Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  167 69661
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ketorax blir veldig annderledes. Da dette stoffet er i familien opiader, ikke benzo. Ketorax blir ofte kalt kunstig morfin rundt der jeg bor. Har selv tatt det, det hjalp mot mine smerter, både fysisk og psykisk. Sterkt stoff!
Vis hele sitatet...
Stemmer bra det. Det er en syntetisk morfin type som er litt sterkere en vanlig morfin. Ketorax IV er helt sykt bra. Kommer aldri til å glemme første gangen sykepleieren kjørte 25mg ketorax IV på meg.
Jeg brukte det i starten på behandlingen min.

Skal du ha noe som virkelig tar angst/smerter så prøv oxycontin/oxynorm og palladon.

Xanor tar jo selvfølgelig angst også, men det er ikke noe som er som opiater/opoider

Så en video på youtube, det var om behandling av angst med mdma og opoider. Ganske interessant.
Og bruk av mdma i pallativ behandling.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ketorax blir veldig annderledes. Da dette stoffet er i familien opiader, ikke benzo.!
Vis hele sitatet...
selvsagt,a planet to it self..

Men det er fremdeles ett stoff som bedøver nervesystemet som benzoer gjør,en genial angst medisin,jeg blir liksom mer klar i hue i forhold til benzoer,det er det geniale..snakker bedre for meg,det treffer deg i magen/brystet isteden for i hodet på en måte..mega tolmidighet,avslappenhet..blir litt små irritabel når det er på vei ut etter ett parr tre timer og MEGA trøtt om kvelden,men sover ikke så bra hele natta fordet.

kjenner jo at øyelåkka drar litt nedover under bruk hvis jeg ikke fokuserer,men det syntes ikke for andre etter objektive kilder,er obs på det selv,skremmende bra stoff,har full kontroll(mye mer kontroll enn av ett parr imovane),litt hanovers dagen etter da,sure oppstøt

selv om det ikke er "riktig"å bruke det mot angst i folge legene
Sist endret av Cannaman; 11. august 2010 kl. 22:03.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cannaman Vis innlegg
selvsagt,a planet to it self..

Men det er fremdeles ett stoff som bedøver nervesystemet som benzoer gjør,en genial angst medisin,jeg blir liksom mer klar i hue i forhold til benzoer,det er det geniale..snakker bedre for meg,det treffer deg i magen/brystet isteden for i hodet på en måte..mega tolmidighet,avslappenhet..blir litt små irritabel når det er på vei ut etter ett parr tre timer og MEGA trøtt om kvelden,men sover ikke så bra hele natta fordet.
Vis hele sitatet...
Opioder og benzodiazepiner fungerer begge på sentralnervesystemet ja, men opioder har en analgetisk (smertestillende) virkning ingen benzodiazepiner har, og dette er for så vidt det opioder skal brukes til. Alle legemidler som endrer persepsjon, adferd, følelser etc virker på sentralnervesystemet og kalles psykotrope stoffer. Dette betyr ikke at vi slår opioder, benzodiazepiner, antipsykotika, antieleptika, psykoleptika osv under en kam og sier at de alle virker bedøvende på sentralnervesystemet. Når de alle brukes forskjellig.

Sitat av Cannaman Vis innlegg
selv om det ikke er "riktig"å bruke det mot angst i folge legene
Vis hele sitatet...
Du kan ikke bruke Imovane mot angst, dette av beviste kjemiske grunner som jeg har prata nok om i andre tråder hvis du søker. Hvis du får prøvd et skikkelig benzodiazepin, i riktig dose for deg i riktig situasjon skal du se at det har en god angst-dempende virkning. Men det er klart at du er rimelig imun hvis du har misbrukt det en del.

Hvis legemiddlelindustrien hadde godkjent opioder til bruk mot angst, hadde de ikke tjent like mye penger på benzodiazepiner Dette er også noe av grunnen til at ting er som de er.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Lurer på hvilket benzo preparat registrert i Norge som gir mest godvirkning. Leste på felleskatalogen, benzoene har hypnotiske, antiemetiske, sederende og anxiolytiske egenskaper. Hva er det best å gå for om man vil ha rus i seg selv? Ikke interessert i å blande med alkohol eller andre legemidler.

Rett på meg hvis jeg har feil, men tror dette er alle:

Diazepam (Valium, Vival og Stesolid)
Alprazolam (Xanor)
Oxazepam (Alopam og Sobril)
Nitrazepam (Mogadon og Apodorm)
Flunitrazepam (Flunipam)
Clonazepam (Rivotril)

