Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 39699
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Det kan vel kanskje tenkes at dette også har med penger å gjøre.

Altså - økt privat import fra utlandet må jo nødvendigvis ha konsekvenser
for dem som importerer kommersielt til Norge? Er det ikke sannsynlig at
f.eks. legemiddelindustrien har en sterk lobby?
Vis hele sitatet...
De har en sterk lobby, og det kan absolutt tenkes at det har med penger å gjøre.

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Nå har jeg ikke satt meg (veldig) inn i det nye lovverket, eller det eksisterende, men i form av alt som nå er ulovlig å få inn, dekker dette også frø? Om det skal være altomdekkende så bør det jo nesten av logikk dekke dette også? Så, hvis en skal være vrang og idiot på regelverk, hvordan står det da til med frøbanken på Svalbard? Herrefred så mye ulovligheter de må drive på med der! </idiotmodus>
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forstår, så er det ingen ny liste som ligger til grunn for de nye reglene. Det er den samme som alltid, hvor frø er spesifikt nevnt for visse arter, og for andre ikke. Frø ser dermed ikke ut til å gå inn under det generelle forbudet. I tillegg til urtelisten, må man imidlertid også forholde seg til Landbruks- og matdepartementets forskrift om såvarer, og medfølgende veiledende liste over frø av planter som inneholder nakotiske stoffer.

Urter som ikke er oppført på listen, har lenge vært ansett som legemidler. Forskjellen fra da til nå, er at med de nye strenge reglene for hvilke legemidler som kan importeres, så faller nå alle disse ikke-listede urtene inn under forbudet.

Oppdatert informasjon fra legemiddelverket:
http://www.legemiddelverket.no/Impor...egemidler.aspx

Den oppdaterte forskriften er her:
https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...004-11-02-1441

Legemiddellisten/urtelisten her:
https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...999-12-27-1565

Forskrift om såvarer:
https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...999-09-13-1052

Veiledende liste over frø av planter som inneholder narkotiske
stoffer som det ikke er lov å innføre eller omsette i Norge:
http://www.mattilsynet.no/om_mattils...te%20i%20Norge
Jeg regner med at urter definert som Handelsvare går fint å importere? Eller kommer det kanskje en nyere revidert liste snart, med endringer på dette?
Ser at mange av supplementene mine går under handelsvare på urtelisten, men jeg er nervøs for at denne skal revideres og gjøres trangere.

Uansett håper jeg de legger til flere urter/stoffer på listen, som f.eks Inonotus obliquus, da denne ikke er oppført per i dag, og isåfall er ulovlig å importere.
Det suger, da det er mye billigere å få tak i fra utlandet, enn i Norge, hvor man må betale opptil 1200kr pr/kg.
Pleide å bestille chaga-tinkturer fra USA til en billig penge, men ser ut som denne vil bli stoppet nå Jaja, dem får vel ikke stoppet alt uansett,så det kan vel hende man er heldig
Sist endret av Alzo88; 3. oktober 2015 kl. 16:02.
Jeg tolker de nye reglene som at tollen helst vil destruere alle legemidler som blir forsøkt importert istedet for å anmelde? Da tenker jeg på reseptfrie legemidler som tidligere var lovlig/i gråsonen. Tidligere måtte de vel returnere produktene eller anmelde, mens de nå kan destruere alle ulovlige produkter uten noen større prosess. Jeg antar de i 99,9% av tilfellene vil velge den enkleste løsningen, altså destruere og ikke anmelde, noe som fortsatt åpner for at man ikke tar noen annen risiko enn tap av sendelsen om det blir stoppet.

