Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1702
Heisann,
Skal kjøpe webhotell og Domene til websiden min.

noen som anbefaler noen hoster?
kjøpte på one.com , men leste litt rundt på nettet om siden, så jeg sa opp med engang så jeg får pengene tilbake.
host1.no bruk rabatt koden "nFF"
Sist endret av First-Price; 7. september 2011 kl. 18:57.
Domene fra f.eks. GoDaddy.
Webserver fra Host1.
Host1. Du kan bruke rabattkode "nFF".
Host1.no - Hosting for Freaks! Virtuelle servere fra 249,-mnd inkl gratis domene, 15% rabatt med rabattkode "nFF". Besøk oss på Host1.no!
host1 er dyrt, sjekk ut justhost/fatcow/ipage/bluehost/hostgator
Sist endret av pyth0n; 7. september 2011 kl. 19:00.
host1 er ikke dyrt. Det er verdens beste service. Jeg anbefaler host1 på det sterkeste.
Godaddy er en fin plass og handle domene. Som sagt tidligere i tråde.
men får man ikke domene med host1 da? står gratis domene?
Vi har egentlig et domene på Network solutions.

Takk for raske svar btw
Sist endret av Greendudeblue; 7. september 2011 kl. 19:28.
Jeg har holdt på med drift av nettsider i flere år nå, og min favoritt så langt er Hostgator. Jeg har dòg aldri hatt noe behov for support, så aner ikke hvordan dem er på det området.
For domener bruker jeg som regel namecheap for .com og domeneshop for .no.
www.floppyi.co
Veldig god erfaring. Servicen er fantastisk!
men så man hanlder ikke domene der man har webhotell ? kan egentlig ikke web, skal bare handle det vi trenger.
har en kompis som setter opp en webside, men er da helt n00b på hvordan den settes opp mot internett.

Greia er at vi skal få denne siden ( http://morten.thmods.com/pf_test/index.html ) opp på photofilmatics.com
Sist endret av Greendudeblue; 7. september 2011 kl. 19:39.
Nei, når man kjøper et domene peker må man fylle ut navneservere som du får tildelt av hosten din. Disse peker domenet mot hosten din slik at det som er lagret på webhosten vises når man går inn på domenet.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nei, når man kjøper et domene peker må man fylle ut navneservere som du får tildelt av hosten din. Disse peker domenet mot hosten din slik at det som er lagret på webhosten vises når man går inn på domenet.
Vis hele sitatet...
Og man trenger ikke nødvendigvis kjøpe et webhotell.

Jeg har hostet hjemme de siste 11 årene, har bare pekt domene jeg har hjemover til div servere som blir distribuert til servere i backend via router(e).
så jeg kan peke domene vårt i networksolutions mot den siden jeg linket til ? med ip? eller?
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
så jeg kan peke domene vårt i networksolutions mot den siden jeg linket til ? med ip? eller?
Vis hele sitatet...
A-records kan bare pekes mot IP'er ja, CNAME-records kan peke mot dnsnavn.
Noe som er høyst givende dersom du ikke eier en statisk IP.
Hoste hjemme tørr jeg ikke, da det er veldig kjedelig om jeg blir rammet av et strømbrudd.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hoste hjemme tørr jeg ikke, da det er veldig kjedelig om jeg blir rammet av et strømbrudd.
Vis hele sitatet...
Hvor ofte skjer det i norge ? Og hvor kritiske er de eventuelle tjenestene dine ?

Selv opplever jeg strømbrudd maks to ganger i året, og det lengste strømbruddet jeg har opplevd både her og hos mine foreldre (hoster servere på begge siter) er 40 minutter.

Det kan jeg fint leve med.

Snakker vi å hoste tjenster til kunder som har en SLA og gitte oppetidskrav, såklart, da hoster man ikke hjemme.
Sist endret av AtXbYeA; 7. september 2011 kl. 20:03.
skal jeg flytte domene mitt til host1? når jeg har domene navn i network solutions? eller vha gjør jeg
namecheap og hostgator har funket veldig bra for meg. Må bare legge til at om du vil ha gratis webhosting så funker 000webhost utmerket.
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
skal jeg flytte domene mitt til host1? når jeg har domene navn i network solutions? eller vha gjør jeg
Vis hele sitatet...
ta kontakt med suporten i host1 og dem vil hjelpe deg med alt.

Jeg brukte Proisp før, og dem var bra og ganske god suport, men flyttet til host1.no og er kjempe fornøyd, har ikke hatt bruk for suport 1 gang
HAr domene navn i Networksolutions, på denne siden har jeg mulighet til å peke domene mot en ip. eller fler. denne ip'en får jeg fra webhotellet jeg kjøper ? men ejg trenger da ikke velge at jeg skal overføre domene til host1 foreks ? domene kan bli stående hos Networksolutions?
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
HAr domene navn i Networksolutions, på denne siden har jeg mulighet til å peke domene mot en ip. eller fler. denne ip'en får jeg fra webhotellet jeg kjøper ? men ejg trenger da ikke velge at jeg skal overføre domene til host1 foreks ? domene kan bli stående hos Networksolutions?
Vis hele sitatet...
Mye enklere om du oppdaterer navneserverne. Ellers så mister du 90% av all gleden til cPanel!
oppdaterer navneserver ? dvs. overføre domene til host1 event floppy?
Skal du peke domenet til Host1 sine navneservere endrer du navneservere til følgende:

ns01.host1.no
ns02.host1.no
ns03.host1.no
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kikker på host1 som ny host, hvordan er det med områder som bare kan nås via ftp? Kan jeg hoste mapper med mp3 der, bare til egen backup såklart (det ligger ikke på /www). Og hvor er serverne plassert? Akkuratt nå har jeg servage og opplasting går veldig tregt.
Sitat av Ladejarl Vis innlegg
Kikker på host1 som ny host, hvordan er det med områder som bare kan nås via ftp? Kan jeg hoste mapper med mp3 der, bare til egen backup såklart (det ligger ikke på /www). Og hvor er serverne plassert? Akkuratt nå har jeg servage og opplasting går veldig tregt.
Vis hele sitatet...
Det er kun "Public_html" og "www" mappen (om jeg husker rett) som vises på siden din. "public_ftp" vises når du logger inn med FTP brukeren din