Og Midazolam (Dormicum). Men har forstått at dette ikke fins på apotek.
Vis hele sitatet...
tror den eneste "godvirkninga" jeg har fått av å ta noe uten å blande med andre ting, er mogadon eller valium. mogadon kan jeg ta 3-4 stk av og få tidenes godform (har pleid å av og til å ta et par pils ved siden av dem, for så å stikke på byen, hehe). 3-4 valium gjør også susen for min del. prøvde også én rivotril dagen etter jeg hadde kjørt i meg 2-3 stesolid. vet ikke om det var dagen-der-på-effekten som hadde noe med det å gjøre, men jeg var helt i skyene i flere dager etterpå. skal ikke klage. er lengesiden nå, men husker følelsen som om det skjedde igår til tross for all misbruket rundt omkring, og at det faktisk er farlig og avhengighetsdannende, så syns jeg alikevel at benzoer er en helt fantastisk oppfinnelse! sålenge man ikke mister kontrollen så er det all good. min mening ihvertfall
Sist endret av paran0weed; 13. august 2010 kl. 21:57.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Du kan ikke bruke Imovane mot angst, dette av beviste kjemiske grunner som jeg har prata nok om i andre tråder hvis du søker. Hvis du får prøvd et skikkelig benzodiazepin, i riktig dose for deg i riktig situasjon skal du se at det har en god angst-dempende virkning. Men det er klart at du er rimelig imun hvis du har misbrukt det en del..
Vis hele sitatet...

For min del slår eller slo imovane hvertfall på samme måte som nitrazepam,diazepam o.l

Det roer deg ned og gjør deg halvsvimmel og god,jeg mener det føles ca på samme måten,når jeg forklarte legen min det så smilte han bare å sa,ja benzodiapiner er sånn.

Det er vell ganske naturlig at søvnpreparater også vil roe deg ned,uansett vhilke søvnpreparater det er.

Jeg har hvertfall prøvd mye forskjellig,men jeg tør ikke bruke imovane i våken tilstand i sosiale settinger lenger grunnet adferds endringene jeg får (som jeg IKKE får av andre benzoz eller morfin)eurofi,oppspilthet som om du er halvfull, som kan merkes av andre,pluss hukommelsetapet

Blir du ikke sløv og halvdizzy av imovane?det er hvertfall likehetstegn med angstkiller i min kropp når jeg får den følelsen der..

husk på at alle er forskjellige,men når det gjelder diazepam,og oxazepam så blir jeg liksom mer dizzy før angsten tas på samme måten som med ketorax.

Skulle jeg tatt mye av det for å klare en stor sosial setting ville jeg antakelig vært synlig svimmel før jeg oppnådde den samme angstfjernern som feks ketorax tilbyr

min reaksjon hvertfall
Sist endret av Cannaman; 14. august 2010 kl. 11:18.
jeg må tillegge denne tråden min erfaring fra første gangstest av rivotril 2mg

drit dårlig,merka INGENTING av en stk,tenkte det sku slå ann litt ekstra tilogmed siden jeg er i manko på søvn etter nattevak og sliten og halvtrøtt fra før, men neida,første gang man tester noe pleier man å kjenne noe etter kun 1 stk,erfaring fra alt annet tilsier det.

stesoliden,sobril og nitrazepam slår tilogmed clonazepam rivotril ned i støvla saå det månner syns nå jeg

tar eg 1 sobril eller stesolid nå så er det senga neste

skuffa,bare å kaste i dass

nesten så en fikk depresjoner av den dårlige virkningen

i need moore medisin,medisin!!!

Sist endret av downer; 14. august 2010 kl. 14:22.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cannaman Vis innlegg
For min del slår eller slo imovane hvertfall på samme måte som nitrazepam,diazepam o.l

Det roer deg ned og gjør deg halvsvimmel og god,jeg mener det føles ca på samme måten,når jeg forklarte legen min det så smilte han bare å sa,ja benzodiapiner er sånn.

Det er vell ganske naturlig at søvnpreparater også vil roe deg ned,uansett vhilke søvnpreparater det er.
Vis hele sitatet...
Jeg behøver vel ikke gjenta meg. Men hvis du føler du får en angstdempende virkning (axiolytisk) av den søvninduserende (hypnotiske) virkningen så deg om det. Halvsvimmel og god er ikke den angstdempende virkningen av benzodiazepiner, du skal føle deg lettere i hodet på en måte.

Sitat av Cannaman Vis innlegg
Jeg har hvertfall prøvd mye forskjellig,men jeg tør ikke bruke imovane i våken tilstand i sosiale settinger lenger grunnet adferds endringene jeg får (som jeg IKKE får av andre benzoz eller morfin)eurofi,oppspilthet som om du er halvfull, som kan merkes av andre,pluss hukommelsetapet

Blir du ikke sløv og halvdizzy av imovane?det er hvertfall likehetstegn med angstkiller i min kropp når jeg får den følelsen der..

husk på at alle er forskjellige,men når det gjelder diazepam,og oxazepam så blir jeg liksom mer dizzy før angsten tas på samme måten som med ketorax.

Skulle jeg tatt mye av det for å klare en stor sosial setting ville jeg antakelig vært synlig svimmel før jeg oppnådde den samme angstfjernern som feks ketorax tilbyr

min reaksjon hvertfall
Vis hele sitatet...
Nettop her sier du det selv, Imovane må man ha i såpass store doser for å få de til å fungere som angstdempende at man kan bli helt zombie. Det er et likhetstegn ja, mellom alle legemidler som fungerer som benzodiazepiner. Men likevel er de egnet til forskjellig bruk.

ja alle er forskjellige, jeg aner ikke hvor mye av hva du har puttet i deg fra før av og det er dermed vanskelig for meg å se hele bildet av dine virkninger.
som de sier in fear and loath in las vegas filmen
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av downer Vis innlegg
jeg må tillegge denne tråden min erfaring fra første gangstest av rivotril 2mg

drit dårlig,merka INGENTING av en stk,tenkte det sku slå ann litt ekstra tilogmed siden jeg er i manko på søvn etter nattevak og sliten og halvtrøtt fra før, men neida,første gang man tester noe pleier man å kjenne noe etter kun 1 stk,erfaring fra alt annet tilsier det.

stesoliden,sobril og nitrazepam slår tilogmed clonazepam rivotril ned i støvla saå det månner syns nå jeg

tar eg 1 sobril eller stesolid nå så er det senga neste

skuffa,bare å kaste i dass

nesten så en fikk depresjoner av den dårlige virkningen

i need moore medisin,medisin!!!