Noen andre som også tolker det slik, eller tror dere de vil anmelde folk for import av stoffer som tidligere var lovlig, ettersom de nå er et lovbrudd å importere?
Sitat av Nydelig Vis innlegg
Jeg tolker de nye reglene som at tollen helst vil destruere alle legemidler som blir forsøkt importert istedet for å anmelde? Da tenker jeg på reseptfrie legemidler som tidligere var lovlig/i gråsonen. Tidligere måtte de vel returnere produktene eller anmelde, mens de nå kan destruere alle ulovlige produkter uten noen større prosess. Jeg antar de i 99,9% av tilfellene vil velge den enkleste løsningen, altså destruere og ikke anmelde, noe som fortsatt åpner for at man ikke tar noen annen risiko enn tap av sendelsen om det blir stoppet.

Noen andre som også tolker det slik, eller tror dere de vil anmelde folk for import av stoffer som tidligere var lovlig, ettersom de nå er et lovbrudd å importere?
Vis hele sitatet...
Skal aldri si aldri, men tror kanskje anmeldelse er litt i drøyeste laget for å importere vitaminer.

Regelen har jo gjeldt før også når man feks har bestilt fra USA. (D-vitamin, 5-htp og div annet). Da har det blitt stoppet og kastet/returnert, vil vel anta at det blir noe liknende.
Noen forslag til å snike seg best mulig unna dette?
Hadde planer om å bestille fra utlandet.
Sitat av ot5 Vis innlegg
Noen forslag til å snike seg best mulig unna dette?
Hadde planer om å bestille fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Først kan du jo lese listen over hva som er tillatt og ikke.

Alt merket "H" er godkjent handelsvare, om jeg ikke tar helt feil.
Sitat av ot5 Vis innlegg
Noen forslag til å snike seg best mulig unna dette?
Hadde planer om å bestille fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Bestill som vanlig.
Men vær veldig OBS på å be selgeren om å ikke merke pakken som Medikament/Kosttilskudd/Vitamin eller lignende. Men heller f.eks. Klær eller andre tillatte produkter.

Enda viktigere er det å også sørge for at medikamentet/kosttilskuddet/vitaminet/urtene blir pakket såpass godt inn at pakken ikke gir fra seg pille-lyder visst man rister på pakken.
Noen som har fått igjennom eller stoppet bestillinger etter denne loven kom?
Uvaksinert 👍
Mange får igjennom uten problemer. Det kommer til daglig 40.000 pakker med slikt over, og nå er det sikkert oppe i 100.000 pakker om dagen siden mange bestilte før 1.okt. En annen løsning er å bestille til en adresse eller ett postkontor i Sverige og hente det der. Kjører man over grensa selv fra ett EU land så har man lov til å ha med seg inntil 1 års forbruk, hvis det er narkotisk legemiddel så er det 3 mnd man kan ha med og man må ha med bevis på at man har fått det lovlig. Kommer man fra USA eller andre land så kan man ha med 3mnd forbruk. Så blir vel snart en kurer tjeneste hvor man kan bestille 1 års forbruk med vitaminer personlig levert av en kurer på utsiden av flyplassen.
Hei! Bestilte 5-htp 28. September og fikk mail på at pakken var sendt dagen etter. Lurer derfor på; siden jeg bestilte og pakken ble sendt før loven tredde i kraft, vil den komme igjennom eller bli destruert/returnert?
Destruert, hvis oppdaget. Tollvesenet gir blanke i når du bestilte den. Hadde det vært snakk om en straffereaksjon, så hadde det derimot vært aktuelt å ta stilling til dette.
men vil slike små "pakker" gli lett og usett gjennom tollen allikevel, som de normalt har gjort før denne loven?
Sitat av ot5 Vis innlegg
Noen som har fått igjennom eller stoppet bestillinger etter denne loven kom?
Vis hele sitatet...
Lurer også på dette, hovedsakelig om noen har fått stoppet phenibut og hva utfallet ble?
mest sannsylig vil jo alltid sånne små, diskre pakker komme. jeg kjøpte sovepiller typ zopiklon og da kom de uten problem, men har noen ventende pakker også, så er veldig spent om de kommer denne uka eller om tollen tar dem.
Hva bestilte du nå da? Ville nok vært forsiktig med ting som zopiclone o.l. fremover. Du får holde oss oppdatert.. Er spesielt interessert i hva som skjer OM pakken blir stoppet
var zopiklon, ja. jeg er en veldig tilstynelatende uskyldig, pen jente som for det meste kjøper sminkeprodukter på nettet, som om jeg faktisk blir kontaktet av "myndighetene" så tviler jeg på at noe alvorlig skjer. men jeg lover å let you know!
Tviler ikke på at du er søt og uskyldig, men (u)heldigvis er loven lik for alle. Går det til helvete får du spille dum og benekte all kjennskap til pakken så går det nok bra, men satser på at du bare får et brev om at pakken blir destruert, da skal ihvertfall jeg bestille videre som før
Sitat av Hater Vis innlegg
Hva bestilte du nå da? Ville nok vært forsiktig med ting som zopiclone o.l. fremover. Du får holde oss oppdatert.. Er spesielt interessert i hva som skjer OM pakken blir stoppet
Vis hele sitatet...
Sitat av Hater Vis innlegg
Tviler ikke på at du er søt og uskyldig, men (u)heldigvis er loven lik for alle. Går det til helvete får du spille dum og benekte all kjennskap til pakken så går det nok bra, men satser på at du bare får et brev om at pakken blir destruert, da skal ihvertfall jeg bestille videre som før
Vis hele sitatet...
ja, det var vel ikke det jeg mente. men jeg er ingen "kjenning" som onkel politi vil bryte opp døra til for å si det sånn. men jeg satser også på at tollvesenet lar pakker slippe forbi som før. leste også nå om at det eneste som skjer er at du får brev fra tollvesnet om å berettige kjøpet ditt osv. hvis ikke så destruerer dem det. man for nok ingen personlig straff med mindre det dreier seg om A-preparater/narkotika.

