Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 1954
Hei jeg bare lurte på om denne pc'en er noe bra til gaming, da mener jeg VIRKELIG gaming med ArmA 2 og hele driten x)

LINK: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10462
Den holder i massevis
Tror en PC til 5k mindre hadde gjort samme nytten hvis det er ArmA 2 du spiller.
20 000,- er for mye på en PC for persolig bruk, tror du kommer langt med 10 000,-, eller maks 15 om du føler deg i det rike hjørnet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Føles ut som du posta kun for å "briefe" om pcen din.
Hvis du vil bygge pc selv så har du en mekk pc her for 15k
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-445B63243522

Denne er ganske safe, du trenger egentlig ikke i7 til gaming. Så lenge gaming er hovedfokuset får du så å si samme performance med en i5. (hvis du allikevell føler du må ha en i7 er den bare ca 700 kroner dyrere så da kan du abre skifte)
Gtx 580 har ganske mye bedre performance enn 6970. de er i to forskjellige prisklasser også da.

Minuset med dette er at du må bygge pcen selv. Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har men det er masse guider på nettet og her på forumet.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Føles ut som du posta kun for å "briefe" om pcen din.
Vis hele sitatet...
Det er ikke for å "briefe".
Men jeg har spart i en god stund og har jobbet litt ved siden av og nå skal jeg jo snart konfirmersen uansett :P

På en annen side, joa skjønner hva du mener, lol

Sitat av Saimhann Vis innlegg
Hvis du vil bygge pc selv så har du en mekk pc her for 15k
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-445B63243522

Denne er ganske safe, du trenger egentlig ikke i7 til gaming. Så lenge gaming er hovedfokuset får du så å si samme performance med en i5. (hvis du allikevell føler du må ha en i7 er den bare ca 700 kroner dyrere så da kan du abre skifte)
Gtx 580 har ganske mye bedre performance enn 6970. de er i to forskjellige prisklasser også da.

Minuset med dette er at du må bygge pcen selv. Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har men det er masse guider på nettet og her på forumet.
Vis hele sitatet...
Takker!

Tror du den kan spille Battlefield 3 på den høyeste grafikken med resoultion på fullt og alt og? (Når det kommer ut så klart)
Kult.

Enda en "LOL OVERPRISET PESE, NÅ FÅR JEG 2FPS MER ENN DERE SOM KJØPER MASKIN TIL HALVE PRISEN"-tråd.

Er lenge siden sist.
Lol, bygg selv til 10k og få en mye bedre PC.
Ja, haha...
Meningen for at jeg poster her er hjelp til pc da eller?
Hakke peil på pc så jeg vettafaen hva som er best x)
Veit liksom ikke hvilke deler jeg trenger til ditt og datt...
Her er det jo inspirasjon å hente hvis du vil bygge selv: http://freak.no/forum/showthread.php?t=181847
Jeg vil påstå at det er ganske stor forskjell på en pc for 7,5 og 15. en pc til 15k vil faktisk klare å makse ut alle nye spill som kommer med ezz det neste året. Det tror jeg en pc til 7,5 kan slite litt med.

Dessuten er det litt lamet å komme på lan med en pc til 7,5k når alle andre konfirmantene har pcer til 15-20k.

@anthony Jeg tror denne pcen vil greie bf3 i 1050p maxed med vertfall 60 fps, kanskje mer. Husk at du trenger en god skjerm for å nyte den gode grafikken. Funker liksom ikke med en skjerm til 1,2k og pc til 15. ; p Jeg har ikke sp bra pc selv men kjenner en som har en uber pc og den er digg å spille på.
Gjør deg selv en tjeneste, bygg din egen pc.
Jeg brukte 15k på en pc jeg bygget selv. Hadde jeg kjøpt den fra komplett hadde den kostet rundt 25-30k
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
True dat. Bestiller snart ny PC, bestille deler og det selv. For den prisen jeg blir å bruke, hadde en ferdig bygd pc med ca. samme hw kostet godt over 10k. Lønner seg å bygge selv.
Sitat av Saimhann Vis innlegg
Jeg vil påstå at det er ganske stor forskjell på en pc for 7,5 og 15. en pc til 15k vil faktisk klare å makse ut alle nye spill som kommer med ezz det neste året. Det tror jeg en pc til 7,5 kan slite litt med.

