Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3550
Håper noen her kan gi noen tips til hva jeg kan gjøre ang denne saken.

Kjøpte noe på finn for 2 dager siden for 2500kr. Personen hadde "utenlandsk" navn, og skrev helt ok norsk. Jeg søkte opp telefonnummeret hans før jeg betalte, siden jeg pleier vanligvis å sjekke opp det før jeg evt betaler i tilfelle jeg blir svindlet. Adressen hans var i Oslo.

Da sa han at han skulle sende neste dag, før klokken 10:00. Klokken gikk og det var fremdeles ingen melding med sporingsnummer. Så klokken 22:00 fikk jeg en melding som sa at han var veldig opptatt og ikke kunne sende idag. Så han skulle sende neste dag, som er nå. Har fremdeles ikke hørt noe fra han, og han la ut tingen på finn igjen, noe som betyr at han er en svindler. Har også fått en kompis til å sende han melding på finn, noe som han svarte på, mens han ignorer alle mine meldinger.

Har adressen hans, samt tlf nummer og navn. Har tenkt til å dra innom politiet på Mandag, men vet ikke om det er noe vits ettersom saken blir henlagt uansett. Har tenkt til å lage sak til forbrukerrådet også.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Kjenner noen som bor i Oslo, men er ikke sikker på om de vil banke på døra og spørre han hvor det blir av varen min. Jeg betalte forresten med Vipps.
Sist endret av AlexL; 3. november 2018 kl. 14:38.
Hvis du har adressa hans kan ikke du bare dra og hente penga dine?
Trådstarter
4 1
Tingen er at jeg bor ca 270km unna Oslo, hadde jeg bodd nærme så hadde jeg gjerne gjort det
Selv om saken blir henlagt er det viktig å anmelde.
Sitat av FOX Vis innlegg
Selv om saken blir henlagt er det viktig å anmelde.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Anmeld han. Jo fler som gjør det jo bedre er det. Gjør ingen det så kan han bare fortsette i det uendelige.

Så anbefaler jeg ikke å betale for en vare før en har sett den, det er da slike ting skjer. Dette har begynt å skje oftere nå enn tidligere. Før hørte en nesten ikke om noen som ble «lurt», nå hører jeg om det støtt og stadig. Så virker ut som det er en økende måte hvor en kan skaffe seg «gratis» penger på...
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Hvis politiet får inn flere anmeldelser om samme person, så er det mye større sjanse for at de etterforsker det.

Så hvis ingen anmelder han, så kan han jo holde på i evig tid..
Sist endret av Stone1; 3. november 2018 kl. 15:22.
Trådstarter
4 1
Truet han med politianmeldning, samt å gå til forbrukerrådet, så gikk det ca 1 time så fikk jeg svar om at han hadde sendt pakken. Sendte bilde av kvittering også, så da får vi se om den kommer i postkassen ila neste uke
Enkelte er bare jævla treig...

Fikk du sporing på pakken?
Sporing beviser jo ingenting. Det kan jo være sporingsnummer til en pakke som kun inneholder en murstein etc.
Tror Finn.no ødela litt for seg selv når de droppet den betalingsgarantien de hadde tidligere. Har sluttet å handle brukte ting på finn etter at ble lurt når jeg kjøpte en gitar. Gitaren ble solgt som en annen modell enn den jeg mottok og prisen jeg betalte var derfor minst 2 ganger for høy i forhold til produktet jeg mottok. Falske bilder var brukt. Eneste som skjedde var at finn sperret selgeren. Politiet henla saken og jeg forsøkte da å få finn.no til også å anmelde men av en eller annen grunn så ville de ikke det - selv om det kom helt klart frem i annonsetekst at produktet jeg kjøpte var noe annet enn det jeg mottok. Ren svindel altså. Nettotap for meg, da jeg ikke fikk omgjort kjøpet, pga selger sluttet å ta telefon og svarte ikke på meldinger eller epost.

Tidligere så ville jo dette vært løst fordi pengene i finn-garantien var på en escrow konto frem til kjøper fikk varene og godkjente produktet. Nå har ikke finn den løsningen lengre, og du får ikke gjort en dritt om snuten henlegger. Inkasso hjelper heller ikke om det er en fullblods svindler med inkassosaker og masse gjeld. Realiteten er at pengene da er tapt.
Trådstarter
4 1
Fikk ikke sporing på pakken, han sendte som brevpost, så kan hende jeg får en murstein eller noe sånt, men det gjør ingenting siden da blir det bare gøyere for meg å ødelegge for han ettersom jeg har adressen hans osv.
Sitat av AlexL Vis innlegg
Fikk ikke sporing på pakken, han sendte som brevpost, så kan hende jeg får en murstein eller noe sånt, men det gjør ingenting siden da blir det bare gøyere for meg å ødelegge for han ettersom jeg har adressen hans osv.
Vis hele sitatet...
Kan være lurt å filme mens du åpner pakken han sender. Så har du bevis på hva han sendte.
Vet man av vekta på det man kjøper kan man se det via sporing

Ja, man kan fortsatt bli lurt via sporing. Men da er pakken reg hos Posten om ikke annet

Kjøper/selger selv en del HiFi via Finn. Aldri blitt lurt. Ber de alltid legge ved en lapp med navnet mitt ved et bilde av varen jeg kjøper.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 3. november 2018 kl. 17:54.