Update: fikk nå ordrebekreftelse fra site-who-must-not-be-named.com om at pakken skal komme til uka. så da er det bare å se nåda. skal oppdatere hvordan det gikk
Sist endret av thewitch; 17. oktober 2015 kl. 00:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Aha, var det det du mente Får skylde på at jeg litt bedugga. Da får vi bare vente, good luck!
Jeg hiver meg på denne tråden. I den senere tid har jeg ikke bestilt noen legemidler fra utlandet, men for noen år siden fikk jeg stoppet sovepiller, fikk brev om å vise resept, eller at jeg hadde rett til å importere. Jeg fikk ingen reaksjon fra politiet, har det endret seg?
Klem fra Betty
Jeg har mottatt fem sendinger med piller og pulver siden 1. oktober.

To pappesker fra USA med tabletter og pulver - ikke åpnet.
En pappeske fra USA med tabletter og pulver - åpnet og kontrollert.
En polstret konvolutt fra England med tabletter - ikke åpnet.
En polstret konvolutt med pulver fra England - ikke åpnet.

Pulveret fra England var i ziplock-pose, ellers var alt kommersielt pakket fra kjente helsekostleverandører. Alt kom frem, konvoluttene levert i postkassa, pappeskene på post i butikk. Eska som ble kontrollert inneholdt PteroPure, syntetisk fremstilt pterostilbene, og den kom også frem.

Så det ser ut til å være business as usual så langt. En av fem er kanskje litt mer enn det jeg har opplevd tidligere, men eska som ble kontrollert var fra en leverandør som ikke sender så mye til Norge, og den hadde en litt knotete tolldeklarasjon.
Enda en pose phenibut rett i postkassa.
Enten har jeg veldig flaks, eller så kommer det veldig an på hvilken leverandør/fra hvilket land pakken blir sendt.
Aldri fått noe stoppet fra den leverandøren jeg bruker nå, mens jeg har fått 2 pakker stoppet fra andre leverandører.