Dessuten er det litt lamet å komme på lan med en pc til 7,5k når alle andre konfirmantene har pcer til 15-20k.

@anthony Jeg tror denne pcen vil greie bf3 i 1050p maxed med vertfall 60 fps, kanskje mer. Husk at du trenger en god skjerm for å nyte den gode grafikken. Funker liksom ikke med en skjerm til 1,2k og pc til 15. ; p Jeg har ikke sp bra pc selv men kjenner en som har en uber pc og den er digg å spille på.
Vis hele sitatet...
Syns det er rart at så mange uttaler seg om hva BF3 kommer til å kreve/hvilke komponenter som kommer til å kjøre det bra når de ikke har innformert seg noe enda. Dice har selv sagt at _ingen_ av dagens single skjermkort kommer til å kjøre spillet i fullgrafikk. Dvs. ikke en gang GTX 580

Til det med skjermen, jeg har ikke noe problem med å spille på en skjerm til 1500kr selv med en pc til 12 000. Skjermen gjør ikke grafikken bedre. Kontraster/sortnivå/farger er noe annet, men det ser jeg helt ærlig ikke veldig stor forskjell på. Som regel er jeg fornøyd så lenge det er full-hd
Sist endret av bamsegutt; 8. september 2011 kl. 09:13.
De har sagt at ingen single, men I denne pc builden er det faktisk 2 gtx 580. Hvis ikke det tar bf3 på max så lurer jeg på va de tenkte når de lagde det. Ett 580 tar alphaen på full med god fps. Den sliter faktisk litt, men jeg tror at 2 580 kort bør ta battlefield uten store problemer.
Sitat av Saimhann Vis innlegg
De har sagt at ingen single, men I denne pc builden er det faktisk 2 gtx 580. Hvis ikke det tar bf3 på max så lurer jeg på va de tenkte når de lagde det. Ett 580 tar alphaen på full med god fps. Den sliter faktisk litt, men jeg tror at 2 580 kort bør ta battlefield uten store problemer.
Vis hele sitatet...
Aha, blingsa litt der, beklager det. Ja det ville overaske meg om 2stk 580 ikke tar det på maks, isåfall er det noe rart. Mulig det blir litt problemer med SLI/Crossfire i starten da, men det får vi se. Håper bare mitt planlagte oppsett med 2x GTX 570 tar det uten problemer, burde gå greit ettersom de kan overklokkes til samme ytelse som stock GTX580.
2 stk 570 tror jeg også vil klare det. Skal selv kjøre 2 hd6970 og satser på at det maxer spillet uten problemer.
Du vil få 90% bedre maskin til 20k mens du trenger ikke en til mer enn 12k, hadde det vært meg så hadde jeg brukt masse peng på spill og utstyr det er ikke en gaming pc om duikke har masse spill

Evt bruk litt peng og lag deg en server i tillegg..
Sist endret av Vod0; 8. september 2011 kl. 11:11.
Jeg ville gått for forslaget over, og kjøpt 2-3 skjermer i tilegg
Selv sitter jeg på en selvbygd pc (merk, kompis som bygde og bestilte deler for meg) fra komplett som kostet 7 tusen ifjor høst. Har enda ikke møtt et spill den ikke klarer på maks.

Du trenger ikke en pc til 20.000. Bruk heller 8-13 tusen på selve pcen og bruk resten på med tilbehør istedenfor!
Ratt, pedaler, spill, usb-kjøeskap, headsett, anlegg osvosv. Money much more wellspent imo.

Eller du kan jo spare dem. Så kan ditt fremtidige jeg takke deg selv i fremtiden engang.
Sist endret av Bombasa; 8. september 2011 kl. 11:21.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Selv sitter jeg på en selvbygd pc (merk, kompis som bygde og bestilte deler for meg) fra komplett som kostet 7 tusen ifjor høst. Har enda ikke møtt et spill den ikke klarer på maks.

Du trenger ikke en pc til 20.000. Bruk heller 8-13 tusen på selve pcen og bruk resten på med tilbehør istedenfor!
Ratt, pedaler, spill, usb-kjøeskap, headsett, anlegg osvosv. Money much more wellspent imo.