Vis hele sitatet...
Det høres ikke rart ut, egentlig. Clonazepam er vel et av de benzodiazepinene som fungerer mest forskjellig på folk. Dette stoffet har en mer aktiv binding til en enhet som ikke gir så mange bivirkninger, ikke så mange virkninger heller. Derfor er det hvertfall i Norge mest brukt som antieleptika.

Sitat av downer Vis innlegg
som de sier in fear and loath in las vegas filmen
Vis hele sitatet...
Hæ? Signaturen?
Sist endret av Totskalle; 14. august 2010 kl. 14:32.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg behøver vel ikke gjenta meg. Men hvis du føler du får en angstdempende virkning (axiolytisk) av den søvninduserende (hypnotiske) virkningen så deg om det. Halvsvimmel og god er ikke den angstdempende virkningen av benzodiazepiner, du skal føle deg lettere i hodet på en måte.



Nettop her sier du det selv, Imovane må man ha i såpass store doser for å få de til å fungere som angstdempende at man kan bli helt zombie. Det er et likhetstegn ja, mellom alle legemidler som fungerer som benzodiazepiner. Men likevel er de egnet til forskjellig bruk.

ja alle er forskjellige, jeg aner ikke hvor mye av hva du har puttet i deg fra før av og det er dermed vanskelig for meg å se hele bildet av dine virkninger.
Vis hele sitatet...
ok,jeg blir dizzy av bensos,kommer borti kaffekopper og det går litt på kordinasjonen løs,føler det er en virkning man må ta for å ta knekken på dårlige tanker og følelser fra mitt perspektiv

Nei ikke nødvendigvis,det får angstdempende av 1 stk 7.5 imovane,fikk det i starten hvertfall,to stk så er det i boks..jeg vil ikke kalle det store doser'*?

bruker intet annet når jeg brukte dette for å få den effekten,er hjeller ikke noen missbruker av andre tunge stoffer,bruker ikke alkohol osv

jeg blir varm i magen av imovane og rolig,halvsvimmel,oppspilt,pratsom og husker dårlig

det treffer meg i magen der angsten setter seg,løser den opp,som nitrazepam o.l

imovane er vell ett benzo som er tilegnet egenskaper så det ikke skal henge så lenge i, i følge legen min,altså kutta ned litt og erstatta med noe annet shit for å spekulere

men disse sympt får jeg uten å kombinere noe annet i forkant eller under bruk

imovane roer meg godt ned,det er testet og dok,0 placebo,placebo funker ikke på meg

ingen andre som blir rolige og får nerver fjernet med imovane her?

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Hæ? Signaturen?
Vis hele sitatet...
fortsettelse,inntill du øverla overgangen
Sist endret av downer; 14. august 2010 kl. 14:37.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
downer:

7,5mg er en høy nok dose, jo. Som du også forteller får du hukommelsestap, blir litt surrete osv. Når du nesten ikke har rørt benzoer før så vil klart Imovane gi en grei virkning. Det spørs også hvor fremtredende angsten din er, om den er ganske ille eller om du nesten bare bruker den som en unskyldning ovenfor deg selv for å ta Imovane på dagtid.

Men poenget hovedsaklig er at de andre benzodiazepinene som fungerer mer angstdempende, ikke sløver deg så utrolig ned og ødelegger heller ikke hukommelsen i så stor grad. For eksempel alprazolam (Xanor) og oxazepam (Sobril, Alopam). Disse vil gi mere angstdempende effekt hos de fleste, og mindre fremtredende amnesi.

Okei, anbefaler deg og skrive hele innlegget før du poster Gå heller tilbake i en ny fane i nettleseren om du trenger å lese på nytt hvis du ikke quotet.
Sist endret av Totskalle; 14. august 2010 kl. 14:46.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
downer:

7,5mg er en høy nok dose, jo. Som du også forteller får du hukommelsestap, blir litt surrete osv. Når du nesten ikke har rørt benzoer før så vil klart Imovane gi en grei virkning. Det spørs også hvor fremtredende angsten din er, om den er ganske ille eller om du nesten bare bruker den som en unskyldning ovenfor deg selv for å ta Imovane på dagtid.

