å skissere kva du som opphavsmann ser på som akseptabel bruk. Er kreditering viktig for deg får du til pokker bruke ein lisens som krev kreditering synlig i verket.

Her er det nytta ein lisens som eksplisitt gir rett til slike modifiseringer (spesielt om du legg ut tarball med det redigerte themet).
Sitat av slashdot Vis innlegg

Her er det nytta ein lisens (GPL) som eksplisitt gir rett til slike modifiseringer (spesielt om du legg ut tarball med det redigerte themet).
Vis hele sitatet...

Du trenger ikke legge ut filene engang, bare du gir filene til de som evt krever filen.. Likevel innenfor kravene ihht lisens.
Sist endret av ompapa; 4. juli 2012 kl. 19:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ompapa Vis innlegg
Du trenger ikke legge ut filene engang, bare du gir filene til de som evt krever filen.. Likevel innenfor kravene ihht lisens.
Vis hele sitatet...
God praksis er at det skal vere tilgjengeleg på samme måte som den distribuerte forma. Dvs at distribuerer du anonymt via HTTP så skal kjelda vere tilgjengeleg via samme kanal. Det vilkåret er meir enn oppfyllt om du stapper det inn i en tarball og laster opp i en blogpost.

Akkurat rundt webløsninger har vel distribusjon vore omdiskutert. Enkelte har meint at å hoste er å distribuere, andre hevder det ikkje er det afaik.
Blir litt merkelig å diskutere "god praksis" når alt er dekt gjennom lisensavtalen. Og avtalen sier ikke noe om tarball el å legge ut. Kun at de som ber om det skal få tilgang.