Eller du kan jo spare dem. Så kan ditt fremtidige jeg takke deg selv i fremtiden engang.
Vis hele sitatet...
Spiller du CS og WoW du da? Kan aldri tro at den klarer f. eks. Metro 2033, Crysis 1/2 eller Bad Company 2 i fullgrafikk og full HD Sorry ass haha
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Spiller du CS og WoW du da? Kan aldri tro at den klarer f. eks. Metro 2033, Crysis 1/2 eller Bad Company 2 i fullgrafikk og full HD Sorry ass haha
Vis hele sitatet...
Bfbc2 og crysis2 tok den fint iallefall.
Spiller Deux Ex nå, også uten problemer.

Har et Readon 6970 kort. Når pcen ikke lenger klarer spillene på fullt så kjøper jeg et til.
Sist endret av Bombasa; 8. september 2011 kl. 17:04.
hvordan fikk du en pc til 7 tusen med 6970. tror deg kanskje hvis du går opp til 8, eller har billig prossesor.
Sitat av Saimhann Vis innlegg
hvordan fikk du en pc til 7 tusen med 6970. tror deg kanskje hvis du går opp til 8, eller har billig prossesor.
Vis hele sitatet...
Tja.

Min PC kostet 6500,- med skjerm for 4 år siden, eneste som er endret siden den gang er nytt skjermkort (fra ATI 1600XT -> HD5770) og mer minne (fra 4GB -> 6GB).

Det nye skjermkortet koster like mye som det orginale skjermkortet som sto i, og basert på at minnepriser også har sunket siden den gang er verdien på PCen ikke spesielt forandret fra et innkjøpsperspektiv.

Eneste moderne spillet jeg orker å spille på PC er WoW for tiden, og der kjører jeg alt på ultra uten nevneverdige problemer.
Sitat av Saimhann Vis innlegg
hvordan fikk du en pc til 7 tusen med 6970. tror deg kanskje hvis du går opp til 8, eller har billig prossesor.
Vis hele sitatet...
Kjøpte pcen til rett under 5.000,- i første omgang med 5770 skjermkort, som ikke dro i nærheten av alle spill. Oppgraderte noen måneder senere til 5970 da det var på tilbud på komplett for under 2.000,-.

Det blir vel rett under 7.000,- totalt det.
Sist endret av Bombasa; 8. september 2011 kl. 18:52.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Nå har det seg faktisk sånn at det ikke lengre- nødvendigvis, lønner seg å bygge selv. Ja, man har som oftest større frihet til å skreddersy sitt eget oppsett og for oss HW-entusiaster er ferdigbygg utenkelig, men pris-argumentet gjelder ikke lengre i like stor grad som før. Både Komplett og Netshop, med flere tilbyr gode løsninger til like god pris som selvbygg hvis man medregner OS, service og noen kroner for byggingen, installasjon/konfigurasjon etc.

Nå er det noen år siden jeg var i konfirmasjonsalder og jeg kjenner heller ingen på den alderen så mulig jeg er litt ute på tur her, men foregår ikke konfirmasjoner om våren/tidlig sommer? Du skal ikke konfirmeres og kjøpe maskin i medio 2012? Isåfall vil oppsettet du viser til i første post nærmest være en lun fis innen den tid. Litt satt på spissen selvfølgelig, men mye vil forandres på HW-fronten de nærmeste månedene/tidlig 2012.
Er det ingen som har hørt noe om prestasjon?
Når jeg spiller, et hvilket som helst spill skrur jeg alltid ned på Texture quality etc.
Det ser litt dårligere ut. Men det kjører 1000% bedre.
Spessielt i konkuranser hvor ud ikke tør å risikere laggs!
Spør deg selv. Hva er værst?
En lagg, eller litt dårligere grafikk?
Gaming verdenen har blitt tatt over a "grafikk-horer". Jeg savner tilbake til quake tiden!