Okei, anbefaler deg og skrive hele innlegget før du poster Gå heller tilbake i en ny fane i nettleseren om du trenger å lese på nytt hvis du ikke quotet.
Vis hele sitatet...
Mulig..jeg har værtfall tidl lest at folk har fått imovane pga depresjoner

hvis den blir veldig fremtredene og ille,ved de værste tilfellende har jeg på følelsen av at det angsten er der samme hva jeg putter i meg,dvs mange ketorax og sobriler uten at jeg sløves

men ved "hjemme-angst" så virket imovane godt husker jeg

men jeg misstenker at den fucker opp hukommelsen så jeg vil ikke bruke det mer.
nitrazepam er flotte greier,skal spørre om sterkere doser eller en storebror neste gang når jeg må ta 4 stk 5 mg for å få virkning nå

får man sterkere nitrazepam i norge?ei apotekdame sa de kun hadde den femmern på lager og kunne ikke se om det fantes noe større

[quote=Totskalle;1795614]downer:
Okei, anbefaler deg og skrive hele innlegget før du poster QUOTE]

kommer på flere geniale ting å skrive etter det får surret seg litt her oppe serru

så sånn er det

ønsker å komme med en beklagelse ovenfor stoffet rivotril,jeg var litt for rask og satte det i bås ettersom det ikke klarte å innfri mine forventninger om effekt innen en halvtime,merker det har tatt seg opp nå etter en liten stund

det tar vell bare litt lenger tid med dette stoffet enn andre
Sist endret av downer; 14. august 2010 kl. 14:56.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av downer Vis innlegg
Mulig..jeg har værtfall tidl lest at folk har fått imovane pga depresjoner

hvis den blir veldig fremtredene og ille,ved de værste tilfellende har jeg på følelsen av at det angsten er der samme hva jeg putter i meg,dvs mange ketorax og sobriler uten at jeg sløves

men ved "hjemme-angst" så virket imovane godt husker jeg

men jeg misstenker at den fucker opp hukommelsen så jeg vil ikke bruke det mer.
nitrazepam er flotte greier,skal spørre om sterkere doser eller en storebror neste gang når jeg må ta 4 stk 5 mg for å få virkning nå

får man sterkere nitrazepam i norge?ei apotekdame sa de kun hadde den femmern på lager og kunne ikke se om det fantes noe større
Vis hele sitatet...
Å gi Imovane til folk med depresjoner er høyst uforsvarlig, men likevel vanlig. Mange opplever en nedtur på benzodiazepiner/nonbenzodiazepiner, og denne blir jo mange ganger værre om man er deprimert. I tillegg mister man hukommelsen og styring på ting, noe som kan gjøre enn sint og fortvilet. Så det er ikke akkurat noe sjakktrekk fra en lege å gi Imovane i en sånn situasjon.

kanksje du noen ganger opplever en form for panikkangst, da er vel Xanor det eneste sikre valget om man skal unngå uforsvarlige høye doser.

Det å gå i en blanding av bakrus og rus av Imovane hjemme kan sikkert virke betryggende, men hvis du tenker over det i ettertid så føler du deg kanskje bare mest trygg hjemme naturlig? Imovane kan forsterke slike følelser av trygghet, og stoffet har også en tendens til å gjøre enn litt "simplere" i hodet. Så derfor så du kanskje ikke vitsen med å stikke ut.

Det er ingen mistanke det er fakta. Imovane fucker opp hukommelsen veldig ille. Nitrazepam fungerer på mange måter bedre enn zopiklon (Imovane), men man bygger omtrent opp toleranse like fort.

5mg Mogadon eller Apodorm er den sterkeste nitrazepamen du får i Norge.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Mange opplever en nedtur på benzodiazepiner og denne blir jo mange ganger værre om man er deprimert

kanksje du noen ganger opplever en form for panikkangst, da er vel Xanor det eneste sikre valget om man skal unngå uforsvarlige høye doser.

Det å gå i en blanding av bakrus og rus av Imovane hjemme kan sikkert virke betryggende, men hvis du tenker over det i ettertid så føler du deg kanskje bare mest trygg hjemme naturlig? Imovane kan forsterke slike følelser av trygghet, og stoffet har også en tendens til å gjøre enn litt "simplere" i hodet. Så derfor så du kanskje ikke vitsen med å stikke ut.

Det er ingen mistanke det er fakta. Imovane fucker opp hukommelsen veldig ille. Nitrazepam fungerer på mange måter bedre enn zopiklon (Imovane), men man bygger omtrent opp toleranse like fort.

5mg Mogadon eller Apodorm er den sterkeste nitrazepamen du får i Norge.
Vis hele sitatet...
ok,jeg opplever ikke en nedtur etter endt bruk,jeg fikk faktisk en jøævla opptur etter legen frelste meg med tilgang til benzoz,fungerer som en skytsengel..jo du har kanskje rett i det,føles best hjemme,kreves 10 ganger mer medikamenter ute i sosiale settinger enn hjemmenerver selvsagt.