Dette er den femte pakken som gikk igjennom, så statistisk sett så er det ikke verdt veldig mye.
En kompis fikk nettopp gjennom chaga-tinktur og rosenrot-tinktur.
Rosenrot er klassifisert som handeslvare på urtelisten, mens chaga (inonotus obliquus) ikke står oppført, og er derfor å regne som legemiddel.
Alt som ikke står spesifikt oppført blir automatisk klassifisert som legemiddel, dette jamfør § 4.Urtelisten1

"Urter er legemidler.2 Dette gjelder likevel ikke urter som i det følgende er merket med H (handelsvare). Urter som under er merket med L og LR er klassifisert som henholdsvis legemiddel og reseptpliktig legemiddel."

Det vil altså si at tollen ikke ennå har aktivert nazi-mode. Eller så har de rett og slett ikke mulighet og kapasitet til å filtrere ut alt.
Chaga skulle hvertfall i følge den nye loven være destruert eller sendt tilbake til avsender - men det gikk altså fint denne gangen
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
En kompis fikk nettopp gjennom chaga-tinktur og rosenrot-tinktur.
Rosenrot er klassifisert som handeslvare på urtelisten, mens chaga (inonotus obliquus) ikke står oppført, og er derfor å regne som legemiddel.
Alt som ikke står spesifikt oppført blir automatisk klassifisert som legemiddel, dette jamfør § 4.Urtelisten1

"Urter er legemidler.2 Dette gjelder likevel ikke urter som i det følgende er merket med H (handelsvare). Urter som under er merket med L og LR er klassifisert som henholdsvis legemiddel og reseptpliktig legemiddel."

Det vil altså si at tollen ikke ennå har aktivert nazi-mode. Eller så har de rett og slett ikke mulighet og kapasitet til å filtrere ut alt.
Chaga skulle hvertfall i følge den nye loven være destruert eller sendt tilbake til avsender - men det gikk altså fint denne gangen
Vis hele sitatet...
Chaga er en sopp, og kan ikke klassifiseres som en urt etter noen gyldig eller fornuftig definisjon. At medisinsk sopp går gjennom er derfor helt i tråd med gjeldende bestemmelser, med mindre det finnes en forskrift jeg ikke kjenner til som dekker dette.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Chaga er en sopp, og kan ikke klassifiseres som en urt etter noen gyldig eller fornuftig definisjon. At medisinsk sopp går gjennom er derfor helt i tråd med gjeldende bestemmelser, med mindre det finnes en forskrift jeg ikke kjenner til som dekker dette.
Vis hele sitatet...
... hvilket eklatant understreker hvor bedritent det underliggende juridiske håndtverket bak loven faktisk er.

Politikken (hva folk bør få lov til eller forbys fra å gjøre) er én side av saken, og de fleste her er enige om at å innføre blanket bans på trivielle substanser for å beskytte folk mot seg selv er dårlig politikk. Men la gå. Politkerne er valgt og dette ville de ha.

Men så må da denne politikken implementeres som lovverk. Hensikten burde da være at loven skal gi de resultatene politikerne ønsker - uansett hvor teit det er. Så ser vi i steden at de har forbudt store deler av planteriket i tilfelle noen skulle finne på å bruke urter som medisin, men soppriket (estimert til å omfatte ca. 1.5 millioner arter) har de helt glemt. Sopp er bredt representert i naturmedisinske tradisjoner over hele kloden, og en lang rekke medisiner har sitt utspring fra ulike sopper - pencilin er kanskje det mest slående eksempelet. Riktignok er mange av de rusgivende soppene eksplisitt forbudt allerede, men jeg påstår at denne diskrepansen viser en noe inkonsistent tankegang. Og mens vi er inne på det, hva med dyreriket? Heller ikke det er nevnt i loven.

