Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 984
Jeg har satt opp ett utkast for en kar som vil jeg skal lage nettside til han.

Det er kun forsiden som er satt opp ferdig.

Det jeg lurer på er :

-Ryddighet
-Lett å finne fram
-Ser profft ut

Takker for alle svar.

Siden heter http://mmlovoll.no
Enkelt, stilfullt, ingen skrivefeil som jeg kunne se.

Ser bra ut, det .
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Enkelt, stilfullt, ingen skrivefeil som jeg kunne se.

Ser bra ut, det .
Vis hele sitatet...
Takker for tilbakemelding.

Jeg kan også lage nettsider på bestilling hvis noen vil ha Pm.
> Ryddighet

Alt for mange stilarter på illustrasjonsbildene, hold deg enten til fotografier, eller en type tegninger (ikke 4-5 som nå). Rotete klyse med logoer, dobbelt opp med mestermerke og orange flekker som liksom ikke hører sammen med noe.

> Lett å finne fram

All den tid designet er fra 1998: ja

> Ser profft ut

Nei. Kontakt er et bilde med blurry tekst, linjen nederst på siden linker til referanser - og alt jeg nevnte over.
Ser veldig amatørmessig ut, siden er heller ikke midtstilt.
Maler, Snekker, Gulv osv-sidene er også forskjellige? Alle er forskjellig plassert...
ETA: Og hva har kaffebønne-bullets i menyen på venstre side med en malermester å gjøre? Greit nok at Caffe Latte var den mest solgte malingfargen for 4-5 år sidne, men likevel...
Sist endret av thallium; 7. september 2011 kl. 18:53. Grunn: venstre, høyre, vanskelig det...
Kontaktinformasjonen burde være i tekst, ikke bilde (hjelper på søkbarheten og gjør det mulig å markere og kopiere). Både den på siden og den i footeren. Teksten over bildene til de forskjellige kategoriene (Maler, Snekker osv.) burde også være ren tekst, og ikke bilde. Bildene dine burde du for øvrig lagre i bedre kvalitet, som en annen nevner er de litt blurry.

De røde og oransje prikkene øverst på siden ser litt malplassert ut. Siden de er kuttet på toppen, burde de ikke dukke opp på et helt tilfeldig sted. De øvrige elementene burde for øvrig også vært plassert litt annerledes, tror jeg.
Siden er satt opp etter kriterier til kunden, og han vil ha det slik..
Det samme med bildene, de har han selv laget.

Linkene som ikke fungerte som noen skriver lenger opp er nå fikset. Takker for det.
jeg tok en kikk på kildekoden, kan ikke akkurat si at det var veldig imponerende.
Sitat av thallium Vis innlegg
> Ryddighet

Alt for mange stilarter på illustrasjonsbildene, hold deg enten til fotografier, eller en type tegninger (ikke 4-5 som nå). Rotete klyse med logoer, dobbelt opp med mestermerke og orange flekker som liksom ikke hører sammen med noe.

> Lett å finne fram

All den tid designet er fra 1998: ja

> Ser profft ut

Nei. Kontakt er et bilde med blurry tekst, linjen nederst på siden linker til referanser - og alt jeg nevnte over.
Vis hele sitatet...
Er enig med noe av det du sier, men faen, den var ikke så dårlig, wtf. Men er enig at bildene ikke passer helt inn, de burde være like, men liker "klasen" på midten :P
Sitat av ProBook Vis innlegg
Siden er satt opp etter kriterier til kunden, og han vil ha det slik..
Det samme med bildene, de har han selv laget.