Husk også atter tastatur, mus etc er like viktig som pc'en!
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du vil få 90% bedre maskin til 20k mens du trenger ikke en til mer enn 12k, hadde det vært meg så hadde jeg brukt masse peng på spill og utstyr det er ikke en gaming pc om duikke har masse spill

Evt bruk litt peng og lag deg en server i tillegg..
Vis hele sitatet...
Hvorfor/hvilken grunn skulle han ha til å bygge en server når han ikke vet forskjellen på AMD, ATI, nVidia eller Intel?
Nei, les hva den lille karn med litt for mange høvdinger har skrevet:
"Jeg vetta faen, skal bare ha en pc jeg kan bruke 20k for å så kunne skryte til kompisene at jeg drar alt av games" (mens han i realiteten sitter hjemme å gamer pacman fordi han ikke kan game noe annet.. QQ kid.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
@ MalM - Men med en god pc kan du kjøre alt på fullt uten og ha lagg i det hele tatt.
3/10
Sist endret av Quakecry; 8. september 2011 kl. 23:11.
Sitat av MalM Vis innlegg
Er det ingen som har hørt noe om prestasjon?
Når jeg spiller, et hvilket som helst spill skrur jeg alltid ned på Texture quality etc.
Det ser litt dårligere ut. Men det kjører 1000% bedre.
Spessielt i konkuranser hvor ud ikke tør å risikere laggs!
Spør deg selv. Hva er værst?
En lagg, eller litt dårligere grafikk?
Gaming verdenen har blitt tatt over a "grafikk-horer". Jeg savner tilbake til quake tiden!

Husk også atter tastatur, mus etc er like viktig som pc'en!
Vis hele sitatet...
Helt enig her
Er gammel RuneScape veteran, kjører på det "verste" av grafikk, dvs. hvitt som bare fy og flater, still bedre grafoll enn minecraft

Har du ikke ei god mus, et godt tastatur, en god musematte, en god skjerm eller en god stol så er det ikke mye vits med en god pc...

Bruker selv PS-2 tastatur til 75 kroner
Ye, du trenger ikke tenkte på lagg hvis du har en kraftig nok pc.
Poenget er: Ikke bry dere så j**la mye om grafikk, ofc. grafikk er fett som fy det.
Men gameplay betyr også noe!

Btw. Enig i det uaexed sa!
Jeg har også tenkt på en pc i 15.tusen prisklassen. Men det er fordi jeg har planer om quake turneringer etc!
Selvfølgelig MalM er det et poeng i å kjøpe en pc hvis du har noe peiling, men altså, å foreslå f.eks. server til en som så vidt vet hvordan man skrur på en pc (ts fremstår som det, iflg. hans innlegg). Har bygd på pcen min jevnt og trutt og tror den kan få over 10k i markedsverdi selvom jeg bare har brukt 5k
Sitat av uaexed Vis innlegg
Selvfølgelig MalM er det et poeng i å kjøpe en pc hvis du har noe peiling, men altså, å foreslå f.eks. server til en som så vidt vet hvordan man skrur på en pc (ts fremstår som det, iflg. hans innlegg). Har bygd på pcen min jevnt og trutt og tror den kan få over 10k i markedsverdi selvom jeg bare har brukt 5k
Vis hele sitatet...
Lær meg hvordan du gjør det, så skal jeg begynne å bygge PCer som fast jobb!
Sitat av uaexed Vis innlegg
. Har bygd på pcen min jevnt og trutt og tror den kan få over 10k i markedsverdi selvom jeg bare har brukt 5k
Vis hele sitatet...
Kjøpe deler til 5k --> Smekke sammen deler til pc --> Selge pc for 10k?

Denne vil jeg lære.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Bruker det ikke å gå andre veien da?
Mitt tips til TS er nok å drite i og skaffe seg pc.
Neste år kommer bf4 ut. og da duger ikke pc'en du sitter på i år til det, ut og kjøpe ny fordi da kan du kjøre bf4 på max grafikk!

Og nå. Siden ingen skjønner sarkasmen min så har jeg translatet det:
Å kjøpe en pc customised til et spill som kommer til å dø ut om ett år er retardet. Tenk deg om. Hva skal du med en heftig pc? Jeg f.eks prøver å nå opp i proffstadiet i quake. Men hva skal du?
Hvis du ikke skal noe seriøst på pc'en så kan du dra ned på lkjøp og spørre om en laptop(selv om skiten brenner opp om ett år! -.-)