Et annet eksempel på slett juridisk håndtverk er forbud som ikke kan håndheves. F.eks: Hvordan i alle dager skal tollen avgjøre om en pakke inneholder homøopatiske remedier? Sure, hvis selgeren skriver noe slikt som "homeopatic solvent - mercury fluoride (C30)" på pakka så er det jo greit. Men hva om selgeren i steden skriver "pure water"? Det er jo i såfall helt sant og ingen kjemiker vil kunne si noe annet. Det er jo nettopp fordi homøopatiske remedier ikke inneholder noen virkestoffer overhode at de er humbug, og det er igjen derfor myndighetene forsøker å kontrollere dem. Da er det passe ironisk at hele forbudet kan omgås ved å bytte til en etikett! Så hva oppnår de med å forby det? Ingenting annet enn at ymse homøopater irriterer seg over særnorske regler ("Jada jada slutt å mase, jeg skriver det du vil lese. Happy?") og at kjøperne av slikt søppel kan overbevise seg selv enda mer om at staten er en teit kontrollfrik som er dum som et troll. Good go!
Sist endret av Myoxocephalus; 19. oktober 2015 kl. 19:26.
UPDATE: tollvesnet failet og jeg fikk pakken min med sovetabletter kjøpt fra utlandet i postkassen idag.

Sitat av ot5 Vis innlegg
Noen som har fått igjennom eller stoppet bestillinger etter denne loven kom?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg fikk i posten idag. uproblematisk.
Sist endret av thewitch; 20. oktober 2015 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her er mye interessant lesestoff ang. tollen. Står også om den nye loven og det framstår som at fokuset deres er destrueringen. Anyway, interessant magasin som kommer ut 4 ganger i året:
http://www.toll.no/no/felles/om-toll...a-tollvesenet/
Drar selv ned til England snart for og hente pakke med medisiner til familiemedlem som trenger dette pga sykdom(Han kan ikke dra selv)
Ble en dyr tur, da dette haster sårt for han.
-men kom på i ettertid en lite ide.
Om dette går: Få pakken sendt til Sverige så ta bilen og hent i postboks.
Dette vi kommer nok til og gjøre når han begynner og gå tom.
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Om dette går: Få pakken sendt til Sverige så ta bilen og hent i postboks.
Dette vi kommer nok til og gjøre når han begynner og gå tom.
Vis hele sitatet...
Er interessert i en slik løsning
Sist endret av William007; 23. oktober 2015 kl. 17:41.
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Om dette går: Få pakken sendt til Sverige så ta bilen og hent i postboks.
Dette vi kommer nok til og gjøre når han begynner og gå tom.
Vis hele sitatet...
Er vel mulig å sende til Post Restante Strømstad.
Personlig så stiller jeg ganske store spørsmålstegn rundt hvordan velgerne til dagens Regjering stiller seg til denne lovendringen. Mer spesifikt om FRP- og Høyre velgerne har noe imot at den Norske Netthandelen nå, for privatpersoner, praktisk talt er blitt internasjonalt isolert.

Er det tilfeldigvis noen av dere Freaks som stemte på Høyre eller FRP ved forrige Stortingsvalg?
Hvordan har isåfall denne lovendringen påvirket deres syn på partiet dere ga deres stemme til?
Er denne lovendringen nok til at dere vil gi deres stemme til et annet parti ved det neste kommende stortingsvalget?

