Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1771
Jeg vet at det er mye tråder om speedOn kort nå, men jeg skjønner ikke helt, vil bare ha alt helt klart.

Spørsmål 1. Jeg er 13 år, har ingen bankkort, visa, ingenting, bare en sparekonto som jeg har hatt siden jeg ble født:P kan jeg selv om jeg ikke har kort bare gå på Narvesen å kjøpe speedon, å skrive inn koden som står bakpå det inn der hvor det står reedem code i kassen på for eksmpel ebay. Så bruker ebay gavekortet både til varen og frakt?

Spørsmål 2. Hvor stor må pakken være for at du får pakkelapp istedenfor pakken rett i posten? For eksempel et iPhone deksel, kommer det rett i postkassen?

Spørsmål 3. Må man være en spesiell alder for å levere pakkelapper på for eksempel postkontoret? Må man skrive under på noe? Må man ha leg?
Sist endret av Sauraman37; 11. august 2012 kl. 01:55.
1: ja
2: det kommer anpå hvordan det sendes. som brev; kommer i postkassen så lenge det får plass.
3: nei, ja, hvis det sendes rekommandert må du også ha leg
Heter for øvrig SpendOn, ikke SpeedOn.
Ok, så si at jeg kjøper speedon på 400 kroner, så bestiller jeg en høyttaler til 350 kr, frakt 50 kr. Etter noen dager får jeg en lapp i posten der det står at jeg kan hente høytalerene på Coop prix på hana. Så går jeg der, gir lappen får høytaleren, så ferdig? Trenger ikke å signere noe eller noen ting??

Sitat av Moreagain Vis innlegg
Heter for øvrig SpendOn, ikke SpeedOn.
Vis hele sitatet...
Ops :P lol
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Ok, så si at jeg kjøper speedon på 400 kroner, så bestiller jeg en høyttaler til 350 kr, frakt 50 kr. Etter noen dager får jeg en lapp i posten der det står at jeg kan hente høytalerene på Coop prix på hana. Så går jeg der, gir lappen får høytaleren, så ferdig? Trenger ikke å signere noe eller noen ting??



Ops :P lol
Vis hele sitatet...

Jo, du må signere for mottatt pakke.
Kan en 13 åring signere på en pakke kjøpt på ebay? Det er jo 18 årsgrense ebay..
Må jeg oppgi kortnummer eller noe sånnt når jeg henter den?
Posten driter i om du er 18 eller ikke, så lenge det ikke er varer fra vinmonopolet eller lignende. Nei, du gir de hentelappen, de finner pakken og gir deg en lapp du må signere for at du har mottatt pakken. Du skriver, får pakken og går hjem for å spille musikk på din nye høyttaler.
Hehe, ok tusen takk. Bare et aller siste spørsmål, hvordan sjekker jeg hvor mye frakt det er på en vare fra ebay?
eBay er en auksjonsside, hvor privatpersoner og firmaer verden over legger ut produkter. Hva frakter kommer på, er som regel en avtale mellom deg og selger.
Jeg trodde frakt hadde å si hvor langt vekke pakken sendes fra? Men sant så lenge det er nok på spendon kortet til både varen og frakt så betaler kortet frakt og?
Frakt kommer anpå sendingsmetode, størrelse, hvor fra ++. Du vil få opp en totalsum for handelen når du skal betale.
Kan man bruke spendon på alle nettsider som støtter visa? For eksempel netthandelen?
Man skal i utgangspunktet kunne bruke det alle steder hvor de tar Visa, men det er visst enkelte steder det ikke funker, av uvisse grunner.

Det er ikke verre enn å prøve.
Sist endret av Moreagain; 11. august 2012 kl. 03:08.
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Kan man bruke spendon på alle nettsider som støtter visa? For eksempel netthandelen?
Vis hele sitatet...
Ja det kan du, anbefaler deg å sjekke ut www.SpendOn.no
Sist endret av Tecno; 11. august 2012 kl. 03:11.
Idag kjøpte jeg et spendon kort på Narvesen i Sandnes. Itpåkortene står det at du må fylle på minst 200 kr, men dama i kassen fullte på 160 kr??? Hva skjedde her? Kan kortet fortsatt brukes?
Husk at du også må betale moms og toll på mange varer fra utlandet dersom du handler for over 200kr.
Jeg skal kjøpe er iPhone deksel til 10 kroner fra ebay :P
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Idag kjøpte jeg et spendon kort på Narvesen i Sandnes. Itpåkortene står det at du må fylle på minst 200 kr, men dama i kassen fullte på 160 kr??? Hva skjedde her? Kan kortet fortsatt brukes?
Vis hele sitatet...
Kortet koster 40,- kr.
Ja, kan jeg da fylle på for bare 160?
nei uansett beløpet du fyller på så koster det 40 kroner, skal du ha 200 må du betale 240 nok.
Sitat av thomasw Vis innlegg
Jo, du må signere for mottatt pakke.
Vis hele sitatet...
Det kom en hentemelding i postkassen i dag hvor det stod jeg hadde mottatt en pakke og kunne hente den etter klokken 15:00. Gikk opp klokken 15:10 og hentet den, jeg spurte om de skulle ha legitimasjon eller om jeg skulle signere noe, hun sa det ikke var nødvendig. Så av og til trenger man det visst ikke.
Sitat av Icy Feather Vis innlegg
Det kom en hentemelding i postkassen i dag hvor det stod jeg hadde mottatt en pakke og kunne hente den etter klokken 15:00. Gikk opp klokken 15:10 og hentet den, jeg spurte om de skulle ha legitimasjon eller om jeg skulle signere noe, hun sa det ikke var nødvendig. Så av og til trenger man det visst ikke.
Vis hele sitatet...
Det kommer an på om det er rekommandert eller ikke.
Hvis det rekommandert så MÅ du skrive under og vise legitimasjon.

Hvis pakken er for stor for postkassen så må man bare skrive under.
Når spendon kortet blir tomt, skal jeg da kaste set og kjøpe nytt, eller skal jeg ta vare på det og fylle på det?
Det går ikke an å fylle på kortet, du må kjøpe nytt.
Altså, om du har kjøpt det. LES PÅ PAKKA. der står alt du lurer på, du kunne forsåvidt bare lest på VISA sine nettsider og...
Ok, så når kortet er tomt er det søppel... Sorry :/ skal bjynna å google enda mer en før ettersom jeg nettopp ble bannet i noen dager fordi jeg skille søke selv :P
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Hehe, ok tusen takk. Bare et aller siste spørsmål, hvordan sjekker jeg hvor mye frakt det er på en vare fra ebay?
Vis hele sitatet...
Hvor mye frakten koster står klart og tydelig rett under prisen på varen (er usikker på om det står om det er lagt ut av privatpersoner), hvis det står at de ikke kunne regne ut frakten betyr det at de ikke leverer til Norge (eller [fortsatt usikker] at det er fra privat person).