xanor ja,tro meg det har jeg prøv å skaffe meg,men DET er det bare å glemme,det "kan"ikke skrives ut

det er følelsen jeg har fått også,at imovane går på hukommelsen løs,ikke bare når jeg var "on"men ellers også..det er jo egentlig ikke så ulogisk,siden det går på hukommelsen under influence,at det også kan prege/skade det i etterkant

hvis vi bruker sunn fornuft

er flunniser neste steg etter abodormer da eller,for soving

ja må være jævlig dumt å gi en pasient imovane du skal bruke på dagtid MOT dep,også får du de bedritne bivirkningenen i tillegg

nok til å gjøre en stakkar halvgæærn hverfall

står i stil til resten av logikken
Sist endret av downer; 14. august 2010 kl. 15:19.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Hukommelsestapet man opplever med sovepiller er gjerne noe spesielt, noen kan bli drita full på alkohol og si at de ikke husker en dritt men det er 20 ganger værre med store doser zopiklon (f.eks). Man får såkalt amnesi, det betyr hukommelsestap. Det som skjer er at det hindrer hjernen i å produsere nye minner, noe som leder til langvarig hukommelsestap. Ikke bare fra dagen man tok de men også dagene etterpå. Hvor intenst og lenge avhenger såklart av dose og tidsbruk.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Hukommelsestapet man opplever med sovepiller er gjerne noe spesielt, noen kan bli drita full på alkohol og si at de ikke husker en dritt men det er 20 ganger værre med store doser zopiklon (f.eks). Man får såkalt amnesi, det betyr hukommelsestap. Det som skjer er at det hindrer hjernen i å produsere nye minner, noe som leder til langvarig hukommelsestap. Ikke bare fra dagen man tok de men også dagene etterpå. Hvor intenst og lenge avhenger såklart av dose og tidsbruk.
Vis hele sitatet...
faen nå skremmer du meg mann
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Vel, neste steg er vel Flunipam ja. Men det spørs veldig om legen din tar det steget. Siden Flunipam er et A-preparat (narkotika) mens de andre legemidlene det er snakk om her er B-preparater (kontrollerte substanser). Du vil sikkert få prøve en rekke annet først. Stilnoct, Sobril, Valium, Rivotril, Heminevrin, Barbital osv. Legene kvier seg utrolig for å skrive ut Flunipam.

Sitat av downer Vis innlegg
faen nå skremmer du meg mann
Vis hele sitatet...
... Men prøv å huske tilbake til tiden du brukte de da, husker du noe særlig?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Vel, neste steg er vel Flunipam ja. Men det spørs veldig om legen din tar det steget. Siden Flunipam er et A-preparat (narkotika) mens de andre legemidlene det er snakk om her er B-preparater (kontrollerte substanser). Du vil sikkert få prøve en rekke annet først. Stilnoct, Sobril, Valium, Rivotril, Heminevrin, Barbital osv. Legene kvier seg utrolig for å skrive ut Flunipam.



... Men prøv å huske tilbake til tiden du brukte de da, husker du noe særlig?
Vis hele sitatet...
Merket det mest i hverdagen,at jeg husker dårligere ting som blir sagt til meg ect,hvis det var imovane du tenkte på..har blitt litt bedre etter jeg kutte de ut nesten

ja DET kvier de ser for å skrive ut,men når det gjelder søævn problemer er ting litt annerledes så det kan være håp

får iskkert bare en større pakke abodormer,jeg får sobril allerede,imovane har vi konstantert ikke fungerer lenger,der går også stilnoct,sobril,valium og rivo ekke sovemedisin vet du..brukes ikke mot det.,husker enda legen smilte av meg når jeg sa jeg prøvde sobril mot søvnproblemer,"nei det fungerer IKKE"sa han

heimebrenten og barbi har jeg ikke hørt om
Sist endret av downer; 14. august 2010 kl. 15:30.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Men det er mange rare stier en lege velger å gå, når han egentlig ser hvor det kommer til å ende.

Barbital er ganske lite brukt, det er ingen sovemedisin men det ble brukt som det før. Og himkoken er noe som fungerer ganske likt som en liten kombinasjon zopiklon og diazepam. Det gir en slik virkning. Det blir servert mest til tidligere alkoholavhengige og eldre med alzheimers.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sobril <3<3<3<3 For den digge chill pill
Sist endret av Bollo; 27. august 2010 kl. 23:20.
Sitat av paran0weed Vis innlegg
tror den eneste "godvirkninga" jeg har fått av å ta noe uten å blande med andre ting, er mogadon eller valium. mogadon kan jeg ta 3-4 stk av og få tidenes godform (har pleid å av og til å ta et par pils ved siden av dem, for så å stikke på byen, hehe). 3-4 valium gjør også susen for min del. prøvde også én rivotril dagen etter jeg hadde kjørt i meg 2-3 stesolid. vet ikke om det var dagen-der-på-effekten som hadde noe med det å gjøre, men jeg var helt i skyene i flere dager etterpå.
Vis hele sitatet...
Denne halvmaniske lykkelige tilstanden får jeg nesten hver gang jeg får i meg diazepam, jeg skylder det på metabolitter. Har fått dette av sobril også, dog et par dager i etterkant, og diazepam metaboliseres jo delvis om til oxazepam, så kanskje meget lave doser av oxazepam gir denne effekten? Moro å spekulere rundt ihvertfall, men skulle likt å se hvordan denne "bieffekten" håndteres/tolkes i psykiatri osv...