Den svært lite oppmerksomheten som dette lovverket har fått innenfor pressen etter at den trådde i kraft tilsier, iallefall slik jeg ser det, at det Norske Folket sannsynligvis ikke bryr seg noe særlig. Noe som isåfall er svært- og dystert skremmende.
For, hva skal til? Er en offisiell fjerning av Mannen i gaten sin stemmerett det som skal til før det Norske Folket begynner å bry seg om hva som faktisk skjer innenfor lovverket- og friheten til deres eget land?
Uvaksinert 👍
Vel, nå er det ikke Frp og Høyre som startet dette, det er ikke bare bare å stoppe noe som ap har satt i gang. Men ja, jeg stemte på Frp forrige stortingsvalg, stemte ikke i kommunevalg i år da ingen partier er til å stole på. Kommer til å stemme MDG neste stortingsvalg bare for å ta igjen mot Frp og Høyre. Skal landet kjøres til helvete så skal jeg i hvertfall ikke beskyldes for ikke å bidra til det, så MDG får min neste stemme med ett forbehold. Det partiet som klarer å fjerne den dustete 350,- regelen og/eller vitmaninforbudet vil få min stemme, men så lenge disse to består så er det MDG som får min stemme og vi er mange som kommer til å gjøre det, det er vår måte å protestere på. Så nå er det opp til dere andre om dere klarer å få deres politikere til å rydde opp i dette tullet.
Sitat av daffe Vis innlegg
Vel, nå er det ikke Frp og Høyre som startet dette, det er ikke bare bare å stoppe noe som ap har satt i gang. Men ja, jeg stemte på Frp forrige stortingsvalg, stemte ikke i kommunevalg i år da ingen partier er til å stole på. Kommer til å stemme MDG neste stortingsvalg bare for å ta igjen mot Frp og Høyre. Skal landet kjøres til helvete så skal jeg i hvertfall ikke beskyldes for ikke å bidra til det, så MDG får min neste stemme med ett forbehold. Det partiet som klarer å fjerne den dustete 350,- regelen og/eller vitmaninforbudet vil få min stemme, men så lenge disse to består så er det MDG som får min stemme og vi er mange som kommer til å gjøre det, det er vår måte å protestere på. Så nå er det opp til dere andre om dere klarer å få deres politikere til å rydde opp i dette tullet.
Vis hele sitatet...
Det har du mye rett i. Men visst det ikke var for at et flertall av Høyre og FRP sine stortingsrepresentanter var for denne lovendringen så ville denne lovendringen faktisk aldri ha kommet igjennom. Noe den dessverre gjorde.

Lovendringen burde i tillegg ha vært ganske enkelt å stoppe for den nåværende regjeringen - Visst dette var en lovendring de var imot.
For så vidt jeg selv har forstått hvordan lovendringer og lovendringsforslag fungerer så er det slik at det er den sittende regjeringen som bestemmer hvilke lovendringsforslag som skal bli tatt opp til høring/avstemming i stortinget.

Hva er det du sikter til når du nevner "den dustete 350,- regelen"? Er det 200,- tollegrensen du her tenker på?

Hvorfor nettopp MDG? Har de kommet med uttalelser ang. denne lovendringen hvor de spesifikt har uttalt at dette er en de er imot og vil få opphevet visst de selv kommer inn i regjering?
Uvaksinert 👍
Sitat av supernatural Vis innlegg

Hva er det du sikter til når du nevner "den dustete 350,- regelen"? Er det 200,- tollegrensen du her tenker på?

Hvorfor nettopp MDG? Har de kommet med uttalelser ang. denne lovendringen hvor de spesifikt har uttalt at dette er en de er imot og vil få opphevet visst de selv kommer inn i regjering?
Vis hele sitatet...
Ja, det at nå er det 350,- inkl frakt, ikke 200,- uten frakt som det var før.
Hvorfor MDG? Fordi det nok er der verste partiet man kan stemme på og man må vel ha såpass tiltro til de andre politikerne at de skjønner at folk stemmer på MDG kun for å protestere, det er jo ingen som stemmer på dem som seriøst gjør det fordi de har en bra politik?
ossen er det med soppsporer er det fremdeles legit?
Nei. Det har vært ulovlig i flere år nå.
Uvaksinert 👍
Det er jo ikke lov med sopp eller sporer, men hvordan er det med magiske trøfler? Det er jo ikke definert som sopp.
Ikke i Nederland, fordi ordet de benytter i lovteksten sin henviser til fruktlegemet til soppen. Det norske ordet sopp derimot, har en mye bredere betydning.
Uvaksinert 👍
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ikke i Nederland, fordi ordet de benytter i lovteksten sin henviser til fruktlegemet til soppen. Det norske ordet sopp derimot, har en mye bredere betydning.
Vis hele sitatet...
Se der ja.
http://www.nettavisen.no/dittoslo/be...e/8527572.html

:-(

Men hvordan er det å ta med en san pedro (levende) i potte fra Sverige?
Sist endret av daffe; 25. oktober 2015 kl. 09:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
All the way up
Bestilte phenibut den 20. oktober. Forventet levering mellom fredag til mandag.
Var faktisk ikke klar over lovendringene- så vi får nu se hva der skjer..