Linkene som ikke fungerte som noen skriver lenger opp er nå fikset. Takker for det.
Vis hele sitatet...
Uff, da burde du fortelle han at det er veldig lite smart. Hvorfor skal man ha e-post-adressen som bilde? Alt det fører til er at ingen kan kopiere den, noe som gjør det mer stress å kontakte firmaet. Selve nettsiden så veldig utdatert ut. Du har ikke engang en title-tag.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Uff, da burde du fortelle han at det er veldig lite smart. Hvorfor skal man ha e-post-adressen som bilde? Alt det fører til er at ingen kan kopiere den, noe som gjør det mer stress å kontakte firmaet. Selve nettsiden så veldig utdatert ut. Du har ikke engang en title-tag.
Vis hele sitatet...
Jeg får forklare dere da..
De siste nettsidene jeg har satt opp blir lett utsatt for spam, nettop pga at mail adresser kan kopieres istedenfor å skrive manuelt.

Under "kontakt oss" blir det kontakt skjema, der man skal skrive "Epost, navn og hendvendelse".

Derfor er mailen i bilde. Samme med tlf nummer. Automater som surfer slike .no sider og kopierer, så ringer er JÆVLIG irriterende.
Savner hover på bildene. Du kan i det minste bytte bakgrunnsfarge på ramma rundt når musa er over.

Hvorfor kan jeg ikke trykke på hele knappen i navigeringen? Fungerer kun når man peker på teksten, ikke ellers i boksen. Dette synes jeg også er viktig å fikse.

Ellers, det andre som er sagt. Ser ganske amatørmessig ut. Men for all del, har du nettopp started med dette og er ung er det en god start : )
Sitat av elz Vis innlegg
Savner hover på bildene. Du kan i det minste bytte bakgrunnsfarge på ramma rundt når musa er over.

Hvorfor kan jeg ikke trykke på hele knappen i navigeringen? Fungerer kun når man peker på teksten, ikke ellers i boksen. Dette synes jeg også er viktig å fikse.

Ellers, det andre som er sagt. Ser ganske amatørmessig ut. Men for all del, har du nettopp started med dette og er ung er det en god start : )
Vis hele sitatet...
Er 18 år, har drevet lite med design. Driver mer med forums og drifting av dem.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av ProBook Vis innlegg
Siden er satt opp etter kriterier til kunden, og han vil ha det slik..
Det samme med bildene, de har han selv laget.
Vis hele sitatet...
Kunden din er en uvitende tøs.
  1. Mangler favicon
  2. Teit title
  3. Minst 9 forskjellige stilarter på «ikonene»
  4. Unødvendig bred side
  5. Uleselig footer
  6. Stort tomrom under footer
  7. Et ikon uten tekst over
  8. Forskjellig skriftstørrelse over ikonene
  9. De oransje boblene i header ser snåle og malplasserte ut
  10. «Kontakt» som bilde(!)
  11. Jeg vet ikke om dette er én person, som er malemester, eller om det er snakk om et helt lag.
  12. For lite klikkbart område i sidemenyen
  13. Hva faen gjør kaffebønner som ikon i sidemenyen?
  14. Hva heter nå bedriften? Kulor, Kulør, eller MMLVoll?
Om kunden din er kjip og uforstående kan du hilse og si at hvertfall jeg ville holdt meg langt unna en bedrift med en slik webside.
Sist endret av Jonta; 7. september 2011 kl. 19:38.
Sitat av ProBook Vis innlegg
Derfor er mailen i bilde. Samme med tlf nummer. Automater som surfer slike .no sider og kopierer, så ringer er JÆVLIG irriterende.
Vis hele sitatet...
Det er ikke helt slik det foregår. De fleste som registrerer firma legger ved telefonnummer i brreg, slik at alle som ønsker å kontakte dem for salg kan hente ut store antall nummer rett fra brreg sine nettsider. Tviler på at noen gidder å søke gjennom .no-domener når det er fri tilgang til slike telefonnummer fra før av.


Men spørsmålet til kunden din er vel om man ønsker å fremstå som uprofesjonell med en kronglete løsning fremfor å slette litt spam innimellom?

Og hva er greia med den logoen på venste siden over menyen? Den var ikke akkurat pen :P