Er enig i at også nitrazepam har godfeelingen. Meget likt diazepam sånn sett, men en litt mer ekstrovert virkning, slik jeg opplever det. Med det mener jeg at jeg som regel får (rolig) tytekick på nitrazepam, men holder som regel godt kjeft på diazepam og nyter virkningen.
jeg får ingen lykke tilstand,hvis det er eufori det er snakk om,kun en rolig tilstand,men jeg blir lykkelig at å ikke ha nerver så det er jo en slags lykketilstand for meg,jeg syns nitrazepam abodorm pekte samme vei som ketroax i en liten grad selvsagt,kanskje 20-30% av det men det var en ganske lik følelse du får,men det var bare første gangen hos meg hvertfall,siden kjenner du det ikke,må øke dosene og kjøre kombier

har kun fått eufori 2 ganger,første gangen på ketorax etter 6 femmere,og etter ett parr imovaner etter ett halvt års bruk,imovane kan faktisk gi meg en svak eufor enda til tider,rart det der
Sist endret av downer; 28. august 2010 kl. 08:31.
Ca. 025 mg flunipam og ca. 40 mg stesolid ga meg en en utrolig god følelse i kroppen. Jeg ble helt avslappet og jeg fikk noen meget behagelige "varme-strømning'er" igjennom kroppen. Min beste benzo opplevelse til dags dato. Det varte i ca. 1-2 timer. En annen type diazepam kan sikkert brukes, som valium eller vival.

Jeg tror muligens du må ha litt toleranse for den dosene? Har du ikke toleranse bør du nok starte noe lavere? flunipam er utrolig potent. Jeg har litt benzo toleranse.

Flunipam fikk så dårlig rykte på seg at det ble byttet navn fra rohypnol til flunipam, det ble vel brukt som en type "date rape drug"
▼ ... flere år senere ... ▼
Føler nesten ikke en jævla dritt på benzoer lenger!
Er det noen benzoer som jeg kan ta sammen med alkohol, og ikke bli helt fjern av det?
Jeg har jo veldig lyst å delta på sosiale sammenkomster og fester som alle andre, men sliter veldig med angst og ubehag når jeg er i større folkemengder eller andre sosiale settinger. Spesielt med andre folk som jeg ikke kjenner veldig godt.
Dette ender ofte med at jeg sitter for meg selv i et hjørne, eller går "for å ta en sigg" veldig ofte for å slippe unna, og prøver å "drikke meg opp", men den mengde alkohol jeg trenger nå for å komme over desse hindrene er så store at jeg ender opp med å bli dritings, blackout osv, og da mister det jo helt poenget...
Noe annet som kan funke litt, er jo kola, men det går ikke så ofte for min del.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Både Sobril og Valium kan trygt tas sammen med små mengder alkohol, du må bare ikke overdrive. Det er alltid greit å begynne med medisinen og så drikker du deg opp. På den måten merker du fort om det blir for mye, hvis du begynner å føle at du mister kontrollen så stopp å drikke med en gang for det blir ofte enda mer eskalert før det går nedover igjen. Eller hvis du derimot ikke blir i form kan du prøve med en liten dose igjen, men vent minst en halvtime mellom hver dose så du er sikker på at du har fått virkningen. Om du ikke passer deg blir du gærning før du aner det.
Av de preparatene registrert i norge, er det etter mitt skjønn midazolam som gir mest "godvirkning" er selvfølgelig individuelt hvilket benzo som gir best overall virkning.
Kan garantere at alle heavy stonere liker rusen av midazolam best!
Synd det er så vanskelig å få tak i ;p
Er lyrica benzo lignende? Å blande det med ssri, som Zoloft 25 mg sammen med 150 mg lyrica kan jeg dø da? (lykkepiller aka ja, lyrica)

Går 25 mg Sertralin + 150 mg Pregabalin + Blærekattar tabletter? Eller så sparer jeg bare til helga..lei infeksjon i tissen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av imba Vis innlegg
satt nettop til en kompis som satt å prata hull i hodet mitt ang. dette. Han nevnte at Subutex var mye bedre enn Stesolid isåfall osv. ellers så vet jeg at valium, stesolid og rivotril er populært. driver ikke med det selv tho
Vis hele sitatet...
Stesolid/Valium = Diazepam
Nå har jeg prøvd rohypnol for første gang. En 1x1mg rohypnol og 1x25mg sobril ga meg en herlig følelse. Søvning, men ikke overtrøtt. Alt av nerver borte. En god, avslappende følelse i kroppen, jeg aldri har fått av annet benzo før. Sov kjempe godt. Våknet en gang på natten pga telefon, men gikk rett og la meg, og jeg sovnet nesten på sekundet.

Desidert beste benzodiazepinet, både som rusmiddel og medisin.

Og jeg har prøvd oxazepam, diazepam, pyrazolam, clonazepam, alprazolam, nitrazepam etizolam og diclazepam, men ingenting slår flunitrazepam for min del. Særlig når jeg tok så liten dose. Alt annet har jeg tatt i forskjellige doser og kombinasjoner, men rohypnol blir min favoritt nå.