Gir en liten uppdate når det enten kommer pakke eller tollbrev i posten..

Noen fler som har fått gjennom eller fått stoppa pakker?
Noen som har fått impotert smarts drugs? etter den nye loven?

http://www.vg.no/forbruker/helse/hel...er/a/23554066/

Først forbudt å innføre all lovlige legemiddler, nå tom for livsviktige medisner, Yay!
Sist endret av Todaysmuz; 3. november 2015 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fikk 100 kapsler Phenibut idag som jeg bestilte på torsdag eller noe sånn. Pakken var uåpnet så det er vanskelig å si hva utfallet hadde blitt om den ble sjekket.
En kompis av meg fikk også pakkene han hadde bestilt med Noopept, Phenibuy og Melatonin for to uker siden. Tror ikke det er noe vanskeligere å få ting igjennom tollen, bare at det er flere ting som blir beslaglagt.
Oki, takk Hater og SoppVandrerne.

Men hva trur dere vil skje framover? Ser på facebook at dei har laget en auksjons gruppe mot denne nye loven.
Trur dere at folket kan få en sjanse her eller?
All the way up
Sitat av Hater Vis innlegg
Fikk 100 kapsler Phenibut idag som jeg bestilte på torsdag eller noe sånn. Pakken var uåpnet så det er vanskelig å si hva utfallet hadde blitt om den ble sjekket.
Vis hele sitatet...
høsses! Så bra.

Begyner å få litt smånoia nå som jeg har venta så lenge på min pakke phenibut. skal komme innen torsdag. så vi får se.

oppdaterer så fort jeg får den / ikke får den..
Hva er konsekvensene ved innførsel av kratom? Noen som har forsøkt- og blitt stoppet i senere tid?
De vil plugge hullet som gjør at du kan få lovlig marihuana inn i norge. Duh.

Sitat av Venteboller Vis innlegg
Antar sukker og alkohol går fint, men tviler på at koffein i pilleform er lovlig
Vis hele sitatet...
Fenazon med 1mg fenazon og resten koffein var tilgjengelig før. Nå er det mer fenazon enn koffein i tablettene.
Sist endret av SkittenKanyle; 5. november 2015 kl. 02:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan er det lurest å bestille phenibut nå etter lovendringen? Kapsler eller pulver?
Sitat av daffe Vis innlegg
Hvorfor MDG? Fordi det nok er der verste partiet man kan stemme på og man må vel ha såpass tiltro til de andre politikerne at de skjønner at folk stemmer på MDG kun for å protestere, det er jo ingen som stemmer på dem som seriøst gjør det fordi de har en bra politik?
Vis hele sitatet...
Siden du avlutter setningen med ett spørsmål, antar jeg at du spør, og det er jo langt bedre enn å påstå noe så dimt, det finnes jo som kjent, heldigvis, ingen dumme spørsmål.
Joda, mange stemmer uironisk på MDGP, megselv inkludert, avlsuttningsvis vil jeg også legge til at jeg elsker politikken deres.
All the way up
update; okey freaks. Da falt det inn et brev i postkassa mi om at phenibuten jeg bestilte blir destruert / returnert. Thats it

edit:
Fikk også beskjed om at jeg kunne sende inn dokumentasjon/resept, hvis jeg hadde det.
Sist endret av semis; 12. november 2015 kl. 11:56.