Fikk heller ikke noen form for hangover når jeg våknet dagen etter på. Var hel frisk og vanlig. Kanskje en liten god følelse fremdeles.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Xanor er i en klasse for seg selv til meg hvertfall. Men Rohypnol og amfetamin er så ubeksrivelig deilig og slår alt annet av benzoer for meg!
▼ ... over et år senere ... ▼
Midazolam=Dormicum.. Ordnet nettop disse i portugal nå
Mange år siden sist.. De er kun på sykehus i norge og få
Etizolam var hands down den beste, og regnes heller ikke som et benzo teknisk sett.
Av det jeg har prøvd, rohypnol. Men har troen på Midazolam og Triazolam.
Xanor er det mest potente. Euforien og den ubeskrivelige følelsen av alprazolam er det lite annet som kan gi deg.
Har prøvd det meste av BZD; rivotril, valium, nobligan og masse annet, men Xanor'en er bare helt fantastisk.
Problemet er at man fort blir fysisk avhengig når man slutter og må gå gjennom en helt grusom abstinens.

Cocain og Xanor: Finnes for meg ikke en bedre følelse. Sammen med en god single malt og en cigar
Syntes ikke Xanor er i nærheten av så sterke som ekte hyppere.

Når det er sagt er begge bedritne å ruse seg på ifh til min kropp hvertfall, totalt blackout, døsighet, idiotisme, udødelighet, snøvling og dyp 14 dagers søvn i det fjerne... du blunker så har det gått 3 måneder å du lurer på hvor faen du er.


MEN Sobril på soffan skyld ned med en god cognac(bare bitte litt), fyr i peisen og ett godt pels pledd...jeezuz det er behagelig for kroppen så til de grader syntes jeg

Men rusmessig.... knips, pepper eller opiat av noe slag å foretrekke.
Blir søvnig av både xanor, sobril og valium, eneste jeg får en godfølelse av er rivotril. Har dog kun spist de første med store mellomrom, og godfølelsen av rivotril kom skikkelig etter litt mer hyppig bruk. Noen andre som opplever det samme, eller var det godfølelse ved første tygg?
Ja rivotril er ikke så potent som sterkeste benzo. Det tar vel nærmere 24t å oppnå full plasmaeffekt mens f.eks. Xanor har du full effekt av på 30 minutter og umiddelbar effekt/eufori/totalt avslappelse.

Rivotril må man (av egen erfaring) spise en hel del av. 4mg for å få samme godfølelsen som bare ett mg. Xanor.
Men det er kun min mening, og synonymt med alle meniniger er at de er subjektive tolkninger.
Sånne ting - hva man foretrekker - er svært individuelt.
Sist endret av EzrealR; 25. september 2015 kl. 00:27.
Nå er det ikke rus jeg er ute etter, men dropper å lage en ny tråd. Hvordan er det å få piller av legen? Jeg sliter veldig med sosial angst og angst generelt. Er veldig deprimert og tenker ofte på å ta livet mitt. Skjønner så klart at visse piller ikke vil snu om på alle problemene mine, men vet at noe må kunne dempe angsten min, som er en stor del av hvorfor jeg er så deprimert. Hvordan går jeg fram med dette til legen uten å virke som en junkie som vil ruse seg på noen sterke piller eller lignende. Hva gjør man, hva sier man og hvordan er prosessen. Noen andre som har hatt lignende problemer og kan komme med noen råd. Sporet kanskje litt ut av tråden, og mange vil kanskje anbefale psykolog, men jeg tror ikke å prate om problemene mine vil hjelpe.
Sitat av Ineedthat187 Vis innlegg
Nå er det ikke rus jeg er ute etter, men dropper å lage en ny tråd. Hvordan er det å få piller av legen? Jeg sliter veldig med sosial angst og angst generelt. Er veldig deprimert og tenker ofte på å ta livet mitt. Skjønner så klart at visse piller ikke vil snu om på alle problemene mine, men vet at noe må kunne dempe angsten min, som er en stor del av hvorfor jeg er så deprimert. Hvordan går jeg fram med dette til legen uten å virke som en junkie som vil ruse seg på noen sterke piller eller lignende. Hva gjør man, hva sier man og hvordan er prosessen. Noen andre som har hatt lignende problemer og kan komme med noen råd. Sporet kanskje litt ut av tråden, og mange vil kanskje anbefale psykolog, men jeg tror ikke å prate om problemene mine vil hjelpe.
Vis hele sitatet...
Du må sikkert gjennom en utredning hos nærmeste DPS. De vil sikkert kjøre deg full av C-preparater, og hvis du ikke vil virke som du bare er ute etter godsaker, må du prøve det de tilbyr deg og si at det ikke virker.


Edit: Dessuten tror jeg de er ekstra forsiktige med å skrive ut benzoer til suicidale. Det hjelper ikke mot depresjon, benzoer gjør ofte depresjoner mye verre.
Sist endret av TrippyKing; 25. september 2015 kl. 23:07.
Tror nok ikke jeg vil nevne noe om at jeg er suicidal, redd for å ble stemplet som gal og bli lagt inn på veum eller lignende. Men vil noen av disse c-preparatene fungere? Jeg vil bare ha noe som gjør det lettere for meg å gå ut og prate med mennesker og takle visse situasjoner som ellers hadde gitt meg panikkanfall. Xanor er noe jeg har prøvd før og det fungerte ypperlig. Men har fått med meg at de skal være vanskelig å få skrevet ut fra legen, så får leve uten.
Sitat av Ineedthat187 Vis innlegg
Tror nok ikke jeg vil nevne noe om at jeg er suicidal, redd for å ble stemplet som gal og bli lagt inn på veum eller lignende. Men vil noen av disse c-preparatene fungere? Jeg vil bare ha noe som gjør det lettere for meg å gå ut og prate med mennesker og takle visse situasjoner som ellers hadde gitt meg panikkanfall. Xanor er noe jeg har prøvd før og det fungerte ypperlig. Men har fått med meg at de skal være vanskelig å få skrevet ut fra legen, så får leve uten.
Vis hele sitatet...
Eneste jeg kan tenke meg av c prep er Lyrica. veldig, veldig god. Kan måle seg med formen til enhver benzo etter min mening.
Xanor all det way for min del
Sist endret av king123; 27. september 2015 kl. 23:02.
▼ ... noen uker senere ... ▼
sovepiller ala imovane gir meg en deilig rus, iallefall etter et par tabletter. uansett så liker jeg "hangover"-følelsen fordi den funker bra på slankekuren. den holder meg tynn, rett og slett :P
Godvirkning, sånn med det samme? Generelt sett, dess kortere tid før plasmakonsentrasjonen i blodet når maks dess mer rus kjenner du. Wikisøk: list of benzodiazepines. Xanor, valium, dormicum, halcion etc.

For "rett i fleisen"-godvirkning må du nesten ha tom mage. Spiste 6mg xanor før jeg la meg en gang og lå oppe et par timer uten å kjenne en dritt. Da hadde jeg spist over en halvkilo kjøtt. Når jeg våkna for å pisse på natta flere timer senere derimot var det såvidt jeg greide å snuble meg bort til dassen.


Godvirkning ellers? Spørs hva du liker... Jeg liker rivotril pga lang virkningstid, deilig svimmelhet og brain zaps ved høye doser og for en person med angstproblematikk er jo den subjektive godvirkningen bedre dess mer anxiolytisk det er..


Ellers er etizolam veldig bra, men det er vel teknisk sett ikke et benzo. Det er heller ikke imovane.
Sist endret av TrippyKing; 16. oktober 2015 kl. 18:55.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Godvirkning, sånn med det samme? Generelt sett, dess kortere tid før plasmakonsentrasjonen i blodet når maks dess mer rus kjenner du. Wikisøk: list of benzodiazepines. Xanor, valium, dormicum, halcion etc.

For "rett i fleisen"-godvirkning må du nesten ha tom mage. Spiste 6mg xanor før jeg la meg en gang og lå oppe et par timer uten å kjenne en dritt. Da hadde jeg spist over en halvkilo kjøtt. Når jeg våkna for å pisse på natta flere timer senere derimot var det såvidt jeg greide å snuble meg bort til dassen.


Godvirkning ellers? Spørs hva du liker... Jeg liker rivotril pga lang virkningstid, deilig svimmelhet og brain zaps ved høye doser og for en person med angstproblematikk er jo den subjektive godvirkningen bedre dess mer anxiolytisk det er..


Ellers er etizolam veldig bra, men det er vel teknisk sett ikke et benzo. Det er heller ikke imovane.
Vis hele sitatet...
jo, zopiklone og imovane er så nært benzo man kan få det, det er jo "benzodiasepinlignende" legemidler. anyway, helt enig i at tom mage er best for rusfølelsen.
Sitat av thewitch Vis innlegg
jo, zopiklone og imovane er så nært benzo man kan få det, det er jo "benzodiasepinlignende" legemidler. anyway, helt enig i at tom mage er best for rusfølelsen.
Vis hele sitatet...
Jo, men jeg har en overhengende trang til å være en kverulerende kuk av og til. Det heter forresten Z-hypnotika
Jeg liker alt av benzo, styrer unna clonazepam men alprazolam, diazepam, oxazepam, nitrazepam, flunitrazepam, etizolam og Z-hypnotika er stort sett det samme for meg, ingenting er dårligere eller bedre så fremt man vet hvor mye man trenger, ihvertfall så lenge man ikke tar det mot angst. Skal sies at jeg har ett beskjedent inntak så toleransen har ikke vært et problem for meg, om jeg tok det litt oftere og i større doser hadde jeg nok foretrukket alprazolam eller flunitrazepam, men med bruksmønsteret mitt gir en valium og en sobril like mye som en xanor eller flunipam.

Benzo rambling på gang her vist
z-hypnotika (se, skrev det rikig yaaay) funker bra for meg. men om jeg har tatt mye ca en uke så forsvinner effekten også går jeg en uke uten også er toleransen borte igjen. helt ærlig, så tørr jeg ikke være borti annen type benzo, er redd jeg er av den avhengighetsfaretypen.
Er nok like stort potensiale for avhengighet ved alle typene(med visse forbehold), det kommer nok mest an på deg som person og hvor langt du drar strikken. Jeg bruker som regel forskjellige benzoer hver uke, og har aldri hatt problem med avhengigheten, annet enn ett brennende ønske om å ta oftere, noe jeg har la vært å gjøre for det meste.

Z-hypnotika syntes jeg også er veldig bra, bare synd med den jævlige smaken man får av det. Er glad i mat